Vapaa kuvaus

Täällä eri Suomi 24 keskusteluissa "otakoppi"/"kopittelija007" keskustelee siitä jos jostakin... ;)Tuolta löytyy minun blogini joka sisältää joitakin runoja ja uskonnollisia artikkeleita !

https://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

775

Kommenttia

193

1. Jatkuu...... Miksi ????
    Historiaa:
    Vuonna 70jkr kkeisari Titus hyökkää joukkoineen Jerusalemiin ja temppeli hävitetään ja jäljellä siitä on tänä päivänä vain otsikkoni ITKUMUURI, jonka luona juutalaiset "hurskaat" käyvät rukoilemassa.
    Päivittäinen uhri on poissa, eikä ole enää paikkaa missä uhrata, koska Joosian uskonpuhdistuksen jälkeen uhraaminen sallittiin
    vain Jerusalemissa. ( Vrt. 2 Kun 23, 5 Moos 12 )
    Ja näin vuonna 70jkr Jeesuksen ennustus temppelin hävityksestä toteutuu, ja näin toteutuu myös Herran ennustus 2 Kun 23:27:
    " Minä hylkään Jerusalemin, tämän kaupungin, jonka minä olin valinnut, ja temppelin, josta olin sanonut: " Minun nimeni on oleva siinä." !!!
    Ja tästä johtuen nykypäivänäkin vielä "hurskas" juutalainen rukoilee Siduur-rukouskirjastaan mm näin: (pääsiäsirukous)
    " Kaikkeuden Herra, sinä olet käskenyt meitä uhraamaan pääsiäisuhrin neljäntenätoista päivänä ensimmäistä kuuta ja olemaan pappeina palveluksessasi ja Leeviläisinä virassaan ja asettanut Israelin lukemaan Hallel-ylistystä. Mutta nyt on syntiemme tähden temppeli hävitetty ja pääsiäisuhri mitätöity eikä meillä ole uhritehtävässään olevaa pappia eikä Leeviläistä eikä Israelia sille valtuutetussa asemassaan - mutta olkoon
    tahtosi Herra Jumalamme ja isiemme Jumala, että huultemme puhe kelpuutettaisiin edessäsi ikään kuin oikea-aikaiseksi pääsiäisuhriksemme, niin että me olisimme heidän paikallaan ja Leeviläiset saisivat laulaa Halle-ylistystään Jumalalle".....
    Myös päivittäisessä aamurukouksessaan "hurskas" juutalainen lukee Siduur-rukouskirjastaan, että " Nyt on syntiemme tähden temppeli hävitetty ja ainaisuhri peruutettu ! eikä meillä ole uhripalvelukseensa vihittyä pappia"...
    Tälläinen on kyllä aika säälittävä tilanne; On perinne, on usko , mutta kuitenkin kaikelta on pohja pois !!!!!!!!
    Ja Messiaskaan ei ole tullut niin kuin olisi jo pitänyt .... ?!?!?!
    Onneksi sentään me kristityt uskovat ja myös juutalaiskristityt olemme oivaltaneet, että tälläistä uhripalvelusta ei UUDESSA LIITOSSA tarvita, koska meillä on jo sellainen " Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin." (Joh 1:29) ja " Sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu majesteetin valtaistuimen oikealla puolella." (Hebr 8:1) ja joka " Meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen. ( Hebr 9:12)...
    Mutta ikävä kyllä... Tätä teologiaa ei itkumuurillaan rukoilevat " hurskaat" juutalaiset vielä tänäkään päivänä käsitä,
    vaan Jeesus on heille edelleen se " LOUKKAUSKIVI " johon kaadutaan.... :(
    " Ja hän on oleva PYHÄKKÖ, hän loukkauskivi ja kompastuksen kallio molemmille Israelin huonekunnille, paula ja anas Jerusalemin asukkaille."
    ( Jes 8:14)
    Ja Jeesus itse jatkaa: " Ja autuas se joka ei loukkaannu minuun " ( Matt 11:6)
    AMEN
    God bless you all ! ♥
    T.Jamppe (*J*)