Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ahex
profiilit
ahex
ahex
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
0
Kommenttia
153
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
http://www.milwaukee.fi/int/fi/fi_site.nsf/vwPromos/61F3C3299C15D3B8C12575C900362D73/$FILE/HDNewsQ12010FI.pdf?OpenElement
nyt näyttääkin milwaukeet olevan tarjouksessa 15€ 25kpl.
29.03.2010 15:32
Minä olen ostanut sarjoja pääasiassa vain koteloiden takia. 90€ wera sarjan käytetyimmät kärjet kuluvat kuitenkin käytössä, eivätkä ole ikuisia. 20-40€ sarja ajaa saman asian ja sillä erotuksella saa sitten ostettua irtokärkiä reilusti. Sitten kun ne tavallisimmat kuluvat kuitenkin laadusta riippumatta, niin olen sitten ostanut yksittäisiä tilalle. Milwaukeella ja dewaltilla on ainakin näitä 25kpl:n rasioita. Sitten tietysti wera, wiha, bosch jne myyvät niitä 2 tai 3 kappaleen blistereitä.
Pääosin ne käytettävät koot on PZ2 ja Torx20 ja Torx25. Näitä 25kpl bulkkikärkiä, jotka maksaneet yleensä sen 1€ tai alle kpl olen sitten käytön jälkeen lingonnut mäelle. Turha niitä on säästellä ja kirota kun ei toimi, jos koittaa useampia satoja ruuveja ruuvailla. 1€ kärki ja 200 ruuvia, niin hintaa tulee ½senttiä per ruuvi lisää. Ja tosiaan monesti enemmänkin kuin tuo 200.
Olen ostanut myös noita kalliimpia, mutta kuitenkin tuppaavat hukkumaan ennen kuin ovat "maksaneet itsensä".
Puulle ja metallilehan tarvitsee omat kärkensä, niin ainakin wera mainostaa. Ja voipi tuossa olla perää.
29.03.2010 15:26
k-raudasta saa ainakin imatralta ja monelta muultakin paikkakunnalta, joten lappeenranta tuskin on poikkeus. olikohan se 3,95 12kpl/10kg säkki. pelletit tais olla 6,95 20kg säkki.
Molempia olen koitellut polttaa takassa, mutta enpä ole saanut niistä kuin ongelmia. Brikettien sanotaan vastaavan jopa 30kg puita, mutta ainakin itse saan takkani lämpimäksi 30 kilon puusatsilla. Briketeillä se ei onnistu. Sama ongelma on pellettien kanssa.
Ongelmana ainakin itse koin noissa sen, että vaativat todella paljon ilmaa palaakseen kunnolla. Ja kun sitä ilmaa sitten on kunnolla ja takka vetää, niin menee samalla lämmötkin mukana. Lisäksi tuhka palaa todella kauan. pesällinen brikettejä tai pellettejä palaa kauemmin, kuin pari pesällistä puita ja sitten tuhka vielä hehkuu tuhkalaatikossa todella kauan. Puiden kanssa ei ole ollut ongelmia hään suhteen, mutta noiden brikettien ja brikettien polton kanssa on aina häkähälytin huutanut, vaikka pelti on suljettu vasta kun ei ole yhtään punaista hehkua arinalla. Puita polttaessa voi hyvin sulkea pellin, jos on muutama hehkuva kekäle arinalla.
Eli enpä kokeile enää, kun en saa niitä toimimaan ainakaan omissa takoissani.
02.03.2010 22:49
Joissakin tuotteissa hinnat aika kohtuuttomia. Kuvia ei ole kovinkaan monesta tuotteesta. Lisäksi se yt tunnus olisi ihan kiva löytää noilta sivuilta.
16.02.2010 01:01
http://www.isaberg-rapid.com/LitiumInformation/site/page.asp?Page=75&IncPage=12803&Destination=12729&Section1=6&PKCategory=750&P...
tuollaisella tai sitten ihan mekaanisella.
15mm naula riittänee 11 ja 14mm paneeliin pontista.
jos on tarve pidemmälle naulalle, niin sitten menee noihin kaasuvehkeisiin.
tietty kannattaa katsella myös vuokrapakettia sellaiselle paineilmanaulaimelle ja kompuralle. En tiedä onko pieniä bensakompuroita vuokralla, mutta sitten siihen vielä aggrekaatti lisäksi.
13.02.2010 15:25
Kummasti niitä vaan jostain ilmestyy. alle vuoden koulutuksella jopa. Sitä en tiedä paljonko työkkäri sitten kusettaa kuin tuollaisia koulutetaan.
02.02.2010 21:45
Kun hommat näyttivät lähenevän loppuaan, niin katselin mahdollisia koulutuspaikkoja. Sähköhommat on kiinnostaneet pitkään ja se oli jo aikoinaan vaihtoehto lukiolle.
Mitä töissä sitten katselin 5 vuoden aikana noita harjoittelijoita, niin oli laiskaa paskaa ja ahkeraa osaajaakin. Kuitenkaan kukaan niistä 5;stä jotka harjoittelussa olivat ja osa kävi myös se 4:n vuoden, eivät ole saaneet alan työtä. Joten en sitten lähtenyt sähköalalle, edes inssiksi.
Ala on jotenkin pirstoutunut, varsinkin kun katsoo paperiteollisuuden puolella. Automaatiolla on omat osaajansa, kuten elektroniikalla ja perus sähköhommillakin. Eli todellakaan ei ole kovin monipuolinen tuo tehtäväkenttä. Voi noissa miehissä olla todellisia osaajiakin, mutta pääosin hommat vaikuttavat siltä, että yhden tehtävä on vaihtaa lamput ja toinen mies onkin erikoistunut sulakkeiden vaihtoon.
Ennemmin lähtisin juuri putkipuolelle, koska niitä hommia on paremmin tarjolla ja sitten voi iltakouluna tai myöhemmin tuon sähkärin paperit hommata.
Tosiaan vielä tuohon tehdastyöhön. Odotetaan että porukka olisi moniosaajaa ja metallimiehiä houkutellaan sähkömiehiksi opiskelemaan. Työt tosin yksinkertaistuvat ja ei ole sitten oikein sellaista hommaa, että yks mies vain paikalle. Kun nämä ulkoistetut kunnossapitofirmat haluavat laskuttaa kuitenkin mahdollisimman paljon.
01.02.2010 22:54
http://www.kestopuu.fi/61.html
31.01.2010 01:29
katso tm rakennusmaailma oliko 1/2008 numerossa testejä noista perusruuveista. Sitten tietty on joitakin toisia keskustelupalstoja, joissa väännetään tätä asiaa oikein urakalla, eli miksi ei vaikka naulat riitä.
se tuplahinta ei ole paljon kokonaishinnassa, jos tarkoitus on tosiaankin tehdä itselle pitkään kestävä kuisti. jos taas on tarkoitus saada pintakiiltoa, mahdollisimman halvalla, talon myymiseen, niin samallahan ne voi naulata. Aina sen verran talosta löytyy perusnauloja.
joissakin on mainostettu noita perus wurth ja k-prof sähkösinkittyjä, että en kestäis sen 1000h ja sitten keltapassivoidut tuon 1500. Laske paljon vuodessa on tunteja kauanko tuo 1500h riittää? Kannattaa ihan suosiolla laittaa ruostumattomat ruuvit. K prof on A2 terassiruuvi, sitten tietty biltemassa on varmaankin halvempia ja myöskin motonetissä fisherin kamaa halvemmalla kuin k-raudassa. riippuu tietty jos on hyvät suhteet, niin saa em myös halvalla.
Ruuvin pituus n2-3x laudan paksuus. eli älä osta 28mm laudalle 45mm ruuvia. 55mm on myöskin hieman rajoilla.
31.01.2010 01:18
molemmilla asiattomilla ihan asiaa.
Kiinni kallioon(jos ei tehdä kallioon mitään ja sen tarkoitus olla sisustuselementti). Tosin kallio on mahtava kylmäpatja ja silloin se kämppä on kylmä vaikka kuinka laitat puita pesään.
Ylipäätänsä tuollainen 2 eri pinnalle rakennettu on huono idea. Kallio ei liiku, mutta mokin kulmien alla maa kyllä liikkuu. jossain vaiheessa toinen antaa periksi. mökki tai piippu. Jos kallio taas tasoitetaan pinnalta ja sen tarkoitus toimia vain takan alla tukevana laattana, niin irti kalliosta ja mahdolliset liikkumavarat alle ja reunoille. Se vain on ongelma, että paljon mökki liikkuu suhteessa kallioon ja mitä laittaa väliin liikkumavaraksi.
30.01.2010 21:04
katsele pellettitakkoja. ne on kevyitä ja osassa on sellainen liekki, joka luo myös tunnelmaa. Ei tarvitse puiden kanssa puljailla ja palaa säiliöllä jopa pari vuorokautta. Hintaa tosin on, mutta kaikki maksaa
30.01.2010 20:51
Kovin tarkkoja tietoja ei ole, joten hankalaksi menee vertailu. Jos valitetaan peruspumppujen metelistä, niin miten sitten kun se laite tuodaan sisään metelöimään?
ILPin lämmitys/jäähdytys perustuu samaan, kuin jääkaapin. ILP ottaa ulkoa lämmintä ja samalla siis jäähdyttää ulkoilmaa. jäähdytyksessä sitten se jäähtynyt ilma puhalletaan sisään. Samalla tavalla toimii jääkaappi, eli lämmittää huonetilaa ja jäähdyttää kaappia. (ja kun osais vielä järkevästi kertoa)
Tuollainen liikuteltava yksikkö toimii sitten miten? jäähdytyksessä se toimii poistamalla kosteutta. eli lämpö sitoutuu siihen kosteuteen. lämmitystapaa taas en käsitä miten se toimisi muuten kuin ihan vastuksilla. eli oman järkeni mukaan tuo laite ei säästä energiaa vaan toimii hyötysuhteella 1, jos se n niin voi sanoa. Kun sitä lämmintä ilmaa ei voi poistaa siitä tilasta muuten kuin kondensoituvaan veteen ja siinäkin tulee raja vastaan. lämmitys taas ei toimi sillä tavalla, että otat 20 asteisesta huoneilmasta lämpöä ja tuotat siihen 25 asteista lämmintä ilmaa vain kompressoimalla.
yleensä noissa pyörällisissä vehkeissä on ollut meteliä ja huonot jäähdytyssuuhteet. JA se että niitä myy savenmaa, tarkoittaa sitä, että laite ei ole mikään laatuvehje.
ennemmin ostaisin vaikka ultimaten. tai vaihtaisin pienempään taloon, jos ei ole varaa ostaa kunnollista ILPiä
30.01.2010 20:23
Ostin combopaketin, jossa iskevä ja ruuviväännin. 2 akkua, laturi ja sitten led lamppu. 210e oli viime talvena K-raudassa. Iskevä on tiettty se sama, mutta tuo toinen kone eroaa, eli siitä on pika istukalla tai sitten 1/4" kiinnikkeellä. sinänsä turha tuo toinen kone, kun sitten poranterät on kalliimpia ja pikakiinnikkeissä on aina hieman klappia. Tietty reiän poraus ja siihen ruuvi, niin on ihan jees yhdistelmä. kuten itse tarvitsin katon teossa (0,9mm pelti, niin ei oikein syönyt kattoruuvi itsestään)
Vertailuna 12v nimh koneeseen 1,5Ah akulla, niin vääntöä ei kuitenkaan ole niin reilusti, kuin odottaisi, jotenkin tuntui että vähemmän toisissa hommissa (siis sitkeyden puute, joka johtunee enemmänkin Li-ion tekniikasta, joka suojelee kennoja) 12v 2 akulla kuitenkin taitaa olla nyt halvimmillaan 79€ setti.
Eli ei ole ainakaan minulla täysin korvannut nuo 10,8v li koneet 12v nimh koneita. vaikka teoriassa lupaa enemmän vääntöä, niin käytännössä ei toteudu. Pikkukone on pikkuhommiin ja isompi isoihin hommiin. 12v HD vääntää kuitenkin 26mm poranterää hirteen (65Nm), mutta 10,8v iskevä (100Nm) ei toimi.
Mitä merkkeihin tulee, niin aika samaa tasoa on nuo kaikki 10,8 li-ion koneet. oli sitten hitachi, bosch tai makita. Enemmänkin on kyse korvien välistä ja käteen sopivuudesta. Itse olen Boschin miehiä, kun aikoinaan ekaa konetta ostaessani boschilla oli paras tarjous ja vääntävin kone. Lisäksi bosch sopii parhaiten käteeni. sitten tarpeesta riippuen ostan toistakin merkkiä jos sillä on sopivampi kone
30.01.2010 14:47
eikös noissa kaikissa halpismarketeissa ole niitä 10l kannuja 19,90 taitaa olla hinta. EI se halpaa ole. mihin käyttöön?
30.01.2010 14:16
Tulosta paperille ja laita teipillä tai kontaktimuovilla oveen. tai sitten tarra-arkille tulostat. Tarra-arkki vaan on hankalaa irroittaa.
Jos on tarve useammalle ja kyse esimerkiksi isännöitsijästä, joka haluaa haluaa samanlaiset siistit oviin, niin www.elfving.fi on yks mahdollinen paikka josta tilata reilummin tarroja. Sitten tietty Brotherilta tarratulostin, niin samalla saa muitakin muovitarroja tehtyä.
30.01.2010 14:06
sille on tehty suolatesti. ja saatu siinä tuo 1500h. Testi ei välttämättä ole kestänyt tuota 1500 tuntia.
kyllähän ne toisaalta lupaa sen 1000h joillekin ihan perus markettiruuveillekin. Ja kunnon käytössä ne ei kuitenkaan kestä.
A2 tai A4 ruuvit olis hyviä terassikäyttöön. Torx kanta niin ei nylppäänny. ja on näitä sitten ruskealla ja vihreällä pinnoitteella.
30.01.2010 13:38
samaa mieltä olen. Kyllä jos osaa käyttää työkaluja, niin myös suht hyvin näkee onko laatua.
Ruuvimeisselit. On halpiksia, keskihintaisia ja kalliimpiakin koitettu. hinta ei ole taannut laatua. Halvat taltat monesti parempia. on kovempaa tavaraa, jolloin antavat sitten periksi kerralla, eli lohkeavat, jos ruuvi ei nöyrry. Monissa kalliimmissa pää taas on sellaista purukumia, että helppokin ruuvi ja talttapää kiertyy korkkiruuville. Näitähän tarvitsee, kun yhtään hyvää bitsiä ei ole vastaan tullut, vaan kaikki ovat olleet sheissea.
Olen kokeillut, bahcon ergoa ja tavista , kamasania, weraa ainakin. Bahcon Ergo on hinta/laatu suhteeltaan surkea. Ei todellakaan ergoa, päätkin suht nopeasti kuluvaa. Kamasan ei myöskään ole ergoa vaan kolho käteen, kuten werakin lisäksi se ruostuu todella helposti ainakin navettaolosuhteissa. Nämä prisman tools meisselit ulkoisesti laadukkaita ja halpoja.
Hylsyt ja lenkkiavaimet. Näissä olen huomannut, että halvat ovat pashaa. Paksuseinämäisiä, mittaepätarkkoja, lyhyitä muutenkin kaikinpuolin enemmänkin muttereiden ja pulttien tuhoamiseen, kuin työntekoon.
Mutta itse kysymykseen, niin työkalut ostan pääasiassa kivijalkaliikkeistä, koska pääsen silloin hiplaamaan niitä ja näen onko se "laatu" kohdallaan. Kuitenkin sen verran on jo tavaraa, että enemmänkin heräteostoksia nuo työkalut nykyään.
Ja tosiaan LIDListä saattaa löytyä todella laadukkaita koneita ja halvalla. tosin pashaakin on. Saattaa tosiaan olla made in germany tavaraa. Aiempi malli heidän nauhahiomakoneesta oli suora kopio boschin vanhasta, sinisestä. Ainoa ero oli vetokopan(hihnasuojan) kiinnitys, vetohihnan huono laatu ja etutelan kovuus. kopan kiinnitys ei näennäisesti mitenkään huononna laatua. Hihnan tilalle Boschin hihna ja taas pelittää. Etutelan kovuus haittaa hieman, kun se kiillottuu, kuten paperin pohjakin ja sitten paperi luistaa. Voi tietysti korjata ongelman tartunta-aineella. Minä sulatin pikeä pintaan, jolloin paperin lämmetessä, kiillottumisen sijasta piki pehmeneekin ja tarjoaa kitkaa. Tosin en ole kuitenkaan kokenut Boschin kumisempaa telaa sen laadukkaammaksi.
15.01.2010 23:43
Kuten muutkin, niin ei nuhapumpulla, mielummin halkaisuketju ja sitten ei kertarykäisyllä.
Tehoa kuitenkin kompensoidaan voimalla, jolloin tarkkuus kärsii ketjun jumittaessa, klenutessa tms.
Vanhalla useaan kertaan teroitetulla tai tylsällä ketjulla ei kannata. Kuitenkin ketju teroitettu toispuoleiseksi, joten kampeaa.
Kertarykäisyllä kun yrittää, niin perusjantterilla loppuu haba ja alkaa sitten se väkisinyrittäminen, eli voimalla jne
Sahan pitää antaa itse syödä puuta ja edetä, niin sitten toimii.
15.01.2010 23:08
riippuu paikkakunnasta ja purkajasta, joko kaatopaikalle, täytemaaksi, kierrätykseen, uudelleenkäyttöön.
Sano paikkakuntaa, tiilen laatua ja mahdollista määrää ja mahdollista käyttötarkoitusta. Monellakin paikkakunnalla toimii juuri tuollainen vanhan rakennustavaran myyntipaikka.
13.01.2010 00:56
En ole tarkemmin perehtynyt tuohon laitteeseen ja sen toimintatapaan. Tietenkin 10kg hiekkaa tuntuu kalliilta, mutta onko se nyt ihan tavallista hiekkaa? Ja jos se kestää sen 3 vuotta, niin ei siitä kyllä kovin suuria kustannuksia tule. Kyllä on halvempaa, kuin kunnallisen verkoston perusmaksu.
Minulla on hieman sameutta ja kiintoainetta, jota suodatan lankapatruunalla, 5-20mikronia vaihtoehtoina. Patruunan hinta n 10€, ostettuna K-raudasta, jossa on varmasti saatavilla. Suositusvaihtoväli 3kk, eli 3 vuoden hinta olis 120€. ihan hyvin pitää kutinsa ainakin itselläni tuo vaihtoväli puhdistuksen kannalta. No onneksi hanakoilla oli kesällä tarjouksessa 4.20€ patruuna, niin ostin 20 kerralla. Siltikin maksaa jonkin verran.
Ole tyytyväinen, jos tuo on ainoa ongelma omassa vedessä ja sen saa noinkin halvalla hoidettua.
13.01.2010 00:45
3 / 8