Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

27

Kommenttia

5230

1. Ju,saa toki sanoa.

Mutta omassa viestissäni olikin se pointti,että kun ihmiset sanoo,että joku on paremman näköinen tai se sopii (paremmin),jos olisikin ollut alusta asti toisinpäin eli olisirotua nähty ja totuttu vain luomuna.

That´s the point ;O)

Ja toisaalta,osaltaan niihin häntiin kiinnittää siksikin huomiota,kun ne ei aina ole kovinkaan kauniit.Mutta eipä voi olettaakaan,jos ei ole pitkään jalostettu tietynlaiseksi.
  2. Minulle tulee mieleen ihan lähinnä opittu käyttäytyminen.
    Varsinkin jos on nokkela koira,niin on nopeasti oppinut,miten saa toisen ja kenen melskaamaan,ja siitä sitten saanut jatkuvan toiminnan.

En tunne koiraasi,mutta ei se aggressiivisuudelta vaikuta,ja varsinkin kun sitten oitis laskee hännänkin.Eli tuntuu,että se viime kädessä hakee vaan reaktiota,ja mitä se ei välttämättä ehkä tulkitse edes toisen puolelta uhaksi.

Minulla teki jossain vaiheessa tää nykyinen iso "murkku" vähän noin pikkukoirille,jotka vastantullessa räksytti sille.
    Tai siis tuon suuntaisesti.Se meni ihan nätisti melkein ohi,sitten kohdalla teki kauhean kenguruloikan ilmaan ja putosi pers pystyssä kohti toista naama leviänä.

Eli saattoi olla joku sijaistoiminta,josta yritti kehittää tavan.Tosin lopetin sen nopeaan,vaikkei mikään aggressio ollutkaan(päinvastoin tuo pitää ylikaiken kaikista kirpunkokoisista,vaikka ne yrittäisi syödä sen),mutta enpä halunnut,että olis vahingossa mäjähtänyt jonkun kirpun päälle tehden siitä pannukakkua o_O

Ai niin,ja jos olet siihen alussa jotenkin "positiivisesti" viestitellyt,niin voi olla kuitenkin vahvistanut toimintaa.

Eli eipä muuta,kuin opettaa sille noihin tilanteisiin joku uusi tapa toimia,minkä sitten haluaakin,tai sitten kielto (ja palkka siitä).

Minä nyt käytin tuossa tilanteessa ihan kieltoa ystävälliseen sävyyn.Loppu lyhyeen,mitä nyt välillä kun oikein kiva rähjä tulee vastaan :),niin hieman saattaa pompahtaa minua lähemmäs hännän viuhtoessa oikein iloisesti :O).
    Hupaisa tyyppi.

Tyhmältä ei vaikuta,päinvastoin.
  3. Ei kumpikaan oikeassa tai väärässä.

Minä näen asian niin,että tää maailma on kadottanut vaan liikaa niin terveen maalaisjärjen,kuin toisten kunnioittamisen.

Jos ajattelee ennenvanhaan,niin tunnettiin sellainen käsite kuin toisten huomioonotto,joka väännettiin omulle kakaroille vaikka rautalangasta,ja sitä kautta opittiin elämään niin,että muut huomioidaan.Jokainen tajusi sitä kautta ja maalaisjärjellä,mikä on kohtuullista ja mikä ei.Nyt se tuntuu olevan kadoksissa.Ei tajuta,että voi sitä elää muut huomioon ottaen,eikä ihan pellossa.
    Kun ajattelee mikä on kohtuullista muiden kannalta,niin sillä pärjää pitkälle.

Ja suoraan sanottuna,elämiset äänet on elämisen ääniä,mutta jokaisen tervepäisen pitäisi tajuta,mikä on kohtuullista ja mikä ei.

Jos ei tajua,tai välitä,niin on Suomen maassa pöpelikkö ja korpea,mihin muuttaa elämään muista välittämättä.Nih.