Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
buddy-love
buddy-love
buddy-love
Vapaa kuvaus
Kaipaan Liskoa sekä isääni joka päivä.
Aloituksia
1438
Kommenttia
23423
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Rinnakkaistodellisuuksien ilmaantuminen vaatisi jatkuvasti käsittämättömän määrän energiaa, sillä niitähän pitisi muodostua jatkuvasti, eikä tuollaista energiaa ole tulossa mistään.
Tuolla perusteella en pidä tilannetta mahdollisena.
Aikaparadokseja ei myöskään ole olemassa, sillä se minkä pitäisi menneisyydessä muuttua on jo valmiiksi muuttunut, eikä siis kaipaa muutamista.
05.03.2026 22:52
Jos katsoit tuon videon, niin sillä tutkijalla on melko päteviä todisteita kolmelle ulottuvuudelle.
Ja kun gravitatioaaltojen nopeus kyetään jossain vaiheessa mittaamaan, niin mikäli se noudattaa hänen laskelmiaan, niin teoria on todennäköisesti jo sillä todistettu.
(mutta nuo eivät edelleenkään ole kiinnittäneet huomiota nykyhetken olemukseen aika-akseleilla, eli omat ajatukseni ovat sen osalta ilmeisesti ainoita tällä pallolla)
((siis se, ettei nykyhetki ole pistemäinen ilmiö, vaan että se on todennäköisyysaalto ja että niitä on luultavasti ääretöntä lähestyvä määrä))
05.03.2026 22:50
Ihan hyvällä mielellä, sillä valo lisääntyy, olen tehnyt hyviä kauppoja ja ihmiset ovat tyytyväisiä kun olen paikalla.
Ensi viikolla on koulutuksia ja koulutettavat ovat erityisen mielenkiintoisia.
(tosin minulla on silloin vähemmän tehtävää, sillä kouluttajia on tällä kertaa kolme)
((eli saatan pitkästyä, jollen pääse mielestäni riittävästi ääneen))
(((silti migreenivaiva jatkuu ajoitain, mutta nyt on taas parempi kausi)))
Oletko itse saanut levättyä riittävästi projektiesi keskellä?
05.03.2026 22:38
https://www.youtube.com/watch?v=ET07vTF_y94
Motörhead - God Was Never on Your Side
05.03.2026 22:12
Sitkeän virnistyksen tasolla pyrin pysyttelemään ja kaikki kohtuuton huvittuneisuus on torjunnassa, sillä ei eihän mitään saa olla liiaksi.
(minulla on jotenkin tunne, että sinulla on parhaillaan kiireisiä juttuja kesken?)
((itse olen tänään ollut erään yhdistyksen kokouksessa jossa tehtiin sen historiaan verrattuna melko suuria uusia päätöksiä))
(((joilla ei sinänsä ole suurempaa merkitystä, mutta porukan parissa ne tuntuvat merkittäviltä)))
05.03.2026 21:48
Ilmoitan olevani kohtuullisen huvittunut.
05.03.2026 20:51
Jossain oli vitsinä ilmoitus, jossa kaupattiin vatupassin kuplia, jota pittä kuulemma uusia, sillä kuluvat käytössä.
04.03.2026 23:34
Nuo kirpparikierrokset ovat oikeastaan välttämättömiä, sillä toisinaan löytyy varaosia ym. sellaisiin laitteisiin joihin niitä ei enää uutena saa (täällähän on kaikenlaista), sekä parempilaatuisia työkaluja kuin mitä nykyisenä heikennetyn kestävyyden aikana saa kaupasta.
Kerran kirpparilla tuli vastaan sellainen pötkylä, josta sahataan mikropiirien valmistusta varten piikiekkoja, mutta en ostanut sitä ja veljeni moitti että hän olisi halunnut sellaisen.
(aavistustakaan mitä se siitä suunnitteli, sillä se ei koskaan kerro projekteistaan, sillä minä kuulemma yritän aina puuttua siihen miten hän niitä toteuttaa)
((en myönnä mitään, mutta aina olisi jotain parannettavaa niissä))
04.03.2026 23:19
Hööh... ensin olisi tietysti pitänyt testata mitä kaikkea niillä voi tehdä ja ties mihin projekteihin olisit sen jälkeen päätynyt.
(maailma avartuu aina kun tietää mitä jollain laitteella pystyy tekemään)
04.03.2026 23:13
10 senttiä riittää testaukseen, mutta älä turhaan vaivaudu, sillä tuo alumiinikoe on sen verran mielenkiintoinen, että on ihan pakko katsoa miten siinä käy.
(kipinätyöstöä aion yrittää, sillä pitää saada kulutusteräkseen reikä)
((mutta pitää myös tehdä se laitteisto sitä varten))
(((aion kuitenkin soveltaa ja oikoa niin paljon kuin mahdollista))
04.03.2026 23:11
Veljeni on tuonut juuri Soinilta joskus tavaraa, mutta itse en ole vielä käynyt, sillä usein kun jotain tarvitaan, niin se pitäisi olla heti ja Tampereelle on kuitenkin matkaa.
Yksi rautafirma on vajaan tunnin päässä, mutta hinnat eivät ole ihan kohdallaan.
Sieltä kuitenkin haetaan, sillä se on lähinnä.
Nyt tarvitsisin lyhyen pätkän 42 mm kupariputkea, mutta sitä ei ole lähellä ja kauempaakin näköjään joutuu etsimään firmaa jolla olisi hyllyssä.
Ehkä korvaan sen alumiinilla, sillä sen ei välttämättä tarvitse olla kuparia, sillä sähkönjohtavuus on pääasia.
(ehkä alumiini toimii... saattaa kuitenkin syöpyä... pitää testata)
04.03.2026 22:44
Kyllä ne jossain ympäristössä ovat, eli aivan varmasti ovat tallessa.
(erässä poistomyynnissä oli viimeisenä päivänä meisseleiden vieressä hintalappu 50 centtiä kappale, joten hankin niin monta, että varmasti riittävät).
04.03.2026 22:14
Ongelmana on se, että jos joutuu hankkiman jotain ulkopuolelta, niin sinne on matkaa ja siirtymiseen menee liikaa aikaa. Jos viettäisi pääosan ajastaan jossain keskustoissa, niin asiat olisivat paljon helpommin järjestettävissä.
04.03.2026 22:12
Täysin väärä asenne ja aina pitää hankkia kaikki mistä voi olla myöhemmin hyötyä, jos vain hinta on halpa.
Eräässä projektissa minulla oli hitsattavana noin 40 metriä suoraa saumaa ja totesin, että se on hyvin tylsää, joten kaivoin varastosta ikivanhan AGA:n polttoleikkausvempeleen, johon kiinnitin migin kahvan ja se hitsasi ne saumat automaattisesti.
04.03.2026 21:35
Ei tietenkään ole ikinä ainutkaan työkalu hukassa....
Ikinä en myöntäisi moista.
Jostain täysin käsittämättömästä syystä minulla on kuitenkin pari sangollista ruuvimeisseleitä, mutta se toinen sanko on melko tyhjä.
04.03.2026 21:31
Ok, tutkin tuota lyijyjuttua.
Öitä.
04.03.2026 20:20
Harmillisesti ei ole sorvaamo, vaan yleiskorjausjuttuja tekevät, eikä kukaan muistanut mihin noita on käytetty, sillä ilmeisesti koko porukka on jo ehtinyt vaihtua. Jostain kymmenien vuosien takaisista jutuista nuo ovat kotoisin.
Ensimmäisenä testaan miten syvä jälki tulee kuulapäävasaralla ja sitten kokeilen laikalla kipinöiden väriä. Lastuja sitten joskus myöhemmin kun tulee joku noiden kokoisille sopiva projekti eteen.
Olet selvästi perillä metallin työstöstä, eli mitä juttuja olet tehnyt?
04.03.2026 19:59
Yksi 14 tonninen vempele on tuossa pihassa odottamassa uusia hydrauliletkuja, mutta sillä ei ole kiire, sillä sitä tarvitaan vasta joskus kesällä.
(haaveilen, että olisi kymmeniä tonneja erilaisia rautoja, niin ei aina tarvitsisi jonkin korjauksen alussa etsiä niin kauan sitä palaa joka soveltuu juuri siihen tarkoitukseen)
((usein ei edes helposti sovellu ja sitten pitää keksiä miten siitä mitä on tehdään se mitä tarvitaan))
(((raskasta rauta myyvä kauppa on liian kaukana)))
04.03.2026 19:38
Ei näyttänyt olevan mitään merkintöjä ja todennäköisesti ovat kaikki jotain halpoja versioita (ilmeisesti aloittaneet projektinsa aina juuri siitä merkitystä päästä ja sillä saattaa olla vaikutusta siihen, että olivat kylmässä katoksessa).
Pitää testata ja merkitä niihin itse jotain.
04.03.2026 19:35
Olen suunnitellut, että pitäisi käydä kyselemässä sorvaamoiden jätepaloja, sillä niistä voisi tehdä kaikkea sekalaista ja olisi kerrankin kunnollista ainetta sorvaukseen.
Kouluja lopetaan nykyään usein ja niistä voi saada hyviä laitteita halvall.
Veljeni osti sellaisesta mikroskoopin, joka on näppärä elektroniikan korjauksessa.
(ei suurenna paljoa ja linssin alla mahtuu työskentelmään)
((ja tilanpuute täälläkin on ))
04.03.2026 19:16
31 / 1172