Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5130

1. "en ymmärrä, miksi tiede ei tutki nykyajan välineistöllä ja huomattavasti laajemmalla osaamisella näitä asioita, JOTTA historiaa saadaan muokattua oikeammaksi juuri sitä mukaa kun löytöjä tehdään"

Mitä "näitä" asioita? Juuri tuo on kaikkein turhauttavalta kun yrittää keskustella tuntemattomiin muinaisiin korkkeakulttuureihin uskovien kanssa: te heittelette vihjauksia sen sijaan että sanoisitte suoraan että mistä te puhutte.
    Tiede ainakin koko ajan tutkii esihistoriallisen kulttuureja ympäri maailmaa. Ja uusien löydösten myötä vanhoja käsityksiä muutetaan, esim.Göbekli Tepe on osoittanut vääräksi käsityksen että monumentaalirakentaminen olisi syntynyt vasta kun siirryttiin maanviljelyyn. Se että ei ole löytynyt muinaista tuntematonta korkeakulttuurit ei johdu siitä, ettei muinaisuutta tutkita, vaan siitä, että tuollaisesta kulttuurista ei ole kohdattu todisteita.

"Aikoinaan tutkimukset on aloitettu niillä tiedoilla ja taidoilla joita siihen aikaan on ollut, mutta on selvää että kaikki on kehittynyt."

Niin on. Ja siksi esim. käsityksemme muinaisesta Egyptistä ei ole sama kuin egyptologian alkuvaiheessa tai vaikka sata vuotta sitten.

"Jos aikoinaan saatiin tutkittua, että sivilisaatioita on ollu olemassa 3500 ea ja nykyään löydettäisiinkin todisteita sivilisaatioista ennen tätä, niin miksi asiaa pidetään mahdottomuutena?"

Siksi että tuollaisesta ei ole todisteita. Eikä ole päätetty että on mahdoton että tuollaista sivilisaation ei ole olemassa, vaan todisteista on vedetty johtopäätös, että korkeakulttuurit syntyivät vasta vuoden 3000 eKr. paikkeilla. Kuka tahansa saa aivan vapaasti esittää todisteet sellaisesta, mielellään tieteelliset sellaiset. Jos ainoat "todisteet" Azorien pyramidista ovat lähteettömät nettijulkaisut fotoshop-kuvituksella, niin ei niitä tietenkään huomioida.

Älä syytä tutkijoita, jotka eivät usko tuntemattomiin korkkeakulttuureihin, siitä, että niihin uskoville ei ole todisteita.

"Asioitahan on hyvä kyseenalaistaa, puolin ja toisin."

Niinhän se on. Onko sinulla esittää jotain perusteltua syytä uskoa muinaisiin tuntemattomiin sivilisaatioiden?
  2. "Jumala ei ole tuuliviiri ja peru pyhiä rangaistuksiaan, saadakseen kaltaistesi mielisuosioita."

Eikä hänen myöskään tarvinnut uhrata itse itseään itselleen sovittaakseen synnit. Eikä hänen alun alkaenkaan olisi tarvinnut päästää käärmettä paratiisiin viettelemään ihmisiä, joilla ei ollut mitään keinoa tajuta, että käskyjen rikkominen on paha juttu, koska heillä ei ollut tietoa hyvästä ja pahasta. Mitä enemmän kristinuskon pelastusoppia miettii, sitä älyttömämmäksi se käy.

"Vain täysin puhdas sovittaja kelpasi. Taivaasta tullut Jeesus oli ainoa kelvollinen."

Eikö Jumala olekaan mielestäsi kaikkivaltias? Jos Jumala on kaikkivaltias, hänen ei tarvitsisi alistua tuollaisia sääntöihin, koska hän määräisi säännöt itse. Hänen ei tarvitsisi keksiä tuollaisia sääntöjä.

"Jupiset omiasi riimejäsi ja jankutat, että meidän pitäisi tuoda eteesi asioita"

Se, että pyytää toista perustelemaan väitteensä ja antamaan vastauksia kysymyksiin kuuluu osana keskusteluun. Ja tämä on keskustelupalsta. Jos tulet keskustelupalstalle osallistumaan keskusteluun, on aika tyhmää valittaa että joutuu keskustelemaan.

"joista itse olet liian laiska ottamaan selkoa."

Eli Raamatun lukeminen ei ole selon ottamista. Uskonnollisten kirjojen yms. tekstien lukeminen, saarnojen kuunteleminen tai opetusvideoiden katsominen ei ole selon ottamista. Asioiden kysyminen uskovaisilta itseltään ei ole selon ottamista.

"kun muistan Jeesuksen valtavan sovitustyön."

Miten niin valtavan? Mikä tahansa rajallinen aika verrattuna äärettömään on mitättömän pieni. Jeesus oli mitättömän pienen ajan ihmisenä ja kärsi siinä missä moni muukin. Jos Jeesus olisi pysynyt kuolleena, se olisi ollut uhraus.

"Jospa näkisit, kuinka yksinkertaisen vaikutuksen annat, rehvastalemalla Raamatun lukemisillasi, vaikka et tunne edes alkeitakaan."

Tuollaisesta epämääräisesti vihjailusta ei ole minulle mitään hyötyä. Rohkenisitko vihdoin paljastaa missä tein virheet ja miksi?

Ja luepa uudestaan se viesti, jossa "rehvastelin". Rehvastelu mutta vastaus siihen, kun minua kehotettiin alkamaan tutkimaan uskon asioita.

"kun antamani synnintunnon siemen alkaa tuottaa hedelmää"

Et sinä mitään synnintunnon siementä antanut vaan tyhjää sanahelinää ja tyhjiä syytöksiä.
  3. "Itse syyllistyt samaan, mistä syytät minua, kristittyä."

Unohdit kokonaan kertoa että missä kohtaa.

"Mutta me tiedämme ja näemme sinun vajavaiset tietosi, joilla paljastat itsesi ilkialastomaksi tietosi ja kokemusten puutteen osalta."

Tuollaisesta yleispätevästä moittimista ei ole minulle mitään hyötyä, jos et kerro että missä asiassa tietoon oli vajavaista ja minkälaisia virheitä se aiheutti väitteisiin.

"Eikö olisi hedelmällisempää sinullekin alkaa tutkia uskon asioita."

Mutta minähän tutkin koko ajan. Olen lukenut Raamatun useaan kertaan (itse asiassa juuri sen lukeminen avoimin mielin oli keskeinen syy uskoni menettämiseen) ja Uutta Testamenttia olen lueskellut vähän alkukielelläkin. Olen vuosien mittaan tutustunut lukemattomiin uskonnollisiin kirjoihin, videoihin ja sivustoihin. Ja esim. tässä suunnilleen viikon aikana täällä Suomi24:saa olen tutkinut uskovien suhdetta valehteluun (ja olen tehnyt sitä aikaisemminkin).

Ovatko nuo uskon asioiden tutkimista? Eikö sinulle olisi hyödyllisempää kertoa suoraan mitä tarkoitat sen sijaan että heittelet epämääräisiä vihjauksia.

"Sinun on itse janottava Jeesusta, ei Hän voi sinua väkisin ryvettää pelastukseen Jumalan ikuiseen valtakuntaan.."

Ja koska en voi janota tahoa, johon ei usko, pitää jo valmiiksi olla uskossa, jotta voi tulla uskoon. Kuten jo totesin. (Eikä kyllä toiminut edes silloin kun vielä uskoin.)

"ei Hän voi sinua väkisin ryvettää pelastukseen Jumalan ikuiseen valtakuntaan.. "

Eli ilmeisesti et usko kun Raamattu sanoo että Jumala armahtaa tai paaduttaa kenet tahtoo.

Unohdit vastata kysymykseen:
    Oliko 1500-luvulla katolisten ja protestanttinen riitoihin liittynyt Pärttylinyön verilöyly,(jossa kuoli ainakin 20 000 kristittyä, jotka toisten kristittyjen mielestä uskoivat väärin) mielestäsi osa tätä eri suuntausten rikkautta?
  4. Raukkamaisesta kysymysten pakoilustasi ja aiheen siirtämisestä minun henkilööni voin päätellä seuraavat asiat:

Sinulla ei ole aavistustakaan siitä, miten Jumalan olemassaolon voi käytännössä havaita.

Sinä valehtelit törkeästi että "tiedekkin tunnustaa ,että solutkin on ohjelmoitu." koska törkeä valehtelu ei merkitse mitään, jos sillä vain puolustaa sinun kuppaista uskoasi.

Sinä uskot sokeasti saarnaajien valheita etkä missään nimessä sanoisi heidän valehtelustaan mitään pahaa, koska valehtelu on tärkeä ja ennen kaikkea rakas osa uskosi. Muutama lause kreationistista paskaa ja nam eikun syömään.

"Etenkin tuo miljardien litrojen pysyminen taivaalla irroitti kyllä niin hyvät naurut ,että onneksi ei ole pidätysvaikeuksia"

No varmaan tuollaiselle taikauskoiselle valheenrakastajalle, jolla ei ole alkeellisintakaan yleissivistystä, peruskoulutason tieto ylittää ymmärryksen niin pahasti, että ainoa keino käsitellä asiaa on nauraminen kun muuhun ei kykene. Et ainoastaan ole tietämätön. vaan vapaaehtoisesti valitset rypeä tietämättömyydessäsi. No, tieto on myrkkyöä uskolle.
  5. ” No jos sinulla on silmät ja korvat ja ehkä reiät nenässä niin pitäisi pystyä havannoimaan Jumalaa josta koko raamattu kertoo.”

No sepä hyvä. Voisitko nyt paljastaa vastauksen kysymykseeni, että mistä havainnoista ja miten voi vetää johtopäätöksen, että on olemassa Jumala?

” Sinulle kuitenkin on asiat kerrottu.”

Niin, on esitetty tyhjiä väitteitä, jotka pitäisi vain uskoa sokeasti.

” Ehkä sinulle on helpompaa uskoa ,että Universumi on syntynyt tyhjästä.
    Muutama tyhjä tähtitieteen lause ja nam eiku syömään.
    Se kyllä vaatii uskoa se.Siinä itseasiassa täytyy olla tosi vahva usko.”

Ettet nyt vain olisi mennyt uskomaan saarnaajien valheita siitä, että alkuräjähdysteorian mukaan universumi muka syntyi tyhjästä? Mitä mieltä olet tällaisesta valehtelusta? Hyväksytkö sen?

” Meille uskoville sensijaan luonto kertoo Luomistyöstä ja solutasolla”

Miten? Esität vain yleistasoisia heittoja, muttet mitään käytännön esimerkkiä.

” jo tiedekkin tunnustaa ,että solutkin on ohjelmoitu.”

Et varmasti valehtele, joten osaat varmaan kertoa, että missä tutkimuksessa näin on todettu?

” Kuka kertoo kuinka miljardi litraa vettä pysyy taivaalla ilman ,että gravitaation vaikutuksesta se putoaisi maan keskipistettä kohden.”

Siis ilmankosteus ja sen tiivistyminen selittyy ihan lämpö- ja paine-eroilla, ilmakehän hiukkasilla, haihtumisella ym. muilla yksinkertaisilla asioilla.

” Vedet on todellakin erotettu ja ehkä tiedekin joskus tulee ymmärtämään sen salaisuuden joka on erilaisissa voimissa kuin luulemme.”

Vesi ei ole erottu, vaan taivaalla oleva vesi on osa maapallon veden kiertoa. Mutta ilmeisesti tällainen ala-aste –tason tieto on sinulle liian korkeaa tiedettä.