Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sectorille: kysymys on juuri tästä,että ei eri opeilla pelastu,vaikka uskookin saman Kristuksen päälle. ** Vastus Sektorin tutulta. >> En todella ole ennen noin paksua kuullut, mutta kun on kysymyksessä lahko, nimeltä SRK; ei todella mikään yllätä.
Pelastus tulee vain uskosta Jeesus Messiaaksi ja Herraksi ja uudestisyntyä ylhäältä, oli sitten missä päin maailmaa hyvänsä.
Vain saatana omii omiaan, kuten vastaaja tekee.
On vain yhdenlainen usko. Yksimielinen opissa,vailla ryhmittymiä ja jakaantumisia. Mihin unohdat nämä kohdat? ** Olet ilmiesisieti itse ne unohtanut, kun korvakuulolta kirjoitat, sillä yhtään ei ole Raamatun lausetta tuossa soopassa mukana.
29.07.2010 13:32
Olet maallistunut Weha muiden VL;ien mukana.
Väität, että vieraan kielen puhuminen on samaa kun kileillä puhuminen. Olet todella ala- koululainen teologisesti.
Kuulen viikoittain kielillä puhumista seurakunnassa ja usean rukouksessa Henki puhuu myös kauttani kielillä.
Se ei ole oma tuotos, vaan Pyhän Hengen tuota, josta nauttivat ne tuhannet uskoon tulee myös ensimmäisenä Helluntaina. Eivät he ruotsia tai suomea puhuneet.
Ap. t. 2:4
He tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua eri kielillä sitä mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
Mutta Weha, se vaatii uudestisyntyneen ihmisen, joka on Pyhän Hengen voideltu, joten kohdallasi on kaiketi ilman parannusta Jeesukseen enää mitään tehtävissä.
Pääpointi 1.kor.14-luvussa on, että kun seurakunnassa puhutaan ja opetetaan, sen tulee olla omaa äidinkieltä, eli siis suomea suomessa. *** Tsot, Tsot, opetus on Suomen kielellä, mutta Hengessä täytetty puhuu kieliä.
Kielillä puhumisen armolahjoista ensimmäinen on itselle, toiset seurakunnalle. Mutta Pyhällä Hengellä täyttymättömälle tämä on turha tieto. Aiheuttaa vain KATEUTTA, KUTEN Wehassa.
Ei ole mitään mieltä puhua jollain kielellä ja sitten tulkata, ellei ole joku ulkomaalainen vieraileva puhuja, joka puhuu muuta kieltä. Silloin se tulkataan omalle äidinkielelle. ** Niin se on vain VL piireissä eri-kielen lahjasta, tulkata häätyy.
Lapsen kielenhän me tiedämme, että se on kieltä, jota kukaan ei ymmärrä.
8. Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?
kielilläpuhumistani vai siansaksaa?: "Oh jeesus, ahka madaada, lets skoola, a kaadika mooda, de petsodi peela, oi kiitos jeesus, oh kaarika moo, de diisima, ah taala oh kitos, kitos, kiitos ja ylistys halleluujaah, kiitos herralle"
Tähän malliin puhutaan joissakin karimaattisissa piireissä, jota olen kyllä kuullut.** Väärin, ei noin se mene. Taidat olla kateellinen.
Kes.
28.07.2010 20:03
Tuossa todetaan, että vajavaisuus (mm. profetoiminen ja muut armolahjat) katoaa sitten, kun tulee täydellisyys. Mikä on tuo täydellisyys? Se on JEESUKSEN TOINEN TULEMINEN.
Tämän jälkeen ei enää tarvita armolahjoja, mutta RAKKAUS säilyy senkin jälkeen. ** Juuri näin käy. Mitään armolahjoja ei tarvita, koska kaikilla on jumaluus- ruumis, jolla ei ole kuolemaa ja paikkaisin on selvä, Jerusalem.
VL;t eivät tiedä sitä, että Jumala tulee vasta sitten Jerusalemiin, (Ilm 21;2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. 3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "KATSO, JUMALAN MAJA IHMISTEN KESKELLÄ! Ja hän JA HÄN ON ASUVA HEIDÄN KEKSELLÄÄN ( kuten paratiisissa aikoinaan ), ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; 4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä KAIKKI ENTINEN ON MENNYT.")
Näin puhtaaksi Jeesus, juutalaiset ( 144 th. ) ja Pyhät valmistavat Jumalalle tien, ja sitten;
1. Kor. 15:24
Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman
1. Kor. 15:28
Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, SILLOIN ITSE Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut HÄNEN VALTAANSA KAIKEN, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
Silloin kun Jumala hallitsee ja asuu ihmisten kanssa, ei ole muuta kun Harmonia ja Jumalan Kuninkuus.
Mutta VL armolahjoista? Ei niitä ole, koska ei ole Pyhää Henkeäkään. Kristilliset seurakunnat ovat täynnä Henkeä ja armolahjoja, mutta se on PYHÄN HENGEN TYÖ, ja jos ei sitä ole, ei ole työtäkään.
Hyvä, että otit esille.
Kes.
28.07.2010 19:50
ja Siunusta
28.07.2010 19:16
tästä.
1Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "MINULLE ON ANNETTU KAIKKI VALTA taivaassa ja maan päällä.
28.07.2010 19:14
seurata Admatan ja hj:n kirjoittelua. Tällaista keskustelua palstalla on paljon mukavampi seurata kuin esim. naurunappuloita. Ihmetyttää vain liikkeessämme se, että suoralla Raamatun sanalla perustellut väitteet painavat niin vähän tai näyttävät painavan vähemmän kuin Lutherin kirjoitukset tai luterilaiset tunnustukset, kun on kysymyksessä uskonelämän syvimmät kysymykset ja perustelut. ** Juuri näin. Mutta olet ollut niin vähän aikaa keskusteluissa mukana, että et muista aikaa kun SRK puhui vain Laestadiuksesta. Se ylitti Raamatun.
Vitsit loppuivat, nyt on oljenkortena Luther.
Kyllä liikkeessämme täytyy olla Raamattu ylimpänä auktoriteettina ja ohjeena uskonelämän asioissa ja vasta sen jälkeen omat seurakunnalliset oppimme, joskin niidenkin tulee ehdottomasti noudattaa selkeää raamatullista linjaa. Olen sanonut aikaisemminkin, että oppimme täytyy nousta Raamatusta, eikä niin että Raamattu nousee opistamme. Liikkeemme syntyi Jumalan armosta, mutta Jumalan armo ei synny liikkeestämme. Me emme voi rajoittaa tai kahlita armoa, emmekä Pyhää Henkeä. ** Olet varmaan huomannut, että kunnioitan Teidän nuoria puhujia. He jopa kirkastavat Kristusta, vahat taas lahkoaan, - kuinka täällä on hyvä olla, tuolla ryypätään ja rellestetään. Harmi vaan kun en saa sitä tunnelmallista värinää, ja itkunsekaista ääntä kuuluviin.
Nuorissa on teidän tulevaisuus, joille Kristus on Sanassaan Tie, Totuus ja elämä.
"Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." - Joh. 20:31 ** Amen. Saarnan ja puheen fokus on aina kirkastaa KRISTUSTA, ei lahkoja.
Jeesus sanoi viimeisten kuukusien aikana joka puheessaan, ettekö te tunne kirjoituksia.
Harvoin VL seuroissa näkee Raamattuja kädessä, mutta elävän jumalan seurakunnassa valtaosalla on oma sana mukana.
46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?" ** näin se vaan on.
Rauhaa Sinulle Herrassa.
28.07.2010 19:10
Juuri näin, HEDELMISTÄ PUU TUNNETAAN.
Hedelmistä tunnetaan Martti Luther hyvin.
Se, että haukot henkeä, johtuu vain siitä, kun tynnyrissä on vain vähän ilmaa. Totuus salpaa sen sinulta, täysin.
Puhut vilpittömyydestä?? Olet naivi. Uhkailet poistoilla, nimittelet minua toisella nimimerkillä, näin sitä sokeutuu, kun on tynnyrissä.
Paljon vähemmästäkin on kirjoituksia poisteltu, en kuitenkaan tee poistopyyntöä, onpa selvä todiste , taas kerran ko. "kristityn" ( alias Kempeleläisen..), vapaan suunnan edustajan hengellisyydestä ja käyttäytymistavoista>>> asenteestaan. ** Puhut asenteesta?? Mikä meni pieleen. Allekirjoitatko Martti Lutherin Teesi, Hänen urotyö VAATIA, ETTÄ JUUTALAISET TAPETAAN JA HEIDÄN SYNAGOOGANSA ON POLETTAVA. Hieman samaa kun aikoinaan VL toimi TV vastaanottaminen kanssa kun heitteli niitä saarnaajien voimin mummulta Temmes- ja Kiiminkijokeen.
Ne lapset, jotka seurasivat, osa itki, osa hurrasi menetelmälle, ei kukaan elänyt normaalia lapsuutta. Tunnistatko itsesi joukosta.
Avoin kysymys korkealle itsensä korottaneelle herralle , kesitakselle: Kaduttaako , hävettääkö edes koskaan illalla maata mennessä, mitä on tullut palstoille kirjoitettua? Onko minkäänlaista kolkutusta omassatunnossa, vai kuuluuko sen ääni enää mitenkään ? ** Minäkö Häpeäisin tuomaani Sanaa Kristuksen Herruudesta palstalle. Mielistäni sinun on tarkisteltava lääkitys ja reviirisi.
Paavali koki juuri samaa niiden osalta, jotka eivät olleet uudestisyntyneitä Kristittyjä.
Ei ole mitään väärää olla toista mieltä , kuin muut ovat, mutta se on kyseenalaista, hävettävää mielestäni, että aivan tarkoituksella käyttää törkeää kieltä, kirjoittaa halveksivasti ja myös vastoin totuuttakin ( esim. -- Luther - juttusi--) ** Jos omistat tietokoneen, lue todella Hitlerin ja Lutherisi juutalaisvihan yhtenäisyyden. Hitler oli hyvä oppipoika. Sama pätee myös SRK;hon. – Ei juutalaiset ole enää mikään erikois- kansa.
Ei kummakaan kun kolahti.
En osaa itse pitää kirjoitustesi perusteella sinua minkään sortin uskovaisena, ** Tiedätkö, tuntemukseni ei lämmitä, eikä kylmennä minua yhtään. VL hautajaisissa arvellaan, oliko taivaspassi kunnossa, juutalaisten hautajaisissa tätä ongelmaa ei ole, riittää, kun elää näkemyksessä, Tie TOTUUS, ja elämä.
ihmiset ainakin yrittävät esiintyä maltilla, ** Naurettavaa naivismia. Kerratko hieman Jeesuksen lähimmistä 12 opetuslapsesta, olivatko he VL;n näköisiä, lippalakki pystyssä, pää painuksissa ja tupakka huulessa, hyvin, hyvin kärsivän näköisiä. Ei todellakaan, he elivät elämää, jossa tuntee näytettiin.
Oliltako ne – 60/ 70 luvun saarnamiehet, täällä pohjoisessa, jotka yöpyivät perheen äitien sängyssä säädyllisiä, vai oliko se VL tapa. Meille naapureille jäi kuva, että se oli käytäntö.
Sana sanookin osuvasti, että, hedelmistään puu tunnetaan** Lutherin hedelmissä Hänen kirkkonsa on mennytkin Portto kirkoksi, eikö vaan.
Parempi, kun pysyt asiassa, älä kaivele, taidan tietää hieman arempia asioita kun sinä.
Kes.
28.07.2010 19:02
eikö Raamattu ole auktoriteetti, eikä Luther, juoppo seministi, joka teki tien Hitlerille.
Rienaan todella tuota ihmistä, jos rienaus on arvostusta.
28.07.2010 14:03
Lyhyesti: Tässä on ainut keino miten synnit saa anteeksi raamatun mukaan. Kaikki muu on korvasyyhyoppia, tekeleitä, ja harhaoppia. Näin sanoo luterilaisen kirkon tunnustuskirjat Augsburgin tunnustus, Schmalkaldenin opinkohdat ja yksimielisyyden ohje.** Hyvin lyhyesti, jopa niin, ettei se koske muita kun vain paikalla olleita, JOTKA OIKEIN NIMELTÄ MAINITAAN.
Johannes kertoo aisasta 20 luvussa.
19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
24 YKSI KAHDESTATOISTA OPTUSLAPSESTA, Tuomas, josta käytettiin myös nimeä Didymos, EI OLLUT MUIDEN JOUKOSSA, kun JEESUS TULI.
Paikalla ei ollut myöskään niitä lähes 200 muuta opetuslasta, eikä yhtään vL,ää, ainoastaan LÄHIMPIEN JOUKKO.
Apt Paavali jopa kysyy eräiltä opetuslapsilta, jotka eivät olleet paikalla??? He eivät tienneet Pyhästä Hengestä mitään, joten aika outoa, kun Jeesus itse puhalsi heihin Henkeä.
Heille Jeesus antoi avaimet, ei muille.
Kommentteja lisää.
1) "Suoraan sopimalla Jumalan kanssa esim. rukouksessa on mahdollista saada syntinsä anteeksi."*** Ei todella kukaan, KAIKKI VALTAHAN ON ITSE HERRALLA JEESUKSELLA. Olisi hyvä jos kertoisin, montako kertaa Jumala on ollut yhteydessä Raamatun mukaan ihmiseen 2400 vuoteen.
Vasta-argumentti, raamattu Room.10: 6-8
"Mutta uskon vanhurskaus puhuu näin: "Älä kysy sydämessäsi: Kuka voi nousta taivaaseen?" -- nimittäin tuomaan Kristusta maan päälle -- [10:6-8: 5. Moos. 30:11-14] "tai: Kuka voi laskeutua syvyyksiin?" -- nimittäin noutamaan Kristusta ylös kuolleista. Mitä siis on sanottu? -- Sana on lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, nimittäin se uskon sana, jota ME julistamme. " ** Tässä ei ole synnin kanssa mitään tekemistä, vaan on vain varoitus lestadiolaiselle, etteivät he hautajaisosissaan saa ottaa kantaa, pääsikö kuollut VL taivaaseen tai ei.
Eli Sana on VAIN MEIDÄN (siis ennen uskoneiden Jumalan lasten) julistama uskon (evankeliumin) sana, joka VAIN voi pelastaa. ** Miten niin meidän, jos näin sanoo on lahkolainen, kuolemaan tuomittu, joka ei peri Jumalan valtakuntaa.
2) "Ei tarvita välimiestä synninpäästöön"
Kuka oli Jeesuksen ja ristin ryövärin välimies. Kuka Abramin ja Jumalan.
"Kun sinulta kysytään, mitä tarkoitat sanoessasi "Minä uskon Pyhään Henkeen", osaat silloin vastata: "Uskon, että Pyhä Henki - nimensä mukaisesti - pyhittää minut." ** Naurettavaa. Pyhä Henki kirkastaa Kristusta ensisijaisesti ja ei Pyhitä koskaan muuta kun uudestisyntynyttä kristittyä. VL ei ole uudestisyntynyt ollenkaan.
Pyhällä Hengellä on maailmassa sitä varten erityinen yhteisö, äiti, joka Jumalan sanalla synnyttää jokaisen kristityn ja kantaa häntä." *Ä* Vai on PH;lla äitikin. Täyttä PH;n pilkkaa.,
Miksi Luterilaista, eikö Raamattu riitä?
Synninpäästön välittäjiksi Jeesus on asettanut siis edellä olevien luterilaisen kirkon opetuksen ja raamatun mukaisesti uskovaiset, jo syntinsä anteeksi saaneet eli synninpäästöllä siunatut ihmiset, kuten edellä Joh.20 kertoi.** Naurettavaa soopaa. Luterilainen kirkko on porttokirkko, naispappeineen, lesbopiispoineen ja presidenttiseen. Sillä ei ole Jumalan kanssa mitään tekemistä.
Raamattu tuntee vain yhden naisen tehtävän Temppelissä, ja se on TEMPPELIHUOIRA.
Jo paratiisissa käärme istutti epäilyksen Jumalan sanaan "älkää ottako siitä puusta...", nyt käärme, Admata pyrkii kovasti ja taitavasti laittamaan epäilyksiä Joh. 20:ssä olevia Jumalan sanoja kohtaan "joille TE synnit anteeksi annatte..." ja "joilta Te synnit pidätätte", sekä harhaopillaan viemään luterilaiseen tunnustukseen uskovia ihmisiä pois kirkkomme perustavimmista opeista. ** admada on
sata kertaa fiksumpi, kun yksikään VL. Hän ei omi mm. opuslasten avaimia, kun te, saatanan seuraajat, saatana mukaan luettuna.
Kes.
28.07.2010 13:08
Kerrot asiasta, missä Paavali tapasi opetuslapsia. Näin Raamatussa sanotaan, mutta kysymyksessä ei ollut ne 11m jotka olivat Herralle läheisiä, vaan muita opetuslapsia. Siksi tieto PH;sta oli vajavaista.
Tuossa Paavali siis toteaa, että ensin on usko Kristukseen (joka puhdistaa ihmisen ja antaa synnit anteeksi) ja sitten puhdistettuun astiaan 'lasketaan' sinetiksi Pyhä Henki. Eihän Pyhää Henkeä anneta likaiseen astiaan. ** Tässä kävi juuri näin, mutta on myös kertomuksia, jossa Henki laskeutui ennen, kuten vanha Testamentti, silloinhan Kristusta ei vielä ollut, lupus vain.
Samoin uskoontulemista seuraa kaste - ensin usko ja sitten kaste ja Pyhä Henki. ** Henki ei ole riippuvainen ihmisestä. Hän tekee kuten itse katsoo. Miten oli Paavalilla itsellään? Henki tuli Häneen ennekuin Hän otti vastaan Kristuksen.
Henki sokaisi ja puhutteli Hänet Herralle, vasta sitten tuli vakaumus Herraan, eikä siihen tarvittu yhtään ihmistä avuksi, muuta kun näön saamiskeksi takaisin.
Olet liikuttavan oikeassa, että uptuskastetta, joka on ainoa, mitä Raamattu tuntee, ei tehdä, ennkuin ihminen on vastaan ottanut Jeesuksen Herrakseen. Siksi ei mm VL;iä voi kukaan kastaa, pientä ryhmää lukuun ottamatta.
Tuhlaajapoika vertauksessa Isä ensin armahti ja puhdistetun pojan päälle palvelijat pukivtan puhtaisiin vaatteisiin ja sinetiksi annettiin sormus. ** Juuri näin. Amen. Mutta on hyvä tietää, miksi sormus mm. annettiin, se annettiin kyläläisten vihan vuoksi, jotteivät He voi tehdä pojalle mitään.
Luukas kirjoittaa > Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
28.07.2010 07:56
täyttikö Jeesus omat syntinsä??
Kysymys Meilille.
27.07.2010 16:26
Tarkennusta!
meillä on sovitus synneillemme! ** Mistä löydät tukea sille, että pelastut tulee synnin sovituksen vuoksi.
Voin vastata, että ei mistään, vaan se on pelkkää liturgiaa.
Muistatko mitä Jeesus sanoi viimeiseksi ristillä? - Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä
Täyttikö Hän oman syntinsä, Vl synnin vai mitä Hän täytti.
Kun löydät vastauksen tähän, olet pelastettu.
Kes.
27.07.2010 10:41
on, valta on annettu Jeesukselle, Jumala vain odottaa tuloksia.
Eikö Jeesus olekkaan Herrasi??
26.07.2010 20:59
- voi olla noin ulkona??
Jumalako sinut Taivaaseen päästää??
Nyt alan ymmärtää, olet muslimi.
Uudestisyntyneen vie Taivaaseen Jeesus, esittelee isälleen,,, - että se sana kävisi toteen, jonka hän oli sanonut: "En minä ole kadottanut ketään niistä JOTKA SINÄ OLET MINULLE ANTANUT". Yhtään niistä en ole kadottanut.
Mitä tykkäät siitä ajasta, kun Jeesus tulee Jerusalemiin, ( Ilmestyskirja ) ja hallitsee juutalaisten ja Pyhien kanssa omiaan 1000 vuotta, ja Jumala on itse Taivaassa ja Jeesus tekee tuomion yhdessä Pyhien kanssa, että Jumalalle jää vain puhtautta??
Onko aivan outoa??
Jeesus itse sanookin Joh. 5:22 -Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, 25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.
Juuri Jumalan ääntä ei kuulukaan.
Eikö Jeesus olekaan sinulle Herra?? Olet tosi liemessä jumaliesi kanssa.
Mutta Ilmestyskirjaa ei saakaan lakossanne tutkiakaan, joten sorry??
26.07.2010 20:57
ihmisen vie???
Oletko muslimi?
Mutta ei Jumala väkisinkään vie ihmistä taivaaseen. Raamattu sanoo tästä, että minä panen hyvän ja pahan eteesi, mutta valitse hyvä. Maailman matka ihmisellä on valintatilaisuus. ** Mitäh,,, Viekö Jumala ihmisen taivaaseen,,, huh??
26.07.2010 20:30
Raamattu lupaa että jokainen etsivä löytää. ** Näin Sana sanoo.
Tämän täytyy päteä myös Jumalaan. ** Mitähän ajattelet, onko Jumalalla jokin hukassa? Täsmennätkö?
Jeesus kertoo vertauksen kadonneesta lampaasta jota painen lähti etsimään ja vertaus ymmärretään kristillisyydessä niin että Jumala etsii meitä kadonneita ihmisiä. ** Ei ymmärretä kristillisissä piireissä, vaan ymmärretään niin, että Jeesus hakee kadonneen. Hän jopa sanoo, että on vain meitä, Israelin kadonneita heimoja varten?? Ei muita, mutta näissä kristillisissä piireissä käsitetään, että jokainen joka etsii Jumalaa, löytää sen vasta kun on löytänyt Pojan, Jeesuksen Herrakseen.
UT;n mukaan jumala ei etsi ketään.
Johannes mainitsee Jeesuksen serkkuna Hänen sanoneen - Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
Näin ymmärretään kristillisissä piireissä, mutta ei SRK;ssa, sillä heillä on vain palaamisen armo, ja se ei ole Kristukseen, vaan lahkoon.
Jos Jumala etsii jokaista niin hän myöskin löytää jokaisen eli jokainen tulee viimein pelastumaan. ** Jumala ei tuomitse ketään, ei myöskään pelasta, pelastaja on Jeesus.
Kristillisyydessä ajatellaan edelleen, että Jumala HALUAA pelastaa jokaisen ja kristityt rukoilevat: "Tapahtukoon Sinun tahtosi maanpäällä niinkuin Taivaassa"! Ei hassumpi homma. :) ** Tämä ei ole kristillisyyttä, ainoastaan lestadiolaisuutta, sillä Kristityt tietävät, että valta on Jeesuksella Kristuksella, ei enää Jumalalla, kuten Sinäkin luulet.
Tuo on Johanneksen rukous, jota ”kristittynne” sanovat Jeesuksen rukoukseksi.
Kes.
26.07.2010 20:27
Hienoa pohdintaa.
Ja kyllähän Raamatun mukaan ainakin juutalaiset - tuo Jumalan valittu kansa - ovat avainasemassa valittaessa UTK:n eli Uuden Taivaan Kansalaisia. Vai lyökö vl:t tämänkin Jumalan tahdon "läskiksi" eivätkä kelpuuta edes juutalaisia Jumalan valtakunnan asukkaiksi? ** Kysymys on VL;stä, ei Jumalasta. Jos näin olisi, olisi se kirjoitettu Kirjaan.
Jos Jumala olisi edes hieman osittanut lestadiolaisuudelle valoa, olisi Hän maininnut heidät Raamatussa.
Katsotaan vaikka juutalaisia. Heille on palstatilaa Raamatussa reilusti. Lähes 70%. Eikö tämä kerro jo jotain, kun vielä löytyy lauseita, kuten;
Matt. 15:24
Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty MUITA KUIN ISRAELIN KANSAN KADONNEITA LAPAITA varten ( Diasporassa olevaa 10 heimoa )
Room. 11:26
ja niin kaikki ISRAEL ON PELASTUVA, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
Mutta rehvastellaanko me, että – vain me pelastumme. Emme, vaan messiaanisina kerromme että - Niin paljon Jumala rakasti ihmistä, että antoi ainokaisen poikansa, ettei kukaan, JOKA HÄNEEN HERRUTEENSA USKOO HUKU, vaan pelastuu.
Tähän on lahkolaisilla vielä pitkä matka.
syyllistyykö vl-uskovaiset ylpeyden kavalaan syntiin? ** Kysyä saa, - millä he ylpeilevät? Vastus kuuluu – Isät lapsimäärällä!
Mielestäni on vaarallista alkaa julistaa Jumalan oikeuksilla, kuka pelastuu ja kuka jää portin ulkopuolelle. ** Raamattu muuten pitää kuoleman syntinä juuri tätä lahkolaisuutta.
Matteus kertoo 24 luvussa ( jota ei koskaan selitetä VL saarnoissa ) miten paheksuvasti Jeesus suhtautuu heihin, ja kertoo, että He tulevat lopun ajalla, kuten SRK.
23 "Jos joku silloin sanoo teille: TÄÄLLÄ ON MESSIAS, tai: 'Messias on tuolla', älkää uskoko.
24 Sillä vääriä messiaita JA VÄÄRIÄ PROFETTOJA ILMAANTUU, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että HE JOHTAVAT, jos mahdollista, VALITUTKIN HARHAAN
25 Tämän minä olen teille NYT ennalta ilmoittanut.
26 "Jos siis teille sanotaan: 'Hän on tuolla autiomaassa', älkää lähtekö sinne, tai jos sanotaan: HÄN ON SISÄLLÄ TALOSSA, ÄLKÄÄ USKOKO sitä.
27 Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo.
28 MISSÄ ON RAATO SINNE KORPPIKOTKAT KOKOONTUU.
Saattaapi olla, että kun kirjat kerran avataan, myös vl:lta tullaan kysymään, kuinka olet leiviskäsi maailmalla jakanut. *’ Heiltä kysytään vain ja AINOASTAAN, - OTITKO JEESUKSEN VASTAAN HERRANASI, OLETKO UUDESTISYNTYNYT? Kuten kaikilta muiltakin, ja he vastaavat, - minähän sanoin että Herra, herra??? joten siihen se jääkin.
Mehän tiedämme, ettei Vl ole muuta saanut kun palaamisen armon, ja se on omaa keksintöä.
Kes.
26.07.2010 19:46
Raamattu ei kerro ettei vienyt, koska se meni Heidän mukanaan.
26.07.2010 16:32
Viimeksi siitä, eikö Raamatussa todellakaan ole kohtia, joissa synnit on saatu anteeksi suoraan Jumalalta ilman inhimillisiä välikäsiä. **
Tässä kysymyksessä on hyvä tietää hengellinen historia, sekä tuntea kirjoitukset.
Jumalan jumaluus ja valta oli Jumalalalla ehdoton, aina uuteen liittoon, siihen saakka kun Jeesus voitti ihmisenä kuoleman.
Hän totesi opetuslapsilleen Matt 28;18 - "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Tämän jälkeen Jumala ei armahda, eikä tuomitse ketään, vaan sen tekee Kristus.
Mutta synnin osalta vanhurkauttumiseen VT;n aikaan.
Tätä VL on hämmentänyt lähes saatanalaisella raivolla. He opettavat väärin jo lähtiessä, - synnit anteeksi, pääsen Taivaaseen.
Tuo on täyttä puppua. Taivaaseen ( iankaikkisuuteen ) pääsee vain uudestisyntynyt ihminen, joka on ottanut Jeesuksen sydämeensä, ja uskoo Hänet Messiaaksi. Se tarkoittaa elämässä, että VAIN HÄN ON HERRA.
Tässä VL vain haluaa hakea muille ihmisille ansaa, että keksittäisivät epäolennaiseen ja eivät tajua sitä, että samalla palaa helvetissä omatkin varpaat.
Vanhassa testamentissa papeilla, tuomareilla ja profeetoilla oli asema Jumalan ja ihmisten välillä. Heidät voideltiin pappisvirkaan (ks. esim. 3. Moos. 4:3,8:12), ja he toimittivat uhreja ihmisten syntien sovitukseksi.
Synnit saatiin anteeksi viattomalla verellä. Valittiinhan Israel kansana erikois- asemaan, sama on myös kansalla itsellä, heillä on aina päämies, ja Israelilla se oli Jumalan valitsema.
Vahassa liitossa ihmisen tuli TUNNUSTAA UHRIALTTARILLA rikkomuksensa, uhrata viattoman veri, jolloin Jumala SUORAAN HYVÄKSYI UHRILAHJAN, JA PYYHKI SYNNIN POIS.
Pappi taas uhrasi Pyhimmässä paikassa kerran vuodessa niiden puolesta, jotka eivät paikalle päässeet. Eläin piti olla naaras. Temppeli käytännössä lainehti eläinten verestä? Nämä löytyy 3. Moos. 5:5–6,10.
Vanhan liiton uhrit EIVÄT KOSKAAN voineet lopullisesti poistaa maailman synnin taakkaa. Koska synnit ovat rikkomuksia äärettömän täydellistä Jumalaa vastaan, pitäisi Jumalan itse uhrata itsensä, jotta uhri olisi riittävä poistamaan synnit. Niin Jumala tekikin. Heprealaiskirjeen sanoin jokainen vanhan liiton pappi uhrasi ”kerran toisensa jälkeen samat uhrit, jotka eivät milloinkaan voi poistaa syntejä. Kristus sitä vastoin on uhrannut yhden ainoan syntiuhrin ja asettunut pysyvästi istuimelleen Jumalan oikealle puolelle.” Tämä löytyy Hep. 10:11–12 Kaikki syntien anteeksianto tulee siis Golgatan ristiltä tämän toimituksen jälkeen, uuden liiton aikana, mutta se vaatii sen, että on ottanut vastaan Jeesuksen Messiaana.
On kuitenkin muistettava, että Johannes opetti Isä Meidän Rukouksen, jota Raamattua tuntemattomat pitävät Jeesuksen opettamana. Näin ei kuitenkaan ollut, sillä - Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niin kuin Johanneskin opetti opetuslapsiaan." Luuk. 11:1.
Mutta Jeesus vielä silloin oli Ihmisenä ja kirkasti Isää, joten Hän sen opetti myös opetuslapsilleen. Näin Hän hyväksyi sen, että Jumala ( Isä ) antaa synnit suoraan anteeksi, ennen Hänen omaa uhritoimitustaan, jonka jälkeen Jumala vaikenee Ihmisen osalta, ja kaikesta vastaa itse Herra, Jeesus Kristus.
Välimiehiä ei myöskään Kristus tarvitse, mutta uskovien yhteys on hyvä. Samoin Jeesuskaan ei syntiä sovita, ennekuin se on tunnustettu ja tehty parannus HÄNEEN. Siinä on hyvä olla mukana lähimmäinen, joka siunaa tapahtuneen.
Hän ei kuitenkaan ole milliäkään korkeammalla, mitä parannuksen tekiä.
Kes.
26.07.2010 08:13
Hänen omansa ei hoida seurakuntalaisiaan hirteen, eikä raiskaa niitä kotona.
Oikeassa olet.
25.07.2010 20:27
624 / 692