Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5101

1. "Isä ja Poika ovat kaksi eri persoonaa. Et vain ymmärrä sitä."

Kyllä minä tuon opin tiedän ja ymmärrän. Ja koska sekä Jeesus ja Isä ovat samaa Jumalaa, niin lopputuloksena Jumala uhrasi itsensä itselleen.

"Oppi Jumalasta on sinulle käsittämätön ja aukeaa vain uskon kautta: se on mysteeri, jota ei voida järjellä ymmärtää ja mielellä käsittää. Se on vain uskottava todeksi tai joutuu helvettiin."

Niin niin, kun uskoo sokeasti johonkin, uskoo sokeasti johonkin, sehän on selvä.
  2. "Ongelmana voi olla että olet vain päättänyt olla uskomatta ja vastustat Pyhää Henkeä."

Enkä ole. Miksi valehtelet? Uskon menettäminen oli minulle aikoinaan kova paikka, joka aiheutti paljon ahdistusta ja tuskaa. Ja sitten sinunkaltaisesi läpimädät ja moraalittomat valehtelijat tulevat kirkkain silmin valehtelemaan että ei kun minä itse valitsin niin. Olen havainnut että törkeä valehteli on tärkeä ja ennenkaikkea rakas osa monen uskovaisen uskoa. Ilmeisesti myös sinun.

Ongelma on se, että sinä valitset venkoilla kysymysten edessä. Ongelma on se, että kysymyksiin vastaamisen sijaan valitset alkaa levittää valheita kysyjästä.

"Silloin on vaikeaa uskoa kun ei edes halua uskoa."

Tuo on vain uskovaisten hätävalhe, jonka avulla he yrittävät kääntää asian niin, että se olisi jotenkin ateistien vika kun uskovilla ei ole tarjota perusteita väitteille.
    En minä uskonut lopputalvesta 2022 että Venäjä hyökkää Ukrainaan, vaan olin aivan varma että taaskaan joukkojen siirroista ei seuraa sotaa. En olisi halunnut uskoa että Venäjä todella aloittaa täysimittaisen sodan naapurimaataan vastaan. Silti uskoin hyvin melkein saman tien kun asiasta ensi kerran kuulin. Koska usko ei ole valinta. Se, ettei usko jotain, ei ole mikään kirous, joka estää uskomasta, jos näyttöä ilminee.

Unohdit vastata kysymykseen:
    Mitä Jeesus uhrasi? Vai onko hiljaisuus myöntämisen merkki siitä, että olet yhtä mieltä kanssani että Jeesus ei uhrannut mitään.

Ja kun kerran et löytänyt mitään huomautettavaa viestissäni esittämistäni huomioista, voimme ilmeisesti olla yhtä mieltä siitä, että kristinuskon mukainen Jumala ei joko ole kaikkivaltias tai sitten ristiinnaulitseminen oli tarpeetonta teatteria.
  3. "että pian tulee kauhea katastrofi iskemään koko maapallolle, kuten Raamattu sanoo"

Miten pian? Jeesus on ollut tulossa "pian" jo kohta kaksituhatta vuotta, joten ilmeisesti tässä ei ole mitään todellista kiirettä.

"Jos et usko Jeesukseen tai et ota vastaan hänen tarjoamaansa pelastusta"

Juu, ottaisin toki vastaan, mutta eipä hän ole tehnyt ensimmäistäkään tarjousta minulle. Uskovat ovat toki esittäneet valtavan määrän tyhjiä väitteitä tällaisen tarjouksen olemassaolosta.

"kuka muu sinua auttaa? "

Vaikka kuinka monet ihmiset (ja myös asiat). Eihän Raamattu tarjoa mitään konkreettista apua.

"Onko sinulla mitään aseteltavaa Raamatun sijaan?"

Olisi varmaan, kun kerran maailma on vaikka mitä uskonnollisia kirjoituksia täynnä. Oleellisempi kysymys on, miksi ylipäätänsä pitäisi olla mitään Raamatun vastinetta?

"Jos ette ota vastaan pelastusta Jeesuksen Kristuksen kautta täällä maan päällä eläessänne, ette voi enää saada mahdollisuutta pelastukseen. Se tapahtuu liian myöhään kuoleman jälkeen."

Minua jaksaa hämmästyttää, miten monelle uskovalle vaikuttaa olevan täysin käsittämätöntä, että viimeisellä tuomiolla on täysin turhaa pelotella ihmisiä, jotka eivät siihen usko. Sinun pitäisi ensin antaa jokin perusteltu syy uskoa, että väitteesi on totta.

Mutta hyvä on: täten ilmoitan ottavani vastaan pelastuksen Jeesuksen Kristuksen kautta. Olenko nyt pelastettu vaikka olen edelleen täysi ateisti?

"Rukoile, että pelastut ja että monet muutkin löytävät Jeesuksen!"

Mitkä ovat tarkat taikasanat, jotka pitäisi lausua ja mitkä ovat lisävaatimukset? Olen monta kertaa rukoillut uskovien kehoituksesta, ja kun rukous ei ole toiminut, minulle on vastattu että se ei toimi, koska en ollut vilpitön. En tietenkään ollut: en voi rukoilla vilpittömästi tahoa, johon en usko. Eli ilmeisesti pitää valmiiksi uskoa, jotta voi uskoa.

"Hän tahtoo antaa syntisi anteeksi."

Sen kun antaa. Siitä vaan. Aika huono suoritus kaikkivaltiaalta, jos hän ei kykene tekemään tahtonsa mukaan.

"Hän oli sijaisuhri"

Mitä Jeesus uhrasi ja kenelle?
  4. "Maailma on julma ja väkivaltainen, koska Jumala sallii ihmisen valita puolensa"

Olisiko siis israelilaisten pitänyt olla valitsematta totella esim. tätä Jumalan käskyä: "Mutta lähellä asuvien kansojen kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän omaksenne, ette saa jättää jäljelle mitään, ette ainoatakaan elävää olentoa. Julistakaa nämä kaupungit Herralle kuuluvaksi uhriksi ja hävittäkää ne ja niiden asukkaat, heettiläiset, amorilaiset, kanaanilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niin kuin Herra, teidän Jumalanne, on teitä käskenyt." (5. Moos. 20:16–17)