Vapaa kuvaus

Linkit: http://www.yle.fi, http://www.suomi24.fi, http:/www.iltalehti.fi/youtube.com Kotimaa: Ulkomaat Koulutus: Ammatillinen Ammatti: Eläkeläinen Siviilisääty: Naimaton Lapset: Ei lapsia

Aloituksia

25

Kommenttia

2120

1. Eräs helluntailainen veli taisteli elämästään sydäninfarktin saaneena sairaalassa teholla. Hän kertoi että katseli itseään jostakin "katon rajan" korkeudelta. Hän näki itsensä "letkuissa ja piuhoissa", samoin ne omaiset, jotka olivat siinä vuoteen vierellä.

Tämä henkilö kertoi, että halusi kovasti takaisin omaan ruumiiseensa. Kovalla tahdon voimalla hän pääsikin takaisin.

Tämä henkilö eli vielä muutaman vuoden tämän jälkeen. Oli erään sukulaiseni aviomies.

Nyt tietenkin joku helluntailainen sanoo, että sielunvihollisesta tuollainen "ruumiistairtautuminen".
  2. "von bulke"
    Aivan oikein, kun olin alaikäinen minua oltiin viemässä niin poliisille, kuin poikakotiinkin, jos en alistunut helluntailaisille vanhemmilleni. Tähän uhkaukseen riitti jo meneminen naapuriin televisiota katsomaan. Kyllä tämä asia liittyy helluntailaisuuteen ja helluntailaisiin, hehän hoitivat kasvatuksen. Tämä on minun kokemukseni helluntailaisuuden piirissä eläneenä.

Tarkoituksenani on tuoda esiin helluntailaisten tekemiä vääryyksiä, henkistä ja hengellistä väkivaltaa. Tämä palsta on sopiva siihen. Netmission -keskustelufoorumi ei kaltaistesi tähden ole siihen valmis.

Olen hakenutkin aikuisena apua helluntailaisuuden aiheuttamiin haavoihin. Olen myös joutunut maksamaan kovan hinnan kärsimyksistäni. Täällä keskustelupalstalla "juoruan" perheasioistani tuntemattomana tuntemattomille. "von bulke", onko oikein että jokainen lasten "tottelemattomuus" kerrotaan ulkopuoliselle ihmiselle joko lapsen kuullen tai muuten, ja senjälkeen uskova setä tai täti seurakunnasta ottaa puhutteluun? Varmaan jokainen helluntailaisuutta tunteva tietää että "tottelemattomuuksia"(kieltoja) on helluntaikodissa "sata kertaa enemmän" kuin normaalikodissa.

"von bulke", olet hyvin tyypillinen nykyhelluntailainen. Minua on nykyään syytetty helluntailaisten taholta juuri "panettelijaksi ja herjaajaksi". Tämä foorumi on oikea paikka kertoa myös helluntailaisuudessa tapahtuvista väärinkäytöksistä, henkisestä ja hengellisestä väkivallasta.

Ei taida helluntailaisten mielestä löytyä paikkaa hoitaa "kroonista vihaa ja katkeruutta", jos se kohdistuu helluntailaisuuteen ja sen aiheuttajana on helluntailaisuus. - Niin, kun sellaista ei ole "meidän piirissä" koskaan tapahtunutkaan. Julkaisen tulevaisuudessa lähettämäni kirjeen helluntaiseurakunnan johdolle ja sen ylimalkaisen vastauksen.
  3. Tätä "Pyhän hengen kastetta" ovat helluntailais-karismaattiset kautta historiansa levittäneet. Sitä on yritetty pakolla vasta uskoontulleisiin hoettamalla "kiitä, kiitä, kiitä..."

Ja Pyhän hengen kasteen pitää näkyä ja kuulua helluntaissa. Ja on kuulunut ja näkynyt mölyämisenä, kaatuiluna ja muina käytöshäiriöinä. Eikä raamattu ole kehoittanut tuollaiseen epäjärjestykseen.

Helluntailais-karismaattiset ovat kovia arvostelemaan myös toistensa Pyhän hengen kasteen ilmenemismuotoja. Kun se ei jossain tyydytä ollaan valmiita pistämään oma seurakunta pystyyn, missä Pyhän hengen kaste ilmenee sitten "oikealla" tavalla