Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
raija.liuhola
profiilit
raija.liuhola
raija.liuhola
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
2
Kommenttia
117
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Luin itsekin Einsteinista ja da Vincista. Mestareita hekin. Jos tuo AS pitää paikkansa, ymmärrän hyvin, ettei ollut tarpeellista tehdä siitä isompaa juttua.
Vielä kommentti edellä olleeseen tietoon Juicen kyvystä päästä samalla taajuudelle autististen lasten kanssa. Joku erityisominaisuus häneen on selvästikin liittynyt, onko sitten AS, taiteilijan herkkyys,tai mikä tahansa, mutta tiedän, että jopa ammattilaisten on äärimmäisen vaikea saada näihin lapsiin kontaktia.
24.12.2006 11:32
Ihan normaali sairausajan palkka maksetaan myös masennuspotilaalle. Se on sairaus siinä, missä syöpä, selkäsairaus tai mikä tahansa muu tyypillisesti pitkäaikainen juttu. Palkkaa maksetaan yritys- tai työehtosopimuskohtaisesti; parhaimmillaan jopa kuukausia, jonka jälkeen siirrytään Kelan päivärahan varaan. Tämä pohjautuu omaan ansiotasoon, mutta ilmeisesti vain tiettyyn rajaan saakka. Ensimmäisessä lääkärinlausunnossa ei tarvitse mainita sairauden alkuperää. Vasta siinä vaiheessa, kun viet Kelaan B-lausunnon, tulee tarkemmat taustat, kuten mahdollinen työperäisyys esiin.
Mutta oli miten oli, työnantaja maksaa sairausajan palkan työpaikalla vallitsevan käytännön mukaan. Siitä ei voi luistella ja jos yrittävät, asia tulee riitauttaa.
23.12.2006 17:47
Perin edesmenneeltä veljeltäni koko joukon Juicen vinyylejä; niitä kuunnellessa joulu menee
mukavasti heitä molempia muistellen. Ajattelen, että siellä fani ja mestari laulavat yhdessä pilven reunalla Leskisen parhaita biisejä.
Hyvää joulua myös Juicefani 79:lle!
23.12.2006 14:48
Mikähän mahtoi olla viestisi tarkoitus? Sitä on tästä soopasta kyllä mahdoton, kaikella kunnioituksella, hahmottaa. Uskon, että vika ei ole täällä päässä..
23.12.2006 13:10
Kaappausyrityksellä tarkoitettaneen ihan muuta, kuin mistä tässä oli kysymys. Kaappaajat häärivät yhtiön tietämättä ostamassa osakkeita; nythän tässä käytiin aitoa neuvonpitoa molempien lehtiyhtiöiden johdon välillä. Keskari teki itse ratkaisunsa haluten säilyä itsenäisenä.
23.12.2006 08:15
Määrittelit hienosti sen, mitä itse olen tässä hakenut. Olen puhunut Juicesta siltojen rakentajana, mutta osasit pukea sanoiksi sen, mitä itse en osannut. Sitä hän nimenomaan oli, lähimmäisenrakkauden kanava.
Tuosta syndroomasta Juicen kohdalla en ole koskaan kuullut, enkä tunne tätä oireyhtymää lainkaan. Viimeisimpienkin hänestä taltioitujen haastattelujen pohjalta ihan maallikkona sanoisin, että kaikki korvien välissä oli täysin reilassa. Uskon, että verbaalinen lahjakkuus oli aitoa, eikä syndrooman tuottamaa lisäarvoa.
Ja vaikka olisikin, so what.. Se ei hienon tuotannon arvoa ainakaan omasta näkökulmastani himmentäisi mitenkään.
23.12.2006 01:58
tätä täysin järjen vastaista viestittelyä. Mikä teidän kaikkien päässä pahiten viiraa, kysynpä vaan. Aikuiset (?) ihmiset ovat täällä tukkanuottasilla kuin pahaiset lastentarhalaiset.
Luulisi teillä kaikilla olevan älykkäämpääkin tekemistä, kuin sivallella toisianne tällä kurjalla palstalla. Päätin juuri että tätä paskaa en enää jaksa lukea enkä kommentoida.
23.12.2006 01:04
Hyvin määritelty. Juicen biisejä on tullut laulettua sekä nuotion ääressä, että erinäisissä muissa tunnelmallisissa tilanteissa. Toimivat aina myös tästä eteenpäin; nimenomaan se tuotannon herkin ja lyyrisin puoli.
22.12.2006 21:44
Jos Tarja on "puhevikinen" niin sinä olet kirjoitustaidoton. Mikä ihmeen juntti? Menestynyt, kansainvälisesti arvostettu ja pitkän poliittisen uran tehnyt henkilö. Ulkonäöllä ei näitä hommia ratkaista. Kyllä se pääoma tulee siitä mitä on korvien välissä. Kommentistasi päätellen sinulle ei ole sitä juurikaan annettu..
22.12.2006 19:24
..on kyllä pieni korvaus heidän aiheuttamastaan virheestä. Rikosilmoituksen tekeminen tuskin olisi johtanut mihinkään, erinomaisen tökeröä touhua heiltä. Mutta: asiakas äänestää kukkarollaan, kuten sinä panemalla putiikin perustellusti boikottiin. Niin olisin tehnyt myös minä.
22.12.2006 19:10
Ehkä äidinkielessä olisi vähän preppaamista; ei tosin yhtä paljon kuin ystävällämme fisulla.
Samaa p:aa Manne jauhaa täällä toistuvasti; luulisi jo itseäänkin kyllästyttävän. Hohhoijaa, kyllähän maailmaan mielipiteitä mahtuu, mutta voi niitä toki esittää niin monella tavalla. Mannelta on kotikasvatus(kin) jäänyt aika retuperälle, eli voit sen pussihousuteoriasi kanssa olla oikeilla jäljillä.
22.12.2006 10:33
Myös masennuslääkkeenä ilman juuri minkäänlaisia sivuvaikutuksia ok. Annostus menee juuri noin, kuten kuvasit alussa ja lopeutusvaiheessa sama asteittainen vähentäminen. Cipa on melko kallis lääke, mutta turvallinen ja hyvin siedetty. En vaihtaisi, vaikka halvempaa tarjottaisiin.
21.12.2006 23:25
Hyvin ammuttu ja oikeaan osunut "sanapanos".
21.12.2006 20:55
..Sinua syyllistämättä kannattaa ehkä vielä pohtia, että asetelma voisi olla myös päinvastainen. Sinä olisit sairastunut ja miehesi joutuisi ottamaan vastuun arkirutiineista. Masentuneelle läheisimpien ihmisten tuki on korvaamaton. Se on varmasti rankkaa ja kuten edellä on todettu, omasta jaksamisesta täytyy huolehtia.
En tiedä miehesi tilan vakavuutta, mutta jos hän pärjää kotona, sanoisin, että se on kuitenkin paras ja turvallisin paikka. Hanki tavalla tai toisella sinne apua, jos et itse jaksa arkea pyörittää. Varmasti selviätte tämän yli.
21.12.2006 18:28
Eiköhän "ryyppääminen" ole ihan muuta kuin harvoissa bileissä kohtuudella nautittu alko. Minusta sen syyllistäminen on ihan turhaa. Kuten sanoin, on järkevää toimia lääkärien antamien rajojen puitteissa lääkityksestä riippuen. Jos limitti on nolla, silloin pitää elää sen mukaan. Harvakseltaan nautittu viinilasillinen ei vaikeuta parantumista; viinin ystävänä sanoisin jopa, että sillä voi olla myönteisiä vaikutuksia, kunhan pystyy pitämään kerta-annoksen minimissä. Toistan vielä, etten missään tapauksessa puhu alkoholin puolesta, mutten myöskään ymmärrä täyttä ehdottomuutta, jos lääkäri on kohtuukäytön sallinut.
21.12.2006 16:38
Väärä palsta! Ks.headline.. Avaa uusi keskustelu, jonne noi kaikki muutkin Alataloon liittyvät herjat voi osoittaa, vaikka ovatkin ihan syvältä ja täysin tarpeettomia.
21.12.2006 14:58
Varmasti monen mieltä askarruttava kysymys. Oman lääkärini mukaan ei tarvitse olla absolutisti. Hyvällä omalla tunnolla olen nauttinut joskus lasillisen viiniä, eikä siitä ole seurannut mitään haittaa. Mutta tsekkaa oman lääkärisi näkemys mahdollisista yhteisvaikutuksista sinulle määrättävän lääkkeen kanssa.
21.12.2006 13:44
..tämä ihailtava asenteesi kaikkia. Varmasti on niin, että kun oikeat dropit on löydetty, matka ylöspäin on kiinni myös omasta halusta palata elämään. Sain viestistäsi itsekin ihan uutta potkua. Kiitos!
21.12.2006 10:32
..psykofyysinen kokonaisuus. Masennuksen oireet ilmenevät monenlaisena kremppana fyysisellä puolella. Huimausta, niska-/hartiavaivoja, vatsaoireita, yleistä pahaa oloa, väsymystä..
Varmasti kaiken kaikkiaan oman jaksamisen puitteissa yleiskunnon ylläpitäminen myös masentuneena olisi ensiaravoisen tärkeää. Vanhassa sanonnassa "terve sielu terveessä ruumiissa" pitää sisällään kohtuullisen viisauden.
Et vaikuta mitenkään neuroottiselta, vaan hyvinkin järkevästi tilannettasi erittelevältä henkilöltä. Olet varmasti jo hakenutkin apua tilanteeseesi. Asiantuntevalta psykiatrilta saat paljon taustatietoa masennuksesta, sekä hyviä vinkkejä toipumisen edistymiseen.
20.12.2006 14:28
Vaikka joku fiksu taas keksii herjata minua lääketehtaan edustajaksi, joka en todellakaan ole, uskallan suositella lääkehoitoa. Ilman sitä masennuksesi luultavasti pahenee. Minulla on kokemusta vain yhdestä lääkkeestä (Cipralex) joka on melkoisen kallis, mutta silti kannattava investointi, koska siitä on ollut ainakin minulle huomattava apu.
Useilla lääkkeillä on myös halvempi rinnakkaisversio, jota apteekissa kyllä tarjotaan. Yleensä lääkehoito jatkuu useita kuukausia ja tarpeen mukaan pidempään.
Jotkut suosivat luontaistuotteita, enkä halua niidenkään tehoa aliarvioida. Luottaisin sinuna kuitenkin ammattilaisen arvioon siitä, mikä hoitomuoto kohdallasi tuottaa parhaan lopputuloksen.
Hyvä, että tässä lievässä vaiheessa olet jo hakenut apua. Kyllä sinä sieltä nouset, mutta kuten sanottu luota ammattilaisten neuvoihin.
Ero prosessina on aika rankka ja voi jättää sieluun haavoja, jotka sitten purkautuvat masennusoireina. Kaikkea hyvää!
20.12.2006 13:03
2 / 6