Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: --- Hakusanat: lappi, Hiihto, ystävä, luonto, suomi, Matkailu, koti

Aloituksia

0

Kommenttia

1

1. Samoihin aikoihin hurghadassa ja suurin piirtein samoilla hinnoilla.
    Lentokentän hinnat koin kyllä kalliimmiksi kuin tingatessa vaikkapa basaarialueella, vanhassa hurghadassa.

Lämpötila oli ihan ok tuulettomissa paikoissa, tarkenin.
    Uiminen ja lyhyet snorklailut ilman märkäpukua olivat kohokohtia päivissä.

Kävin luxorin retkellä ja olin siellä yhden yön, yksin, naisena.
    En tullut liiemmin häirityksi, toisaalta jaksoin olla itsekin ystävällinen what s your name ja where are you from- kyselyihin.
    Kyselyjä oli juuri hurghadassa, ei niinkään luxorissa.

Jos on todella yhtään enempiä kiinnostunut muinaisesta Egyptistä, niin Luxor tarvitsee kokonaisen viikon, jotta nähtävyydet ( temppelit, museot ja haudat länsirannalla ) tulevat nähdyiksi ja koetuiksi.
    Pikainen päiväkäynti todella ei ole järkevää, välimatkaa hurghadasta on kuitenkin sellainen 300 km.
    Matkaamiseen menee 4 tuntia + suuntaansa.

Merielämä on rikasta ja kesemmällä siitä tarkenee nauttia pidempään.
    Koin tosiaan paikan vähän kylmäksi, vaikka arktinen.. suomalainen olenkin.
    Onneksi olin ottanut villasukat mukaan, niille löytyi käyttöä, onhan nyt talviaika sielläkin.

Minä viehätyin Egyptistä ja tuttuudesta, jota sillä oli tarjota minulle.
    En kuitenkaan enää menisi sinne yksin naisena, ainakaan ilman selviä säveliä mitä tehdä ja nähdä.

Ruoasta jotakin.
    Aamupala hotellilla tosiaan tuon 30 puntaa.
    Kebabhampurilainen...oli noin 5 puntaa.
    Illallinen tai take away sapuska noin 10-15 egyptin puntaa.
    Vesipullot 11/2 l oli 2-3 puntaa.
    Ja hedelmiä...Ihania guavia tuli jokunen syödyksi.
    Torilta kilohinnoin tai marketeista, joista kannattaa käydä katsomassa vähän hintatasoa, ettei ihan maksa
    mitä pyytävät...
    Omat mausteostokseni basaarialueella avustivat perheellistä 3 lapsen äitiä yli kymmenellä eurolla ja siinä tuli tosiaan tuota avustusrahaa... ( =Huijattua..) ehkä noin puolet, arvelen.
    Väsyksiin ei kannata itseään ajaa..., että jaksaa pysyä skarppina tapahtumien suhteen.
    No, en niin sure tuota ja auttoihan se oletettavasti perheellistä...
    Leipomosta saa makeita paloja, ihanan itämaisia.
    Kannattaa niistäkin nauttia.

Biletyspaikkoja löytyy iltaisin lämpimän rantailupäivän päätteeksi.

Hygienia on toisenlaista ,tottakai, siellä kuin täällä jo ilmastonkin puolesta.
    Käsidesi tai pesu saippualla riittävän usein on suositeltavaa.
    Pienet käsipyyhkeet ovat käteviä myös, vaikka ne kertakäyttötavaraa ovatkin...

Ihan ok matka, kallis tietty näin eläkeläiselle ja suomalainen maksaa matkastaan enämpi kuin vaikka venäläiset tai tanskalaiset.

Matkakohde muiden joukossa.....
    Oma asenne ratkaisee paljon, mutta liian sokaistunut ei siitä auringonpaisteesta sovi olla.

Eipä nyt muuta kerrottavaa tänne.