Pyhän Hengen kaste on nyt , KARISMAATTISUUS !

Mohikaani_27

* Armolahjoa saadaan tosta vaan, kielillä puhutaan, tosta vaan. Vaikka Raamattu selkeäasti opettaa, että vain Pyhän Hengen kasteen saaneet voivat puhua kielillä, ja sen jälkeen vasta voi saada armolahjoa, yleensä. Se menee yksinkertaisuudessaan näin, ensin synnytään uudesti Jumalan Hengen voimasta, 1Kor.12;13. Tässä uudestisyntymisessä saadaan sismpään Pyhän Hengen sinetti, vakuudeksi Kristuksen ilmestymisen päivään saakka. Ef.1:13. . Tämä on se uudestisyntyminen joka vie kaikki sen kokeneet ja siinä pysyneet taivaan kotiin.

* Mutta Jeesus ei antanut lupaa lähteä Jerusalemista apostoleille, ei ennenkuin Hän menee takaisin paikalleen Isän valtaistuimelle, ja sieltä Hän lähettää VOIMAN, että opetuslapset olisivat valmiit ja varustetut VOIMALLA, jota ilman ei voi olla Kristuksen todistaja, se on myös samalla voitelu ja valtuudet toimia Kristuksen todistajana.

. 4. Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.

5. Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."

6. Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"

7. Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,

8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka."

On siis kyse kahdesta aivan eri alueesta Pyhän Hengen moninaisita tehtävisä. Hän uudestisynnyttää Jumalan Hengen kasteessa, siinä vanhurskautetaan, siinä pyhitetään, siinä luodaan uusi luomus, ja kaikki on valmista taivasta varten, ja siinä kun pysyy, valvoen Sanassa ja rukouksessa ja seurakunta yhteydessä kavaen Jumalan antamaa kasvua ja elämän vanhurskautta, tullakseen kaikessa täysiikäisyyteen , täyteen mitaan Kristuksen täyteydestä.

* Mutta tämä ei vielä riitä, jos ja kun haluaa ja pääsee asemaan, jolloin voi olla Kristuksen todistaja. Siihen Jeesus juuri lupasi lähettää Isän lupaaman voiman, ja se tapahtuikin, kun opetuslapset olivat kuuliaisia, eivätkä lähteneet ominpäin , vaan ododttivat lupauksen täyttymistä, minlä Jeesus lupasi, Heidät kaikki täytettiin Pyhällä Hengellä, he kaikki puhuivat kielillä, sen, mitä PH:i heille puhuttavaksi antoi. Nyt heidät oli puettu vaoimalla ja voideltu kukin omaan tehtäväänsä. Eikä kukaan heistä kerskannut karismaattisuudellaan ja voimallaan ajella valtaväylää, missä ei kukaan esteitä eikä kapuloita rattaisiin nakkele. Ei, vaan he olivat rukouksissa vaimojensa ja uskovat keskenään, ja silloinkin odottivat PH:n johtoa ja valintaa, kuka minnekkin lähtee ja kuka mitäkin tekee. Ja näin tehdessään, he voivat sanoa, " Pyhä Henki ja me", olemme päättäneet. Ja tätä voimaaluetta käytettäessä tulee olla Sanassa sisällä, se ei toimi taikasanana, eikä myöskään se, että " Kelle te annatte synnit anteeksi, niin heille taivasjib antaa synnit anteeksi, tai, kenet te päästäte, päästetään taivaassakin.

Nämä voimakentät toimii ainoastaan Pyhän hengen valtuuksin ja ehdottomasti Sanassa myös opillisesti pysyminen on ehdoton ehto. Esm. Uskova ei voi toista uskovaa pitää eikä päästää. Omavaltaisesti, on aivan eriasia, jos esm. minä pyydän rukoilemaan itseni tai jonkun asian puolesta, silloin se toimii, siihen Pyhä Henki yhtyy, mutta ei kenenkään käskyläisenä.

* Karsimaattisuus syrjäyttää Pyhän Hengen, ja Jeesuksen kautta Hänen veressään ja Sanan kautta uudestisyntymisen. Kiitorataa kiidetään " miltätuntuu" fiiliksessä.

49

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo_joo

"Rabbi, SE, JOKA OLI SINUN KANSSASI JORDANIN TUOLLA PUOLELLA JA JOSTA SINÄ OLET TODISTANUT, katso, HÄN KASTAA, ja kaikki menevät hänen tykönsä".

Johannes 3
      22 Sen jälkeen JEESUS meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja KASTOI.

Johannes 3
      23 MUTTA JOHANNESKIN KASTOI Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.

Johannes 3
      26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".

Johannes 3
      22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
      23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
      24 Sillä Johannesta ei vielä oltu heitetty vankeuteen.
      25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
      26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".
      27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

Johannes 4
      1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
      2 -vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa-

* Tämä on se uudestisyntyminen joka vie kaikki sen kokeneet ja siinä pysyneet taivaan kotiin.
      -vaikka tämä ei ole se uudestisyntyminen, vaan jokin ihan muu-

* Karsimaattisuus syrjäyttää Pyhän Hengen
      -vaikka karismaattisuus ei syrjäytä, vaan jokin muu-

• Elätkö valossa

Ahdisti niin sun kirjoitus, etten pitkälle lukenut. Sä kirjoitit alussa näin: "Vaikka Raamattu selkeäasti opettaa, että vain Pyhän Hengen kasteen saaneet voivat puhua kielillä, ja sen jälkeen vasta voi saada armolahjoa, yleensä."

Koska Raamattu sun mukaan "selkeästi opettaa" näin, niin laitapa lukijoille kaksi tai kolme raamatunpaikkaa, jotka todistavat opetuksesi oikeaksi.

Palstalle on tullut tänään aloitus kundaliinivoimasta. Vakava juttu teille (jos elätte valheessa) armolahjoista ja voimavaikutuksista kertoville helluntailaisille.

• Mohikaani_27 ei kirj

* Jos ahdistaa, tuo Pyhän Hengen välttämättömyys, se saakin ahdistaa. Sinun ja kokaisen, jota Pyhän Hengen osallisuus ahdistaa, tulee ensin syntyä aidosti Jumakan Hengen kasteessa, ja sitten voi odottaa saavansa PH:nkasteen ja siitä hyvästä puhua kielillä ja saada muitakin armolahjoja.

* Lueppa kuule ihan itse Raamatustasi, etsi kohdat, jossa Paavali varsinkin, ja Pietari julistavat Jeesusta Kristusta, miten uskoon tulleet täytettiin Pyhällä Hengellä, ja puhuivat KIELILLÄ, vasta sen jälkeen voi saada muitakin armolahjoja, missään Raamattu ei toisin opeta, että saataisin armolahjoja, tai puhuttaisiin kielillä, muuta kuin AINA Pyhän Hengen kasteen yhteydessä, jota Jeesus nimeomaan käski odottaa. Kellä on kuulevat korvat, hän ymmärtää Sanan tässäkin kohden.

* Vika ei ole Sanassa, vaan sinussa ja asenteessasi, joka viha helluntailaisuutta kohtaan, ja se vie siunauksen sinulta ja jokaiselta, joka ei ymmärrä Sanan kautta toimivaa Pyhää henkeä Hän ei ole ainoankaan käskyläinen, eikä edes karismaatikkojen.

• Slide.

"Nyt heidät oli puettu vaoimalla ja voideltu kukin omaan tehtäväänsä. Eikä kukaan heistä kerskannut karismaattisuudellaan ja voimallaan ajella valtaväylää, missä ei kukaan esteitä eikä kapuloita rattaisiin nakkele." Mohikaani kirjottaa. Minä komppaan ja sanon koko aloitukseen: Aamen!
      Lisään: Kun Pyhä Henki tulee päällesi ala puhumaan kielillä!

Vain Jeesuksen lähettämänä ja valtuuttamana tuottaa hedelmää, vieläpä sellaista, joka pysyy. Onhan noita haihattelijoita lähtenyt maailman ääriinkin, mutta tulleet maitojunalla takaisin. Heidät ovat lähettäneet ulkolähetys, tai mikä todennäköisempää; itse itsensä lähettänyt.

Usein ei Herran työtä huomaa. Hengellisessä kokouksessa tuli kokouksen jälkeen nuorehko ihminen juttusille. Hän sanoi minulle; sinä todistit tienpäällä hänelle ja kaksi viikkoa sen jälkeen hän tuli uskoon. En edes muista koko keskustelua.
      Mitä tahdon tällä ajaa, tulee tässä:

Kylvä siemensi aamulla äläkä hellitä kättäsi ehtoollakaan; sillä et tiedä, tuoko onnistuu vai tämä vai onko kumpikin yhtä hyvä.
      Saarn.11:6

• * " 27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta."

* Noin se menee, " Tuuli puhaltaa missä tahtoo, sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä mistä se tulee ja mihin se menee." Jumalan Pyhä Henki liikkuu kuin tuuli, sydämeltä sydämelle, ja kun löytää janovan ja etsivän sydämen, Hän antaa vettä janoaville, ja sitä haluaville, ja niin heistäkin tulee lähteitä jotka kumpuaa iankaikkiseen elämään. Ja näin on jokaisen HENGESTÄ syntyneen laita."

* Kertomasi perusteella juuri noin tapahtui, he kohtasivat elävän veden lähteen, ja saivat juoda raikasta elämän vettä, ja taas syntyi uusi lähde, joka puolestaan taas vie vettä edeleen , minne Jumalan Henki sitten viekin !

* Uudestisyntyminen ei ole sidottu aikaan eikä paikkaan, vaan Hengen tuulet liikuu ihan miten vaan ja koska vaan, ja kun maaperä on kohdallaan, siihen syntyy uutta elämää.

* Tämä totuus on yhdistetty uudestisynymisen ihmeeseen, kun Jeesus opetti Nikodemusta. Hän ei missään tapauksessa yhdistänyt uudestisyntymää kasteveteen, vaikka sitä jossain julistetaan totuutena, mutta ei ole, koska Jeesus samassa yhteydessä kumoaa ajatuksenkin sellaisesta, ja vertaa uudestisynymää tuuleen, vapauteen, missä ikinä on avoin sydän, sinne Hän asettuu asumaan. " Näin on jokaisen Hengestä syntyneen, Jumalan Hengen kasteessa vain voidaan syntyä uudesti.

• Slide.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* " 27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta."

* Noin se menee, " Tuuli puhaltaa missä tahtoo, sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä mistä se tulee ja mihin se menee." Jumalan Pyhä Henki liikkuu kuin tuuli, sydämeltä sydämelle, ja kun löytää janovan ja etsivän sydämen, Hän antaa vettä janoaville, ja sitä haluaville, ja niin heistäkin tulee lähteitä jotka kumpuaa iankaikkiseen elämään. Ja näin on jokaisen HENGESTÄ syntyneen laita."

* Kertomasi perusteella juuri noin tapahtui, he kohtasivat elävän veden lähteen, ja saivat juoda raikasta elämän vettä, ja taas syntyi uusi lähde, joka puolestaan taas vie vettä edeleen , minne Jumalan Henki sitten viekin !

* Uudestisyntyminen ei ole sidottu aikaan eikä paikkaan, vaan Hengen tuulet liikuu ihan miten vaan ja koska vaan, ja kun maaperä on kohdallaan, siihen syntyy uutta elämää.

* Tämä totuus on yhdistetty uudestisynymisen ihmeeseen, kun Jeesus opetti Nikodemusta. Hän ei missään tapauksessa yhdistänyt uudestisyntymää kasteveteen, vaikka sitä jossain julistetaan totuutena, mutta ei ole, koska Jeesus samassa yhteydessä kumoaa ajatuksenkin sellaisesta, ja vertaa uudestisynymää tuuleen, vapauteen, missä ikinä on avoin sydän, sinne Hän asettuu asumaan. " Näin on jokaisen Hengestä syntyneen, Jumalan Hengen kasteessa vain voidaan syntyä uudesti.

Vanha Testamentti ei tuntenut uudestisyntymistä, siksi Nikodeemus oli niin hämmästynyt. Oli todella kiinnostunut kun tuli Jeesuksen tykö yöllä. Jeesus kertoi Israelin opettajalle tarkemmin pelastuksen. Uskon Nikodeemuksen käsittäneen uudestisyntymisen tärkeyden, miksei olisi, sillä itse Jumalan Poika, Jumala Jeesus henkilökohtaisesti sen opetti.

• Mohikaani_27 ei kirj
        Slide. kirjoitti:

Vanha Testamentti ei tuntenut uudestisyntymistä, siksi Nikodeemus oli niin hämmästynyt. Oli todella kiinnostunut kun tuli Jeesuksen tykö yöllä. Jeesus kertoi Israelin opettajalle tarkemmin pelastuksen. Uskon Nikodeemuksen käsittäneen uudestisyntymisen tärkeyden, miksei olisi, sillä itse Jumalan Poika, Jumala Jeesus henkilökohtaisesti sen opetti.

* Niin varmasti ymmärsi, lopulta . Mutta mitä niinku halusit sanoa, miten tämä liittyy aloitukseen, hyvää tekstiä kyllä, mutta en nyt ihan äkkiä löydä kontekstia siihen mitä kirjoitin ?

• Missä hengessä?
        Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:

* Niin varmasti ymmärsi, lopulta . Mutta mitä niinku halusit sanoa, miten tämä liittyy aloitukseen, hyvää tekstiä kyllä, mutta en nyt ihan äkkiä löydä kontekstia siihen mitä kirjoitin ?

Kuinka et ymmärrä Slideä jos teissä molemmissa vaikuttaa sama henki? Etkö ole saanut suomen kielen ymmärtämisen armolahjaa? Olette molemmat saaneet vierailla kielillä puhumisen lahjan! Keskustelkaa vierailla kielillä niin ymmärrätte toisianne!

• tietääkö kukkaan?
        Missä hengessä? kirjoitti:

Kuinka et ymmärrä Slideä jos teissä molemmissa vaikuttaa sama henki? Etkö ole saanut suomen kielen ymmärtämisen armolahjaa? Olette molemmat saaneet vierailla kielillä puhumisen lahjan! Keskustelkaa vierailla kielillä niin ymmärrätte toisianne!

Mitä konteksti on vieraalla kielellä?

• tietääkö kukkaan?

Mitä konteksti on suomeksi?

• Tätä "Pyhän hengen kastetta" ovat helluntailais-karismaattiset kautta historiansa levittäneet. Sitä on yritetty pakolla vasta uskoontulleisiin hoettamalla "kiitä, kiitä, kiitä..."

Ja Pyhän hengen kasteen pitää näkyä ja kuulua helluntaissa. Ja on kuulunut ja näkynyt mölyämisenä, kaatuiluna ja muina käytöshäiriöinä. Eikä raamattu ole kehoittanut tuollaiseen epäjärjestykseen.

Helluntailais-karismaattiset ovat kovia arvostelemaan myös toistensa Pyhän hengen kasteen ilmenemismuotoja. Kun se ei jossain tyydytä ollaan valmiita pistämään oma seurakunta pystyyn, missä Pyhän hengen kaste ilmenee sitten "oikealla" tavalla

• Risti-riita.

Saivatko opetuslapset Tupla Hengen? Näin Raamattu. Joh.20:21-22. Niin Jeesus sanoi heille jälleen: Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät. Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päälensä ja sanoi heille: Ottakaa Pyhä Henki. Joh.16:7. Kuitenkin minä sanon totuuden; teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

• mikä on totta?

Jos välttämättä haluat hengen ja kielet sinun tulee uskoa ainoastaan helluntailaisten oppeihin ei muita oppeja.
        Kun olet lyovuttanut itsesi hengelle ja helluntailiikkeelle se henki valtaa ja vaikuttaa kielet ja paljon muutakin.

• Mohikaani_27 ei kirj
        mikä on totta? kirjoitti:

Jos välttämättä haluat hengen ja kielet sinun tulee uskoa ainoastaan helluntailaisten oppeihin ei muita oppeja.
        Kun olet lyovuttanut itsesi hengelle ja helluntailiikkeelle se henki valtaa ja vaikuttaa kielet ja paljon muutakin.

* mikä on totta, Totta on Raamatun sana, miksi et voi ymmärtää, vahvistin kaikki kirjoittamani Sanalla, epäuskoiset ei saa Jumalata mitään. Ja tuo älytön hellunntai viha/kateus riisttä kailta sen hengen kantajilta kaikki Jumalan siunaukset.

• Risti-riita. kirjoitti:

Saivatko opetuslapset Tupla Hengen? Näin Raamattu. Joh.20:21-22. Niin Jeesus sanoi heille jälleen: Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät. Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päälensä ja sanoi heille: Ottakaa Pyhä Henki. Joh.16:7. Kuitenkin minä sanon totuuden; teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

* Miten niin, " tupla Hengen ?". Hänhän sanoo heti perään, kun oli puhaltanut Pyhän Hengen heidän päälleen, " Kuitenkin minä sanon totuuden; teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.." !

* Juuri näinhän sanoo opetuslapsilleen, "älkää lähtekö, ennen kuin teidät puteaan voimalla korkeudesta, te saatte voitelun, jonka Isä on teille luvannut, kun minä menen takaisin paikalleni Isän valtaistuimelle, niin minä sen teille lähetän." Ja silloin he saivat Pyhän Hengen kasteen ensimmäisenä Helluntana.

* Mikä sinä olet muuten arvostekamaan sitä, miten Jumala toimii, ja miten Pyhä Henki toimii, he ovat yhtä, se vaan on näin, Jumala kastaa uudestisyntyneet Pyhän Hengen kasteella, oli se sitten tupla tai tripla, ja vaikka joka päivä. Jumala ei anna mitalla, vaan Hän antaa ylitsepursuavasti, yliymmärryksen käyvää armoaan monin tavoin. Älä rajoita Pyhää Henkeä omiin mittoihisi !

• Etsikää Kristusta

Aloituksessa vähän särähti korvaan tuo että : "* Mutta tämä ei vielä riitä, jos ja kun haluaa ja pääsee asemaan, jolloin voi olla Kristuksen todistaja. Siihen Jeesus juuri lupasi lähettää Isän lupaaman voiman"
      Et varmaan tarkoittanut että pitää ensin päästä johonkin asemaan, että saa Pyhän Hengen kasteen?
      Jumala tietää jo ennalta, mihin Hän meitä kutsuu, ja varustaa niin, että kykenee tuossa tehtävässä palvelemaan. Näin minä ymmärrän. Muutoin tulee juuri niitä omassa voimassa eteenpäin pyrkiviä.

Toinen kohta jota mielestäni virheellisesti käytetään uskovien tuomiovallaksi, on tuo:

Matt. 18:18
      Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.

Se on sanottu asiayhteydessä, jossa uskovien kesken on riitaa. Jos et anna anteeksi, on sinut siihen syntiin sidottu myös taivaan näkökulmasta. Jos annat anteeksi, olet asiasta vapaa. Ei meillä ole tuomiovaltaa ihmisiin nähden. Vaan omista synneistä meidän tulee olla vapaita. Sama toisin sanoin:

14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
      15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
      Huomio sanassa TEIDÄN.

Joh. 20:23
      Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
      Taas tapahtuu niin Pyhässä Hengessä, että sen tekee Kristus meissä, emme me. (Kristus meissä: Elävä Sana ja Pyhä Henki)

• Mohikaani_27 ei kirj

* En todellakaan ole mistään asemasta kirjoittanut, vaan että tulisi odottaa niin kuin opetuslapsetkin odottivat lupauksen täyttymistä jonka Jeesus antoi, ja heidän odotuksensa palkittiin Pyhän Hengen voitelulla ja voimalla. Eikä ole vielkään mikään siitä muuttunut, jokaisen Herran työhön lähtevän, tulisi odottaa PH:n kastetta ennen kuin lähtee kotiseurakunnasa minnekkään. Tuon selvempää opetusta asiata ei voi olakkaan, kuin minkä Jeesus antoi. Asia on niin, että jos sitä ei saada vaikka kuinka odottaa ja kaipaa ja haluaa, se on silloin merkki siitä, että pyrkii tehtävään, jota ei ole hänelle tarkoitettukaan, ja siihenkin tulisis nöyrästi uskoa ja kyllä Herra sitten johtaa omansa omille paikolleenn !

* Ja vielä, väärin käsitysten välttämiseksi. Kyllä Herra kastaa PH:llä vaikka jää kotiseurakuntaan, ja toimii siellä tai käy vain ihan ruumiillisessa työssä, ei se edellytä mitään virkaa, etteikö voisi saada PH:n kastetta. Se on lahja joka on tarkoitettu jokaiselle uskovalle.

* Mutta erikoisesti, jos joku on innoissaan lähtemään maan ääriin, ja jos ei sitten saakaan, niin parempi on, ettei lähde, ja näin tottelee Jeesusta.

• "...Raamattu selkeäasti opettaa, että vain Pyhän Hengen kasteen saaneet voivat puhua kielillä, ja sen jälkeen vasta voi saada armolahjoa,..."

Raamatussa asia ihan toisin.
      Kielillä puhuminen on Raamatun mukaan yksi armolahjoista.

Kielillä puhumisen armolahjaa ei Raamatun mukaan ole kaikilla.
      Armolahjoja Raamatun mukaan on yhdellä yksi ja toisella voi olla toinen ja jollain useampikin.

1. Kor. 12:4 Armolahjoja on monenlaisia, mutta Henki on sama.
      8 Yhden ja saman Hengen voimasta toinen saa kyvyn jakaa viisautta, toinen kyvyn jakaa tietoa,
      10 joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta.
      30 Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta?

Lukasin vain alun viestistäsi ja siinä oli jo paljon virheitä.

• maailmankiertäjä

Valitettavasti en voi kertoa tapauksista kun helluntailaisia "täytettiin" hengellä ja kun henki tuli moni puhui kielillä.
      Monet heistä vapisivat ja tärisivät ympärilla olevat kätten päällepanijat huusivat hallelujiaan ja muuta.
      Jälkeenpäin on ilmennyt uskosta luopumista, pelkotiloja, en sano riivatuiksi tulleista, oliko heitäkin?
      Ilmeistä kuitenkin jotka "kielilläpuhujat" he sanoutuivat irti hengestä tunnustamalla syntinsä ja osa on luopunut helluntailiikeestä koska se henki kyllä täyttää, mutta on laadultaan tuhoavaa.

• Joskus oli osalla helluntailaisista väärin ymmärretty oppi kielilläpuhumisen merkityksestä.
        Osa helluntailaisista piti kielillä puhumista merkkinä Pyhällä Henkellä täyttymisestä ja ilman kielillä puhumista ei olisi täyttynyt ollenkaan.

Raamatussa kuitenkin kerrotaan selkeästi kielillä puhumisen olevan vain yksi mahdollisista armolahjoista, jonka voi saada, eikä se ole edes tärkein niistä.

Aikoinaan tuo väärinymmärrys aiheutti paljonkin kahteen kastiin jakoa helluntailaisten kesken, kun monet kielilläpuhujat jakoivat helluntailaiset oikeisiin ja teko-uskoviin ja se sai alistetun jopa näyttelemään kielillä puhumista, tullakseen hyväksytyksi uskovaksi.

Onneksi tuosta toisia halveeraavasta väärinymmärryksestä on päästy eroon ja olen huomannut ainoataan nimimerkki Mohikaani_27:n edelleenkin toistuvasti kertovan kielillä puhumisen olevan välttämätöntä ollakseen uskossa.

8 Yhden ja saman Hengen voimasta toinen saa kyvyn jakaa viisautta, toinen kyvyn jakaa tietoa,
        10 joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta.
        30 Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta?

Kuinka ihmeessä yksi uskova voi ymmärtää niin monta selkeästi kerrottua Raamatun kohtaa täysin väärin, kuten kielillä puhumisen, kylkiluun ja "salaisen tempauksen".

• Paskan marjat.
        Pe.ku kirjoitti:

Joskus oli osalla helluntailaisista väärin ymmärretty oppi kielilläpuhumisen merkityksestä.
        Osa helluntailaisista piti kielillä puhumista merkkinä Pyhällä Henkellä täyttymisestä ja ilman kielillä puhumista ei olisi täyttynyt ollenkaan.

Raamatussa kuitenkin kerrotaan selkeästi kielillä puhumisen olevan vain yksi mahdollisista armolahjoista, jonka voi saada, eikä se ole edes tärkein niistä.

Aikoinaan tuo väärinymmärrys aiheutti paljonkin kahteen kastiin jakoa helluntailaisten kesken, kun monet kielilläpuhujat jakoivat helluntailaiset oikeisiin ja teko-uskoviin ja se sai alistetun jopa näyttelemään kielillä puhumista, tullakseen hyväksytyksi uskovaksi.

Onneksi tuosta toisia halveeraavasta väärinymmärryksestä on päästy eroon ja olen huomannut ainoataan nimimerkki Mohikaani_27:n edelleenkin toistuvasti kertovan kielillä puhumisen olevan välttämätöntä ollakseen uskossa.

Kuinka ihmeessä yksi uskova voi ymmärtää niin monta selkeästi kerrottua Raamatun kohtaa täysin väärin, kuten kielillä puhumisen, kylkiluun ja "salaisen tempauksen".

Ei Mohis valehtele, vaan Raamattu puhuu omiaan. Room.3:4.

• * Olit varmaan heidän luonaan, jostka sanovat olevansa helluntailaisia, heitä oli juuri Markku Koiviston kannattajat, siellä vaan ei ollutkaan Pyhä Henki, vaan aivan joku muu saastainen henki joka yritti matkia Pyhää Henkeä, ja näitä puoskareitahan on nykyään liiankin kansa. Pirkko Jalovaara harhauttaa ihmisiä väärällä hengellä, koska nekin voi tehdä ihmeitään. Aivan niinkuin tietäjä ja noita henget teki samoja ihmeitä, mitä Mooses teki Jumalan sauvallaan, = uskollaan. Siksi on tärkeää, että seurakunnissa on henkein tuntemisen armolahjat käytössä.

* Karttakaa Pe.kun ja eenokin hapatusta, siinä teette hyvin, heissä ei ole Pyhää Henkeä, vaan moninaiset riivaaja henget. Jumalan fackta !

• elli eliitti
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Olit varmaan heidän luonaan, jostka sanovat olevansa helluntailaisia, heitä oli juuri Markku Koiviston kannattajat, siellä vaan ei ollutkaan Pyhä Henki, vaan aivan joku muu saastainen henki joka yritti matkia Pyhää Henkeä, ja näitä puoskareitahan on nykyään liiankin kansa. Pirkko Jalovaara harhauttaa ihmisiä väärällä hengellä, koska nekin voi tehdä ihmeitään. Aivan niinkuin tietäjä ja noita henget teki samoja ihmeitä, mitä Mooses teki Jumalan sauvallaan, = uskollaan. Siksi on tärkeää, että seurakunnissa on henkein tuntemisen armolahjat käytössä.

* Karttakaa Pe.kun ja eenokin hapatusta, siinä teette hyvin, heissä ei ole Pyhää Henkeä, vaan moninaiset riivaaja henget. Jumalan fackta !

Onko sulla Mohikaani jotain sellaista tietoa ja luontaista rakkautta enemmän kuin muilla uudestisyntyneillä tai muuten vain Raamattua lukevilla.
        Eikö jokaisella kuitenkin ole se oma todellisuustunnelinsa näissä asioissa?

• hytfed
        Pe.ku kirjoitti:

Joskus oli osalla helluntailaisista väärin ymmärretty oppi kielilläpuhumisen merkityksestä.

Peku-lle.
        Tomis kerskuu kun poistelee viestejä ja Mohikaanin viestiä ei olla poistettu jossa hän sanoo:*

Karttakaa Pe.kun ja eenokin hapatusta, siinä teette hyvin, heissä ei ole Pyhää Henkeä, vaan moninaiset riivaaja henget. Jumalan fackta !

Onko Pe.kussa riivaajia?

Mohikaanissa ja tomiksessa on jotakin erikoista.

• mä voin
        elli eliitti kirjoitti:

Onko sulla Mohikaani jotain sellaista tietoa ja luontaista rakkautta enemmän kuin muilla uudestisyntyneillä tai muuten vain Raamattua lukevilla.
        Eikö jokaisella kuitenkin ole se oma todellisuustunnelinsa näissä asioissa?

Voiko joku todistaa etteikö Mohikaanissa vaikuttaisi pahat henget joilla hän on täytetty ja kielet sen merkkeinä?

• elli eliitti
        mä voin kirjoitti:

Voiko joku todistaa etteikö Mohikaanissa vaikuttaisi pahat henget joilla hän on täytetty ja kielet sen merkkeinä?

Joku voi aivan hyvin todistaa nuo pahat henget. Ihan saman arvoista se on
        kuin hänen karttamisensa hapatuksena.

Jeesusta kyllä revittäisiin näiden opetuslapsien, vaatimattomammin sanottuna kunniatohtorien toimesta omalle puolelle. Eliitti joukot Special Forces varmaan
        kaappaisivat Jeesuksen

• Apt. 4:14.
      • piutää selkeäasti

Lisäksi oma kokemukseni piutää yhtä

Vaikka Raamattu selkeäasti opettaa,

• joo_joo

"vain Pyhän Hengen kasteen saaneet voivat puhua kielillä, ja sen jälkeen vasta voi saada armolahjoa, yleensä."

"vain Pyhän Hengen kasteen saaneet voivat puhua kielillä,
      ja sen jälkeen vasta
      voi saada armolahjoa,
      yleensä."

- Eikö kielillä puhuminen ole armolahja?

- Mistä tietää, ettei kielillä puhuja feikkaa?

- Mistä tietää, ettei kielillä puhuja feikkaa, saadakseen armolahjoja?

- Voiko mykkä saada armolahjoja?

- Kelpaako jos mykkä käsimerkein "puhuu kielillä"?

- Voiko mykkä saada käsikielillä puhumisen jälkeen armolahjoja?

- Jääkö mykältä armolahjat saamatta, jos kukaan seurakuntalainen ei ymmärrä käsikieltä?

- Jääkö mykältä armolahjat saamatta, jos joku käsikieltä ymmärtävä seurakuntalainen katsoo jonnekin muualle, tai seisoo takana mitään näkemättä, mykän puhuessa käsimerkein kielillä?

- Jos kielillä puhuja ei puhu ymmärrettävää kieltä, niin eikö silloin kuka tahansa käsillään huitoja, puhu käsimerkein kielillä?

"yleensä."

- "yleensä." mitä?

• Lukekaa raamatusta

Jos joku nykyisin " puhuu kielillä", niin tietäkää että se henki ei ole Jumalasta vaan itsestänsä saatanasta.

• kaksi vaihtoehtoa

Jos saat Pyhän Hengen kasteen puhut kielillä. Jos et ota vastaan henkikastetta, et puhu kielillä.

• Meister Papagei

What do you mean?

• Mohikaani_27 ei kirj

* Noin se yksinkertaisuudessaan menee !

• joo_joo

Apostolien teot 2
        6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
        7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

--__-- Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole helluntailaisia?
        --__-- Kuinka me sitten emme kuule kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

• joo_joo
        joo_joo kirjoitti:

Apostolien teot 2
        6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
        7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

--__-- Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole helluntailaisia?
        --__-- Kuinka me sitten emme kuule kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

--__-- Kaikki ne, jotka puhuvat sen maan kieltä, jossa olette syntyneet, ovat saaneet Pyhän Hengen kasteen.

• joo_joo
        joo_joo kirjoitti:

--__-- Kaikki ne, jotka puhuvat sen maan kieltä, jossa olette syntyneet, ovat saaneet Pyhän Hengen kasteen.

* Noin se yksinkertaisuudessaan menee mutta ne jotka vain mongertavat jotain ymmärtämätöntä mö...ääntelyä, ne ovat vain.....helluntailaisia ja ne tarvitsee höh tulkkipalveluita.
        Eivät he ymmärrä edes itse itseään, saati sitten joku muu.

• joo_joo kirjoitti:

* Noin se yksinkertaisuudessaan menee mutta ne jotka vain mongertavat jotain ymmärtämätöntä mö...ääntelyä, ne ovat vain.....helluntailaisia ja ne tarvitsee höh tulkkipalveluita.
        Eivät he ymmärrä edes itse itseään, saati sitten joku muu.

* Olet pahasti vastahengessä Pyhää Henkeä kohtaan, älä siis luule saavasi Häneltä yhtään mitään, epäuskosi tappaa Jumalan Hengen sinussa. Kiellillä puhuminen on armolahja, kuin niin, ettei olisi ? Se on aina ensimmäinen lahja, jos ja kun se lahjana jää saajalleen, aina ei jää, ja sen tietää vain Jumala, miksi ei jää ?

* Kielillä puhuminen ei ole arvokkain, seurakuntaa ajatellen, mutta se on tärkein kaikista, siksi, että ellei sitä saa, ei voi saada muitakaan armolahjoa.

* Ja henkohtaisesti uskovalle se on se tärkein oman hengellisen kasvun kannalta, sillä kielillä puhuminen rkentaa itseni, sisntä ja vahvistaa uskoa, se varsinkin heikoille uskoville tärkein lahja, niin minullekin, sen avulla ja siitä saan kiittää iäti Jumalaa, että olen sen aikoinani saanut.

* Minun uskoontuloni tapahtui lähes kirjaimen tarkkudella, niin kuin Korneliuksen kodissakin, he kuulivat Sanan saarnan, uskoivat, sydämessään, uudestisyntyivät, ja heti sen päälle vuodatettiin Pyhä Henki, kielillä puhumisineen.

* Sinä pilkkaat Jumalaa, kun sanot, että olet kuullut jotain mongerrusta, ettei muka alkuseurakunta puhunut sellaista. Paavali on erimieltä kanssasi, sillä kielet voi olla jopa enkelien kieltä, ja ihan mitä kieltä tahansa, jos ensimmäiset uskovat puhui erikieliä jotka ymmärrettiin, niin se ei sulje pois sitä, että voihan puhua kielillä ihan sen perusteella minka maan tai rodun tai murteen tai ihan mitä kiletä vaan, jos voi puhua vaikka englantia, ruotsia, kiinaa, espanjaa, norjaa, sakasaa, ranskaa, jne. Niin miksei sitten voi puhua myös ihan minkä kasnan kieltä tahansa, vaikka viidakon sydämessä asuvien satoja murteita. Turhaa on rajoittaa sitä vain kieliin, joita he siellä Jerusalemissa silloin kuulivat uskovien puhuvan. Taasko vaan rajoitetaan Pyhää Henkeä, ja ollaan sanelemassa Hänelle ehtojaan ?

* Ja sitähän en koskaan voi ymmärtää, miksi ei voida haluta saada tätä IHANAA ja voimallista kokemusta itselleen? Se siinä niin kummastuttaa, Jumala kun on luvannut antaa vain hyvää, ei kiviä eikä käärmeitä, vaan aina hyvää, mieletön epäluulo ja vastustus Jumalan hyvää antia ja lahjaa vastaan? Kerrassaan käsittämätöntä epäuskon henkeä ja vihamielisyyttä sitten vielä niitäkin kohtaan, jotka ovat oivaltaneet sen iahanuuden saada kokea Pyhän Hengen täyteys: Saatana osaa sumuttaa järjen kautta luonnollista uudestisyntymätöntä nimikristittyä !

• vaarallista,
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Olet pahasti vastahengessä Pyhää Henkeä kohtaan, älä siis luule saavasi Häneltä yhtään mitään, epäuskosi tappaa Jumalan Hengen sinussa. Kiellillä puhuminen on armolahja, kuin niin, ettei olisi ? Se on aina ensimmäinen lahja, jos ja kun se lahjana jää saajalleen, aina ei jää, ja sen tietää vain Jumala, miksi ei jää ?

* Kielillä puhuminen ei ole arvokkain, seurakuntaa ajatellen, mutta se on tärkein kaikista, siksi, että ellei sitä saa, ei voi saada muitakaan armolahjoa.

* Ja henkohtaisesti uskovalle se on se tärkein oman hengellisen kasvun kannalta, sillä kielillä puhuminen rkentaa itseni, sisntä ja vahvistaa uskoa, se varsinkin heikoille uskoville tärkein lahja, niin minullekin, sen avulla ja siitä saan kiittää iäti Jumalaa, että olen sen aikoinani saanut.

* Minun uskoontuloni tapahtui lähes kirjaimen tarkkudella, niin kuin Korneliuksen kodissakin, he kuulivat Sanan saarnan, uskoivat, sydämessään, uudestisyntyivät, ja heti sen päälle vuodatettiin Pyhä Henki, kielillä puhumisineen.

* Sinä pilkkaat Jumalaa, kun sanot, että olet kuullut jotain mongerrusta, ettei muka alkuseurakunta puhunut sellaista. Paavali on erimieltä kanssasi, sillä kielet voi olla jopa enkelien kieltä, ja ihan mitä kieltä tahansa, jos ensimmäiset uskovat puhui erikieliä jotka ymmärrettiin, niin se ei sulje pois sitä, että voihan puhua kielillä ihan sen perusteella minka maan tai rodun tai murteen tai ihan mitä kiletä vaan, jos voi puhua vaikka englantia, ruotsia, kiinaa, espanjaa, norjaa, sakasaa, ranskaa, jne. Niin miksei sitten voi puhua myös ihan minkä kasnan kieltä tahansa, vaikka viidakon sydämessä asuvien satoja murteita. Turhaa on rajoittaa sitä vain kieliin, joita he siellä Jerusalemissa silloin kuulivat uskovien puhuvan. Taasko vaan rajoitetaan Pyhää Henkeä, ja ollaan sanelemassa Hänelle ehtojaan ?

* Ja sitähän en koskaan voi ymmärtää, miksi ei voida haluta saada tätä IHANAA ja voimallista kokemusta itselleen? Se siinä niin kummastuttaa, Jumala kun on luvannut antaa vain hyvää, ei kiviä eikä käärmeitä, vaan aina hyvää, mieletön epäluulo ja vastustus Jumalan hyvää antia ja lahjaa vastaan? Kerrassaan käsittämätöntä epäuskon henkeä ja vihamielisyyttä sitten vielä niitäkin kohtaan, jotka ovat oivaltaneet sen iahanuuden saada kokea Pyhän Hengen täyteys: Saatana osaa sumuttaa järjen kautta luonnollista uudestisyntymätöntä nimikristittyä !

Kielilläpuhuminen ei jää koska improvisointi siansaksalla ei onnistu.
        Missä kohden raamatussa sanotaan että ei aina jää?

Minulla ensimmäinen lahja oli arvostella Mohikaanin kaltaisia kerettiläishelluntailaisia.
        Mohikaanin aiemmin lähettämä kielinäyte ei täytä kieliopillisia vaatimuksia.
        Epäilen pahimpaa.

Kornelius oli vanhan liiton uskovainen joten vertaus heihin on myös kerettiläisen hapatusta.
        Torontolaisuudessa ja helluntailaisuudessa puhutaan
        siansaksaa ja voidaan kuulla kielilläpuhumista pahan hengen vaikuttamana ja on tapauksia joista on kerrottu että kauheuksia, Jumalanpilkkaa ei ole puuttunut.

Ihanasti täytetyt helluntailaiset kielineen ovat sielunhoitajan mukaan paholaisen riivaamia.

• ihan niin
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Minä näen Mohikaanin hengen olevan paha henki joka leviää palstalla onhan se saavuttanut jo tomumajankin, tuon mielisairaalassa hoidetun joka tarvitsee jatkuvasti hoitoa ja huolenpitoa.

• usko pa se
        vaarallista, kirjoitti:

Kielilläpuhuminen ei jää koska improvisointi siansaksalla ei onnistu.
        Missä kohden raamatussa sanotaan että ei aina jää?

Minulla ensimmäinen lahja oli arvostella Mohikaanin kaltaisia kerettiläishelluntailaisia.
        Mohikaanin aiemmin lähettämä kielinäyte ei täytä kieliopillisia vaatimuksia.
        Epäilen pahimpaa.

Kornelius oli vanhan liiton uskovainen joten vertaus heihin on myös kerettiläisen hapatusta.
        Torontolaisuudessa ja helluntailaisuudessa puhutaan
        siansaksaa ja voidaan kuulla kielilläpuhumista pahan hengen vaikuttamana ja on tapauksia joista on kerrottu että kauheuksia, Jumalanpilkkaa ei ole puuttunut.

Ihanasti täytetyt helluntailaiset kielineen ovat sielunhoitajan mukaan paholaisen riivaamia.

Näin maailmallakin on asia havaittu.

• joo_joo
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Mohikaani_27
        15.5.2013 16:48
        "Pyhän Hengen kasteen saaneet voivat puhua kielillä, ja sen jälkeen vasta voi saada armolahjoa"

Mohikaani_27
        16.5.2013 07:27
        "Kiellillä puhuminen on armolahja"

"* Olet pahasti vastahengessä Pyhää Henkeä kohtaan, "
        "älä siis luule saavasi Häneltä yhtään mitään,"

--__-- Sinäkö Mohikaani siitä päätät, mitä P.H. saa kenellekin antaa?

--__-- Kuvitteletko olevasi yhtä P.H.n kanssa ja voivasi puhua P.H.n nimissä?

"epäuskosi tappaa Jumalan Hengen sinussa. "

--__-- Epäuskoni mihin?

--__-- Ensin eroittelet kielillä puhumisen pois armolahjoista ja sitten vedät sen sinne takaisin.

- epäusko Mohikaaniin tappaa Mohikaanin Hengen kenessä tahansa.

Loppuun asti en jaksa hohhoijaa tätä viestiäsi lukea, enkä tämän enempää sitä kommentoida.

• joo_joo

Oletko opettanut lapsesi kutsumaan itseäsi isäkseen?

Matteus 23
      9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.

Kutsuvatko lapsesi sinua isäksi, vai sedäksi?

• Olemme jumalia.

Raamatun mukaan näin. Ps. 82:6. Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyyni Korkeiman poikia. Joh.10:34-35.

• Älä pilkkaa!

On oltava varovainen silloin kun on puhe Pyhhästä Hengestä ja Hänen vaikuttamastaan kielilläpuhumisesta.
      Mohikaani on tarkkaan perillä asioista ja opettaa oikein. Kannattaa jokaisen uskoa ja sitten rukoilla, että saa täyttyä Pyhällä Hengellä.

Tulin uskoon ensin. Uudestisynnyin Pyhästä Hengestä. Mutta muutama kuukausi uskoon tuloni jälkeen sain Pyhän Hengen kasteen puhuen kieliillä. Vesikasteelle menin vasta runsaan vuoden kuluttua.

Älkää koskaan halveeratko raamatullista kielilläpuhumista "mongerrukseksi" ja "pulputukseksi". Sellainen lähentelee anteeksiantamaotnta syntiä. Varsinkin, jos sanoo Pyhää Henkeä saastaiseksi hengeksi:
      "Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin; mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
      Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki". Markus 3:28-30.

• Se kielilläpuhuminen joka vaikuttaa helluntailais-karismaattisissa henkilöissä (kovaäänisesti, kaikki yhteen ääneeen ja kukaan ei selitä) ei ole Jumalan Pyhästä hengestä lähtöisin. Sellainen tuleekin arvostella eikä arvostelu ole Pyhän hengen pilkkaa.

Helluntailainen tapa pumpata kielilläpuhumisen henkeä tyhjiä hoettamalla on tuomittavaa.

Helluntailaisuudessa "mongerretaan" ja "pulputetaan" aivan kuten "älä pilkkaa" kertoo. Sitten viedään vielä lapsetkin kuuntelemaan tuollaista menoa. Itse olen kokenut helluntaissa vain noita saastaisia henkiä. Rakkaudellinen ja siunaava ilmapiiri on kaukana hurmahenkisyydestä.

Mohikaani nyt ei ole perillä asioista ollenkaan. Katselee vaan lakihenkisesti asioita. Oma nöyrtyminen häneltä puuttuu, sen verran karkeaa kieltä käyttää toisista kirjoittajista. Mutta samanlaista kielenkäyttöä esiintyy yleisesti helluntailaisilla.

• Muki nurin!

Mitä olet ottanut?

• Komppaan Mohikaania

Jokaisen kristityn on nyt tärkeä ymmärtää, että elämme lopunajassa! Jesaja 21:11,12. Ylkä on tulossa! Elävän uskon pilkkaajia on ilmennyt yhä enemmän.

Jeesus sanoi meidän sukupolvestamme näin: "Yösydännä kuului huuto: `Katso, Ylkä tulee! Menkää Häntä vastaan!´ Silloin KAIKKI nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon!" Matt. 25:6,7. Tuo mainittu lopunajan uskovien herääminen ja nouseminen tarkoittaa kahta asiaa:
      1. oman henkilökohtaisen uskonelämän korjaaminen
      2. Jumalan seurakunnan ennalleen asettaminen.
      = "Te olette maailman valkeus .. eikä lamppua sytyteä ja panna vakan alle, vaan LAMPUNJALKAAN, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville." Matt. 5:14,15.
      Seurakunta on "lampunjalka". Ilm. 1:12,20. ".. ja Hänen huoneensa olemme me.." Hebr. 3:6. 1 Kor. 3:16. = Uskonelämän (lampun) kuntoon saattaminen edellyttää ymmärtäväisyyttä. "Ymmärtäväiset ottivat ÖLJYÄ astioihinsa." Matt. 25:4. Öljy kuvaa Pyhää Henkeä!!! On siis etsittävä Hengen voimaa, kuten alkuseurakunnan kristitytkin tekivät. Apt. 4:29-31. Ja Jeesus tahtoo antaa omilleen Pyhän hengen kasteen, josta on aina merkkinä kielilläpuhuminen. Ellet ole puhunut kielillä, etä ole saanut henkikastetta.
      Lopunaikana eksytyksen pääsuuntaa edustaa se joukko, joka kieltää Jumalan Voiman, ja näin estävät ihmisiä etsimästä Öljyä astioihinsa. . "He kieltävät sen Voiman. Senkaltaisia karta." 2 Tim. 3:5.
      Jeesus varoitti meitä lopunajan kristittyjä kahdesta puutteesta, jotka aiheuttavat eksymystä: "Te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia ja Jumalan Voimaa" (=Öljyä). Matt. 22:29. Kirjoituksia ei kukaan voi tuntea muuten kuin Pyhän Hengen voitelussa. On ensiarvoisen tärkeää tänä riivaajien esiinmarssin aikana ottaa vastaan apostolisen ajan henkikaste kaikkine voimavaikutuksineen, ihmeineen ja merkkeineen. Tämä voi tapahtua siten, että lamppu (oma uskonelämä) asetetaan lampunjalkaan (Jumalan seurakuntaan), jossa on Öljyvarastot. "Minä näin, katso, lampunjalka, kokonansa kultaa, ja sen yläpuolella sen öljyastia, ja lampunjalassa sen seitsemän öljypukea lamppuihin.., .. jotka vuodattavat sisästänsä öljynkultaa". Sak. 4:2,12.

Rakas veli ja sisar! Nyt tulee huutaa avuksi Herraa kaikesta sydämestään ja näin olla niitä, "jotka totuudessa Häntä avuksi huutavat". Ps. 145:18. On otettava Daavidin asenne: "Minä tahdon noudattaa nuhteetonta vaellusta; milloin tulet sinä minun tyköni?
      Minä tahdon vaeltaa huoneessani vilpittömällä sydämellä. En kiinnitä silmääni siihen, mikä turmiollista on. Eksyttäväistä menoa minä vihaan; ei saa se minuun tarttua. Nurja sydän väistyköön minustra; pahasta minä en tahdo tietää." Psalmi 101.

HUOM! Tarkoitan kristityllä aina uskoon tullutta ihmistä, joka on saanut syntinsä anteeksi Jeesuksen Nimessä ja veressä, tehnyt parannuksen synneistään ja ottanut upotuskasteen vedessä Herransa Jeesuksen Nimeen. Näin olemme samassa uskossa, jossa alkuseurakunnan kristitytkin olivat. He olivat Jeesuksen opetuslapsia, jotka olivat kuuliaisia Mestarilleen. "Joka uskoo minuun, niin kuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virrat...." Joh. 7:38

• Öljyn aika

Aamen, minä ja Pyhä Henki komppaamme sinua!

• Kiitos Jeesus!

Nyt vaikuttaa tällä palstalla Pyhä Henki.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      42
      4420
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      148
      4165
    3. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      64
      3786
    4. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      123
      3762
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      41
      3600
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      76
      3429
    7. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      95
      3002
    8. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2865
    9. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2676
    10. Korjaamo suositus

Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      14
      2394
    Aihe