Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5098

1. "Darwinismi on out."

Osaatko selittää omin sanoin, miten tuo kirjoitus osoitti darwinismin vanhentuneeksi?

Minä en huomannut siinä muuta kuin toivetta, että kvanttimaailman ilmiöiden parempi tuntemus ehkä toisi tiedettä lähemmäs Chopran ajatusmaailmaa. Ylipäätänsä hänen perustelunsa jäivät mielestäni aika vajaiksi.

Ja siinä oli paljon sanamagiaa, eli Chopra käytti käsitteitä sellaisissa merkityksissä, joissa niitä ei yleensä käytetä, ja ilmeisesti kuvitteli että tällä lailla saa jotenkin muutettua sitä, miten asiat oikeasti ovat. Ja aika kummallista, että hän väitti ihmis-DNA:ta maailman monimutkaisimmaksi rakenteeksi. Esim. kuusen genomi on paljon suurempi kuin ihmisen.
  2. Kommentoin paria kohtaa:

” On valtava määrä merkittäviä nykyajan biologeja, jotka ovat evoluutioon nähden ateisteja tai agnostikkoja.”

Vähän vaikea kommentoida tätä, koska minulla ei ole aavistustakaan mitä tarkoittaa olla ateisti tai teisti jonkin muun kuin jumalten suhteen. Mutta jos yritit sanoa, että on merkittäviä nykybiologeja, jotka epäilevät evoluutioteoriaa, niin kerro joitain esimerkkejä tästä ”valtavasta” määrästä. Nyt vain heitit täysin perustelemattoman väitteen.

” Onko evoluutioteorian kannattajien usko todisteisiin niin mitätön, että Luomisen tieteelliseksi tosiasiaksi tietävät täytyy herjata mielisairaiksi?”

Ei, vaan evoluutiolle on valtavasti todisteita, että täytyy olla tosiaan tietämätön, valehtelija tai mielisairas. Eiväthän evoluution kieltäjät yleensä edes tiedä, mitä evoluutio tai evoluutioteoria tarkoittavat. Ja kyllähän kreationistit yleensä hyväksyvät evoluution, kunhan sitä ei sanota evoluutioteoriaksi, vaan ”mikroevoluutioksi” tai ”lajinsisäiseksi muunteluksi” tms.

” ”Nouskaamme ja tunnustakaamme yhteinen uskomme Darwiniin ja jos jonkun saastainen takapuoli uskaltaa jäädä kiinni pulpetin tuoliin, hänet häpeäpaaluun kiinnitettäköön ja menettäköön arvosanansa ja estettäköön pääsy yliopistoon.””

Kuvitteletko että tällainen valehtelu menee kenellekään läpi.

”Oppikirjojen jokainen virke alkaa: ”KUN ihminen kehittyi alemmista eläimistä… ”KUN elämä miljoonia vuosia sitten kehittyi merissä…” jne.”

Ja tämä käy erittäin hyvin esimerkistä, miten uskova turvautuu lapselliseen valehteluun.

"Pitääkö Dawkins Thompsoniakin, joka kirjoitti esipuheen C.Darwinin Lajien synty-teoksen 100-vuotispainokseen ”tietämättömänä, tyhmänä tai mielenvikaisena”:
    ”Jos perustelut eivät kestä tosiasioiden tarkastelua, niitä ja niiden perusteella tapahtuvaa joukkokääntymystä ei saisi hyväksyä. Asiat ja tulkinnat joihin Darwinin näkemys tukeutui, eivät enää vakuuta, tutkimukset ovat kalvaneet niitä.”"

Vaikea sanoa, koska lainauksestasi ei käy ilmi, mitä Darwinin näkemystä Thompson käsittelee. Esim. onko siinä kyse siitä, että Darwin oli väärässä olettaessaan, että kaikki eliöt kehittyvät tasaisella vauhdilla?
    Huvittavaa, että yrität kritisoida evoluutiota / evoluutioteoriaa viittaamalla epämääräiseen irralliseen lauseeseen, joka on yli 60 vuotta vanhansta esipuheesta, joka käsittelee yli 160 vuotta vanhaa teosta. Et ilmeisesti tiedä, että Lajien Synty ei ole Raamattu, johon evoluutiotutkimus perustuu.

Hyvin osoitit viestissäsi, että evoluution kiistäminen perustuu ainakin valehtelulle joko tai tietämättömyydelle.
  3. "Voit itse lukea Darwinin sepustuksia"

Niin voin, mutta eiväthän ne vastaa kysymykseeni, sillä Darwin ei väittänyt että "elämä syntyi sattumalta laavaliejusta miljardeja vuosia sitten.".

"Palvomasi sokea tiede ei luomitään"

En minä palvo sokeaa tai muutakaan tiedettä. Ilmeisesti sinä et ole sitä mieltä, että kielto antaa väärää todistusta lähimmäisestä sitoo sinua?

"Mitä pitemmälle tiede edistyy, sen selvemmäksi Jumalan ylivertainen luomistyö varmistuu."

Minulta on kokonaan mennyt ohi tällaiset varmistukset. Tämä onkin aivan mullistava asia, sillä tähän asti, Marjaana Lindemanin sanoin: "Tieteen historia ei tunne yhtään tapausta, jossa taikausko olisi osoittautunut todeksi tai yliluonnollinen tieteelliseksi. Uusi tieto ei koskaan ole vienyt meitä lähemmäs yliluonnollista, vaan aina poispäin siitä."

Osaat varmaan kertoa jonkin tutkimuksen, joka on varmistanut Jumalan ylivoimaisen luomistyön?

"Et pysty todistamaan väitettäsi valehtelustani"

Enhän minä väittänyt vaan kysyin.

"Minun ei tarvitse valehdella, tiedekin todistaa ehdotonta totuutta"

Eli väitteesi että ateistit ja darwinistit väittävät "että elämä syntyi sattumalta laavaliejusta miljardeja vuosia sitten" ei ollut vale? No, siinä tapauksessa osaat varmasti antaa lähteen, missä he ovat tuon väitteen esittäneet. Vai olisiko sittenkin niin että valitsit puolustaa uskoasi valehtelulla?

"eikä noteeraa kaltaisiasi helppoheikki möläyttelijöitä"

Millä perusteella minä olen helppoheikki möläyttelijä? Se taidat kyllä olla sinä, joka heität möläyksiä siitä, mitä ateistit muka ovat väittäneet elämänsynnystä ja että tiede muka tukisi jotenkin luomista.

"Vai olisiko käynyt niin, että demonisi käskee sinua kiihkoamaan saatanan puolesta ?"

Ei minulla ole ole demonia. Ilmeisesti sinä et ole sitä mieltä, että kielto antaa väärää todistusta lähimmäisestä sitoo sinua? Ja typeräähän se olisi mielikuvitusolentojen, niin kuin saatanan, puolesta kiihkota.