Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

27

Kommenttia

5229

  1. "Mitään+perusteluja+korkealle..."+Joo,+onhan+aika+korkea+hinta+sekarotuisesta+:D+Kyllä+tuo+hinta+jo+jotain+intresseistä+kertoo...Yhdellä+kotisivulla+oli+alkaen+2600.+No+on+todella+rakkaudesta+rotuun+:DTuo+allergiaystävällisyys+on+mielenkiintoinen.+Kun+loppupeleissä+kuitenkin+ei+pelkkä+turkki+pelkästään+vaikuta.+Ja+onhan+nykyisin+todettu,+että+allergiat+on+aika+yksilöllisiä+siinä+mielessä,+että+eri+ihmiset+voi+reagoida+eri+rotuihin.+Mutta+fiksua+niiltä+kasvattajilta,+ketkä+myös+painottavat,+että+mikään+ei+ole+allergia+vapaa+rotu+tai+"rotu",+kuitenkaan+viimekädessä,+vaikka+jotkut+saattavat+ollakkin+vähemmän,+kuin+toiset.Tuo,+että+on+tutkittu+ja+joku+kertoi+sivuillaan,+että+on+luonnetestattu,+niin+voisi+olla+asiallista+mainita,+että+jotkut+tutkimukset++ovat+epävirallisia.+Viralliseen+luonnetestiinhän+pääsee+vain+rotukoiratMissä+muuten+näkyy,+missä+määrin+kukin+on+tehnyt/tekee+pentuja?+Kun+ei+mitään+virallista+rekisteriä+ole+nähtävillä,+eikä+ainakaan+kaikilla+näy+edes+kotisivuilla+määrät,+niin+eipä+kauhean+luottamuksellista+kuvaa+anna+ainakaan+minulle...
  2. No+ensinnäkin,+ei+välttämättä+ole+paras+ikä.+Riippuu+täysin+rodusta.+Karkeesti+sanottuna+pienemmillä+vielä+ok,+mutta+isot+raskaat+ja+jätit+vanhenee+nopeammin,+joten+rasite+on+enemmän,+kuin+pienemmillä+roduilla.Kyllä+täytyy+olla+myös+tosi+ihmeellistä+jälkeä+jättänyt,+jos+kaksi+pentuetta+ei+riitä.+Turhaa+myöskin+jättää+geeniperimään+suurempiamääriä+samaa.+Sen+lisäksi,+jos+arvioidaan,+että+on+poikkeuksellisen+hyvää+jälkeä+jättänyt,+niin+sen+arviointi+ei+sitten+pitäisi+olla+pelkästään+kasvattajan+varassa,+mitä+useinmiten+kyllä+on+näissä+tapauksissa...+Eli+sitten+pitäisi+olla+myös+jälkeläisnäyttö+kattavasti+tutkittu.Tuo+mitä+mainitsit+perinnöllisistä+sairauksista,+niin+ihan+hyvä+pointti,+mutta+voihan+tehdä+vaikka+ne+kaksi+pentuetta+ilman+kolmatta.+Toinen+vaan+sitten+haluttaessa+myöhemmin."mellew3.7.2017+6:45Haluan+kasvattaa+pienimuotoisesti+,+vastuullisesti+terveitä,hyväluonteisia+sekarotuisia+pentuja.+Jättäisin+tulevasta+pentueesta+yhden+nartun+itselleni+mikä+sitten+ehkä+jatkais+tulevaisuudessa+mun+kasvatustoimintaa.+Vähän+tälläistä+suunnittelin."Vastuulisessa+kasvatustoiminnassa+pitää+tietää+hyvin+rodut+mitä+kasvattaa.+Ei+riitä+se+pelkkä+oma+koira...+Myöskään+ei+riitä+joku+kirjasta+luettu+tieto,+vaan+pitää+käytännössä+tuntea+kasvattamansa+rotu/rodut.++Ja+aika+vaikea+on+perehtyä,+jos+rotuja+on+monia+...Kun+vielä+pannaan+sikin+sokin+yhteen,+niin+ylipäätään+oletusarvo+on+aika+heikkoa.Vastuullisessa+kasvatuksessa+myös+pitää+tietää+taustat+mahdollisemman+hyvin.+Noh,+kuinka+moni+tietää+näistä+sekametelisopista.Onko+edelliset+pentueet+tutkittu+virallisesti?+Sekään+ei+ole+pahitteeksi,+jos+edes+ajattelee+jotain+"kasvatustoimintaa".Tuossa+aloittajan+sekoituksessa+on+parikin+rotua,+millä+pitäisi+tutkia+silmät.+Aika+oleellinen+tieto++puuttuu,+jos+vastuullisesti+haluaa+toimia...Niin+kauan+en+usko+sekisten+vastuullisen+kasvatukseen,+jos+ei+ole+mitään+virallista+julkista+tahoa,+jonne+ilmoitetaan+tiedot,+mistä+voi+nähdä+edes+onko+oikeasti+tutkittu+ne+koirat...
  3. Ei+ihme,+että+varsinkin+aloittelevat+koiraharrastajat+menee+sekaisin,+kun+joka+asiasta+koiriin+liittyen+on+miljoonia+käytäntöjä+nykyään+suosittelemassa+:DItse+olen+madottanut+pitkään+ihan+vanhan+ajan+neuvojen+mukaan+eli+kahdesti+vuodessa,+mutta+muutin+senkin+kertaan.+Viimevuosina+olen+myös+ottanut+välillä+testit,+kun+olen+jättänyt+madottamatta+(ihan+puhtaat).++Minusta+tuo+testien+ottaminen+ja+sen+perusteella+madottaminen+on+oikein+hyvä+juttu.+Turhia+myrkynlykkäämisiä+vältettäisiin.+Jos+ei+ole+mikään+"riskitapaus",+niin+itse+pysyttelisin+tuossa+kerran+vuodessa+(maksimi+kaksi).+Kovin+tuhtia+myrkkyä+myös+välttäisin,+jos+ei+ole+tarvettakaan.+Ja+voi+sitten+ottaa+vaikka+joskus+näytteen+ja+jos+jotain+olisi,+niin+eri+juttu.Ja+ihan+lääkäriltä+kuultua,+että+osa+matokannoista+on+resistanteiksi+tulleet+matolääkkeille+eli+ihan+asiaa+puhui+nimim.+sielläja...+...Matolääkkeistä+myös+on+haittavaikutuksia+ilmoitettu.+Ja+viimekädessä+tuskin+tietää,+kuinka+paljon+voi+olla+sellaisia,+jotka+myöhemmin+tulee,+eikä+osata+yhdistää+matolääkkeeeseen.+..+Eihän+nuot+mitään+"terveystuotteita"+kumminkaan+ole.Itse+en+ylipäätään+lykkäisi+koiriini+turhaan+mitään+mitään+lääkeaineita,+vielä+vähemmän+säännöllisesti.
  4. Kyynisesti+toki+voi+kirjoittaa,+mutta+aloituksessa+heti+mainittu+"koirahullut"+antaa+kyllä+heti+vähän+tietynlaista+mielikuvaa+oikeista+ajatuksista.+Ja+nimimerkki+sitä+kautta+ei+välttämättä+uskottavalta+vaikuta...Uusimpien+tutkimusten+mukaan+epäillään,+että+koira+tunteekin+enemmän,+mitä+on+luultu.+Myöskin+se,+että+onko+koira+ihmisen+kanssa+vain+hyötyäkseen,+on+kyseenalainen.+Koirahan+on+kuitenkin+laumaeläin.+Ja+mitä+pahaa+inhimillistämisessä+on?+Tuskin+se+keltään+pois+on.+Toki+liiallinen+on+eri+asia,+jos+unohdetaan+jo+lajityypilliset+asiat.+Koira+on+siis+koira,+ei+lapsi.+Mutta+silläkään+ole+mitään+väliä,+jos+sitä+pitää+lapsen+korvikkeena,+jos+kuitenkin+kohdellaan+kuitenkin+lajityypillisenä+viimekädessä+eli+ominainen+hoito,+kasvatus+ym.Koira+voi+katsoa+monella+tapaa,+niin+ihmistä+kuin+esim.muita+koiria.+Itse+en+allekirjoita+sitä,+että+se+olisi+aina+vaativaa.Koira+kyllä+ymmärtää+sanoja,+ja+äänenpainoja,+jos+se+niihin+on+oppinut.+Ja+koirille+juttelu+silloin+tällöin,+vahvistaa+suhdetta."mutta+ihmisen+tasolle+ne+ei+yllä"+Miksi+pitäisi..."En+halua+elää..."+Niinhän+se+on,+että+elämä+on+valintoja.+Jotkut+ei+halua+sitä,+toiset+taas+haluaa.+Makuasia.++Koirista+on+myös+tutkitusti+ihmisille+hyötyä,+niin+henkisesti+kuin+fyysisestikkin.+Ja+tietenkin+vielä+sitten+lisäksi+tiettyihin+tarkoituksiin+olevat,+kuten+opaskoirat+ym.Ja+kokoajan+ollaan+oppimassa+ja+testaamassa+uutta+kaikennäköistä,+mihin+koiraa+voi+käyttää+apuna.Jos+yksikin+yksinäinen+ihminen+saa+elämäänsä+sisältöä+koirasta,+kuten+on+todettu,+niin+se+on+jo+sillä+paikkansa+ansainnut...Minulle+kerran+lenkillä+eräs+vanhus+sanoi,+kun+pääsi+koiriani+silittämään,+että+nyt+on+hänen+paras+päivänsä+moneen+aikaan,+kun+pääsi+silittämään+koiria.+En+ikinä+unohda+sitä.