Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

6074

  1. "Totuus on helppo ymmärtää, mutta joillekin siihen on vaikea uskoa."

    Hienoa, sittenhän sinulla ei varmasti ole mitään ongelmaa korjata aloittajan esittämiä väitteitä.

    "Juomalan luomistyöstä voi puhua rehellisesti, koska sitä voi ymmärtää sitä paremmin, mitä enemmän luomakunnasta tietää.´"

    Miksi sitten täällä on jatkuvasti kreationistien valheita?

    "Ei tarvitse kartella yksityiskohtia, koska kaikki on sopusoinnussa totuuden kanssa."

    Unohdit perustella väitteesi

    "Jos ei näytä olevan, kyse on vain tietomme ja ymmärryksemme rajoittuneisuudesta."

    Puhuit juuri rehellisyydestä, ja sitten alat harastaa tällaista älyllistö epärehellisyyttä, jossa jokin asia otetaan lähtökohdaksi ja havainnot pakotetaan sopimaan siihen.

    "Evokkiuskonto ei pysy pystyssä faktoilla. Siksi sitä pitää pönkittää varsinkin pilkkaamalla niitä, jotka tuovat esille sen naurettavuuksia."

    Juu voit keksiä tälle mielikuvitukseesi perustuvalle evokkisuksonnolle ihan mitä tahansa ominaisuuksia. Mutta vaikka kuin kovaa pieksisit tätä olkiukkoa, se ei mitenkään sitä mitä evoluution tutkimus on oikeasti saanut selville.

    Ja tämän palstan aihe on edelleenkin kreationismi, ei evoluutio tai evoluution irvikuvat.

    "Eli kristityt tuovat esille faktoja, evokkiuskovaiset kuulemaansa oppia, pilkallisesti, päälletunkeutuvasti, hurmoksessa ja ylpeydessä. Totuudesta voi puhua rauhallisesti."

    No niin, tuo jotain faktoja keskusteltavaksi, ole hyvä, niin voimme tarkistaa pitääkö tämä väitteesi paikkansa. Uskoville tuntuu aina tulevan yllätyksenä, että ihmiset hermostuvat valehtelusta.

    Mitä muuten kertoo jos ei kykene keskustelemaan jostain aiheesta olleenkaan? Mitä kertoo kreationismista se, että kreationistit eivät edes yritä keskustella siitä, vaan pyrkivät väkisin vaihtamaan aihetta?
  2. "Jos ihmisessä ei olisi käärme-energiaa, joka liiallisena ilman ohjausta tehtyinä harjoitteina voi johtaa psykoosiin, niin miten tämä olisi ilman kundalinia selitettävissä?"

    Ihan samoilla syillä kuin muissakin psykoosi-tapauksissa. Tuossa linkkaamassasi tutkimuksessa ei ilmeisesti edes harkittu muita vaihtoehtoja, kuin jooga-harjoituksia.

    Lähdet siitä, että olisi olemassa käärme-energiaa, vaikka sen olemassaolo on toteennäyttämättä. Sinulle on monta kertaa huomautettu, että energiaa voi mitata, joten jos käärme-energiaa on olemassa, sen pystyisi myös havaitsemaan. Jos sitä ei voi mitata, on perusteetonta väittää sitä energiaksi.

    "Miten evolutiivinen energia toimii,"

    En tiedä, kun en sellaisesta ole kuullut.

    " onko sitä ollenkaan?"

    Ei varmaan, koska se kuulostaa sinun mielikuvitukseen perustuvalta keksinnöltäsi

    "Onko evoluutiorintamalle tulossa uutta 2026?"

    Aivan varmasti, mutta tuskin mitään sellaista, joka tukisi luulojasi käärme-energioista ja vastaavista.
  3. Etkö huomannut kun kommentoin tismalleen samoja väitteitä ylempänä keskustelussa
    https://keskustelu.suomi24.fi/t/18660172/fysiikan-nobelisti-tyrmaa-evoluutioteorian#comment-139193134

    Laitetaan kommenttini varmuuden vuoksi myös tähän:

    "Kauan ennen Darwinia oli lukuisia tiedemiehiä, jotka tekivät teoriaa tunnetuksi"

    Ei ollut. Oli kyllä lukuisia tiedemiehiä, jotka käsittelivät sitä, mitä nykyään kutsumme evoluutioksi, mutta yksikään Darwinin edeltäjä ei kehittänyt evoluutiosta teoriaa. "Lajien Synnyn" alussa Darwin käy läpi ainakin parikymmenen edeltäjänsä esittämiä ajatuksia evoluutiosta.

    "monet aikalaiset tutkijat olivat erittäin närkästyneitä Darwiniin, kun hän omi ja esitteli teorian "minun teorianani"."

    Ketkä muka? Ainoa aikalainen, joka kehitteli asiasta teoriaa ennen kuin Darwin julkaisi näkemyksensä, oli Wallace, jonka kanssa Darwin julkaisi yhdessä evoluutioteorian. Hän ja Wallace olivat koko loppuelämänsä hyvissä väleissä, joten väitteesi on kaikin puolin outo.

    "Jos löytyy joku sellainen, joka väittää, että hän ei usko evoluutioon, niin hän on tietämätön, tyhmä tai mielenvikainen"

    Ja tämä pätee hyvin sinuun. Juurihan sinä osoitit olevasi jotain näistä, kun toistit valetta ennen Darwinia vaikuttaneista tiedemiehiä, jotka tekivät evoluutioteoriaa tunnetuksi ja mukamas monista aikalaitutkijoista, jotka olisivat olleet rittäin närkästyneitä Darwiniin, kun hän omi ja esitteli teorian "minun teorianani".

    "Nimittäin Darwin tuskaili evoluutioteoriauskonkirroosinsa vuoksi:"

    Olet ehkä sekoittanuy Darwinin Edward Hallett Carriin, jonka kirjasta "Mitä historia on?" tuo sitaatti on Googlen perusteella peräisin (toki on mahdollista että Carr vain siteeraa Darwinia). Onko sinulla antaa tarkempia viite?

    Etkä tainnut huomata että Dawkins-sitaattisi aika muoto on preesens, eli ilmeisesti hän viittaa vain nykyaikaan, joten väitteesi on monella tasolla virheellinen.