Helposti uskova ajattelee, ettei kenelläkään muulla ole yhtä pahoja kiusoja kuin itsellä kiusan hetkellä. Vainoissa vainottu ajattelee samoin. Mutta ketkä kaikki joutuvat vainottaviksi uskon takia Jeesukseen? Raamattu antaa siihen vastauksen, ja se on tässä:
Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
2Tim.3:12
Vainot eivät ole kenenkään yksinoikeus vaan jokaisen uskovan osa.
Tunnen uskon vuoksi työpaikkakiusattuja. Eräs olisi saanut paremmat eläke-edut jos olisi ollut hiukan kauemmin, oli työpaikkakiusattu uskon tähden ja lähti heti kun oli mahdollisuus.
Vainot - ketkä joutuvat vainottaviksi?
31
186
Vastaukset
>>Vainot eivät ole kenenkään yksinoikeus vaan jokaisen uskovan osa.
- Slide.
Nykyaikana joku uhkaa rikosilmoituksella jos uskon takia saa kärsiä. Alkuajan kristityt olivat golosseumeilla ja ylistivät Jumalaa kun pedot tulivat ja raatelivat. Kohta maallinen vaellus sitten loppuikin.
Minä tule pian; pidä mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
Ilm.3:11Ihmisestä ei saa levitellä valheita netissäkään eikä kunniaa loukata, se on rikollista ja uskovan on aina rikollisuus ilmoitettava, rasismikin.
- Onni & Onni
tomumaja- kirjoitti:
Ihmisestä ei saa levitellä valheita netissäkään eikä kunniaa loukata, se on rikollista ja uskovan on aina rikollisuus ilmoitettava, rasismikin.
Ei kannata pikkujutuista työllistää oikeuslaitosta. Sitten kun on tosi kysymyksessä vasta.
- 14+12
Täällä Suomessa ei uskovia vainota uskonsa tähden - ei vielä. Sekin aika kyllä tulee.
- Nipa.
"Täällä Suomessa ei uskovia vainota uskonsa tähden - ei vielä. Sekin aika kyllä tulee." -
Väitteesi ei pidä paikkaansa.
- missä syy?
Sama työmää, toista kiusataan toista ei. Kumpikin uskovaisia.
Se ei ole aina niin mustavalkoista, mikä on vainoa Jeesuksen tähden ja mikä "vaino" johtuu uskovan omasta ajattelemattomasta käyttäytymisestä.
Suomessa saa kyllä vapaasti harjoittaa uskoa ja uskontoa, käydä kokouksissa ja lukea Raamattua. Mutta monet uskosta osattomat suhtautuvat uskoon tulleisiin jotenkin höyrähtäneinä. Eikö sitä kuvaa jo sanontankin "hurahtaa uskoon". Puhutaan hihhuleista - joka nimitys ilmeisesti alunperin tuli lestadoilaisista jotka hurmostilassa hihkuivat Hih!
Jonkun mielestä vainoaminen on ruumiillisen väkivallan uhkaa tai kuolemanvaaraa. Mutta voi sen käsittää laajemminkin ivaamisena, vähättelynä, välttelemisenä ja monenlaisena tapana tehdä kiusaa ja häiriötä toiselle.
Joskus voi olla niin että se vainoaja ei itse vainoa, vaan henkivallat hänen kauttaan? Voiko niihin henkivaltojen hyökkäyksiin etukäteen valmistautua, jos arvelee sellaisiin joutuvansa? Rukoushan on aina paikallaan, mutta auttaako henkivaltojen hyökkäyksissä etukäteen rukoiltu rukous, vai onko paras apu siinä tilanteessa käskeä henkivaltoja irrottamaan otteensa Jeesuksen nimessä ja veressä?- Slide.
"Se ei ole aina niin mustavalkoista, mikä on vainoa Jeesuksen tähden ja mikä "vaino" johtuu uskovan omasta ajattelemattomasta käyttäytymisestä." Mantelipuu.
Kyllä, mutta kun tunnen kyseisen ihmisen sekä myöskin erään kiusaajan kuka häntä kiusasi. Uskoon tullessa pyysi käytöstään anteeksi. Muista kiusaajista ja anteeksipyynnöstä ei tietoa.
Tiedän muitakin aika härskejä tapauksia. Joissakin on Herra itse puuttunut asiaan.
On myöskin totta, että uskova voi käytöksellään itse aiheuttaa harmia ja ivaa. Onko Mantelipuu tämä sinusta sallittua?
Ef.6 luku kertoo ketä vastaan meillä on taistelu. Slide. kirjoitti:
"Se ei ole aina niin mustavalkoista, mikä on vainoa Jeesuksen tähden ja mikä "vaino" johtuu uskovan omasta ajattelemattomasta käyttäytymisestä." Mantelipuu.
Kyllä, mutta kun tunnen kyseisen ihmisen sekä myöskin erään kiusaajan kuka häntä kiusasi. Uskoon tullessa pyysi käytöstään anteeksi. Muista kiusaajista ja anteeksipyynnöstä ei tietoa.
Tiedän muitakin aika härskejä tapauksia. Joissakin on Herra itse puuttunut asiaan.
On myöskin totta, että uskova voi käytöksellään itse aiheuttaa harmia ja ivaa. Onko Mantelipuu tämä sinusta sallittua?
Ef.6 luku kertoo ketä vastaan meillä on taistelu."On myöskin totta, että uskova voi käytöksellään itse aiheuttaa harmia ja ivaa. Onko Mantelipuu tämä sinusta sallittua?"
Tarkoititko, onko tuo harmi ja iva sallittua vai että onko sallittua uskovan tietynlainen käytös joka provosoi kiusaajia?
Ei kiusaaminen eikä vainoaminen ole sallittua. Asialliset käytöstavat uskovalla ihan samalla tavalla kuin uskosta osattomalla ovat aina eduksi. Joskus uskova voi tahattomasti käyttäytyä siten, että se herättää kiusaajien huomion. Kun tulee uskoon niin sitä voi olla vaikeaa salata, eikä tarvitse salata. Mutta on ympäristöjä joissa ei siedetä uskovaisia tai uskon asioita. Henkivallat kyllä huomaavat kuka on uskossa vaikka siitä ei avoimesti todistaisikaan.
Itsellänikin on sattunut kaikenlaista elämän varrella. Herkkänä ihmisenä olen pohdiskellut, onko kyse ollut vainoista vai jostakin omasta ajattelemattomuudestani vai näiden kahden mahdollisuuden yhdistelmästä? Kovin paljon en näille ikäville muistoille halua aikaani antaa, koska täytyy katsoa aina eteenpäin ja Jeesukseen. Jumala on tähän päivään asti pitänyt huolta ja Hän on luvannut ettei jätä aloittamaansa työtä meissä kesken.- j.t.p.
Slide. kirjoitti:
Ef.6 luku kertoo ketä vastaan meillä on taistelu.Tällaista kiusaamista ja syrjintää on ollut aina. Tällaiseen on joutunut useampi uskoaan tunnustava kristitty jossakin vaiheessa uskonvaellustaan.
Todelliset kristittyjen vainot ovat vallan toinen asia. Näitä vainoja joutuvat tänäkin päivänä eri puolilla maailmaa kokemaan miljoonat Jeesuksen omat.
Tällä meidän "pullaplantaasillamme" on kaikki hyvin vainojen suhteen. Se juuri onkin hämmentävä asia, kuinka vähän uskallusta uskovilla on tässä maassa viedä evankeliumia eteen päin. Paljon rohkeampia ovat nämä kanssakristityt, jotka todella henkensä uhalla ja henkensä kaupalla sanaa eteen päin kiirehtien vievät.
Ei olekaan sen vuoksi laisinkaan ihme se, että jo nyt useampien sydän kylmenee, jo ennen kuin se on ehtinyt lämmetäkään raamantunsanalle. Näinhän tulee myös käymään, että tällaiset kylmenneet ja itsensä maailmalle takaisin luovuttaneet ovat tulevien vainojen ja vainoojien kärkijoukkoa.
Vain harvat ovat ne, jotka tulevat tulevat koetukset kestämään jo ennen varsinaista ahdistuksen (jaakobinahdistus) aikaa. Ennen tuota aikaa seurakunta tosin temmataan ylös. - Slide.
j.t.p. kirjoitti:
Tällaista kiusaamista ja syrjintää on ollut aina. Tällaiseen on joutunut useampi uskoaan tunnustava kristitty jossakin vaiheessa uskonvaellustaan.
Todelliset kristittyjen vainot ovat vallan toinen asia. Näitä vainoja joutuvat tänäkin päivänä eri puolilla maailmaa kokemaan miljoonat Jeesuksen omat.
Tällä meidän "pullaplantaasillamme" on kaikki hyvin vainojen suhteen. Se juuri onkin hämmentävä asia, kuinka vähän uskallusta uskovilla on tässä maassa viedä evankeliumia eteen päin. Paljon rohkeampia ovat nämä kanssakristityt, jotka todella henkensä uhalla ja henkensä kaupalla sanaa eteen päin kiirehtien vievät.
Ei olekaan sen vuoksi laisinkaan ihme se, että jo nyt useampien sydän kylmenee, jo ennen kuin se on ehtinyt lämmetäkään raamantunsanalle. Näinhän tulee myös käymään, että tällaiset kylmenneet ja itsensä maailmalle takaisin luovuttaneet ovat tulevien vainojen ja vainoojien kärkijoukkoa.
Vain harvat ovat ne, jotka tulevat tulevat koetukset kestämään jo ennen varsinaista ahdistuksen (jaakobinahdistus) aikaa. Ennen tuota aikaa seurakunta tosin temmataan ylös.Sanon pääpiirteittäin aamen sinun kirjoitukseen. "Meistä he ovat lähteneet", kertoo Johanneksen kirjeet, siis antikristuksista. He ovat niitä vainoojia. Sanoit pieni on pelastuneitten joukko. Raamattu sanoo:
Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista, sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja he seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä putettuina pitkiin valkeisiin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
ja he huusivat suurella äänellä sanoen: >>Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, ja joka valtaistuimella istuu ja Karitsalta>>.
Ilm.7:9-10
- Vainoharhanen slaid
Vainoharhaset joutuvat vainottaviksi!
- Slide.
" Vainoharhanen slaid
Vainoharhaset joutuvat vainottaviksi! " Niinpä. Jos mä alkasin sua vainoomaan olisit vainoharhanen.
- Hound Dog
Kun meitä aletaan Suomessakin vainoamaan, se tulee olemaan raadollista. Mielikuvat uskonsotureista ja ihailtavista sankareista rapistuvat.
Meitä viedään vankilaan ahdasmielisinä, suvaitsemattomina, vihamielisinä ja kieroutuneina. Kun kärsimystämme seurataan, se nähdään oikeutetuksi, sillä meistä välitettävä kuva ei tule olemaan yhdenmukainen totuuden kanssa.
Uskovat poistetaan pedofiileina, huijareina, vaimonhakkaajina ja edistyksen tulppina & terroristeina. Sellainen tulee olemaan julkisuuskuva, jota ei enää nettifoorumilla kirjoittelu saa paremmaksi. Kirjoihin me emme tule jäämään, niinkuin ei monikaan, joka on aiemmin joutunut uskonsa tähden kärsimään.
Joku kirjoittikin, että jokainen joka tahtoo elää jumalisesti, joutuu vainotuksi. Jumalinen elämä on arvojen kautta elämistä ja Raamatun & maailman arvojen polariteetti on niin vastakkainen, että se kipinöi. Sitä saamme seurata jo nyt. Meno arvatenkin vain villiintyy.
Ei panna foliohattua päähän tai paeta luoliin. Koetetaan iloita kun nämä alkavat tapahtua.
Tällä tavalla itse olen ajatellut, että vainot alkaisivat.- Slide.
Aamen!
- tämä on fakta
Suomessa pahiten vainottu ja ihmisoikeuksien kannalta poljettu ryhmä ovat ateistit, joista on Päivi Räsäsen ministerikaudella tullut vainon kohde. Uskovaiset ovat alkaneet kukkoilla luullessaan, että valta on yhden Räsäsen käsissä siirtynyt uskovaisille. Älkää uskovat erehtykö luulemaan, että pääsette pitkään iloitsemaan vallankahvassa. Koston aika tulee varmasti ja silloin me ateistit maksamme potut pottuina.
- TÄMÄ on fakta !!!
Ja silmä-silmästä, hammas-hampaasta filosofiallako sinä parannat maailman? Se aivan sama sinun kaltaisten kahjojen breivikkien kanssa, kuka hullu on vallan kahvassa, hulluus ja mielettömyys sen kuin jatkuu, ja jatkuu vain.
Et ole yhtään parempi, vaan pahempi, kuin räsäskä.
- Tjaah-ah
>>Helposti uskova ajattelee, ettei kenelläkään muulla ole yhtä pahoja kiusoja kuin itsellä kiusan hetkellä. Vainoissa vainottu ajattelee samoin. Mutta ketkä kaikki joutuvat vainottaviksi uskon takia Jeesukseen? Raamattu antaa siihen vastauksen, ja se on tässä>>
Älä nyt hyvä mies/nainen katso Raamatusta ktkä koutuvat vainottaviksi vaan sitä mitä todellisessa elämäsä tapahtuu.- Eiväthän muinaiset raamaun tekstit ole yksi yuhteen tätä päivää ruskin millään tavalla.- Slide.
Tjaah-ah kysyn onko sinulla Raamattua?
Raamattu sanoo:
Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iänkaikkisesti.
Hebr.13:8
Mitä ennen on ollut on vastakin, Saarnaaja näin vapaasti muistaen.
On myös meitä, jotka olemme tulleet (helluntai)uskovien taholta kiusatuiksi. Uskovien taholta kiusaaminen on hirvittävää henkistä väkivaltaa, joka jättää pysyvät jäljet.
Yleensä uskovat eivät edes itse tajua kiusaamista tapahtuneen. He ovat vain lakihenkisyydessään vaatineet samaa muilta, jos ei hyvällä niin sitten pakolla. Erityisesti kiusaaminen on koskettanut lapsia ja herkkiä ihmisiä.- von bulke
Etkös sinä ole jo aikuinen ihminen?
Eikö ole niin, ettet kuulu helluntalaisiin?
Millä tavalla helluntalaiset ovat sinua kiusanneet?
Tekstisi sisältö "ontuu" niin sanoakseni. Enemmänkin se tuntuu kertovan jotakin sinusta itsestäsi ja nimenomaan sinun suhtautumisestasi helluntailaisiin ja ehkä muihinkin.
Oletan, että tarkoituksesi onkin pelkästään mustamaalata helluntalaisuutta yleensäkin. Tämä kuva tulee aivan ensimmäisenä mieleeni.
Taustallasi on jotakin muuta, kuin helluntalaisuusden mukanaan tuomat "traumat", eikö niin. Kirjoitelmiesi perusteella, et ole itse kovinkaan herkkä ihminen. Ehkä enemmänkin "herkkänahkainen". - puoskarille
von bulke kirjoitti:
Etkös sinä ole jo aikuinen ihminen?
Eikö ole niin, ettet kuulu helluntalaisiin?
Millä tavalla helluntalaiset ovat sinua kiusanneet?
Tekstisi sisältö "ontuu" niin sanoakseni. Enemmänkin se tuntuu kertovan jotakin sinusta itsestäsi ja nimenomaan sinun suhtautumisestasi helluntailaisiin ja ehkä muihinkin.
Oletan, että tarkoituksesi onkin pelkästään mustamaalata helluntalaisuutta yleensäkin. Tämä kuva tulee aivan ensimmäisenä mieleeni.
Taustallasi on jotakin muuta, kuin helluntalaisuusden mukanaan tuomat "traumat", eikö niin. Kirjoitelmiesi perusteella, et ole itse kovinkaan herkkä ihminen. Ehkä enemmänkin "herkkänahkainen".Von Bulke on väärässä. Ja opettele lukemaan: mazdels kirjoittaa nimenomaan helluntailaisuudesta.
- syväkolops
puoskarille kirjoitti:
Von Bulke on väärässä. Ja opettele lukemaan: mazdels kirjoittaa nimenomaan helluntailaisuudesta.
Niin, siihen hänellä on jumalainen armoitus !
Edes minä en kykenisi puhumaan muuta kuin omasta perspektiivistäni vaikka on muutama vuosikymmen kulunut lähituntumassa asiaan.
eli keskuudessamme on lähes jumala, kumartakaamme syvään,kops..oho. - täälläkin
syväkolops kirjoitti:
Niin, siihen hänellä on jumalainen armoitus !
Edes minä en kykenisi puhumaan muuta kuin omasta perspektiivistäni vaikka on muutama vuosikymmen kulunut lähituntumassa asiaan.
eli keskuudessamme on lähes jumala, kumartakaamme syvään,kops..oho.Kopsis.
- LIUKUMÄKI ?
Miksi sinulla on LIUKUMÄKI =Slide nikkinä? Lasketteletko liukumäkeä alas (?) tuonpuoleiseen?
- Keitsua
Itse kiusauksen "uhri" siellä kyselee kuten lapsilla on tapana. Annetaan Sliden olla Slide, eikä puututa siihen. Sellainenkin on kuin slidekitara. Sliden nimi voi tulla ihan mistä vaan. Eikös teksti on ulkokuorta tärkeämpää?
Klinu Loikkanen loukkasi lapsena jalkansa. Sai kutsumanimen Klenkka, siitä sitten muitoutui Klinkan kautta Klinu. Ennen uskoa mies uhkui pahuutta. Uskoontullessa oli lempeä nallekarhu. - eiuskovainen
Keitsua kirjoitti:
Itse kiusauksen "uhri" siellä kyselee kuten lapsilla on tapana. Annetaan Sliden olla Slide, eikä puututa siihen. Sellainenkin on kuin slidekitara. Sliden nimi voi tulla ihan mistä vaan. Eikös teksti on ulkokuorta tärkeämpää?
Klinu Loikkanen loukkasi lapsena jalkansa. Sai kutsumanimen Klenkka, siitä sitten muitoutui Klinkan kautta Klinu. Ennen uskoa mies uhkui pahuutta. Uskoontullessa oli lempeä nallekarhu.Yäk. Klenkka. Lempeä seniili nallekarhu.
- Nipa.
eiuskovainen kirjoitti:
Yäk. Klenkka. Lempeä seniili nallekarhu.
Älä puhu pahaa vainajista.
"Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
2Tim.3:12"
Pitää muistaa että Paavali ei kirjoittanut tuota kirjettä.
Pastoraalikirjeet ovat toisen vuosisadan puolivälin tienoilta, eli noin 120 vuotta tapahtumien jälkeen kirjoitettu kristittyjen tekele.- DoctorT
Jeesukseen uskovat ja Raamatun muuttumattomuutta puolustavat, ovat aina olleet vainottuja!
Niin myös tänään. Vainojen sisällöt ovat erimuotoiset mutta täälläkin kaikki TOTUUTTA puolustavat saavat turpiinsa, tulevat tuomituiksi. Minusta se on Kristuksen pilkan kantamista yhtälailla ja vainottuna olemista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l4363151Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata822413Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1161878Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1951565- 271533
- 771522
- 1091475
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva201398Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411391- 801317