Vapaa kuvaus

Kaipaan Liskoa sekä isääni joka päivä.

Aloituksia

1438

Kommenttia

23397

1. ne pyyhkiydy, unohtuvat vain. Kuitenkin tunne tilanteesta jää muistiin vaikka itse tilanne unohtuu. Myöhemmin saman tyyppisen tilanteen kohdatessaan tunne nousee uudelleen pintaa, eikä asianomainen voi mitenkään muistaa mistä se johtuu. Miettimällä asioita kuitenkin nousee uudelleen mieleen, mutta siihen voi mennä pitkäkin aika.

Se on suojamekanismi, vähän kuin polttaessaan sormensa hellassa. Tunne on mielessä, mutta itse tapahtumaa ei enää muista.

Jos et löydä niitä alkuperäisiä kokemuksia, niin älä kuitenkaan toimi niin kuin joissakin terapioissa joissa väkisin kaivetaan olemattomia muistoja. Potilas ei edes tajua että on itse täyttänyt terapeutin toiveet tietyn tyyppisistä muistoista ja pitää niitä ominaan (maailmalla on käyty paljon oikeutta värien muistojen perusteella ja yleensä omia vanhempia vastaan).

Ehkä sinun on vain paras ajatella niin, että kun saat huomiota, niin et ole muille ihmisille merkityksetön ja voit siis tuntea olosi arvokkaaksi yhteisön osaksi. Harjoittelet huomion kohteena oloa ja vaikkapa hankit uuden nikin, josta päätät että se muistuttaa itseäsi mahdollisimman vähän, jolloin voit kokea ettei huomio kohdistu sinuun, vaan tuohon hahmoosi.
    Vähitellen voit siirtää hahmoa lähemmäksi oikeaa itseäsi ja lopulta tuon huomioasian pitäisi olla paljon paremmalla mallilla.
  2. Mitkä niistä?
  3. Nopeat sormet.