Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

0

Kommenttia

2

1. Mullakin oli undupariskunta jolla oli jo aika paljon ikää, kun sitten poika kuoli. Tyttö meni tosi surkeaksi tämän jälkeen. Mitään tuommoista kakomista en kyllä muista, mutta kökötti tylsänä paikallaan ja nyppi höyheniään.

Itse ratkaisin asian laittamalla paikallislehteen ilmoituksen, jolla hain nimenomaan vanhempaa lintua kaveriksi, ettei sitten jäisi nuorempaa lintua suremaan.

Sain pari vastausta mun ilmoitukseen, ja niin meille sitten tuli n. 10-vuotias uroslintu, jonka kanssa oma lintuni onneksi tuli heti juttuun, ja ne elivät onnellisina yhdessä vielä joitakin vuosia, kunnes sitten lopetin ne yhdessä hyvän ja pitkän elämän eläneinä.

Mullekin niiden lopettaminen oli vaikeeta, mutta mua lohduttaa tieto siitä että ne eli loppuun asti onnellisina. Ei linnut viihdy yksin varsinkaan, jos niillä on ennen ollut kaveri joka on kuollut. Joten sinuna kyselisin paikallisista eläinkaupoista tai sitten hakisin juuri noin esim. lehti-ilmoituksella vähän iäkkäämpää lintua, jonka kanssa lintusi saisi vanheta ja lopulta kuolla yhdessä. Yleensä eläinkaupoissakin voi sopia, että linnun saa tuoda takaisin jos se ei tule omasi kanssa toimeen, tai vaihtaa sen toiseen.

Tosin lintusi kannattaisi ehkä tutkia ennen kuin hommaat sille kaveria. Jos lisäksi sen hengitys näyttää vaikeelta, tommonen vois johtuu esim. kilpirauhasen liikakasvusta, jota hoidetaan juomaveteen laitettavalla jodilla. Myös jodikivi ois hyvä hommaa, jos sun linnulla ei semmosta oo.