Raamattu lupaa että jokainen etsivä löytää. Tämän täytyy päteä myös Jumalaan. Jeesus kertoo vertauksen kadonneesta lampaasta jota painen lähti etsimään ja vertaus ymmärretään kristillisyydessä niin että Jumala etsii meitä kadonneita ihmisiä. Jos Jumala etsii jokaista niin hän myöskin löytää jokaisen eli jokainen tulee viimein pelastumaan. Kristillisyydessä ajatellaan edelleen, että Jumala HALUAA pelastaa jokaisen ja kristityt rukoilevat: "Tapahtukoon Sinun tahtosi maanpäällä niinkuin Taivaassa"! Ei hassumpi homma. :)
Jokainen etsivä löytää
28
203
Vastaukset
- Pieleen meni
¤¤¤Jos Jumala etsii jokaista niin hän myöskin löytää jokaisen eli jokainen tulee viimein pelastumaan.¤¤¤
vastaa Raamatun opetusta.- acimlai nen
"Jos Jumala etsii jokaista niin hän myöskin löytää jokaisen eli jokainen tulee viimein pelastumaan."
Miksi tämä ei vastaisi Raamatun opetusta?
Eikö Jumala sitten etsi jokaista?
Eikö Jumala kykene löytämään jokaista vaikka Hän kuinka etsii?
Eikö se että Jumala löytää ihmisen merkitse että ihminen ja Jumala on siellä missä ihminenkin ja ihminen siellä missä Jumala? - Pieleen meni
acimlai nen kirjoitti:
"Jos Jumala etsii jokaista niin hän myöskin löytää jokaisen eli jokainen tulee viimein pelastumaan."
Miksi tämä ei vastaisi Raamatun opetusta?
Eikö Jumala sitten etsi jokaista?
Eikö Jumala kykene löytämään jokaista vaikka Hän kuinka etsii?
Eikö se että Jumala löytää ihmisen merkitse että ihminen ja Jumala on siellä missä ihminenkin ja ihminen siellä missä Jumala?on vapaa tahto hyväksyä tai olla hyväksymättä Jumalan pelastustarjous. Jumala ei pakota ketään sisälle elävään uskoon eikä jätä ketään väkipakolla ulos.
Jumala tarjoaa pelastusta pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa - ihminen päättää itse, hyväksyykö hän tuon tarjouksen.
Joh. 3:16
"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." - acim lai nen
Pieleen meni kirjoitti:
on vapaa tahto hyväksyä tai olla hyväksymättä Jumalan pelastustarjous. Jumala ei pakota ketään sisälle elävään uskoon eikä jätä ketään väkipakolla ulos.
Jumala tarjoaa pelastusta pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa - ihminen päättää itse, hyväksyykö hän tuon tarjouksen.
Joh. 3:16
"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."Jumala Tahtoo että ihminen pelastuu.
Oletetaan että Ihminen EI tahdo pelastua.
Kumman tahto voittaa -lopulta? Ihmisen? Ihminenkö on IKUISESTI Jumalaa voimakkaampi? - acimlai nen
acim lai nen kirjoitti:
Jumala Tahtoo että ihminen pelastuu.
Kumman tahto voittaa -lopulta? Ihmisen? Ihminenkö on IKUISESTI Jumalaa voimakkaampi?Semmoinen korjaus edelliseen otsikkoon. Ihmisen tahto ja Jumalan Tahto. :)
- Pieleen meni
acim lai nen kirjoitti:
Kumman tahto voittaa -lopulta? Ihmisen? Ihminenkö on IKUISESTI Jumalaa voimakkaampi?mutta ei pakota. Ihminen päättää omalta osaltaan.
- Pieleen meni
acim lai nen kirjoitti:
Kumman tahto voittaa -lopulta? Ihmisen? Ihminenkö on IKUISESTI Jumalaa voimakkaampi?tahtoo, että ostaisin auton. Minä päätän, ostanko sen.
- acimlai nen
Pieleen meni kirjoitti:
tahtoo, että ostaisin auton. Minä päätän, ostanko sen.
..ei olekaan Jumala. Muuten hyvä yritys. ;)
- Meiliaikku
acim lai nen kirjoitti:
Kumman tahto voittaa -lopulta? Ihmisen? Ihminenkö on IKUISESTI Jumalaa voimakkaampi?Ihminen on heikko, koska hän on maasta ja maallinen. Mutta ei Jumala väkisinkään vie ihmistä taivaaseen. Raamattu sanoo tästä, että minä panen hyvän ja pahan eteesi, mutta valitse hyvä. Maailman matka ihmisellä on valintatilaisuus.
Jumala ei ole väärämielinen, että Hän veisi ilman ihmisen tahtoa hänet taivaaseen. Heb 11 :6 sanoo : Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen, sillä se, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa,että Jumala on ja että Hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät." Meiliaikku kirjoitti:
Ihminen on heikko, koska hän on maasta ja maallinen. Mutta ei Jumala väkisinkään vie ihmistä taivaaseen. Raamattu sanoo tästä, että minä panen hyvän ja pahan eteesi, mutta valitse hyvä. Maailman matka ihmisellä on valintatilaisuus.
Jumala ei ole väärämielinen, että Hän veisi ilman ihmisen tahtoa hänet taivaaseen. Heb 11 :6 sanoo : Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen, sillä se, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa,että Jumala on ja että Hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät."ihmisen vie???
Oletko muslimi?
Mutta ei Jumala väkisinkään vie ihmistä taivaaseen. Raamattu sanoo tästä, että minä panen hyvän ja pahan eteesi, mutta valitse hyvä. Maailman matka ihmisellä on valintatilaisuus. ** Mitäh,,, Viekö Jumala ihmisen taivaaseen,,, huh??- Meiliaikku
Kesitas kirjoitti:
ihmisen vie???
Oletko muslimi?
Mutta ei Jumala väkisinkään vie ihmistä taivaaseen. Raamattu sanoo tästä, että minä panen hyvän ja pahan eteesi, mutta valitse hyvä. Maailman matka ihmisellä on valintatilaisuus. ** Mitäh,,, Viekö Jumala ihmisen taivaaseen,,, huh??me olemme vastuussa Jumalle tekemisitämme ja tekemättä jättämisistä.
Meiliaikku kirjoitti:
me olemme vastuussa Jumalle tekemisitämme ja tekemättä jättämisistä.
- voi olla noin ulkona??
Jumalako sinut Taivaaseen päästää??
Nyt alan ymmärtää, olet muslimi.
Uudestisyntyneen vie Taivaaseen Jeesus, esittelee isälleen,,, - että se sana kävisi toteen, jonka hän oli sanonut: "En minä ole kadottanut ketään niistä JOTKA SINÄ OLET MINULLE ANTANUT". Yhtään niistä en ole kadottanut.
Mitä tykkäät siitä ajasta, kun Jeesus tulee Jerusalemiin, ( Ilmestyskirja ) ja hallitsee juutalaisten ja Pyhien kanssa omiaan 1000 vuotta, ja Jumala on itse Taivaassa ja Jeesus tekee tuomion yhdessä Pyhien kanssa, että Jumalalle jää vain puhtautta??
Onko aivan outoa??
Jeesus itse sanookin Joh. 5:22 -Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, 25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.
Juuri Jumalan ääntä ei kuulukaan.
Eikö Jeesus olekaan sinulle Herra?? Olet tosi liemessä jumaliesi kanssa.
Mutta Ilmestyskirjaa ei saakaan lakossanne tutkiakaan, joten sorry??- hamsteri
Pieleen meni kirjoitti:
mutta ei pakota. Ihminen päättää omalta osaltaan.
siis, että usko perustuu ihmisen omaan tahtoon ja päätökseen.
- hamsteri
acimlai nen kirjoitti:
..ei olekaan Jumala. Muuten hyvä yritys. ;)
haloo. Tämähän oli vertauskuvallista.
- hamsteri
Meiliaikku kirjoitti:
Ihminen on heikko, koska hän on maasta ja maallinen. Mutta ei Jumala väkisinkään vie ihmistä taivaaseen. Raamattu sanoo tästä, että minä panen hyvän ja pahan eteesi, mutta valitse hyvä. Maailman matka ihmisellä on valintatilaisuus.
Jumala ei ole väärämielinen, että Hän veisi ilman ihmisen tahtoa hänet taivaaseen. Heb 11 :6 sanoo : Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen, sillä se, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa,että Jumala on ja että Hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät."ei taivaaseen tahtoisi. Suurimmalla osalla ihmisistä on tahto päästä taivaaseen.
- hamsteri
Meiliaikku kirjoitti:
me olemme vastuussa Jumalle tekemisitämme ja tekemättä jättämisistä.
yskin armo pelasta, mikä on Jumalan lahja, eikä teot.
- Pieleen meni
hamsteri kirjoitti:
siis, että usko perustuu ihmisen omaan tahtoon ja päätökseen.
en sanonut. Sinä sanoit.
- Meiliaikku
Lupaus on voimassa edelleenkin, mutta entäs sitten, kun kaikki eivät etsi pelastusta itselleen?
- hamsteri
suurin osa etsii.
Raamattu lupaa että jokainen etsivä löytää. ** Näin Sana sanoo.
Tämän täytyy päteä myös Jumalaan. ** Mitähän ajattelet, onko Jumalalla jokin hukassa? Täsmennätkö?
Jeesus kertoo vertauksen kadonneesta lampaasta jota painen lähti etsimään ja vertaus ymmärretään kristillisyydessä niin että Jumala etsii meitä kadonneita ihmisiä. ** Ei ymmärretä kristillisissä piireissä, vaan ymmärretään niin, että Jeesus hakee kadonneen. Hän jopa sanoo, että on vain meitä, Israelin kadonneita heimoja varten?? Ei muita, mutta näissä kristillisissä piireissä käsitetään, että jokainen joka etsii Jumalaa, löytää sen vasta kun on löytänyt Pojan, Jeesuksen Herrakseen.
UT;n mukaan jumala ei etsi ketään.
Johannes mainitsee Jeesuksen serkkuna Hänen sanoneen - Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
Näin ymmärretään kristillisissä piireissä, mutta ei SRK;ssa, sillä heillä on vain palaamisen armo, ja se ei ole Kristukseen, vaan lahkoon.
Jos Jumala etsii jokaista niin hän myöskin löytää jokaisen eli jokainen tulee viimein pelastumaan. ** Jumala ei tuomitse ketään, ei myöskään pelasta, pelastaja on Jeesus.
Kristillisyydessä ajatellaan edelleen, että Jumala HALUAA pelastaa jokaisen ja kristityt rukoilevat: "Tapahtukoon Sinun tahtosi maanpäällä niinkuin Taivaassa"! Ei hassumpi homma. :) ** Tämä ei ole kristillisyyttä, ainoastaan lestadiolaisuutta, sillä Kristityt tietävät, että valta on Jeesuksella Kristuksella, ei enää Jumalalla, kuten Sinäkin luulet.
Tuo on Johanneksen rukous, jota ”kristittynne” sanovat Jeesuksen rukoukseksi.
Kes.- Meiliaikku
uskon, että Jumala ja Jeesus keskustelevat sen verran keskenään, että Kaikki kadonneet lampaat löytyvät.
Liiallinen Jeesus korostus ja Jumalan syrjään heittäminen on minulle, luterilaiselle vierasta. Ymmärrän, että Jumala on kaikkea kolmea Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä. Meiliaikku kirjoitti:
uskon, että Jumala ja Jeesus keskustelevat sen verran keskenään, että Kaikki kadonneet lampaat löytyvät.
Liiallinen Jeesus korostus ja Jumalan syrjään heittäminen on minulle, luterilaiselle vierasta. Ymmärrän, että Jumala on kaikkea kolmea Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä.on, valta on annettu Jeesukselle, Jumala vain odottaa tuloksia.
Eikö Jeesus olekkaan Herrasi??- Sama homma
Kesitas kirjoitti:
on, valta on annettu Jeesukselle, Jumala vain odottaa tuloksia.
Eikö Jeesus olekkaan Herrasi??opettanut tuota harhaa ja nollannut Jumalan vallan ja voiman.
- acimlai nen
"UT;n mukaan jumala ei etsi ketään. "
Henkilökohtaisesti olen aivan samaa mieltä.
Samoin tästä:
"Jumala ei tuomitse ketään, ei myöskään pelasta, pelastaja on Jeesus. "
Näköjään en ollut tarkkana sen suhteen että kristillisyydessäkin erotetaan se mitä Jumala on/ tekee.. ja mitä Jeesus on/tekee.. No nytpähän selvisi. Kiitos. Sama homma kirjoitti:
opettanut tuota harhaa ja nollannut Jumalan vallan ja voiman.
tästä.
1Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "MINULLE ON ANNETTU KAIKKI VALTA taivaassa ja maan päällä.acimlai nen kirjoitti:
"UT;n mukaan jumala ei etsi ketään. "
Henkilökohtaisesti olen aivan samaa mieltä.
Samoin tästä:
"Jumala ei tuomitse ketään, ei myöskään pelasta, pelastaja on Jeesus. "
Näköjään en ollut tarkkana sen suhteen että kristillisyydessäkin erotetaan se mitä Jumala on/ tekee.. ja mitä Jeesus on/tekee.. No nytpähän selvisi. Kiitos.ja Siunusta
- Sama homma
Kesitas kirjoitti:
tästä.
1Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "MINULLE ON ANNETTU KAIKKI VALTA taivaassa ja maan päällä.on ennenkin kerrottu, että kaikki valta on sekä Isällä että Pojalla - Jumalalla ja Jeesuksella.
On järjetöntä väittää, että Jumala olisi luovuttanut valtansa ja voimansa kokonaan pois itseltään. Tällaista ei tietenkään todeta missään kohtaa Raamatussa. - 2+15
Sama homma kirjoitti:
on ennenkin kerrottu, että kaikki valta on sekä Isällä että Pojalla - Jumalalla ja Jeesuksella.
On järjetöntä väittää, että Jumala olisi luovuttanut valtansa ja voimansa kokonaan pois itseltään. Tällaista ei tietenkään todeta missään kohtaa Raamatussa.vä järki olekkaan vangiksi otettu??
Menikö jauhot suuhun Kesitaksen edessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131524Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2621485- 1081134
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1231091- 76756
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168701- 150685
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala384588- 52572
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52515