Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ja1978
profiilit
ja1978
ja1978
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
1995
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei ole aina merkitty.
Ja jotkut renkaat ovat pinnaltaan molemmin päin identtisiä, (toinen puoli pintakuviosta "nurinpäin" toiseen nähden) joten se on jotenkin merkittävä vanteeseen, miten päin ne on olleet, nastojen takia.
17.10.2014 10:59
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1962/19620358#a358-1962
Vähäinen käyttö on peruste. Ja jos hankkeen vastustusta on riittävästi.
Sinun väitteesi tässä hölmö on. Ostoksien maksamatta jättäminen on eri asia, kuin joutua maksamaan asiasta, jota ei tarvitse.
Haluatko joutua maksamaan väkisin tuotteesta, joka sinulle väkisin tyrkytetään mutta jota et tarvitse?
Tämä on parempi vertaus.
15.10.2014 20:46
Ökyrikkaat vs. köyhät osakkaat on juuri se lain epäoikeudenmukaisin asetelma. Esim. vaikkapa 2 rikasta ja 1 köyhä: Ne rikkaat saavat laillisella päätöksellä kyniä sen köyhän. En pidä oikeamielisenä.
Kun heitin tuon esimerkin tiekokouksessa, sain kommentiksi että "ei tässä kenenkään varallisuus tule kyseeseen".
Ehkä ei, mutta PITÄISI tulla.
Minulla on siitä hankala asenne, että näen lainsäädännössä ja sen tulkinnassa puutteita.
Yli tuhannen euron maksuosuudesta perusparannukseen siis kyse, ei vuotuisesta maksusta joka on 10 kertaa pienempi.
Esimerkkitapauksessani toistaiseksi maksusta kieltäytyneitä on enemmänkin kuin yksi, mutta itse olen hoitanut yli 80-vuotiaan ihmisen asioita. Lasku siis kohdistuu tuohon henkilöön jonka asioita hoidan.
15.10.2014 20:29
Hinnasta sekin on kiinni, etteikö tien rakentamisen kannattajat voi vastata kustannuksista keskenään velvoittamatta muita siihen osallistumaan. Tämä on ihan laissa mainittua. Jostain kumman syystä vain rikkaiden pitää päästä ryöväämään pakolla köyhän viimeisetkin rahat.
Miksi muuten itse täällä kitiset? Ei kukaan pakota kommentoimaan viestejäni. Keskustelunaloitukseni tarkoitus on tuoda epäkohta esille. Vain idiootti ei pidä yksityistielain sisältöä epäoikeudenmukaisena. Kun toiselle osapuolelle ei tarjota mahdollisuutta puolustautua, se on oikeusvaltion periaatteiden vastaista.
15.10.2014 19:37
Entäpä jos se tie muuttuu jälkikäteen yksityistieksi? Niinkin voi tapahtua.
Ei toimi tuokaan argumentti.
Ja vuotuiset maksut ovat eri asia kuin liian suureksi kasvatetut perusparannuskustannukset. Sellaisista tässä on kyse.
15.10.2014 17:00
Ja luuletko, että kiinteistöä noin vain edes myydään alueella, missä niiden menekki on huonoa?
15.10.2014 16:48
Se ei ole mikään velka, joka on toisten päättämä vastikkeeton pakkomaksu. Se on ihan sama asia kuin joku "suojeluraha" tms. kiristys.
Velka on sellainen, joka on otettu itse. Tieremontista jota itse on vastustanut, tullut velka ei ole velkaa, se on toisten harjoittamaa kiristystä.
15.10.2014 16:46
"Kuulee kuitenkin perustelut, miksi ollaan tekemässä juuri niin kuin tehdään."
Ne "perustelut" ovat tuollaisia kuin kirjoitukseni lopussa mainitsin.
"Kannattaa olla mukana tiekokouksissa ja ottaa kantaa siellä"
Myös eduskunnassa oppositiokin ottaa kantaa. Onko sillä vaikutusta päätöksiin?
Kun tiekokouksissa ottaa kantaa se, jolla on väärä pärstäkerroin, on ihan sama asia. Puheesi teilataan "viisaampien" toimesta.
Ja sekö on terrorisointia, jos perää köyhän vanhuksen (ei ole kyse itsestäni) oikeuksia? Sitä, että ei ole asiallista, että tiekunta uhkailee ja painostaa köyhää vanhusta maksamaan laskuja, joihin hänellä ei mitenkään ole varaa?
15.10.2014 10:18
Kyllä tulevat tyhjästä. Ainakin siten, että sinua nimitellään, jos olet homon sukulainen.
Itseäni nimiteltiin koulussa vain siksi, kun olen homoksi tiedetyn henkilön sukulainen.
11.10.2014 17:35
Minun autossani ykkösen saa päälle vain pysähdyksissä.
11.10.2014 02:07
Tuo on ongelma, joka tuntuu vaivaavan vain yhtä japanilaismerkkiä. Muun merkkisissä autoissa on toiminut. Mittariston irtiotto ja takaisin laitto on hankalaa puuhaa kun sormet ei mahdu väliin. Vaijerin ja johtojen pituus minimaalisen lyhyt.
Eikä kyllä bensatankkiakaan viitsi myöskään irrotella vain mittarinanturin vuoksi kun tankin on aiemmin jo vaihtanut ruostumisen vuoksi....
09.10.2014 20:47
Ajetaan raktoreillakin satasen alueella, eikä niidenkään kuskit välttämättä ketään ohi päästä....
09.10.2014 20:37
Minullakin on kolme liikennekäytöstä poistettua autoa, eivätkä ne kyllä mitenkään kummittele, vaan ihan ajokuntoisia ovat. Yhdessä jopa katsastus voimassa ja sillä on tarkoitus ajaa piakkoin.
Joten mikähän tuonkin jutun pointti on?
02.10.2014 08:24
Silloin ei tarvitse ajatella aata ja beetä, kun ei käy armeijaa ollenkaan. Tosin se tietysti edellyttää, että saa asiasta päättävät tahot vakuuttuneeksi palvelukseen sopimattomuudestaan.
Mikä pakko muuten on sanoa naiselle mitään mistään armeijasta? Vai otatko asian itse puheeksi?
30.09.2014 19:15
Kyseinen kuukauden shokki oli ensimmäinen sellainen.
Auto ei ollut Wartburg, vaan tämmöinen Vauxhall:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/57/Vauxhall_Cresta_PB_reg_1966.JPG
Autohan oli pirstoutunut kahteen osaan, mutta takavaloista kuvassa tuntee.
Vapaat nopeudet tietysti omalta osaltaan pahensivat asioita tuolloin.
28.09.2014 19:48
"Enäänkö" ei kannata ostaa 90-luvun autoa?
Minä taas en ole ostanut VIELÄKÄÄN 90-luvun autoa, vaan 80-lukuisella ajan.
26.09.2014 18:42
Miksi oikeastaan esim. politiikasta pitäisi olla edes kiinnostunut, kun ei siihen kuitenkaan voi itse vaikuttaa?
Vain enemmistön mielipide huomioidaan, ja jos omaa erilaisia mielipiteitä kuin enemmistöllä on, ei asioihin pysty vaikuttamaan äänestämälläkään.
23.09.2014 20:58
Minä taas käytän vihkoon kilometrit ja tankkaukset-menetelmää siitä syystä, kun auton bensamittari ei toimi....
22.09.2014 05:56
Minullakin on veteen liittyvä fetissi...naiset märissä vaatteissa....ja siihen liittyen myös itse vaatteet päällä kastuminen kiinnostaa.
Haluaisin naisen kanssa suihkuun siten, että molemmilla on vaatteet päällä ja kengätkin jalassa. Tuo olisi minulle kiihottavampaa kuin mikään muu.
Ja vaatetuksen valinnalla myös suuri merkitys tuossakin tilanteessa, kuten muulloinkin. Esim. sillä on aika paljon merkitystä, minkä malliset farkut naisella on.
21.09.2014 19:19
Miten nykyisin enää uskaltaa yrittää uudelleen ja uudelleen sellaista joka torjuu kaikki lähestymisyritykset, kun se tulkitaan kuitenkin vainoamiseksi ja joutuu syytteeseen?
18.09.2014 21:32
32 / 100