Vapaa kuvaus

Olen Markku Korpinen Lieksasta Harrastan musiikkia Kuorossa sekä yksinlaulua. Olen menestynyt joissakin laulukilpailuissa Kultakurkku karaokekisan finalisti 2008 Lieksan karaokemestari 2008 Kainuun Tangolaulun Finalisti 2008 sekä seniorilaulukisan semifinalisti toinen kierros 2007 aikanaan myös Pohjois-Karjalan karaokemestari.Senioritangokisan semifinalisti 2010 ja EL piirinmestari 2009 ja 2011 edustan nyt Oulussa PK piiriä ja olen toistamiseen mukana karaokelegenda semifinaalissa Olen työskennellyt kehitysvammaisten hoitajana sekä ohjaajana eri laitoksissa viimeksi Lieksan TEEKOO tuotteen johtavana ohjaajana. Harrastuksiini laulun lisäksi on kuulunut urheilutoimitsijan tehtävät ajanotossa tuloksia lukiessa sekä myös kuuluttajana,Toimin myöskin järjestyksenvalvojana eri tilaisuuksissa. Olen nykyään kihloissa ja elän avoliitossa jäin leskeksi ja siitä avioliitosta aikuiset lapset poika ja tyttö Suosikkibändit/artistit: Kuuntelen erilaista musiikkia Lempikirjat: Raamattu Vapaa-aikanani: Kuorotoiminta yksinlaulu ulkoilu marjastus sienestys.matkailu Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Lieksa Katson tv:stä mieluiten: Uutiset luonto dokumentit elokuvat Kotieläimet: Kotieläimiä ei tällä hetkellä pidän eläimistä aikanaan koita kalat ja kilpikonnat En pidä: Hyttysen pistot jos paljon, siihen mäntysuopa hyvä Parhaat matkakohteet: Unkari mutta olen käynyt eri valtioissa useamman kerran mutta, kaikkiaan 17 maassa diakuvia esim egypti israel Ruoka & juoma: Keitot maito piima kivennäisvesi Koulutus: Ammattikoulu Koulut: Mieskotiteollisuuskoulu puutyö 2 v hitsaus ja levyseppä 6 kk kansankorkeakoulu ja vajaamielishoitajakoulu erikoistuminen ohjaaja Ammatti: Terveydenhuolto Työskentelen: entinen johtava ohjaaja Ase tai siviilipalvelus: säkylä korpraali Yhdistykset/kerhot: Hengitysyhdistys Diabetes.SPR.Kehitysvammayhdistys.venäjäseura suomen latu.Sotaveteraanit.Lieksan urheilijat Siviilisääty: Varattu Lapset: --- Skype: Minulla on skype ja kamera Email: OYK.fi

Aloituksia

288

Kommenttia

12377

1. Niistä olen aikaisemmin kirjoittanut ja paljon oli lukijoita.Lieksan lehdessä kirjoitettiin niistä kameroista ja myöskin kustannuksista joka oli huomattava summa ja ilmeisesti ne oli saatu nopeammin kuin rauhalan alueen viilä säämäton lasten leikkikenttä.
    Onhan selvää, että tässä suojellaan joidenkin omaisuutta ilmeisesti yhteisillä verovaroilla? Ainakin työpäällikön toteamana kustannukset tuli selville lehden sivustolta.

Mitä tulee sitten valvontakameroiden laillisuuteen siitä täytyy olla selkeästi ilmoitus alueen läheisyydessä koska valvonta menee levykkeelle.
    Jokaisella on oikeus tarkistaa mitä tietoa hänestä on tallennettu tietyin edellytyksin valvonnan suorittajan yhteystiedot tulee olla selvillä
    Kameravalvonnasta saa tietoa tietosuojavaltuutetun sivustolta esim yksityisyyden suoja kameravalvonnassa. salakatselu ja kuuntelu on Rikoslaissa 24 luku henkilötietolaissa 523/ 1999 ja työelämän tietosuojalaki 756/2004
    Koska satamassa on tallentava järjestelmä kyseeseen tulee mielestäni henkilötietolaki jos henkilö on tunnistettavissa jalaki edellyttää että missä tahansa paikassa tapahtuvan kameravalvonnan tulee olla asiallisesti perusteltu rekisterinpitäjän kannalta.Tarpeeton tallentaminen on laissa kielletty,mutta tallentaa voidaan jos siihen on perusteita.Nämä perusteet lienee selvitetty.

Mielestäni asiasta lieksan lehteen lausunnon antanut teknisen toimen työpäällikkö on velvollinen asiasta kyselijälle paremmin asiasta kertomaan.
    Korostan kuitenkin sitä seikkaa että tarkkailtavien osalta on oltava saatavilla rekisteriseloste,jossa ilmenee kameravalvonnan perustiedot ja ja vastuuhenkilöt.Ks tietosuojavaltuutetun mallilomake rekisteriselosteesta.
    Tietolähde myös scando.com/ html/ kameravalvonta
    Tietosuojavaltuutetun toimisto
    Tiedän että tässä saattaa taas muodostua jonnin joutavuuksia mutta se siitä Terveisin Markku Korpinen
  2. Olen vastannut kirjoittajalle hänen väittämiin jos et ole selvänä ja et selvää saa niin muista, että ähkiessä olisi parempi vessassa laskea housut, ettei tule turhaa pyykkiä.

Tämä hieman kevennystä asiaan ,mutta miksi sitten urkit tällä palstalla?

Lue ketjun kirjoituksen alku
  3. sanoi asiaan pysy mökilläs.

Mutta aikanaan olin leikkaukseen menossa ja ohjeet oli että saattaja mukaan paluulle sairaalasta.
    Varasin aikaa kimppakyytiin viikkoa enne niin minulle sanottiiin että varaus vasta päivää ennen voidaan tehdä. Tein varausta kimppakyytiin päivää ennen niin kuljettäja sanoi onko kyytiin oikeuttava lappu,sanoin kutsun käyneen sairaalasta.
    kuljettaja sanoi ei käy sinulla täytyy olla terveyskeskuksen lappu kyytiin meni sitä hakemaan minulle terkkarista sanottin se pitää hakea kelalta,menin sinne niin sieltä sanottiin,että se pitää hakea terkkarista sanoin,että juuri sieltä tulin.lähdin pois sieltä ja pipoa alko kiristää ja hain sen sitten luvan tiselta lääkäriltä ettei aikaa kulunut enää. leikkauksessa vitustuskäyrä oli ilmeisen korkea kun sydän pysähty pari kertaa ja leikkaus keskeyty ja taas jonossa eli yli vuoden.
    Otin yhteyttä läänin sosiaalineuvokseen ja tässäkö sitten tulos?

Kirjallisesti otin yhteyttä Kelaan.
    vastausPalaute koskien kimppakyytiä
    Kiitos palautteestanne,joka koski kimpppakyydin kayttämistä ja oikeutta siihen.
    Pahoittele vastauksen viipymistä.Olen ollut poissa toimistosta,joten en ole pystynyt vastauskirjettä aikaisemmin kirjoittamaan.Olitte sitä mieltä,että teitä oli palloteltu ja että Lieksan kelan toiminta aiheutta teille ja lieksan kaupungille lisäkustannuksia ja hankaluuksia.Pahoittelen kokemustanne kimppakyydistä ja palvelustamme.

Kimppakyyti on erityiskulkuneuvo,johon tarvitaan hoitolaitoksen todistus erityiskulkuneuvon tarpeellisuudesta sairauden vuoksi.Hoitolaitoksen todistus myönnetään kotikunnan terveyskeskuksesta.Kela ei siis määrittele tarvetta kimppakyytiin vaan sen tekee terveydenhuollon viranomainen,jatkossa teidän kannattaa hyvissä ajoin ottaa yhteyttä terveyskeskukseen ja tiedustella asiaa.

Palautteiden saaminen on mielestämme tärkeää koska sen avulla voimme kehittää toimintaamme.Kirjaamme kaikki palautteet ja lisäksi ne käydään henilökunnan kanssa yhdessä läpi
    Kansaneläkelaitos
    Ystävällisesti
    Tiina Ahponen
    toimistonjohtaja

Nain siis 28.11.2007
    Mitä sitten on kelan osalta tapahtunut voi hyvä sylyvi hullummaksi.Huuhtanen pakoili Kolilla aikanaan ja kova kiire tuli lentokoneeseen sen tietää paikalla olijat tarkalleen.
    Mitä on tehnyt asiantilan hyväksi Elli Aaltonenjoka lupasi asian hoitaa puhelimessa ja ministeri Hyssälä joka ei kehtaa vastata tavan kansalaiselle näin koen asian ja myöskin nyt kysyn Liikenne ministeriltä joka nyt lähetti minulle kirjeen kun tarvitaan tukea Eu vaaleissa ja myös Väyrynen miten toimitte syrjäseutujen hyväksi? sdp ministerit sentään vastasi Mönkäre levitteli käsiään ja sai viran muualta ja koskinen sai kuopion hallinto-oikeuden poistamaan virheellisen Lieksan kaupungin antaman valitusosoitteen asiassani joka siellä makasi kolme vuotta muussa asiassa ennen eduskuntavaalia tormistuivat Mutta sentään hattua nostan, että vastasivat ja Mönkäre lähetti kirjan ja "itkun" sekaisen kirjeen minulle.näin tulkitsen asian Markku Korpinen totuuden torvi Lieksa