hätistäkää

pahaolo

hevonv......!!!itse aina aamulla ku herään ja tuntuu että voiku en ois herännykkää ni meen peilin eteen ja ajattelen tai sanon vaikka ääneen että perkele,siinähän sä oot,elossa!ja ei muuta ku potkii itteesä perseelle et tee ny jotain.mee työhön,rupee siivoo,käy kaupassa tai mee vaikka ihmisten ilmolle mut et vitussa mee enää makoilee ja taas rupee rypee itsesäälissä!ite kuvittelen elämälleni portaat,tosi pitkät,jyrkät portaat...ja aina jos saan itteni liikkeelle ja "unohtamaan"murheeni nousen askeleen ylös portaita.tai esim.autan lähimmäistä,kavereita,ihan mitä vaan mistä saan jotaki mielihyvää ni askel ylös!!tekee hyvää mielelle aina laskee montako porrasta on noussu ja minkälainen olo verrattuna siihen ku oli "kellarikerroksessa":)tällähetkellä aika korkeelle oon päässy mut paljo ja raskaita askelia vielä edessä....ja ainahan tulee tilanteita ja päiviä että kompastuu ja tipahtaa pari askelta alaspäin:(ja eiku peilin eteen,niskalenkki itestäsä kiinni,ajattelen et kyllä en varmaan enää luovuta ku tänne jo pääsin!"kengännauhat" kiinni ja nousemaan portaita:)HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!!!!

7

433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mustassa kulkenut

Ihmisille jotka oikeasti sairastavat masennusta eivät varmasti auta "ota itseäs niskasta kiinni" tai "potkua persuuksille" jutut. Masennus on psyykkinen sairaus, joka ei parane peilin edessä tsemppaamalla. Nuo konstit auttavat varmasti tilapäiseen alakuloon mutta eivät todelliseen sairauteen nimeltä masennus. Masentunut kun ei pysty tekemään asioita vaikka kuinka tahtoisi, eikä aina edes jaksa nousta sängystä sinne peilin eteen. Itse ainakin koin mainitsemasi itsensä hätistelyt todella ahdistavalta silloin kun olin oikein syvällä masennuksen kourissa. Kun toiset sanoo että nyt vaan ryhdistäydyt ja kun ei siihen sitten pystykkään tulee olo entistä pahemmaksi.

Masentunut ihminen tarvitsee aikaa tuntea ja levätä. Hänen pitää saada apua lääkäriltä sekä läheisiltään ihmisiltä ymmärrystä ja kuunnelluksi tuloa. Oikean lääkityksen, levon, terapian yms jälkeen sitten koittaa varmasti joskus päivä kun voi oikeasti sanoa että: "perkele minä pystyn" ;)

• ..mutta.. Ei tuo orientoituva asenne minusta mitenkään pahalta kuulosta. Mistä me tiedetään aloittajan tilannetta. Jos hänellä kuitenkin on voimia suunnata eteenpäin askel kerrallaan, sehän on enemmän kuin hieno juttu. Moni oikeasti masentunut toivoisi varmasti samanlaista virtaa.

Tsemppiä aloittajalle!

• hyvä vain
        rtl kirjoitti:

..mutta.. Ei tuo orientoituva asenne minusta mitenkään pahalta kuulosta. Mistä me tiedetään aloittajan tilannetta. Jos hänellä kuitenkin on voimia suunnata eteenpäin askel kerrallaan, sehän on enemmän kuin hieno juttu. Moni oikeasti masentunut toivoisi varmasti samanlaista virtaa.

Tsemppiä aloittajalle!

jos saa itsensä tsemppattua paremmalle mielelle peiliin katsomalla. Taitaaa aloittaja näyttää aika hyvältä ja vielä tajuta sen itsekin:) Minä taas kun menen peilin eteen, näen ensin muutaman virheen, sitten kun katson tarkemmin, niin kymmeniä virheitä.
        Ja masentaa entistä enemmän lihava ja veltto ruumiini, en jaksa edes sängystä nousta kuin koulunpenkille nukkumaan. Ja sitte seuraavaksi kotiin koneelle tai sängyyn makaamaan lisää. Yöllä ei enää saa unta, on levännyt liikaa.
        Ja tätä samaa paskaa toistuu joka päivä.

• mustassa kulkenut
        hyvä vain kirjoitti:

jos saa itsensä tsemppattua paremmalle mielelle peiliin katsomalla. Taitaaa aloittaja näyttää aika hyvältä ja vielä tajuta sen itsekin:) Minä taas kun menen peilin eteen, näen ensin muutaman virheen, sitten kun katson tarkemmin, niin kymmeniä virheitä.
        Ja masentaa entistä enemmän lihava ja veltto ruumiini, en jaksa edes sängystä nousta kuin koulunpenkille nukkumaan. Ja sitte seuraavaksi kotiin koneelle tai sängyyn makaamaan lisää. Yöllä ei enää saa unta, on levännyt liikaa.
        Ja tätä samaa paskaa toistuu joka päivä.

Onhan se todella hyvä jos itsensä saa tsemppaamalla liikkeelle. Kyseessä ei vain silloin varmaankaan ole masennus. Ihminen joka kärsii masennuksesta niin että siitä on jo tullut sairaus ei pelkät tsemppi lauseet pelasta, ei edes välttämättä lohduta.

• .....
        mustassa kulkenut kirjoitti:

Onhan se todella hyvä jos itsensä saa tsemppaamalla liikkeelle. Kyseessä ei vain silloin varmaankaan ole masennus. Ihminen joka kärsii masennuksesta niin että siitä on jo tullut sairaus ei pelkät tsemppi lauseet pelasta, ei edes välttämättä lohduta.

kyllähän te oikeessa ootte.enpäs näköjään kirjottanna
        lääkityksestä.itsekki kyllä jo kaheksan vuotta lääkkeitä syöny,masennukseen,paniikkihäiriöön ja unettomuuteen.terapiasta en henkilökohtaisesti kokenut saavani mitään hyötyy.se on kyl niin että jos lääkkeet ei pelaa ni eipä ittesä tsemppaaminen paljo lohtuu tuo.mut mua on muut tsempannu viimeset nuo kaheksan vuotta ja rupesin itellekki tekee sitä ja se kyl auttaa....ainakin hieman.neljä kuukautta sitte vaehettiin lääkitys cipralexiin ja vot:)sen jälkeen kuhan löydätte oikeet lääkkeet ni ihmisellä pitää olla halua,helvetin kova halu parantuu!jos saa lääkkeet ja vaan ajatelee et vitut nää mua paranna ni voepi käydä ettei paranekkaan....et siinä mielessä kannattaa itteesä tsempata..yritystä pitää olla:)

• ..... kirjoitti:

kyllähän te oikeessa ootte.enpäs näköjään kirjottanna
        lääkityksestä.itsekki kyllä jo kaheksan vuotta lääkkeitä syöny,masennukseen,paniikkihäiriöön ja unettomuuteen.terapiasta en henkilökohtaisesti kokenut saavani mitään hyötyy.se on kyl niin että jos lääkkeet ei pelaa ni eipä ittesä tsemppaaminen paljo lohtuu tuo.mut mua on muut tsempannu viimeset nuo kaheksan vuotta ja rupesin itellekki tekee sitä ja se kyl auttaa....ainakin hieman.neljä kuukautta sitte vaehettiin lääkitys cipralexiin ja vot:)sen jälkeen kuhan löydätte oikeet lääkkeet ni ihmisellä pitää olla halua,helvetin kova halu parantuu!jos saa lääkkeet ja vaan ajatelee et vitut nää mua paranna ni voepi käydä ettei paranekkaan....et siinä mielessä kannattaa itteesä tsempata..yritystä pitää olla:)

..tämä ihailtava asenteesi kaikkia. Varmasti on niin, että kun oikeat dropit on löydetty, matka ylöspäin on kiinni myös omasta halusta palata elämään. Sain viestistäsi itsekin ihan uutta potkua. Kiitos!

• joku
        mustassa kulkenut kirjoitti:

mistä sinäkään yhen keskusteluviestin perusteella olet sanomaan kuka on masentunut oikeasti ja kuka ei? mutta tuskinpa masennuksen pahimmissa vaiheissa tsemppaamisesta on hyötyä, mutta ehkä parantumisen alkaessa voisi ollakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      351
      1337
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      71
      1320
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      300
      1042
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      45
      1018
    5. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      228
      852
    6. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      30
      849
    7. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      825
    8. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      138
      802
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      787
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      784
    Aihe