Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Toimiiko+se+seurakunta+enään?
22.07.2018 19:30
Mainitsetko+ne+ehdot?
22.07.2018 18:50
Pyhitys+on+automaattinen+seuraus+Pyhän+Hengen+työstä+ihmisen+elämässä,+ellemme+me+vastusta+sitä.
+Ainoa+hinta,+jonka+joudumme+maksamaan+pyhityksestä+on+kuuliaisuus+Jeesukselle+Kristukselle,+se+että+me+pysymme+hänessä+ja+hän+pysyy+meissä.+
Silloin,+kun+me+annamme+Hengen+hallita+itseämme,+emme+täytä+lihan+himoa+emmekä+harjoita+hyvällä+ja+iloisella+mielellä+syntiä.
Pyhityksen+ja+vahurkauttumisen+raja+on+Uudestsiyntyminen,+jonka+Jeesus+kertoo+olevan+edellytys+päästäkseen+iankaikkisuuteen.
Joh.+3:3+Jeesus+vastasi+hänelle:+"Totisesti,+totisesti:+jos+ihminen+ei+synny+uudesti,+ylhäältä,+hän+ei+pääse+näkemään+Jumalan+valtakuntaa."
Asiasta+antaa+myös+hieman+erilaisen+näkökannan+Paavali.
1.+Kor+1:+30+Jumalan+vaikutusta+on+se,+mitä+te+Kristuksessa+Jeesuksessa+olette.+Hänet+Jumala+on+antanut+meille+viisaudeksi,+vanhurskaudeksi,+pyhitykseksi+ja+lunastukseksi.
+31+Näin+toteutuu+kirjoitus:+”Joka+ylpeilee,+ylpeilköön+Herrasta.”+
Paavali+peräänkuuluttaa+viisautta,+joka+on+pannassa+Kerhossa.
Kysyit+minun+näkemystä+Pyhityksestä.
Minulla+se+alkoi+aikoinaan+Lut+kirkon+lattialla,+kun+täytyin+Pyhällä+Hengellä+ja+olin+jalattomana+3+pv,+kuten+Pavekin.
Sitten+hakeuduin+kasteelle,+koska+Pietari+sen+kehoittaa+juuri+tähän+paikkaan;+1.+Piet.+3:21+Tuon+esikuvan+mukaisesti+teidät+pelastaa+nyt+kaste,+ei+siksi+että+te+siinä+luovuitte+saastaisesta+elämästä,+vaan+koska+Jumala+teki+kanssanne+hyvän+omantunnon+liiton.+Sen+perustuksena+on+Jeesuksen+Kristuksen+ylösnousemus,
Näin+olen+opetuslapseuttanut+itseni+Jeesuksen+opetuksen+mukaan,+eikä+ole+mitään+syytä+uskoa,+että+Hän+pettää+omansa++(Matt+28;18-30).
22.07.2018 18:48
Mitä+salaista+siinä+on?
Kerroin+ajan,+ja+minulta+henkilökohtaisesti+saa+selville+paikan.
Tule+ja+kysy.
22.07.2018 17:04
Sopii.
Minulla+on+Oulussa+joka+lauantai+tilaisuus,+kesto+n+1,5-+2h++alkaen+klo+14+(kesällä+joka+toinen+lauantai)+ja+paikan+voi+kysyä+minulta+henkilökohtaisesti,+niitähän+riittää,+jotka+tuntevat+minut.
22.07.2018 16:15
Kerro+hyvä+ihminen,+missä+aistit+maallisen+viisauteni.+Sitäkin+on,+mutta+Hengen,+Jeesuksen+tahdomukainen+viisaus+Hegnessä+toimii+paremmin.
22.07.2018 12:35
Mutta+nyt?
Onko+se+tuki,+jonka+otan+esille+Raamatusta,+hengetöntä+(kirjoitetaan+muuten+pienellä+etukirjaimella)?
Kerro+missä+on+mennyt+pieleen,+tai+ole+hiljaa.
22.07.2018 08:36
Miksi+sitten+Matteus+kirjoittaa;+Matt.+26:28+
Tämä+on+minun+vereni,+liiton+veri,+joka+kaikkien+puolesta+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi
22.07.2018 08:20
Mitä+pahaa+niissä+on?
Ei+ne+kumoa+Matteuksen+sanomaa.
22.07.2018 08:18
Miten+tuo+liittyy+asiaan,+mutta+toisaalta+se+on+kuitenkin+Raamatusta,+ja+kirjoitettu+Galatialaisille,+isoon+maakuntaan.
22.07.2018 08:17
Katso+mieluummin+Raamatusta;
Matt.+26:28+
Tämä+on+minun+vereni,+liiton+veri,+joka+kaikkien+puolesta+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi,
Kun+tuon+Hitlerin+oppi-+isän+kännipuheita.
Jeesus+se+on+synnin+anteeksi+antaja+ehtoollisellakin,+sekä+läsnä+myös.
22.07.2018 07:22
Laitoin+Raamatun+kohdan+Gen+2;7+ja+jos+sitä+et+huomioi,+joka+on+Jumalan+sanaa,+olet+itse+ulalla?
Minä+uskon+Raamattuun,+Sinä+lööperin+puhujiin.
22.07.2018 07:02
Entoollinen+on+aina+sama,+yhteisateria+Jeesuksen+kanssa,+oli+paikalla+vaikka+vain+jakaja,+sekä+vastaanottaja.
Se+otetaan+muistoateriana,+sekä+syntien+anteeksi+saamisen+vuoksi.
21.07.2018 22:44
Se+on+aivan+eri+juttu.
On+myös+totta+se,+että+kun+isä+menee+sänkyyn+äidin,+tai+kymmenvuotiaan+tyttönsä+kanssa,+sekin+on+tiedossa.
21.07.2018 22:40
Raamattua+kyllä+kopioin,+mutta+olet+itse+niin+kiinni+saatanassa,+että+kaikki+kohdistuu+häneen.
21.07.2018 22:39
Näin+kävi,+mutta+hieman+tarkennusta.
Tuhlaajapojan+tarinassa+oli+aivan+muu+status,+kun+"portot",+jota+sanaa+siinä+ei+esinny,+vaan+asótós,+joka+on+siveettömyyttä,+mutta+kontekstissa+se+on+myös+sivettömyyttä+Israelin+Lakia+vastaan.
Status+on+se,+että+Israelissa+vielä+elävän+omaisuuden+jako+on+niin+pyhä,+sekä+tabu,+ettei+yhtään+kirjallisuutta+siitä+ole+kirjoitettu,+ei+riviäkään+ja+vain+juutalainen+tajuaa+sen+selittämättä,+ei+pakana,+ja+kuitenkin+Poika+pelastui,+asia+joka+on+poikkuksellinen,+Isä+armahti,+asia+joka+ei+ole+Lain+hengen+mukainen.
Poika+ei+osoittanut+katumusta+missään,+vaan+päätteli,+että+Isän+luona+on+ainakin+ruokaa,+jae+17+ja+aikoi+kertoa,+että+on+tehnyt+syntiä+taivasta+ja+Sinua+vastaan,+ja+Isä+heltyi.
Varsinainen+seikka+on+myös+se,+että+jos+Isä+ei+olisi+mennyt+Häntä+vastaan,+olivat+kyläläiset+ehdottomastai+tappaneet+Hänet.+Siksi+Hän+sai+sinettisormuksen,+uuden+viitan+ja+tavan+mukaan+uudet+kengät.
Kokonaisuus+on+puhutteleva,+kunhan+ensin+sen+tajuaa.
Vanhempi+veli+syytti+Isää,+että+on+uhrannut+elämänsä+Isänsä+edestä,+saamatta+mitään,+vaikka+jaossa+Hän+sai+puolet.+Samoin+Hän+haukkui+nuorempaa+poikaa+porttijen+kanssa+värkkäämisestä,+tietämättä+asiasta,+kuten+Sinullakin+kävi.
Asiaa+ei+voida+tuoda+tähän+päivään.+Olen+pitänyt+Raamattu-+tunteja,+ja+asian+havainnointiin+menee+n+4h.
21.07.2018 21:01
Lapsen+murhaa?
Olet+naurettava,+ihminen+on+ihminen,+kun+vetää+ensimmäisen+henkäyksen.
1.+Moos.+2:7+
Ja+Herra+Jumala+muovasi+maan+tomusta+ihmisen+ja+puhalsi+hänen+sieraimiinsa+elämän+henkäyksen.+Näin+ihmisestä+tuli+elävä+olento.
En+ole+abortin+kannattaja,+mutta+jos+äiti,+tai+ylipäätään+nainen+naidaan+pakosta+paksuksi,+ja+Hänen+henki+voi+ollaa+vaarassa,+voidaan+toimia+niin,+että+sikiö+otetaan+pois.
21.07.2018 20:38
Kiitos+XXX.
Sinulla+oli+rohkeuttaa+"tarttua+pässiä+sarvista"+ja+tuoda+Raamatun+sanoma+esille,+sekä+seilttää+se+oikein,+sekä+lyhyesti.
Tuo+neitseden+viimeinen+jae+käytännössä+on+yksi+Raamatun+merkityksellisimpiä,+jos+ajatellaan+pelastusta.
"Valvokaa+siis,+sillä+te+ette+tiedä+päivää+ettekä+hetkeä.
Jeesus+antoi+meille+merkit,+ja+niiden+täyttyminen+on+jo+hyvässä++käynnissä.
Kes.
21.07.2018 15:43
Totta.+Nurorempi+veli+tuli+köyhäksi+saadakseen+vahurkauden,+mutta+vanhempi+oli+ylpeä+ja+rikas,+mutta+jäi+ilman+vaunhurkautta
21.07.2018 11:09
Kiitos+Sinulle,+asiahan+aiheutti+keskustelua.
En+tiedä+mikä+oli+uusi+käsittely,+vastasin+ja+kirjoitin+sen+samalla.
21.07.2018 11:05
54 / 692