Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
buddy-love
buddy-love
buddy-love
Vapaa kuvaus
Kaipaan Liskoa sekä isääni joka päivä.
Aloituksia
1438
Kommenttia
23381
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kontaktihäiriö, tai viallinen anturi on paras arvaus, eli taidan ostaa pyöriin uudet esp:n anturit (jos senyt sitten on niiden syy).
17.04.2026 21:33
Pööh, on näköjään ollut pitkä päivä.
17.04.2026 21:31
Onneksi on apukuski ja jopa ajaa ammatikseen (linja-autoja).
Lastauskin on helpompaa kun ei tarvitse yksin raahata painavia koneita.
Kyllä tämä tästä ja neljäs reissu jo tätä samaa projektia (eli se isäni firma).
15.04.2026 17:39
Todennäköisesti tuo on seisonut kauppiaan pihassa liikaa ja siksi se juuri sytyttelee valoja.
Parhaat koneet ovat niitä, joissa ei tarvita mitään sähköjuttuja sen jälkeen kun ne on saatu käyntiin.
(meillä on muutamia sellaisia, eikä niistä ole tarkoitus luopua, vaikka ovat jo vanhoja)
15.04.2026 17:20
Kyllä se on nyt jo rauhoittunut ja varmaan se on sille raskas juttu, että omistajuus vaihtui ja varsinkin kun se entinen meni konkurssiin. Varmaan ollut kohtalostaan huolissaan jo pitkään, mutta nyt se pääsi hyvään kotiin.
(eli se hankittu vempele on tuo auto)
Ensimmäisellä reissulla olen tuon kanssa ja pakkokin oli testata ennen pidempää matkaa ja raskasta kuormaa. Huoltomiehen mukaan ei ole huolta ja hyvin uskaltaa lähteä reissulle.
((mainitsinko, että sielätä pitäisi tuoda kaksi peräkärryä samalla reissulla, jos vain suinkin onnistuu, eli toinen kärry tulee toisen lavalle))
Penkit saisivat olla mukavammat, sillä niitä ei saa kallistettua riittävästi ja selkä väsyy.
15.04.2026 17:18
Noh, itsekin olen joskus katsonut pysyykö bemari perässä.
(melkein pysyi)
15.04.2026 16:42
Liikaa matkaa ja akku loppuu.
Tavaraakin on usein paljon mukana.
15.04.2026 16:41
Jee, ei ollut oikeita vikoja näkyvissä ja vikoodien selvittelijä epäili, että voisi johtua akun tai radion vaihdosta. Viereinen huoltotyyppi puolestaan arveli, että laturiakin voisi vilkaista, sillä systeemi on kuulemma herkkä jännitevaihteluille.
(suunnittelen huoltokeinoksi ajelua kuoppaisella tiellä, niin liittimien hapettumat vähenevät)
Hassua, mutta se ensimmäinen huoltotyyppi tunnisti auton ja oli huoltanut sitä joskus vuosia aiemmin (vasta itse tuon hankin, ja tyyppikin oli vaihtanut firmaa, eli todella outo sattuma)(( kertoi, että vaikka huoltokirjassa on puutteita, niin sitä on silti todennäköisesti huollettu hyvin, sillä niillä edellisillä oli kuulemma tapana unohtaa huoltokirjoja pois kyydistä)..
15.04.2026 16:40
Ei ollut mikään sarja, vaan itse tein sovitteet.
Pakoputkenkin laajensin tuplakokoiseksi.
Kulutus pieneni puolisen litraa satasella ja tehoa oli selvästi enemmän, mutta sitä ei mitattu.
15.04.2026 00:54
Sieltä on tosiaan kotoisin.
15.04.2026 00:34
En muista mikä auto oli kyseessä, mutta jokin avolava.
Omistaja oli vetänyt mustaa eristysnauhaa vikavalojen päälle.
:)
15.04.2026 00:33
Se koeajamani oli CX.
Melko outo kapistus ja olisi lisäksi tarvinnut vaihteistoremontin, sillä synkronointi ei toiminut.
15.04.2026 00:31
Joskus 16-vuotiaana asensin isäni autoon itse turbon (vaikka se aluksi vastusti ja vasta moottori-insinöörin lausunnon jälkeen suostui). Dieseliin se oli helppo tehdä.
15.04.2026 00:23
132 000 ajettu, eli ei pitäisi vielä olla laakerivikoja.
Mutta tietysti kiinni myös tuurista.
Eniten epäilen liittimien hapettumista ja ainakin valojen liittimissä on kontaktivikoja.
15.04.2026 00:20
(ei kukaan usko kuitenkaan)
;)
14.04.2026 23:49
Vaikuttaa loppuunkulutetulta aiheelta ja kaikki olisi vain entisen toistoa.
14.04.2026 23:39
Onneksi on vanhempi, eli ei ole ureasysteemeitä riesana.
Oranssi rattaankuva ja liukastelukuva samaan aikaan ja Gemini oli noista sillä kannalla, että vika olisi pyörien antureissa. Toinen vaihtoehto on maadoitusvika.
Toimii normaalisti aina käynnistyksen jälkeen.
Huomenna on aika koodien katsomiseen.
14.04.2026 23:06
Nythän tämä menee aivan pieleen, sillä kaikkien oli tarkoitus ärsyyntyä ja että kiusaajat heräisivät.
Gallup kaikille:
Mitä asioita ryhtyisin moittimaan, jotta aiheuttaisin riittävästi ärsyyntymistä?
14.04.2026 22:52
Ehkä ryhdyn moittimaan kaikkia sekalaisista asioita.
Vaikkapa siitä, ettette ole imuroineet jääkaappienne takaa ja nyt ne kuluttavat siksi liikaa sähköä ja olette kaikki ilmastosyntisiä.
Varmasti olette myös käyttäneet eriparisia sukkia.
(kyllä ne kiusaajat nyt ehkä ärsyynytyvät ja ryhtyvät toimeen)
14.04.2026 22:19
Mutta minähän olen todella provosoituva ja nytkin ärhennän pelkän auton takia.
Ehdottomasti kannattaa käydä kimppuuni.
(ja tylsääkin on, joten kaipaisin innostavaa toimintaa)
14.04.2026 22:14
17 / 1170