Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tublat
profiilit
tublat
tublat
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
27
Kommenttia
5230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Raaka liha ei aiheuta normaalisti mitään väriä oksuun.
Jos koira taas oksentelee useasti,niin jossain on vika.Jos nyt on kyse tyhjän mahan oksentelusta,niin toki siihen kannattaa puuttua.Koirahan voi pahoin ja ärtynyt vatsa voi pitemmän päälle kehittää vaurioita suolistoon.
Koiraa voi ruokkia ihan niin paljon,kun on tarpeellista.
Jos pitkä väli teettää ongelmaa,niin silloin lyhennetään väliä,eli lisätään ruokintakertoja.
Ruoka sitten vaan koostetaan niin,että tulee kylläiseksi.Joko enemmän vähäenergistä ylipäätään tai sitten ruokiin/ruokaan voi lisätä vaikka kasvissoseita ym.kylläisyyttä lisäämään.
01.08.2011 21:31
En kyllä oikein noin sanoisi...
Tuon ikäinen ei ole enää lapsi ja on mielestäni (jos ihan normaalisti tajuava ja toimiva)pätevä koiraa ulkoiluttamaan.Minun puolestani nuorempikin,jos koira on suhteutettu omiin voimiin ja tarkkaan tietää,miten koiran kanssa toimitaan.
On koiria ja on tilanteita,jotka taatusti ei ole helppoja.Jos siinä yksin vielä joutuu sompaamaan,niin tilanne voi päättyä ihan miten vaan.Ei siinä tarvi olla kyse mistään tilanteen antamisesta pitkälle,vaan sen sortin voimakkaasta (ehkä äkkinäisestäkin)tilanteesta,että on vitsit välissä.
Kun koirien kokoero on vielä huimat,niin pahimmassa tapauksessa se on silmänräpäys ja laaki ja vainaa...
Todella huonoa tuuria,nimenomaan sitä.Ihan sama,kuka narunpäässä on.Jokaisella on oltava rauha kulkea omansa kanssa stressaamatta siitä,pystyykö koiraansa puolustamaan vai ei.
Itse olen sen verran monta juttua nähnyt,niin todellakin voi sanoa,että voi tulla tilanteita,jolle ei mitään voi.Oli sitten kokenut tai ei,tai millainen voimannostaja tahansa...
01.08.2011 10:18
Minusta on kuitenkin eri asia se,että sosiaalistuksen tähden "otetaan riskejä".
Eri asia on sitten ihan pienet pennut(alle luovarin),joiden kanssa niitä ei ole pakko ottaa ihan samoissa määrin.Alle luovarin pennut kun ovat niin herkkiä vielä.
Tietty aina voi jotain tapahtua,mutta on paljon,millä voi ennaltaehkäistäkkin.
Se sitten,jos ennaltaehkäisystä ja varovaisuudesta huolimatta jotain tulee,niin sille ei voi mitään.
30.07.2011 22:03
Olen kanssasi samaa mieltä.Sen tiedon mitä olen minäkin saanut kokeneilta kasvattajilta,niin lekuri tai vähintään lekurin konsultointi olisii heti tehtävä toimenpide.
Jos epäileekin parvoa,niin jokainen pentu pitäisi vähintään tsekkauttaa,eikä pahitteeksi olisi muutkaan omat koirat.Noin viisaammat on neuvoneet,ja ihan järkeenkäyvältä kuulostaa.Tietääkseni nykyään on pikatestejäkin näytteenottoon.
Jos sitten on vaan systeemit muuttuneet,en tiedä...
Itse kyllä noin hurjassa taudissa(epäilyssäkin) veisin oitis pennulit lekurille tsekattavaksi (ellei kotiin saisi).
30.07.2011 21:54
Voi johtua.Ihan samoin kun jalan kirputtaminen.
Stressiä voi tulla monestakin syystä.Leikin yhteydessäkin,nimenomaan nopeatempoisten,strssitaso nousee.Jos on hyvin kuumuvaa tyyppiä,niin voi mennä sinne "huonon stressin" puolellekkin.
Stressiperäistä yleensä esiintyy hyvin villkailla koirilla,ja sellaisilla,joille rauhoittuminen on vaikeaa.
Muista syistä johtuvaa nuoleskelua ym.toki samoin minkätyyppisillä tahansa.
Kannattaisikin heti lekurilla sulkea fyysisten syitten kirjo pois eli tarkistuttaa niiden varalta.
30.07.2011 15:57
Kontaktin ottoa,suhteen vahvistamista ym.positiivista.Toiset tykkää päästä ihan naamalle nuoleskelemaan,toiset vähän hienovaraisempaan eli vaikka jalkaan ym.
Alunperinhän tarkoitus oli nuolemisella saada emo pullautettamaan safkaa pennulle.Ehkä jotain jäänteitä homma tuosta alunperin.
Minulla aikoinaan pikkupapparainen pullautti yhdelle pentueelle,kun kävivät sen suuta nuoleskelemassa :O)
30.07.2011 15:44
Kauheita tapauksia. Itse olen ottanut tarkoin onkeeni vanhojen kasvattajien neuvosta,miten huolellinen pitää pentujen kanssa olla.Eikä ole pahemmin lipsumisia tullut.Ettei sitten ainakaan tule kaivettua verta nenästä.
Pienkasvattajalle kun jokainen pentu on tosi tärkeä.Tosin kuulun niihin,joilla ei ole tarvetta useampaa pentuetta samaan aikaan tehdäkkään.Sekin ehkäisee isompia menetyksiä.Pennut kun ovat niin alttiita muitakin pöpöjä saamaan.
Parvoa on aina ollut,ja tulee olemaan.Välillä hissukseen ja välillä enemmän.
30.07.2011 15:32
Tuohon vaivaan voi olla jokusiakin syitä...
Allergia/hiiva.
Kivut.Koira voi oireilla esim.jotain luustovaivaa,ihan muutakin,nuolemalla ja kaluamalla tassuja.
Hyvin tiiviit varpaanvälit,ja tai syvälle menevät kolot,jotka ärtyilee,kun ei hengitä kunnolla.
Stressi.Mistä sitten johtuukin.Syitä voi olla monia.
Tekemisen puute,josta tulee sijaistoiminta.
Ja sitten simppelisti,koira saa siitä yksinkertaisesti kicksejä.Eli syystä tai toisesta,noista ehkä mainituista tai jostain satunnaisesta saanut alkuunsa nuoleminen,josta saanut endorfiinejä,joka taas saanut nuolemaan enemmän,josta taas saanut....ym.ym.Eli muodostunut kierre.Jos koira tekee nuolemistaan suurinpiirtein maanisen oloisena,niin tuo voi hyvinkin olla kyseessä.
Ai niin,närästys mahdollista.Tosin silloin usein koira nuolee vähän mitä sattuu,vaikka lattiaa myös.
29.07.2011 22:48
Komppaan cf:ää eli ihan positiivista yhteydenpidolta kuulostaa :)
Minulla noit itsenäisemmät rodut alkaneet lähinnä tekemään sitä vähän kypsempänä (monesta johtuen).
Jos/kun nuoresta jo,niin itse olen aina siitä kehunut ja sitä vahvistanut.
Vähän samaa jälkimmäinen pohjimmiltaan alunperin todennäköisesti on.Mutta se miten asiaan "vastataan" ja miksi se omistajan handuissa tehdään viimekädessä(ylipäätään koiran kanssa toiminta ja suhde),tekee oman juttunsa.Huomio siis mikä huomio,omistaja niistä muokkaa sen,mitä on viimekädessä.
29.07.2011 12:32
Ei mainostaminen huono asia ole.Jos vaikka aloittaa liiketoiminnan,niin hyvä se on saada itseään esiin,alussa paljonkin (tosin en tiedä saako näillä palstoilla ylipäätään mainostaa).Mutta se,miten mainostaa,on oleellista...
Jos kun linkkiä on kotisivuille ja kotisivut on yleensäkin,niin niihin kannattaa satsata kunnolla.Hyvä kuva toiminnasta kun on tärkeä.Nyt kun näitä kouluttajia on tullut pilvin pimein,niin itse ainakin katsoisin fiksuksi,että niillä sivuilla esiteltäisiin aina myös pitäjät/kouluttajat.Heidän historiaanssa asiaan liittyen,kokemusta ym.Antaisi sitten paremman kuvan,ja ainakin minun mielestäni on oleellinenkin asia palveluita harkitseville ;)
29.07.2011 12:22
No johan on erikoinen biisoni o_O Kaikki minun tietämäni on tyypillisiä leikkisiä(rotumääritelmä),touhuavia ja melkoisen ahneita...
Jos leluista ei innostu,niin eiköhän kuitenkin sieltä ruokapuolelta jotain löydy kuiteskin,kokeilemalla.Maksamakkaraa,lenkkimakkaraa,sisäelimiä ym.ym.mitä vaan keksii kokeilla,ihme on jollei mitään löydy.Ja kunhan muistaa,että koira ei saa olla kylläinen,kun treenataan ;).
Tärkeää tosiaan on myös saada hyvä suhde koiraan.Se myös osaltaan auttaa.Toki koulutus on hieman eri,varsinkin jos täsmällisiä suorituksia vaatii esim.tottelevaisuuden saralla siinä mielessä,että siinä ei hevin onnistu ilman riittävää motivoitumista,ja vähän haasteellisimmille koulutettaville ei pelkkä hyvä suhde riitä.
Tosin itse en katso biisonia kovinkaan haasteelliseksi.Koira jolla on tekemisen halukkuutta ja iloa,kunhan vaan saadaan koira hanskaan ihan koiraksi ja motivoidaan kunnolla :)Ei se nyt ihan koulutettavuudeltaan mitään palveluskoiraluokkaa ole :D,muttei mitään toista ääripäätäkään.
28.07.2011 10:12
No olisi oikein :O))))))))
Ei sattuisi olemaan kuvaa,jossa se olisi koiran päällä?
Mutta ei haittaa,jos ei ole.Kyselen sitten lisää,kun kuvan näen :D
Eli tarviiko siihen vetämiseen vielä muuta, ym.älykästä :D o_O :D
Painoa olisi tarkoitus vaan kauppakassin vertaa ja sitten olisi tarkoitus vedättää papparaista,heh.Sen ihmeempiä painoja ei tarvi siis kestää.
27.07.2011 22:01
Reipas katti tuo kummityttöni kattikin on,ja on ollut siihen kovin tyytyväinen.
Jos minä ottaisin katin,niin se olisi ragdoll.Sopisi tyyliin :D
Perski olisi muuten kiva,mutta on vähän turhan lytyssä,nykypäivänä nuo naamat mielestäni.
27.07.2011 21:29
No nyt iski brunetille blondius,kun nyt ei ihan kuvaus nappaa :D
Pystyisitkö linkittää tuosta systeemistä kuvan jostain fotosopparista? Koko syteemistä.
Jos on sellainen mitä haen,niin mikä siinä on se,öh,rimojen väli,eli leveys?
Kun se,mistä olin jo kaupoilla,tyssäsi siihen,että oli kapeammalle koiralle tehty,ei mahtunut tuo meitin väliin.
27.07.2011 21:25
Itse näin kerran kuvan sellaisesta systeemistä,missä oli valjaissa niinpienet kärryt,että siellä oli ostoskori.Eli sitä luokkaa.Oli sellainen hyvin kevyen oloinen viritelmä.Nyt en valmistajaa enää löydä.Tosin oli teettämällä toooosi arvokkaat.
Kerran bongasin yhden jostain palstalta,joka myi käytetyt tuollaiset ,mutta harmi vaan oli vähän kapeammalle mallille tehdyt,eikä niitä olisi saanut fiksattua.
Eli jos joku tuollaiset jostain bongaa,varsinkin jostain kirppisjutuista (edullisemmat),niin ilolla ottaisin vinkin vastaan ;)
27.07.2011 18:42
Ihan hyvin voi.Kun on valittu oikeat kasvit ja tarpeen vaatiessa ahkerasti kastelee ;)Lannoitteita meillä ei laiteta kun keväällä,joskus sekin unohtuu ja kompparia jonain vuonna laitan syksyllä,jos on jäänyt yli.
Ja ei käy koirat lenkillä näillä helteillä.Jos on illalla viilentynyt (nyt on ollut miltei yhtä tukalaa,vaikka jonkun verran on asteet tippuneet),niin silloin saatetaan tehdä lenkki.
Muutoin viettävät aikaansa pihalla.Tosin oikein kuumalla sisällä meillä on viileämpää,joten saavat olla sisällä,jos haluavat pikemminkin.
Yli 20 lämmintä kyllä lenkkeillään,mutta ei näillä helteillä enää.Talvella myös parissa kympissä,tosin lyhyellä lenkillä ja vanhukset jätetään väliin.
Näin meidän tavat,kukissa ja koirissa :D
27.07.2011 18:33
Leikkuuttamisesta (varsinkin heti) häviää sitten se ainut itsestään tuleva etu eli hormoonit.
Sen jälkeen nartussa ei ole mitään itsessään,mikä luonnostaan saattaisi saada urosta pehmentämään kantaansa.Joten sitten kannattaa satsata vielä vahvemmin hallintaan mahdollisimman nopeasti.
Uroksen leikkuuttamisessa luonne harvemmin muuttuu,jos muuttuu,niin yleisemmin hieman "pehmeämpään",kun testesteroni taso laskee.
Nartuilla sitten saattaapi mennä toisinpäin,jos kyseessä on täpäkkä narttu.Estrogeenitaso kun vähenee,ja uroshormooni lisääntyy.
Eli yleisesti ottaen,voi nartunkin luonne muuttua.Mutta viimekädessä yksilöjuttuja nämäkin.
27.07.2011 18:19
Ei niitä pentuja niin vaikea välttämättä ole saada ;)
Näin toiselta puolelta aitaa vinkkinä,että kanattaa vähän "myydä" itseään.Yleensä auttaa aika mukavasti ;)
Myöskin jos mahdollista,niin kannattaa mennä paikanpäälle ihan tutustumaan rotuun.Moni kasvis kun arvostaa sitä aloitteellisuutta ja vaivannäköä ;)
27.07.2011 18:09
Minulla on kummitytöllä cornish rex.Aika semmoinen ufon näköinen otus :D
27.07.2011 18:04
Voi olla,että tulee tyyppiä " Cantores Minores" :DDD
Mutta jospa myös siitä,että kun poistuu se "uroksen haju" tai "nartun haju" leikkuun jälkeen,kun hormoonitoiminta muuttuu,niin ehkä se pistää ymmälle ja epävarmaksi.
Vielä enemmän niillä nartuilla ja uroksilla,kun ovat tarkkoja sukupuolesta.Tuokun ei ole ihan normijuttu eläinten sisäänrakennetussa "aatoksissa".
Minulla on myös trimmeri.Ei mikään kovaan käyttöön,kun ei ole tarvettakaan,mutta pienempään surrailuun.Tosi pieni ja näppärä,paristokäyttöinen.Tuota Lillin vempainta tsekkailin myös eilen.Jos ei olisi tuota minikonetta,niin olisin Lillin ostanut.Ihan jo hinnan vuoksi :D.Laaduista en niinkään ymmärrä noitten yhteydessä ihmeemmin,kun ei ole varsinaisesti tarvinnut perehtyä.
26.07.2011 12:17
106 / 262