Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. Mainitsetko+ne+ehdot?
  2. Pyhitys+on+automaattinen+seuraus+Pyhän+Hengen+työstä+ihmisen+elämässä,+ellemme+me+vastusta+sitä.+Ainoa+hinta,+jonka+joudumme+maksamaan+pyhityksestä+on+kuuliaisuus+Jeesukselle+Kristukselle,+se+että+me+pysymme+hänessä+ja+hän+pysyy+meissä.+Silloin,+kun+me+annamme+Hengen+hallita+itseämme,+emme+täytä+lihan+himoa+emmekä+harjoita+hyvällä+ja+iloisella+mielellä+syntiä.Pyhityksen+ja+vahurkauttumisen+raja+on+Uudestsiyntyminen,+jonka+Jeesus+kertoo+olevan+edellytys+päästäkseen+iankaikkisuuteen.Joh.+3:3+Jeesus+vastasi+hänelle:+"Totisesti,+totisesti:+jos+ihminen+ei+synny+uudesti,+ylhäältä,+hän+ei+pääse+näkemään+Jumalan+valtakuntaa."Asiasta+antaa+myös+hieman+erilaisen+näkökannan+Paavali.1.+Kor+1:+30+Jumalan+vaikutusta+on+se,+mitä+te+Kristuksessa+Jeesuksessa+olette.+Hänet+Jumala+on+antanut+meille+viisaudeksi,+vanhurskaudeksi,+pyhitykseksi+ja+lunastukseksi.+31+Näin+toteutuu+kirjoitus:+”Joka+ylpeilee,+ylpeilköön+Herrasta.”+Paavali+peräänkuuluttaa+viisautta,+joka+on+pannassa+Kerhossa.Kysyit+minun+näkemystä+Pyhityksestä.Minulla+se+alkoi+aikoinaan+Lut+kirkon+lattialla,+kun+täytyin+Pyhällä+Hengellä+ja+olin+jalattomana+3+pv,+kuten+Pavekin.Sitten+hakeuduin+kasteelle,+koska+Pietari+sen+kehoittaa+juuri+tähän+paikkaan;+1.+Piet.+3:21+Tuon+esikuvan+mukaisesti+teidät+pelastaa+nyt+kaste,+ei+siksi+että+te+siinä+luovuitte+saastaisesta+elämästä,+vaan+koska+Jumala+teki+kanssanne+hyvän+omantunnon+liiton.+Sen+perustuksena+on+Jeesuksen+Kristuksen+ylösnousemus,Näin+olen+opetuslapseuttanut+itseni+Jeesuksen+opetuksen+mukaan,+eikä+ole+mitään+syytä+uskoa,+että+Hän+pettää+omansa++(Matt+28;18-30).