Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. Kyllä+se+on+muuallakin,+mm+Mark.+6;22+22+Herodiaan+tytär+tuli+silloin+sisään+ja+tanssi,+ja+Herodes+ja+hänen+pöytävieraansa+olivat+ihastuksissaan.+Kuningas+sanoi+tytölle:+"Pyydä+minulta+mitä+vain+tahdot,+niin+minä+annan+sen+sinulle."23+Ja+hän+lupasi+ja+vannoi:+"Mitä+ikinä+minulta+pyydät,+sen+minä+sinulle+annan,+vaikka+puolet+valtakuntaani.Siinä+tanssissa+ei+ole+ongelmaa+vaan+lupauksessa+ja+pyynnössä,+joka+oli+kohtuuton.+Mutta+molemmat+kuolivat+kuolemalla.Ja+taas+Vanassa+Testamentissa+palonkin;+Naisprofeetta+Mirjam,+Aaronin+sisar,+otti+käteensä+rummun,+ja+kaikki+naiset+seurasivat+häntä+tanssien+ja+rumpua+lyöden.+Mirjam+viritti+laulun:--+Laulakaa+ylistystä+Herralle,+hän+on+mahtava+ja+suuri:+hevoset+ja+miehet+hän+mereen+suisti!2+Moos.+15:20-21+Kun+sotajoukko+palasi+takaisin+Daavidin+surmattua+filistealaisen,+naiset+lähtivät+kaikista+Israelin+kaupungeista+kuningas+Saulia+vastaan+laulaen,+tanssien+ja+iloiten,+rumpuja+ja+symbaaleja+lyöden.+Riemuitsevat+naiset+lauloivat+kertosäettä:--+Saul+kaatoi+miehiä+tuhansin,+Daavid+kymmenintuhansin.1+Sam.+18:6-7+Tuohan+on+se+Daavid,+josta+naiset+tanssiessaan+lauloivat:--+Saul+kaatoi+miehiä+tuhansin,+Daavid+kymmenintuhansin."1+Sam.+29:5+Puhut+Daavidin+kohdalla+ripaskasta,+kerrotko+mitä+itse+siinä+näet.Tanssista+Raamattu+puhuu+yli+20+kertaa,,+positiivisesti.