Vapaa kuvaus

Varattu täti-ihminen, joka höpötteli aikoinaan Miehen Logiikassa. Nyt poikkeaa joskus ihmettelemässä, missä tutut luuraa.

"Kaikki pitäisi tehdä niin yksinkertaiseksi kuin mahdollista, mutta ei yhtään sitä yksinkertaisemmaksi. " A.E.

Aloituksia

43

Kommenttia

13022

1. että onpa kaunis nainen. Ja ehkä tähän tapaan: Hienot hiukset, sopiskohan mulle tuollaiset? Ei sovi, mulla on eri malliset kasvot. Hienot blingbling-korviksetkin, sopiskohan mulle? Ei sovi, en ole enää 18. Kiva paita, sopiskohan mulle? Vois sopiakin, meillä on aika samanlainen ylävartalo... jne. Musta on inspiroivaa nähdä kauniita ihmisiä. Olis tosi tylsää, jos ei näkisi muita kuin miehiä, vaikka olisivat kuinka komeita. Kauniit asiat on kauniita.
  2. 1. Kirja, joka on tehnyt sinuun syvimmän vaikutuksen? Marguerite Duras: Rakastaja. Luin sen saman ikäisenä kuin kirjan päähenkilö on. Kieli teki vaikutuksen. Toinen on esim. Appelsiininsiemen. 2. Suosittele minulle jotain (muuta kuin edellä mainitsemaasi) hyvää kirjaa: Jos ajatellaan kaunokirjallisuutta, niin Martti Joenpellon novellit ovat sellaisia, että niiden yksinkertaisessa, monitasoisessa ilmaisussa on aina uutta löydettävää. 3. Kuinka paljon luet keskimäärin? (määrällisesti, esim. kirjoja per kuukausi) Hirveästi vaihtelee, 0-5? 4. Millä kaikilla kielillä luet? Vain suomeksi.Arvostan kääntäjien työtä ja haluan ymmärtää kielen vivahteetkin. Samasta syystä en voisi asua pitkiä aikoja ulkomailla. Suomen kieltä tulisi kauhea ikävä.. 5. Tylsin kirja, jonka olet koskaan lukenut (loppuun saakka)? En muista, ne katoavat päästä samaa vauhtia, kun tulevat. Yleensä kyllä jätän kesken, jos on tylsä. 6. Mistä kirjallisuuden lajityypistä pidät eniten, mistä vähiten? Novellit ja pelkistetty proosa yleensä kiehtovat. Dekkari-kausia on ajoittain. Runoja joskus. Elämäntapaoppaita luen harvoin. Kaunokirjallisuudesta vähiten ehkä scifiä, sotakirjallisuutta ja historiallista romantiikkaa tyyliin Kaari Utrio. Myöskään harlekiinit ei uppoa. Mutta nykyajan naishömppä voi joskus toimia, kesällä uimarannalla vaikka:D 7. Kirja, jonka haluaisit lukea, muttet ole vielä lukenut? Riku Korhosen Hyvästi tytöt odottaa tuolla lukemistaan. 8. Kirja, jota kaikki muut ylistävät, mutta sinä inhoat tai et ymmärrä? Coelho on sellainen jota äitini aina kovasti suosittelee, muttei ole saanut mua innostumaan. Huonoa kieltä. 9. Montako hyllymetriä omistat kirjoja? Kaksi kirjahyllyllistä, mutta joukossa on toisaalta tietokirjojakin. Lasken vain kaunokirjallisuuden "oikeaksi" kirjallisuudeksi:) Pahvilaatikoissa löytyy toisaalta lisää. 10. Haluaisitko itse kirjoittaa kirjan? (Jos vastaat kyllä, mistä kirjasi kertoisi?) Mun kirjallisia tuotoksia on tullut/tulee muussa muodossa, enkä ole varma olisiko kirja mulle oikein väline tuoda esiin ajatuksia. Mutta olisi se mielenkiintoinen haaste ja mielessä ollut. Aiheen pitäisi olla tarpeeksi henkilökohtainen ja koskettava, jonkunlainen "purskahdus" päästä, että se kannattasi tehdä.               
  3. vai näin arvioit? ;)
  4. ja Jihuuu? Enpä usko..
  5. pervo, ainakin allekirjoittaneella:I