Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5064

1. "Se tarkoittaa: tosissasi. Ei siis leikiten."

Mutta enhän minä ateistina voi kuin leikkiä seuraavana Jeesusta, koska en usko Jumalaan.

"Sinulla ei ole aikomustakaan todelliseen uskon elämään"

Aivan, koska en usko että on olemassa mitään Jumalaa. Jotta minulla voisi olla aikomus todelliseen uskonelämään, minun pitäisi ensin uskoa että uskon kohde on olemassa.

"Tahdot pelkästään kiusoitella."

Ei vaan tahdon keskustella ja tällä keskustelulla joko oppia jotain uutta tai sitten osoittaa millaista tyhjää höttöä uskovaisten väitteet ovat.

Ilmeisesti käsky olla antamatta väärää todistusta ei merkitse sinulle mitään. Joku totesi että valehtelu on usklntojen tärkein sakramentti, ja niin se näyttää olevan.

"Palataan asiaan sitten, kun aiot ihan oikeasti lähteä taivastielle."

Mutta minun pitäisi ensin uskoa taivastien olemassaoloon, jotta voisin haluta lähteä sinne. Tässähän oli puhe siitä, miten minun pitäisi seurata Jeesusta täysin sydämin ja sitten katsottaisiin miten minun ateismini käy., muistatko? Mutta nyt siis kävikin ilmi, että jotta voi uskoa Jumalaan, pitää jo valmiiksi uskoa Jumalaan. Kaikki sinun ehtosi tosissaan olosta ja haluamisesta vaativat sitä, että uskoisin jo valmiiksi.

Ja tein virheen aiemmassa viestissäni: sanoin että vastaavissa keskusteluissa uskova osapuoli joko heittelee lisää sisällyksettömiä iskulauseita tai pakenee keskustelusta, mutta unohdin kolmannen vaihtoehdon: uskova vaatii Jumalaan uskomisen ehdoksi vilpittömyyttä tai muuta sellaista, joka edellyttäisi sitä, että uskoisi jo valmiiksi Jumalaan

"Siihen asti: hyvää syksyä."

Eli pakenet keskustelusta ja yrität peittää sen esittämällä kohteliasta.

Kiitos että osoitat kaikille sivullisille lukijoille miten usko vaatii järjen ja rehellisyyden hylkäämistä.
  2. En yhtäkään.

Ilmeisesti sinulla siis ei ollut mitään vastausta kysymykseeni, kun kerran väistit sen esittämällä minulle kysymyksen. Vai kykenetkö vastaamaan kiertelemättä:
    Mistä voit päätellä että Raamattuun kirjoitettu väite on tosiasia?