Mitä mielestäsi tarkoittaa otsikossa esitetty kysymys; hengellisesti köyhä ja hengellisesti rikas?
Minkälainen ihminen mielestäsi on hengellisesti köyhä ja minkälainen hengellisesti rikas?
Mitä tarkoitta hengellisesti köyhä ja hengellisesti rikas?
16
1221
Vastaukset
- teuta
minun mielestä , Hengellisesti rikas on sellainen , että hänellä kaikke niin paljon ettei enää tarvi mitään , esimerkisi fariseus , hän oli jo valmiiksi vanhurskas ..
Hengellinen köyhä , selitetään Mat. 5:3-4, 6. eli kolmestä jakeesta ., lue ne raamatustasi , pääset ajatuksen alkuun . . .
selitys. kirjoitetaan köyhyys hengessä , (näin parempi KR: . hengellisesti )
SEKÄ VANHURSKAUDEN NÄLKÄ JA JANO ovat oman syntisyyden , vihollisuuden
ja avuttomuuden tuntoa, katuvaa murhetta synneistä sekä anteeksiantamuksen ,
Lahjavanhurskauden ja Jumalan armoon pääsemisen kaipausta , ikävää ja
anomista . Jumalan mielen mukainen murhe, ks, 2 Kor . 7;8-10.
ks .Room.14:17. sel. Tämä armo tuo lohdutuksen .>>minun mielestä , Hengellisesti rikas on sellainen , että hänellä kaikke niin paljon ettei enää tarvi mitään , esimerkisi fariseus , hän oli jo valmiiksi vanhurskas ..** Tuolla ei hengellisesti rikkaan kanssa ole mitään merkitystä, päinvastoin.
Kannattaa tutustua Raamattuun, mitä Jeesus asiasta sanoi.
Kerjäläisellähän ei ole mitään, se on selvä, ja mestyneellä on kaikki? Sekin on selvä ja kumman puoleen Jeesus asiassa kääntyy, nimeomaan hengellisesti rikkaassa, ja köyhässä, vastus löytyy sieltä, joka on Jeesuksen itsensä hyväksymä.
Kenet Jeesus julistaa autuaaksi? Nimenomaan hengellisesti köyhät Hän näkee voittajana, ja voittajat perivät Jumalan Valtakunnan Jerusalemissa, Jumalan tultua sinne.
Matt. 5:3 "Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
Asian vahvistaa Jesaja 57;15 Korkea ja Ylhäinen, hän, joka pysyy ikuisesti, jonka nimi on Pyhä, sanoo näin: -- Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä, mutta asun myös murtuneiden ja nöyrien luona. Minä virvoitan murtuneiden hengen ja herätän eloon nöyrien sydämen.
Sekä Jes 61;1 Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, parantamaan ne, joiden mieli on murtunut, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista,
He ovat vahurskaita, autauaita Hengessä, He hukaavat jatukuvasti Herran Jeesuksen puoleen.
Ihme, ettei Hengellisesti rikkailla ole teutan mielestä edes Jeesusta, Hän puhuu vain Israelin Jumalasta? Jumala ei pelasta, Poika on tehnyt jo kaiken. Vain Jeesuksen omat, voittajat perivät maan. Hengellisesti köyhät sen tekevät.
Lopuksi Hengellisesti köyhistä; Hengellinen köyhyys merkitsee sitä, että saan olla niin tyhjä kaikesta yliluonnollisuudesta kuin olen ja kuitenkin rohkenen ajatella, että Jeesus riittää sittenkin minullekin.
Kukaan ei kestä Jumalan edessä, ei kukaan, mutta ei sinne pääsekkään, kun Jeesuksen kanssa, nöyränä sekä voittajana maailmasta ja lahkoista. Todellisuudessa juuri he ja me olemme Hengellisesti rikkaita ja Isien perinnesäännöillä pelastusta odottavat ovat niitä Hengellisesti niin köyhiä ja maniboloitus, että oma iankaikkisuus kilvoitus voittajana jää kaiken humpuukin sisään, ja jopa Jeesuskin unohtuu, kunhan "on synnit anteeksi", jolla ei ole minkäänlaista Raamatullista yhteyttä pelastukseen. Niin köyhiä he ovat, fariseuksia, joilla on vain Jumala, ei Kaikkivaltiasta Jeesusta.
Rikkaan on vaikea pelastua, sen sai kokea Rikas Poika; Matt. 19:21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."
Onko enään maan päällä näin suurta autuuden mittaa, sekä intoa toteuttaa asiaa, auttaa köyhiä?
Usea, kuten valitettavasti jopa teutakin, jota arvostan, häpeää pelastajaansa, joten se siitä vahurkaudesta, koska edellytys on seuraava; Matteus 10;32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. 33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.
Oliko vahinko, vai tahallista? Ylipäätään Kerhossa ei tunnusteta kysymättä, että olen Jeesuksen seuraaja? Seuraaja on aina vanhurskas, Jumalalle kelpaava Jeesuksen opetuslapsi.
Toinen seikka on se, ettei monikaan ystävälleen voi tunnustaa, että on hengellisesti, ja maallisesti köyhä, eikä se sovikkaa Audeihn ja BMW,hen, eikä heidän kuskeihinsa.
Kun eräs Kerhon merkkihenkilö osti muutama vuosi sitten valkean BMW 7 auton, nyt vain valkea käy, ettei erotu jengistä. Ihmeellistä.
Myös se, että Jeesus oli ja on rikas, omistaa Maapallosta kaiken, mutta tuli tähtemme köyhäksi, josta Pave kirjoittaa 2 Kor 8;9 hyvin.
Itse koen olevani Hengellisesti vahva Jeesuksessa, jota ilman olisin rutiköyhä, asia josta laulan ja puhun ylistystä päivät päästään, ja nautin siitä, se tekee kuitenkin minut vahvaksi, jonka kirjaa ei tarvitse avata viimeisellä tuomiolla, ja saan siitä voimia olla köyhä, jota olisin ilman Häntä.
Kenen luokse menisin, jos Jeesusta ei olisi? En kenekään, kaikki muu on turhaa, kuten purjehdus. Kuitenkaan minulla ei ole Hänelle vastalahjaa muuta kun vastata lupukseen, olla Hänen opetuslapsensa ja kertoa Hänen suuruudestaan. Se on sitä vanhurskautta, joka tekee vahvaksi.
Lopuksi on todettava, että hengellisesti köyhäksi tulee vasta sitten, kun on pessyt kätensä kaikesta epäolennaisesta, sekä ryhmä kurista, "uskovaisen" tavoista, sekä kunniahimosta.
>>Hengellinen köyhä , selitetään Mat. 5:3-4, 6. eli kolmestä jakeesta ., lue ne raamatustasi , pääset ajatuksen alkuun . . .** Aika hyvä, vaikka vain jakeessa 6 on kerrottu; Autuaita ne, joilla on vanhurskauden nälkä ja jano: heidät ravitaan.
Se jatkuu vielä useita jakeita, missä on objekti. Mutta syntisyydestä siinä ei puhuta mitään, ja juuri tämä on sitä pahasti asiaa pilaavaa SRK. mantraa.
Jeesuhan on sovittanut uudestisynyneen synnnit, siksi ei heidän osalat kirjoja avata.
Tämän olisi hyvä Kerhonkin tajuta.
Jatk.Kesitas kirjoitti:
>>minun mielestä , Hengellisesti rikas on sellainen , että hänellä kaikke niin paljon ettei enää tarvi mitään , esimerkisi fariseus , hän oli jo valmiiksi vanhurskas ..** Tuolla ei hengellisesti rikkaan kanssa ole mitään merkitystä, päinvastoin.
Kerjäläisellähän ei ole mitään, se on selvä, ja mestyneellä on kaikki? Sekin on selvä ja kumman puoleen Jeesus asiassa kääntyy, nimeomaan hengellisesti rikkaassa, ja köyhässä, vastus löytyy sieltä, joka on Jeesuksen itsensä hyväksymä.
Kenet Jeesus julistaa autuaaksi? Nimenomaan hengellisesti köyhät Hän näkee voittajana, ja voittajat perivät Jumalan Valtakunnan Jerusalemissa, Jumalan tultua sinne.
Matt. 5:3 "Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
Asian vahvistaa Jesaja 57;15 Korkea ja Ylhäinen, hän, joka pysyy ikuisesti, jonka nimi on Pyhä, sanoo näin: -- Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä, mutta asun myös murtuneiden ja nöyrien luona. Minä virvoitan murtuneiden hengen ja herätän eloon nöyrien sydämen.
Sekä Jes 61;1 Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, parantamaan ne, joiden mieli on murtunut, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista,
He ovat vahurskaita, autauaita Hengessä, He hukaavat jatukuvasti Herran Jeesuksen puoleen.
Ihme, ettei Hengellisesti rikkailla ole teutan mielestä edes Jeesusta, Hän puhuu vain Israelin Jumalasta? Jumala ei pelasta, Poika on tehnyt jo kaiken. Vain Jeesuksen omat, voittajat perivät maan. Hengellisesti köyhät sen tekevät.
Lopuksi Hengellisesti köyhistä; Hengellinen köyhyys merkitsee sitä, että saan olla niin tyhjä kaikesta yliluonnollisuudesta kuin olen ja kuitenkin rohkenen ajatella, että Jeesus riittää sittenkin minullekin.
Kukaan ei kestä Jumalan edessä, ei kukaan, mutta ei sinne pääsekkään, kun Jeesuksen kanssa, nöyränä sekä voittajana maailmasta ja lahkoista. Todellisuudessa juuri he ja me olemme Hengellisesti rikkaita ja Isien perinnesäännöillä pelastusta odottavat ovat niitä Hengellisesti niin köyhiä ja maniboloitus, että oma iankaikkisuus kilvoitus voittajana jää kaiken humpuukin sisään, ja jopa Jeesuskin unohtuu, kunhan "on synnit anteeksi", jolla ei ole minkäänlaista Raamatullista yhteyttä pelastukseen. Niin köyhiä he ovat, fariseuksia, joilla on vain Jumala, ei Kaikkivaltiasta Jeesusta.
Rikkaan on vaikea pelastua, sen sai kokea Rikas Poika; Matt. 19:21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."
Onko enään maan päällä näin suurta autuuden mittaa, sekä intoa toteuttaa asiaa, auttaa köyhiä?
Usea, kuten valitettavasti jopa teutakin, jota arvostan, häpeää pelastajaansa, joten se siitä vahurkaudesta, koska edellytys on seuraava; Matteus 10;32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. 33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.
Oliko vahinko, vai tahallista? Ylipäätään Kerhossa ei tunnusteta kysymättä, että olen Jeesuksen seuraaja? Seuraaja on aina vanhurskas, Jumalalle kelpaava Jeesuksen opetuslapsi.
Toinen seikka on se, ettei monikaan ystävälleen voi tunnustaa, että on hengellisesti, ja maallisesti köyhä, eikä se sovikkaa Audeihn ja BMW,hen, eikä heidän kuskeihinsa.
Kun eräs Kerhon merkkihenkilö osti muutama vuosi sitten valkean BMW 7 auton, nyt vain valkea käy, ettei erotu jengistä. Ihmeellistä.
Myös se, että Jeesus oli ja on rikas, omistaa Maapallosta kaiken, mutta tuli tähtemme köyhäksi, josta Pave kirjoittaa 2 Kor 8;9 hyvin.
Itse koen olevani Hengellisesti vahva Jeesuksessa, jota ilman olisin rutiköyhä, asia josta laulan ja puhun ylistystä päivät päästään, ja nautin siitä, se tekee kuitenkin minut vahvaksi, jonka kirjaa ei tarvitse avata viimeisellä tuomiolla, ja saan siitä voimia olla köyhä, jota olisin ilman Häntä.
Kenen luokse menisin, jos Jeesusta ei olisi? En kenekään, kaikki muu on turhaa, kuten purjehdus. Kuitenkaan minulla ei ole Hänelle vastalahjaa muuta kun vastata lupukseen, olla Hänen opetuslapsensa ja kertoa Hänen suuruudestaan. Se on sitä vanhurskautta, joka tekee vahvaksi.
Lopuksi on todettava, että hengellisesti köyhäksi tulee vasta sitten, kun on pessyt kätensä kaikesta epäolennaisesta, sekä ryhmä kurista, "uskovaisen" tavoista, sekä kunniahimosta.
>>Hengellinen köyhä , selitetään Mat. 5:3-4, 6. eli kolmestä jakeesta ., lue ne raamatustasi , pääset ajatuksen alkuun . . .** Aika hyvä, vaikka vain jakeessa 6 on kerrottu; Autuaita ne, joilla on vanhurskauden nälkä ja jano: heidät ravitaan.
Se jatkuu vielä useita jakeita, missä on objekti. Mutta syntisyydestä siinä ei puhuta mitään, ja juuri tämä on sitä pahasti asiaa pilaavaa SRK. mantraa.
Jeesuhan on sovittanut uudestisynyneen synnnit, siksi ei heidän osalat kirjoja avata.
Jatk.Tämän olisi hyvä Kerhonkin tajuta.
>>ks .Room.14:17. sel. Tämä armo tuo lohdutuksen .** Hyvä. Amen.
Kuitenkin tulee muistaa, että Jumalan Valtakuntaa johtaa Jumala, Jerusalemissa ja Elämän puu tuottaa kaikille ruokaa kahden viikon välein. Siellä ei mässäillä.- teuta011
Kesitas kirjoitti:
>>minun mielestä , Hengellisesti rikas on sellainen , että hänellä kaikke niin paljon ettei enää tarvi mitään , esimerkisi fariseus , hän oli jo valmiiksi vanhurskas ..** Tuolla ei hengellisesti rikkaan kanssa ole mitään merkitystä, päinvastoin.
Jatk.Kiitos kun otit tämän uudelleen käsittelyn !
- teuta011 kirjoitti:
Kiitos kun otit tämän uudelleen käsittelyn !
-Kiitos Sinulle, asiahan aiheutti keskustelua.
En tiedä mikä oli uusi käsittely, vastasin ja kirjoitin sen samalla.
- Kokemusta on
Kyllä se hengellinen köyhyys on huomattavasti helpompi kestää, kuin taloudellinen köyhyys. Rikkaat tosin yrittää uskotella köyhille päinvastaista.
- Odottaja
Hengellinen köyhyys on sitä, että ymmärtää, että oikeasti ei omista mitään.
Ei elämää, ei viisautta, ei maallista omaisuutta.
Elämä, viisaus ja maallinen rikkaus tulee kaikki Jumalata.
Hengellisesti rikas luulee, että voi itse vaikuttaa oman elämänsä kulkuun.
Nyt maailma on pullollaan näitä hengellisesti rikkaita.
He herjaavat työttömiä, koska vakuuttelevat itselleen, että jokainen pystyy omin avuin järjestämään itselleen hyvän työpaikan. Näinhän se ei ole.
Nuorena olin hengellisesti rikas. Ajattelin, että opiskelen itselleni hyvän ammatin ja sitten työllistyn ja perustan perheen. Sitten jään eläkkeelle ja olen aktiivinen eläkeläinen. Selvät sävelet - kyllä tekevälle aina töitä löytyy. Niinhän sitä luulis.
Nyt olen hengellisesti köyhä. Olen ollut hyvissä työpaikoissa, mutta tämän korruptoituneen systeemin takia olen työtön. En suostunut käyttäytymään röyhkeästi, joten jäin työttömäksi ja röyhkeät jäivät työelämään ja hyville palkoille.
Jouduin rikosten uhriksi, ja sain todeta, että esim. poliisi, käräjäoikeus, ulosotto, valtionkonttori, vakuutusoikeus ja TE-toimisto kumartavat rahaa eivätkä totuutta eikä Suomen lakia. Saati sitten Jumalan lakeja. Röyhkeys on heidänkin "hengellinen rikkaus."
Toki näissä virastoissa on yhä Jumalan ihmisiä töissä, mutta he ovat aika harvassa. Nyt odotellaan, että josko vielä tässä ajassa saisin oikeutta totuudella...
Nyt on sellainen aika ollut jo pitkään, että tässä maailmassa saa kaiken mitä tahtoo, jos sen tekee keinoja kaihtamatta. Kun laittaa moraalin pois niin jäljelle jää kaikkivoipaisuuden tunne. Hengellisesti rikas kuvittelee olevansa kaikkivoipa.
Rehelliset joutuvat tässäkin maassa ahdinkoon ja he käsittävät, että usko, toivo ja rakkaus tulee Jumalta. Aivan niin kuin kaikki muukin.
Tähän loppuun voin vain kopioida lohdutuksen sanat:
Jesaja 35
1 Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin lilja.
2 Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden.
3 Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet.
4 Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
5 Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
6 Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
7 Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.
8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy-eivät hullutkaan.
9 Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
10 Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.
Johanneksen ilmestys 22
10 Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!
21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.- elatusjavaatteet
Niistä Korkeimmalle kiitos.
Naapuri menestyy kovasti.
Valtakunta vain joutui hukkaan.
Menestys olisi täydellinen jos
löytyisi vielä tie Jumalan valtakuntaan.
- näillävaloon
edelliseltä nyt unohtui kokonaan avainsana, eli "hengellisesti" rikas!
sitä sopii miettien miettiä. jos ei ole kovin rikas, eli sellainen joka ei välitä koko asiasta eli elämän Hengellisestä puolesta. - ent.vl
Raamatun tuhlaajapoikavertaus on selvä tapaus. Ensin Vanhempi veli = "rikas". Nuorempi veli = "köyhä". Vasta Aatamissa kuolemisen(tuhlaajapoika) jälkeen syntyy Kristus, mikä on oikeasti ihmisen rikkaus.
Totta. Nurorempi veli tuli köyhäksi saadakseen vahurkauden, mutta vanhempi oli ylpeä ja rikas, mutta jäi ilman vaunhurkautta
- niinpä_
Kesitas kirjoitti:
Totta. Nurorempi veli tuli köyhäksi saadakseen vahurkauden, mutta vanhempi oli ylpeä ja rikas, mutta jäi ilman vaunhurkautta
Onko vanhahko veli Kempeleestä vahurkas tai vaunhurkas?
- vanha
Kontekstin mukaan kyse on, että vanhempi veli kuvaa tässä kirjanoppineita ja fariseuksia ym vastaavaa, nuorempi veli niitä, joista he motkottivat eli porttoja ja muita syntisiä, veronkantajia ym., jotka katuivat ja tulivat Jeesuksen opetuslapsiksi.
Voi ehkä soveltaa myös niin, että jos nykyään veli tai sisar lankeaa ja tulee katumukseen ja palaa, niin jotkut jotka pysyneet tottelevaisina ehkä kauankin, voivat motkottaa jollakin tavalla. vanha kirjoitti:
Kontekstin mukaan kyse on, että vanhempi veli kuvaa tässä kirjanoppineita ja fariseuksia ym vastaavaa, nuorempi veli niitä, joista he motkottivat eli porttoja ja muita syntisiä, veronkantajia ym., jotka katuivat ja tulivat Jeesuksen opetuslapsiksi.
Voi ehkä soveltaa myös niin, että jos nykyään veli tai sisar lankeaa ja tulee katumukseen ja palaa, niin jotkut jotka pysyneet tottelevaisina ehkä kauankin, voivat motkottaa jollakin tavalla.Näin kävi, mutta hieman tarkennusta.
Tuhlaajapojan tarinassa oli aivan muu status, kun "portot", jota sanaa siinä ei esinny, vaan asótós, joka on siveettömyyttä, mutta kontekstissa se on myös sivettömyyttä Israelin Lakia vastaan.
Status on se, että Israelissa vielä elävän omaisuuden jako on niin pyhä, sekä tabu, ettei yhtään kirjallisuutta siitä ole kirjoitettu, ei riviäkään ja vain juutalainen tajuaa sen selittämättä, ei pakana, ja kuitenkin Poika pelastui, asia joka on poikkuksellinen, Isä armahti, asia joka ei ole Lain hengen mukainen.
Poika ei osoittanut katumusta missään, vaan päätteli, että Isän luona on ainakin ruokaa, jae 17 ja aikoi kertoa, että on tehnyt syntiä taivasta ja Sinua vastaan, ja Isä heltyi.
Varsinainen seikka on myös se, että jos Isä ei olisi mennyt Häntä vastaan, olivat kyläläiset ehdottomastai tappaneet Hänet. Siksi Hän sai sinettisormuksen, uuden viitan ja tavan mukaan uudet kengät.
Kokonaisuus on puhutteleva, kunhan ensin sen tajuaa.
Vanhempi veli syytti Isää, että on uhrannut elämänsä Isänsä edestä, saamatta mitään, vaikka jaossa Hän sai puolet. Samoin Hän haukkui nuorempaa poikaa porttijen kanssa värkkäämisestä, tietämättä asiasta, kuten Sinullakin kävi.
Asiaa ei voida tuoda tähän päivään. Olen pitänyt Raamattu- tunteja, ja asian havainnointiin menee n 4h.
- P.A.vl.srk.veli
Hengellisesti köyhä ajaa Suviseuroille vanhalla Puntolla. Hengellisesti rikas ajaa Suviseuroille uudella Mersulla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?791525Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,141004Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79912Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.95902Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51724Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot139674- 53664
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48651Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51641- 74633