skorpio10
Nainen joka elää nyt kolmatta elämäänsä... Ensimmäinen elämä vuosille n. 0-32, toinen siitä n.44-vuotiaaksi ja kolmas siitä eteenpäin ... En olisi uskonut löytäni itseäni tästä ...
Linkit: http://kolumbus.fi/jyrki.vartiainen/delfinsry.htm
Koulutus: Ammattikorkeakoulu
Ammatti: Terveydenhuolto
Työskentelen: Sairaanhoitajana
Siviilisääty: ---
Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia1 aloitusta · 3 kommenttia
- Minä aloitin syksyllä elokuussa aikalailla 0-kunnosta. Juosta jaksoin noin 500 m. Sitkeällä harjoittelulla juoksin puolimaratonin 9 kuukauden päästä, aikaan 3.15. Ei mikään huippuhieno aika mutta minä tunsin itseni voittajaksi :) Ikää 52 v.
- Meillä sama juttu :( Kovasti mietityttää voiko oman onnellisuutensa pistää vaakakupissa painavammaksi kuin kuvitellun lasten onnellisuuden sillä voihan olla, että lapsetkin olisi onnellisempia eron jälkeen ? Yksi elämä kuitenkin vain elettävänä ..
- tietoa narsismista löytyy www.narsistienuhrientuki.fi sivuilta. Sieltä löytyy myös tietoa joistakin muista persoonallisuushäiriöistä ja läheisriipppuvuudesta.
Narsistin "vallasta" irtipääseminen ei yleensä ole mikään helppo juttu vaan vaatii usein vuosien työn.
Läheltä ystäväni eroprosessia seuranneena en ihmettele laisinkaan tälläkin palstalla esiintulleita ajatuksia alistamisesta, nöyryyttämisestä, empaaattisuuden puuttumisesta, röyhkeydestä, ylimielisyydestä ...
Narsismille/narsistille on tyypillistä, että ns. ulkopuoliset (työkaverit yms) eivät näe tässä näitä puolia laisinkaan, narsisti kun on mestari manipuloimaan ihmisiä saadakseen sen mitä kulloinkin tarvitsee.
Tämä piirre tässä persoonallisuushäiriössä onkin ehkä kaikkein vaikein: meidän joukossamme on lukuisia ja lukuisia ihania miehiä ja naisia joiden itsetunnon narsisti on rikkonut. Vuosien mitätöinti, alistaminen, ylimielisyys ym saa ihmisen itsensäkin uskomaan lopulta siihen, että on huono, surkea, mitäänsaamaton, läski, liian laiha, luuseri, huonosti koulutettu tai ihan mitä vaan ... ja siksi se tilanteesta pois lähteminenkään ei onnistu ihan noin vain.
Minä toivon voimia kaikille meille ja aina parempaa uutta vuotta :)