Vapaa kuvaus

Anoreksiaan sairastunut ja pitkään sairastanu 30vuotias tytsynen... Jos kiinnostaa yhtää tutustuu ni älä pelkää moikkaa, en mä pure ja mielelläni vastailen ihmisille...

Suosikkibändit/artistit: monii

Suosikkileffat: Piirretyt :D

Vapaa-aikanani: lenkkeily, kaverit..

Katson tv:stä mieluiten: BB, CSI

Kotieläimet: pupuja

En pidä: Ötököistä, tylsyydestä, Kusipäisistä, itserakkasista ihmisistä, paikallaan istumisesta.

Koulutus: Melkein valmistunut

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: En oikein tiedä

Aloituksia

32

Kommenttia

67

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Onnekkaita todella on ne jotka pystyy jatkaan samaa rataa kun mitä sairaalassa ja kadun edelleen syvästi sitä etten ite pysty siihen. Haluisin ja yritän kyllä kovasti mutta jossain vaiheessa tulee stoppi… Ne ajastukset et ”justhan söin, emmä enää tarvi lisää ruokaa” vaikka todellisuudessa edellisestä ruokailusta on tunteja… Ja tiiän kyllä ettei oikeesti oo mitään taikatemppua millä tästä pääsis helpommin eroon, on ite taisteltava sitkeesti vastaan et voi parantua vaikka jokainen ulkopuolinen kuvittelee et sairaalahoidon jälkeen on kaikki normaalisti ja et pystyy taas syömään. Ainoo apu mulle oli siitä sairaalassa olosta se etten oo enää niin masentunu ja syrjään vetäytyvä kun mitä olin. Ja lilac pompom on mulla lääkärille paikka varattuna ja avohoito paikalle oon jonossa. Onneks koska jos ei olis luultavasti ajautuisin nopeesti takas entiseen missä käyn kaikki sillat läpi mielessäni ja yritän valita niistä parhaimman mistä hypätä alas kun ei pää kestä enää jatkuvaa taisteluu syömisen kanssa. Ja tiedän hyvin et vahingoitan tällä vaan itteeni. Mulla on aina ollu hyvä sydän, ei mitään ongelmia sen kanssa ja nyt osastolta pääsyn jälkeen kun vähensin uudestaan syömistäni ni on alkanut sattua rintaan sydämen kohdalle, voihan tietty olla et on jotain muuta mutta veikkailen että sydän yrittää muistuttaa mua sen olemasssa olosta, että huolehtisin itestäni ja sydämestäni syömällä edes jotenkin normaalisti. Eihän kukaan vaadi mua vapaana syömään 5 kertaa päivässä, 3 ateriaa riittäis mutta kun en saa syötyä edes 2… Muistan miten lapsena aina haaveilin et isona musta tulee malli ja teen kaikkee hienoo, haaveilin vielä 15 vuotiaanakin ja katoin itteeni peilistä, ja keksin muka siitä et enhän mä voi olla malli kun en oo edes laiha! Haaveet kaatu siihen samalla kaatu myös terve elämä.
  2. TERES tuo poikajuttu on niin vaikka taisin sanoa että se on uusi, mutta kyseessä on vanha ihastus, joka oli sillon varattu ja nyt kun hän on taas vapaa, oon erittäin hankalassa asemassa koska mulla kuitenkin on jo vakituinen poikaystävä ja tuntuu että vanha ihastus haluaa vaan seksiä, olenhan paljon laihempi kuin silloin. Paljon enemmän "kissa" niinkuin hän sanoo. Ja tällä hetkellä on muutenkin hankalaa niin en oikeesti jaksais enää miettiä eikä kumpikaan miehistä tunnu haluavan ymmärtää mua. Tiedän loukkaavani molempia, kun vetäydyn tilanteesta kauemmaksi, mutta tuskin kumpikaan niistä pojista kuitenkaan haluaa, että kuolen...

an.on.yy.mi häpeen ystäväni edessä koska hän tietää totuuden. Silloin kun hän ei vielä tiennyt pystyin vetäytyyn siihen salaperäisyyden ihanaan verhoon ja tällä hetkellä vihaan ja häpeen niin paljon itteeni, "miks ihmeessä revin sen verhon alas ja paljastin kaiken!!" Eikä ystävän kommenntti taaskaan ollut muuta kun se, että "ethän sä ole edes laiha..."

Mutta, kaikki ei tunnu ymmärtävän, ettei kukaan voi olla heti siinä ns. luurankokunnossa. Kyllä sen eteen pitää tehä töitä, ja mä nyt ainakin vielä yritän jotenkin vältellä sitä vaikka haluaisin painoo pois vielä vähintään sen 10kg.. Ja huonointa tässä on se että yritän edelleen miellyttää kaikkia. Lupailen tuhansittain asioita joista yritän suoriutua edes jotenkin, vaikka tiedän että poltan itteni loppuun tällä menolla... Tai no toisaalta se on hyvä, en ehdi miettimään syömistä vaan voin "unohtaa" sen ja vaan väittää ettei aika riittäny, syön kohta.
    Ja kaikenlisäks, oon kuullut, että hyvät vanhat ystäväni puhuu musta seläntakana niin paljon paskaa... Oon niille vaan se luuseri ana jonka pitäis tajuu jo jotain... Ja tajuan sen kyllä ettei ne halua enää tuntea mua. Kyllä ne varmaan hyvääkin puhuu, mutta aina tollaset vaan kantautuu korviin, toisaalta reilua niiltä ihmisiltä jotka kertoo mulle vaikka tietää satuttavansa sillä, osaanpahan miettiä muutaman kerran uudestaan ennenkun suostua tapaamaan uudestaan näitä ns. "kavereita"...
  3. Te kaikki ootte niiin ihania.. Tunnen itteni ihan kauheeks, kun kirjotan tollasia tekstejä... Mutta samalla tajuan sen ette on hyvä että puran tunteita kirjottamalla kun että oikeesti toteuttaisin noita ajatuksia. On sentään tullut niin monta kertaa kirjotettua ne jäähyväis kirjeet ja ne on niin monta kertaa tuhottu ja en jaksais sulkee niitä tunteita enää sisälleni.. Oon sentään tajunnut sen että mulla on oikeus tuntee niitä tunteita mitä tunnen, ei aina tarvi jaksaa miellyttää muita.
    Ja samaa mäkin kuulen, koko ajan tulee jostain suunnalta niitä ihailuja "oot niin kaunis, oot niin kissa, niin kuuma..." jne... Ja on niin "ihanaa" kun ihmiset jaksaa huolehtii ja painostaa sen koulun kanssa... Oon niin loppuun palanu, mua ei oikeesti kiinnosta pätkääkään se... Mutta pakko vaan jotenkin yrittää jaksaa olla ees välillä sieläkin.. Ja mietin sitäkin että pitäiskö näyttää psykiatriselle sairaanhoitajalle että se voi lukee et missä meen tällä hetkellä, kun tuntuu että se uskoo kaiken minkä sanon enkä puhu sille mtn sellasta mitä oon kirjottanu tänne. Mutta toisaalta, antaa olla, ei sen tarvi tietää. Ja parempi etten anna sille linkkiä näihin teksteihin, koska luultavasti en kirjottais enää... Enkä sit tiiä että jäiskö kukaan tääläkään miettimään, että mitä mulle kuuluu, oonko vielä tässä maailmassa. mutta haluan ainakin uskoa niin. haluan ainakin uskoa, siihen että on jossain ihmisiä jotka oikeesti välittää musta eikä siitä miltä näytän... Jotka haluaa päivittäin tietää et mitä mulle tänään kuuluu... Ja mua ärsyttää, kun sain sen uuden kaverin, sain vihdoin kerrottua sille syömisongelmistani ja nyt.. en halua kuulla siitä enää... En halua nähdä sitä.
  4. niin tuttua... Ja joka kerta kun käyn kaupassa, syön katseellani, saatan himoita jotain suklaata ja kun toinen sanoo että ota vaan, niin oon jo syönyt sen eikä tee enää mieli. Ja kun sitä on niiiiin vaikee selittää toiselle, kun tietää ettei toinen ymmärrä ihan täysin. Ja nyt oon ihan paniikissa, tutustuin uuteen ihmiseen, vaikuttaa mukavalta ja en tiedä miten kertoa sille ongelmista... Kova hinku sillä olis tarjota ruokaa jossain ravintolassa, mutta ainakin vielä oon onnistunut keksimään hyviä tekosyitä. Tiedän etten voi käyttää noita samoje joka kerta, mun on joko keksittävä lisää tai kerrottava sille ongelmasta... Ja pelkään kertoo, pelkään että se on meiän ystävyyden loppu... Tai sit pelkään sitä ikuista "ethän sä oo ees laiha" kommenttia... Se tuntuu tulevan kaikkialta, ja mihin tahansa (paitsi peiliiin) katsoessa nään vaan kauniita ja laihoja ihmisiä. Kai se alkaa kohta jo ihmetellä miks mulla on aina niin paljon vaatetta ja silti valitan että on kylmä... Ja oon aika paljon kertonut poikaystävälle, ja hän jopa oli niin kiltti ettei udellut ihan kaikkea infoa multa vaan löysi enemmän tietoa netistä että missä mennään, ja osas sillä kysellä tarkennuksia mun keromiseen. Yrittää auttaa tarjoomalla ruokaa ja oon kertonut että se on mulle niin kauan ok, kunhan EI ALA itkeen ja vahtiin vieressä miten paljon syön ja uskoo jos sanon ei, eikä ala pakottaan mua syömään. Niin kauan kaikki on hyvin kun en tunne painostusta siitä syömisestä. Ja myönnän että on edelleen asioita mitä pitäs paljastaa, mut en halua satuttaa enempää paljastamalla miten paljon todellisuudessa syön sillä välilä kun hän on töissä. Ja miten paljon oikeesti kuntoilen... Pahottelen taas sekavaa tekstiä, kiitos kellon, ehkä pitäis kohta yrittää nukkua se muutama tunti...
  5. Kiitos kun kerroit tista Valmarista, pitää joskus yrittää kokeilla sitä. Mun päivä alko mahollisimman huonosti... Ensin poikkis herätti 10 aikaa, et nyt lähetään kauppaan ja vaikka kuinka yritin sanoo etten jaksa, en halua, niin se jatkaa huutamista että on odottanu jo sen tunnin... Huoh, miksei menny?! Miks mun oli pakko lähtee, mitä mä sielä teen? En osta enää itelleni mitään syömistä, en tarvi eli ei sen tarvis joka kerta mua raahaa kauppaan vaan sillä ettei sille ole ruokaa. Ja sit se valitti että oon hidas ja muisti koko ajan korostaa sitä miten hän on odottanut mua. No anteeks, että oon niin paska... Tapan kyllä itteni... Ja mitä enemmän se jatkaa sitä huutamist, sitä nopeemmin kuolen.
    Ja sit soittaa pomo... "Ootko kipee vielä, kun et oo tällä viikolla ollut töissä?" Siis ANTEEKS!! En tajunnut että mun pitäis olla täysin ajan tasalla koska se laittaa mulle työvuoroja. Viimenen työvuoro piti olla viime keskiviikkona ja olin kipee, ilmotin siitä, mutta minkä takia mulle ei voinut samalla ilmottaa tän viikon työvuoroista kun se kuitenkin oli jo laittanu niitä?!?!! Mut ei... Anteeks et oon läski,tyhmä,ihminen..
    ja ymmärrän sen heräämisen tuskan 4 tunnin yöunien jälkeen, nykyään pystyn nukkumaan jopa ruhtinaaliset 5h... Ja ärsyttää, piti kirjottaa jo aamulla, purkaa jo ahdistusta silloin kun pääsin kaupasta vihdoin kotiin, olin saanut kirjotettua jo kohtalaisen paljon tekstiä, kunnes tulee sellanen ihana hetki ja netti menee jumiin.. Olin jo aamulla että tästä ei todellakaan oo tulossa hyvä päivä... ...mutta lopetan tältä illalta, toivon että huomenna on jo parempi päivä...
  6. Ihanaa, pystyin jopa nauraan hetken kun kerroit ton kissajutun. Ja oikeesti, se tieto että joku lukee, joku ymmärtää, joku on kiinnostunut ja yrittää jollain tasolla auttaa on ihan uskomaton tunne. Siitä saa niin paljon voimia, jaksaa elää yhen päivän eteenpäin. Ja muistan hyvin, en ole koskaan ollut ylipainonen, alkupaino oli 64 kg, oli ihanaa kun huomas että oli laihtunut sen 4kg, mutta samalla se tuska... Se tunne "ethän sä oo laihtunu yhtään, mitä ihmettä sä läski oikeen teet?!" Ja oon onnellinen siitä, että oon vihdoin viettänyt kunnon ensimmäisen paastoviikon. Aikasemmin oon sortunut syömään jotain päivässä, mikä on toisaalta virhe, siis tää tän hetkinen paasto, tiiän etten laihdu tällä, en ainakaan niin nopeesti kun haluisin.
    Ja se et oon päässy melkein eroon siitä häpeestä ja anteeks pyytelystä mitä tuli alkuun harrastettua, kaikkee mitä sano oli pakko pyytää anteeks, ja sit itkettiin yksin sitä et miks ihmeessä pyydän anteeks, ei mulla ole mtn syytä pyydellä anteeks. Tiedän ettei läheiste oo helppoo kattoo vierestä, mutta oikeesti, kuka on sanonu niille, että mulla ois helppoo? Kaikki vaan epäilee, että jätän tahallaan syömättä, EN TEE SITÄ TAHALLANI TAJUTKAA JO!!! Vai onko niin kivaa kaataa kaikki syyllisyys mun niskaan kun en saa syötyä vaadittua määrää ruokaa? Välillä jopa haluaisin, mutta sitten alkaa se kalorilakuri raksuttaan päässä ja se olikin sen ruokailun loppu. Enkä mä oikeesti tajua, minkä takia mulle ei voi tarjota sitä hoitomahdollisuutta... Kun syy on varsin naurettava, kun ei tiedä sitoudunko siihen niinkun pitäis, kun on kuitenkin välillä niitä ajatuksia ettei koe sitä apua tarpeelliseks. Mikä syy toi oikeesti on? Apua voi saada vaan sillä että haluaa koko ajan sitä, erehyt välillä tunteen ettet muka tarvis, ni se apu vedetään pois.. Täytyy sanoo että iha ihme hommaa tollanen... En vaan pysty ymmärtään.