Kristinusko auttaa elämään tasapainoista elämää, joka on vain välipysäkki

Anonyymi-ap

Kristinusko auttaa elämään tasapainoista elämää, joka on vain välipysäkki matkalla kohti ikuista elämää. Ateismi ei anna mitään hyvää. Siksi ateistin kannattaa harkita tarkoin kääntymistä kristityksi. Se kannattaa ajallisesti ja ikuisesti.

Joko olet harkinnut luopua ateismistasi ja tutustunut kristinuskoon muutenkin kuin vain pilkataksesi Jeesukseen uskovia? Oletko havainnut sen vahvuuden ja hyvät puolet?

Mikä estää tekemästä hypyn tuntemattomaan ja antaa elämäsi Herran haltuun? Elämän antaminen Herralle on uskoa. Luottamista Jumalaan, joka ottaa kiinni ja kantaa ikuiseen elämään asti.

Uskoontulo edellyttää tätä periksi antamista taistelussa Jumalaa vastaan. Sinäkin ateistina taistelet Jumalaa vastaan. Hänen tahtonsa on pelastaa sinut, mutta hän ei voi tehdä sitä, ellet luovu vastarinnasta ja antaudu hänelle.

Tällaisilla sanoilla on monia saatu uskomaan Jumalaan ja vähitellen myös Jeesukseen. Pelkästään evankeliumia kertomalla ei saada ketään muita uskomaan kuin muinaisia pakanoita ja juutalaisia. Nämä kun ovat kiinnostuneita kuolleiden ylösnousemuksesta ja ikuisesta elämästä sitä kautta.

Kristityt tarjoavat nyt oikotietä ikuiseen elämään alussa esitetyllä tavalla: kun antaudut Jumalalle. Toki saarnataan syntien anteeksisaamista uskon kautta Jeesukseen. Sinun pitäisi siis tuntea, että olet tehnyt jotakin pahaa, minkä vuoksi sinun tulisi saada se anteeksi. Kun pyydät sitä anteeksi Jumalalta, niin saatat saada rauhan sydämeesi, joka poistaa syyttävä äänen, mikäli omatunto soimaa.

Koet mielenmuutoksen, jossa tahdot tehdä hyvää ja karttaa pahaa. Tähän päästään toki muutenkin kuin uskomalla Jeesukseen ja hänen kauttaan Jumalaan. Jopa ateisti voi tehdä hyvää ja karttaa pahaa. Ei se ole vaikeaa, jos on hyvä ihminen. Harva on.

47

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kristityt tarjoavat nyt oikotietä ikuiseen elämään alussa esitetyllä tavalla: kun annat aseita heille tukiaisena US, niin he voittaa. EU RU, ja IsraelemäSaatana juu kakkagasassa ollaan

• Kyllä kannattaa katsokaa vaikka minua.

- olen hyvä ihminen
      - autan lähimmäistäni
      - en tee syntiä
      - elän hyvää onnellista elämää seuraavalle välipysäkille Kuolema
      - ja sitten matka jatkuu

• Anonyymi

Ja eikös tuollainen itsekehuskelu ja valehtelu ole syntiä?

• Anonyymi kirjoitti:

Ei koska se on totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali asetti itsensä muiden uskovien esikuvaksi. (Fil 3:15-17) Onko se syntiä?

• Anonyymi

Olen huomannut tällä palstalla, että sinä käyttäydyt hyvin ja on helppoa uskoa, että olet samanlainen myös palstan ulkopuolella. Olet siis hyvällä tiellä sanoivatpa kristityt mitä tahansa. Luultavasti tuomitsevat sinut kadotukseen, kun et usko Jeesukseen... (ja siihen, mitä kaikkea se usko pitää sisällään: sehän on loputon suo ja pykälien viidakko)

• Anonyymi kirjoitti:

Olen vielä ateisti josta on vaikea päästä eroon.

• Anonyymi

Saatat jopa olla satunnaisesti auttanut jotakuta lähimmäistäsi mutta, kaikki muut kohdat listassasi on valhetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali asetti itsensä muiden uskovien esikuvaksi. (Fil 3:15-17) Onko se syntiä?

• Anonyymi kirjoitti:

Saatat jopa olla satunnaisesti auttanut jotakuta lähimmäistäsi mutta, kaikki muut kohdat listassasi on valhetta.

Katsotaan sitten viimeisellä tuomiolla.

• Anonyymi
        Perisyntinen- kirjoitti:

Olen vielä ateisti josta on vaikea päästä eroon.

Ai, ajattelin että sinä olet uskovainen koska valehtelet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntiä tekee vain se, joka sellaiseen uskoo. Paavali tuskin ajatteli omakehuaan synniksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- Vain nimimerkiltä tuntemasi palstalaisen hyvyyttä voit arvioida vain hänen kirjoitustensa perusteella. Minulle on antanut sovinnollisemman kuvan kuin mihin useimmat hartaat kristityt ovat kyenneet.
        - Lähimmäisten auttamisestakaan et tiedä, mutta sen sinä sitten hyväksyit.
        - Ateistit eivät tee syntiä.
        - Monet ihmiset ovat elämäänsä tyytyväisiä. Mikä sinä olet arvioimaan tuntemattoman onnellisuutta?
        - Kuoleman jälkeen ruumis tuskin jää niille sijoilleen, vaan se loppusijoitetaan. Jodenkin uskomusten (sinunkin?) mukaan matka jatkuisi vielä siitäkin.

• Anonyymi
        Perisyntinen- kirjoitti:

Ei koska se on totta.

Se on narsismia

• Anonyymi kirjoitti:

Se on narsismia

Jokainen mieleltään terve ihminen on narsisti tavalla joka ei loukkaa toista. Jos kerron olevani hyvä ihminen se ei loukkaa toista. Olen terveellä tavalla narsisti jolla on hyvä itsetunto.

• Anonyymi kirjoitti:

Se on narsismia

Narsismi on termi, joka tarkoittaa itserakkautta, itseihailua ja viettienergian kohdistumista omaan itseen¹. Terveessä narsismissa itsensä rakastaminen ei tapahdu muiden ihmisten kustannuksella tai heitä väheksyen¹. Narsismi voi olla myös patologista, jolloin kyseessä on joko narsistinen persoonallisuushäiriö tai muihin persoonallisuuspatologioihin liittyvät narsistiset piirteet¹.

Narsistisia piirteitä ovat esimerkiksi jatkuva itsestä puhuminen, kiiltokuvamaisen perhetarinan kertominen, julkkisyhteyksillä ylpeily, pakkomielle menestymisestä, materialismi, tunteista puhumisen välttely, vaikeus ottaa vastaan kritiikkiä, kyvyttömyys nauraa itselle, ihmisten syyttely ja johtajan roolin ottaminen joka tilanteessa².

Narsismi on persoonallisuushäiriö, jonka tunnistettavimmat piirteet ovat ihailun kaipuu ja äärimmilleen vääristynyt omakuva⁴..

Lähde: Keskustelu Bingin kanssa, 15.12.2023
        (1) Narsismi – Wikipedia. https://fi.wikipedia.org/wiki/Narsismi.
        (2) Ensimmäiset merkit, joista tunnistat narsistin – 10 piirrettä. https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/ihmissuhteet/ensimmaiset-merkit-joista-tunnistat-narsistin-10-piirretta.
        (3) Narsisti: Näin tunnistat narsistin | tieku.fi. https://tieku.fi/ihminen/psykologia/mika-on-narsisti.
        (4) Narsisti: Näin tunnistat narsistin helposti - Iltalehti. https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/201712112200594999.
        (5) fi.wikipedia.org. https://fi.wikipedia.org/wiki/Narsismi.

• Anonyymi
        Perisyntinen- kirjoitti:

Jokainen mieleltään terve ihminen on narsisti tavalla joka ei loukkaa toista. Jos kerron olevani hyvä ihminen se ei loukkaa toista. Olen terveellä tavalla narsisti jolla on hyvä itsetunto.

"Jokainen mieleltään terve ihminen on narsisti tavalla joka ei loukkaa toista."

Miksi sitten loukkaat? No potilaana et asiaa tietenkään tajua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sinua loukkaa siinä, että toinen sanoo olevansa hyvä?

• Anonyymi kirjoitti:

Itsekehu on osoitus hyvästä itsetunnosta. Ei mitään hävettävää.

• Anonyymi kirjoitti:

Saanko diagnoosin

• Anonyymi
        Perisyntinen- kirjoitti:

Itsekehu on osoitus hyvästä itsetunnosta. Ei mitään hävettävää.

Silloin siinä on hävettävää kun se menee valehtelun puolelele niin kuin sinulla.

• Anonyymi kirjoitti:

Silloin siinä on hävettävää kun se menee valehtelun puolelele niin kuin sinulla.

Kuinka neuvoisit että kirjoittaisin ?

• Anonyymi
        Perisyntinen- kirjoitti:

Kuinka neuvoisit että kirjoittaisin ?

No voisit vaikka lopettaa tuon valehtelun. Siitä on hyvä aloittaa.

• Anonyymi kirjoitti:

No voisit vaikka lopettaa tuon valehtelun. Siitä on hyvä aloittaa.

Lopetan heti kun huomaan valehtelevani. En toistaiseksi ole huomannut.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole huomannut että olisit tänne jotain kirjoittanut. Jos kirjoittaisit jotain sitten voisin arvioida sinun kirjoituksia mutta ei taida sinulta onnistua kun ei ole mitään kirjoitettavaa. Unohda koko juttu.

• Anonyymi

Kristinusko on pedofiilien salaliitto heidän iljettävien tekojensa suojelemiseksi. Kaikki muu on silmänlumetta.

• Onko omakohtaista kokemuksia ?

• Anonyymi

Ei pidä yleistää, vaikka joissakin kristinuskon suunnissa onkin piirteitä, jotka ovat kuin vartavasten tehty pedofiilien suojelemiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä yleistää, vaikka joissakin kristinuskon suunnissa onkin piirteitä, jotka ovat kuin vartavasten tehty pedofiilien suojelemiseksi.

Ateisteilla on tapana yleistää koskemaan kaikkia seurakuntia, kun katolisessa kirkossa ja lestadiolaisuudessa salataan seurakuntien jäsenten ja työntekijöiden harjoittama pedofilia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ateisteilla on tapana yleistää koskemaan kaikkia seurakuntia, kun katolisessa kirkossa ja lestadiolaisuudessa salataan seurakuntien jäsenten ja työntekijöiden harjoittama pedofilia.

Ei pidä yleistää.

• Anonyymi

Ateismi on turhuutta!

• Anonyymi

Taikausko on taikauskoa.

• Toisenpolven ateistina olen oltuani täällä jo yli vuoden todennut että ateismi ei ole terveen ihmisen käytöstä
        Liikaa solvauksia terveen ihmisen käytökseksi

• Anonyymi
        Perisyntinen- kirjoitti:

Toisenpolven ateistina olen oltuani täällä jo yli vuoden todennut että ateismi ei ole terveen ihmisen käytöstä
        Liikaa solvauksia terveen ihmisen käytökseksi

Eli et pidä itseäsi terveenä? Oletko hakenut apua?

• Anonyymi kirjoitti:

Eli et pidä itseäsi terveenä? Oletko hakenut apua?

Itse pidän itseäni terveenä ja samoin kaikki tutut ja vieraat pitävät minua sosiaalisena, ystävällisenä ja terveenä. Sosiaalinen elämäni on vilkasta, verbaalisuus suorastaan huippua. Minusta pidetään huumorintajuni vuoksi.

Täällä huippuluokan ateistit kuitenkin pitävät minua vajakkina ja jonain ripuli..... mikä se sana taas olikaan.

Jätän asian päätettäväksi.

• Perisyntinen- kirjoitti:

Itse pidän itseäni terveenä ja samoin kaikki tutut ja vieraat pitävät minua sosiaalisena, ystävällisenä ja terveenä. Sosiaalinen elämäni on vilkasta, verbaalisuus suorastaan huippua. Minusta pidetään huumorintajuni vuoksi.

Täällä huippuluokan ateistit kuitenkin pitävät minua vajakkina ja jonain ripuli..... mikä se sana taas olikaan.

Mistä neuvoisit hakemaan apua ? Toisaalta en kaipaa ateistien hyväksyntää enkä mitään heistä.

• Anonyymi
        Perisyntinen- kirjoitti:

No juurihan äsken sanoit että pidät itseäsi sairaana. Ja nyt sitten sanot että et ole.

Miksi olet taas valehtelemassa?

• Anonyymi
        Perisyntinen- kirjoitti:

Mistä neuvoisit hakemaan apua ? Toisaalta en kaipaa ateistien hyväksyntää enkä mitään heistä.

Eli nyt et hyväksy itseäsi? Sinulla tuntuu olevan aikamoisia ongelmia itsesi kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli nyt et hyväksy itseäsi? Sinulla tuntuu olevan aikamoisia ongelmia itsesi kanssa.

En ole huomannut sen sijaan olen huomannut ateisteilla olevan ongelmia suhtautumisessa minuun joka ei ole minun ongelma.

• Anonyymi

Helpompi on kamelin päästä taivaaseen kuin ylimielisen kristityn.

• Anonyymi

Hyvä kommentti.

Uskonto näyttää perustuvan hyvin pitkälle itsekeskeisyyteen ja omahyväisyyteen.

• Ei kameli ollut taivaaseen menossa vaan neulansilmän läpi joka oli portti nimeltään neulansilmä

• Anonyymi
        Perisyntinen- kirjoitti:

Ei kameli ollut taivaaseen menossa vaan neulansilmän läpi joka oli portti nimeltään neulansilmä

Helpompi on kamelin päästä taivaaseen kuin sinun, koska sinulle tehdään siellä abortti.

• Anonyymi

Paha ei ole kenkään ihminen,vaan toinen on heikompi toista.... eli jotkut tarvitsevat uskon suojaa ollakseen vahvempia ( rituaalit ja yhteisön tuki) mutta jotkut turvautuen omaan itseensä, siis rohkeuteen, ajattelukykyyn ja järvenjuoksuun..

• Anonyymi

Kyllä ateismin pitää ottaa huomioon että on olemassa kirkko ja uskonnot ja niihin perustuva Filosofia vakavasti ja todellisuus tajuten.

Ei uskovia voida siirtää aina piikkilangan taakse leireille tai mielisairaaloihin vaan heidät tulee käsittää osaksi todellisuutta ja yhteiskuntaa.

Mikäli ateisteilla todella olisi kyky hallita se perustuisi hätäratkaisuihin ja väkivallalla uhkailuun.

Mikä estää esim. Feuerbachin käytännön.
      Jumala on olemassa mutta ei vastaa rukouksiin. Sen tähden ihminen on itse velvollinen rakentamaan paratiisin ja onnen maan päälle omin käsin ja aivoin.

Tosiasia on että miljardit elävät köyhyydessä ja kurjuudessa. Maapallon resurssit eivät riitä väestöräjähdyksen ongelmien hoitamiseen.
      Kristityille lupaus sanassa oli YLTÄKYLLÄISYYS.
      Muilla ei vastaavaa lupausta ole. Selvää on että mikäli yltäkylläisyyttä tahdotaan laajemmille piireille PITÄÄ NIIDEN OMAKSUA KRISTINUSKO. Se on ainoa tie kestävään kehitykseen yltäkylläisyydessä.

2013 alkaen Arkkienkeli Gaabrielin aloitteesta on neuvoteltu UBI eli Maailmanlaajuinen Kansalaispalkka mahdollisuudesta. Siihen liittyy paljon politiikkaa, mutta asiaa johtamassa pitäisi olla TEOKRATIAN eikä sellaisten tahojen jotka ovat liian anarkistiset. Jumala on järjestyksen Jumala.

Mikään Imaami Mahdiin liittymätön utopia ei ole järkevää yrittää viedä lävitse.
      Ateismin pitää aikuistua ja tunnustaa monia tosiasioita.

• Anonyymi

Mikäli ateisteilla todella olisi kyky hallita se perustuisi hätäratkaisuihin ja väkivallalla uhkailuun.

Tuosta jäi EI sana pois..... oikeammin siis.....

Mikäli ateisteilla todella olisi kyky hallita se EI perustuisi hätäratkaisuihin ja väkivallalla uhkailuun.

• "Kyllä ateismin pitää ottaa huomioon että on olemassa kirkko ja uskonnot ja niihin perustuva Filosofia vakavasti ja todellisuus tajuten."

En tiedä mitä tarkoittat huomioon ottamisella vakavasti ja todellisuus tajuten, mutta en muista törmänneeni ateistien, jonka mielestä kirkkoja, uskontoa ja niiden oppeja ei olisi olemassa.

"Selvää on että mikäli yltäkylläisyyttä tahdotaan laajemmille piireille PITÄÄ NIIDEN OMAKSUA KRISTINUSKO."

Kristinusko on hyvin suosittua Afrikan köyhissä ja kirkossa maissa. Sen omaksuminen ei ole tuonut yltäkylläisyyttä eikä kestävää kehitystä.

"Mikä estää esim. Feuerbachin käytännön.
        Jumala on olemassa mutta ei vastaa rukouksiin."

Ei periaatteessa mikään. Toki se tarkoittaisi että ainakin kristinusko on väärässä. Ja tietysti se, ettei mitään jumalia ole olemassa (kuten asia näyttäisi olevan), estää Feyerbachin käytännön.

"Ateismin pitää aikuistua ja tunnustaa monia tosiasioita."

Mitä nämä monet tosiasiat ovat?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3732
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3114
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      97
      2719
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2410
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2357
    7. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      125
      2335
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2264
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2203
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe