Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5130

1. "Lisäten vielä että näiden tiettyjen dinosauruslajien reisijänteet ovat juurikin punottuja että jaksavat kannatella valtavaa häntäänsä."

Mutta tuollaiset dinosaurukset eivät olisi mahtuneet olemaan lootusten alla, sillä niiden pituus juurista latvaan on suurimmillaankin vai muutaman metrin. Jos Behemoth on tuollainen dinosaurus, Raamattu on väärässä.

Ja kun ottaa huomioon että Jobin kirjan kirjoittajan tuntemus luonnosta on surkea, Behemot on luultavasti vain liioiteltu ja virheellinen kuvaus virtahevosta. Jos kirjoittaja ei osaa kuvata oikein edes strutseja tai sotahevosia, joita oli Israelin alueella, niin ihmekö siinä ettei hän osaa kuvata elikkoa, jota ei ole edes nähnyt.

"Maapallo on n 6000 vuotta vanha minkä monet dinojen fossiilitkin todistavat"

Miten dinosaurusten fossiilit todistavat sen? Unohdit kokonaan perustella väitteesi.
  2. "Eihän tässä puhuta uskosta mitään!."

Kyllä minä puhun siitä, sillä tuo, jota alunperin kommentoi, on selvästi mennyt uskomaan valheita joita nyt ilmeisesti hyväuskoisuuttaan levittelee (toki on mahdollista että hän levittelee tietoisia valheita, mutta en haluisi olettaa niin; annetaan hänelle mahdollisuus osoittaa olevansa vilpitön ennen kuin syytetään häntä tarkoituksellisesta valehtelusta). Ja kaikesta päätellen hän uskova, koska aika harvoin muut kuin uskovat väittävät dinosaurusten eläneen ihmisten kanssa.

"Jos yhtään vaivautuisit tutkimaan asioita, voisit ymmärtää jotain..mutta ei. "

Mitä asioita? Minähän nimenomaan olen ottanut selvää väitetyistä ihmisjäljistä dinosaurusten jäkien seassa, toisin kuin se, jonka viestiä aiemmin kommentoin. Kommentoitko nyt vahingossa väärää viestiä?

"Sinähän auot ymmärtämättömänä ressukkana päätäs tajuamatta mistään mitään."

Mistä tämä minun ymmärtämättömyyteni käy ilmi? Jos olen tehnyt asiavirheen, niin ole hyvä, kerro missä olen erehtynyt. Tuollainen epämääräinen vihjailu ei hyödytä ketään.

Jos kerran minun viestistäni löydät noin paljon moitittavaa tietämättömyydestä, niin miten ankarin sanoin tuomitset tuon, joka on mennyt uskomaan lapsellisen valheen siitä, että ihmisten jälkiä on muka löytynyt dinosaurusten seasta? Jos nimittäin hän olisi yhtään vaivautunut tutkimaan asiaa, hän olisi huomannut että jopa maailman suurin kreationistijärjestö pitää väitettä nolona valheena.
  3. "Tämän palstan uskovaiset eivät valehtele, kun sanovat jotakin, mikä ei ole totta. He uskovat sen olevan totta."

Kyllä tällä palstalla uskovat ovat toistuvasti valehdelleet. Esim. kertaakaan kukaan kreationistien ei ole pyytänyt tunnustanut saati pyytänyt anteeksi erehtymistää. Kertaakaan kukaan kreationisti ei ole sanonut puolta paheksunnan sanaa, kun on osoitettu että jokin kreationistisaarnaaja valehtelee. Ei ole väliä kuinka ymmärtäväisesti ja kohteliaasti tai provosoivasti asian esittää. Monelle uskovalle valehtelu, tai ainakin toisten uskovaisten valehtelun hiljainen hyväksyminen, on niin rakas ja tärkeä osa uskoa, että siitä ei olla valmiita joustamaan tippaakaan.
    Jopa valehtelu Raamatusta on monen uskovan mielestä hyväksyttävää. Olen käyttänyt tätä keskustelua useasti esimerkkinä tästä:
    https://keskustelu.suomi24.fi/t/16527759/todiste-israelin-muutosta-egyptista#comment-103859238
    Siinä uskovainen arkeologi valehtelee että Raamattu kutsuu "Ramseksen kaupunkia", Pi-Ramessua pääkaupungiksi ja tämä osoittaa exodukseen historiallisen paikkansapitävyyden. Oikeasti Raamattu nimenomaan ei kutsu Ramseksen kaupunkia pääkaupungiksi vaan varastokaupungiksi, niin kuin Pithomiakin, ja juuri se seikka osoittaa että toisen Mooseksen kirjan kirjoittaja eli vasta noin vajaa tuhat vuotta kuvattujen tapahtumien jälkeen, kun Pi-Ramessu oli muuttunut pääkaupungista armeijan varikkokaupungiksi. Arkeologi, joka tutkii tuollaista ei varmasti voi erehtyä vahingossa noin selvästä asiasta. Siksi hän kertoo tietoisesti väärää tietoa, eli hän valehtelee. Aina tämän esille ottaessani uskovat ovat alkaneet syyttää minua valehtelusta, kuitenkaan kykenemättä mitenkään perustelemaan väitettään. Eli valehtelua puolustellaan suuremmalla määrällä valehtelua.
  4. Niin, löytyyhän netistä vaikka paljon kreationistien väitteitä rappeutumisnopeuksista. Kirjoittaja, jonka viestiä kommentoin, väitti että "nykytiede" on todistanut elämän rappeutuvat kovaa tahtia. Sellaiselle väitteelle en löytänyt tukea. Jos sinulla tiedossa tätä väitettä tukevaa tieteellistä näyttöä, niin älä toki panttaa tietoa itselläsi vaan jaa se meille muillekin.

Muuten, sinäkin olet ilmeisesti samaa mieltä aloittajan kanssa siitä että kreationismille ei ole mitään todisteita kun sinäkään et vastannut aloittajan yksinkertaiseen kysymykseen: onko suurin osa koskaan eläneistä lajeista suunniteltu älykkäästi kuolemaan sukupuuttoon?