Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

0

Kommenttia

153

1. http://www.milwaukee.fi/int/fi/fi_site.nsf/vwPromos/61F3C3299C15D3B8C12575C900362D73/$FILE/HDNewsQ12010FI.pdf?OpenElement

nyt näyttääkin milwaukeet olevan tarjouksessa 15€ 25kpl.
  2. Ostin combopaketin, jossa iskevä ja ruuviväännin. 2 akkua, laturi ja sitten led lamppu. 210e oli viime talvena K-raudassa. Iskevä on tiettty se sama, mutta tuo toinen kone eroaa, eli siitä on pika istukalla tai sitten 1/4" kiinnikkeellä. sinänsä turha tuo toinen kone, kun sitten poranterät on kalliimpia ja pikakiinnikkeissä on aina hieman klappia. Tietty reiän poraus ja siihen ruuvi, niin on ihan jees yhdistelmä. kuten itse tarvitsin katon teossa (0,9mm pelti, niin ei oikein syönyt kattoruuvi itsestään)

Vertailuna 12v nimh koneeseen 1,5Ah akulla, niin vääntöä ei kuitenkaan ole niin reilusti, kuin odottaisi, jotenkin tuntui että vähemmän toisissa hommissa (siis sitkeyden puute, joka johtunee enemmänkin Li-ion tekniikasta, joka suojelee kennoja) 12v 2 akulla kuitenkin taitaa olla nyt halvimmillaan 79€ setti.

Eli ei ole ainakaan minulla täysin korvannut nuo 10,8v li koneet 12v nimh koneita. vaikka teoriassa lupaa enemmän vääntöä, niin käytännössä ei toteudu. Pikkukone on pikkuhommiin ja isompi isoihin hommiin. 12v HD vääntää kuitenkin 26mm poranterää hirteen (65Nm), mutta 10,8v iskevä (100Nm) ei toimi.

Mitä merkkeihin tulee, niin aika samaa tasoa on nuo kaikki 10,8 li-ion koneet. oli sitten hitachi, bosch tai makita. Enemmänkin on kyse korvien välistä ja käteen sopivuudesta. Itse olen Boschin miehiä, kun aikoinaan ekaa konetta ostaessani boschilla oli paras tarjous ja vääntävin kone. Lisäksi bosch sopii parhaiten käteeni. sitten tarpeesta riippuen ostan toistakin merkkiä jos sillä on sopivampi kone
  3. Tulosta paperille ja laita teipillä tai kontaktimuovilla oveen. tai sitten tarra-arkille tulostat. Tarra-arkki vaan on hankalaa irroittaa.

Jos on tarve useammalle ja kyse esimerkiksi isännöitsijästä, joka haluaa haluaa samanlaiset siistit oviin, niin www.elfving.fi on yks mahdollinen paikka josta tilata reilummin tarroja. Sitten tietty Brotherilta tarratulostin, niin samalla saa muitakin muovitarroja tehtyä.
  4. samaa mieltä olen. Kyllä jos osaa käyttää työkaluja, niin myös suht hyvin näkee onko laatua.

Ruuvimeisselit. On halpiksia, keskihintaisia ja kalliimpiakin koitettu. hinta ei ole taannut laatua. Halvat taltat monesti parempia. on kovempaa tavaraa, jolloin antavat sitten periksi kerralla, eli lohkeavat, jos ruuvi ei nöyrry. Monissa kalliimmissa pää taas on sellaista purukumia, että helppokin ruuvi ja talttapää kiertyy korkkiruuville. Näitähän tarvitsee, kun yhtään hyvää bitsiä ei ole vastaan tullut, vaan kaikki ovat olleet sheissea.

Olen kokeillut, bahcon ergoa ja tavista , kamasania, weraa ainakin. Bahcon Ergo on hinta/laatu suhteeltaan surkea. Ei todellakaan ergoa, päätkin suht nopeasti kuluvaa. Kamasan ei myöskään ole ergoa vaan kolho käteen, kuten werakin lisäksi se ruostuu todella helposti ainakin navettaolosuhteissa. Nämä prisman tools meisselit ulkoisesti laadukkaita ja halpoja.

Hylsyt ja lenkkiavaimet. Näissä olen huomannut, että halvat ovat pashaa. Paksuseinämäisiä, mittaepätarkkoja, lyhyitä muutenkin kaikinpuolin enemmänkin muttereiden ja pulttien tuhoamiseen, kuin työntekoon.

Mutta itse kysymykseen, niin työkalut ostan pääasiassa kivijalkaliikkeistä, koska pääsen silloin hiplaamaan niitä ja näen onko se "laatu" kohdallaan. Kuitenkin sen verran on jo tavaraa, että enemmänkin heräteostoksia nuo työkalut nykyään.

Ja tosiaan LIDListä saattaa löytyä todella laadukkaita koneita ja halvalla. tosin pashaakin on. Saattaa tosiaan olla made in germany tavaraa. Aiempi malli heidän nauhahiomakoneesta oli suora kopio boschin vanhasta, sinisestä. Ainoa ero oli vetokopan(hihnasuojan) kiinnitys, vetohihnan huono laatu ja etutelan kovuus. kopan kiinnitys ei näennäisesti mitenkään huononna laatua. Hihnan tilalle Boschin hihna ja taas pelittää. Etutelan kovuus haittaa hieman, kun se kiillottuu, kuten paperin pohjakin ja sitten paperi luistaa. Voi tietysti korjata ongelman tartunta-aineella. Minä sulatin pikeä pintaan, jolloin paperin lämmetessä, kiillottumisen sijasta piki pehmeneekin ja tarjoaa kitkaa. Tosin en ole kuitenkaan kokenut Boschin kumisempaa telaa sen laadukkaammaksi.