Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Saarnattu on varmaankin, mutta yhtään näistä ei löydy Raamatusta
- Ananias ei saarnnut syntejä anteeksi
- Hän sai njäkönsä takaisin Anaiksen kätten päällepano rukousessa, minkä Jeesus käski mennä toetuttamaan. <
- Epäuskon synnit annetaan anteeksi??
Nämä elää vain petollisessa VL saarnassa, ei Raamatussa.
Hävettääkö?
12.05.2010 22:44
että Paavali sai syntinsä anteeksi??
Sopiiko laitta Raamtun kohta??
12.05.2010 22:39
puolesta Seemiläisiin, olen Pataani. Mutta missä se ilemnee, että on synnit anteeksi ilman uhria.
Pane Raamatun kohta.
12.05.2010 22:03
Nooalla ja Jumalalla oli LIITTO, luuletko sinä että se ei merkitse mitään . ** Ensinnäkään minä en luule mitään, minä tiedän, uskon ja opetan.
Voisiko kesita kuulla joskus muita , eikä painaa eteenpäin kuin härkä .
Kuka se sanoikaan , jospa minulla olisi järkeä ettei tarvitsisi jyllätä voimalla ** Niin, mutta vastasitko, et, kuten aina.
Pystykorva pystyy samaan.
12.05.2010 22:01
Niitä on Raamatussa n 620.
Sulla on kumma tyyli , sinä väärennät Raamattua , ei missään sanota että hän oli alasti , vaan Mooseskin kirjoittaa että hänen viittäansa lieve oli siirtynyt , ja hänen häpynsä näkyi .
Naurettavaa. Eikö sinulla ole Raamattua?
1. Moos. 9:21
Mutta kun hän joi viiniä, niin hän juopui ja makasi alasti majassansa.
Miltä vaikuttaa, miten siihen sopii se ”työstä väsynyt”, missä jakeessa se ilmenee?
Kyllä Katuva sai myös silloin synnitanteeksi , miksi Muuten Jeesus kävi lunastamassa VT:n aikaiset kristityt
** Kerro kohta Raamatussa, on helpompi. Kerro Ykisikään kristitty VL aikaan. Olet aika vekkuli?? Kristitty, ennen Kristusta. Vl ennen Laestadiusta, yhtä hullua.
, ,, Hän kävi kuitenkin tuonelassa , saarnasi evankeliumin , ja lunasti
kaikki jotka halusivat tulla pelastetuiksi , eli katuivat syntejään ,,vähän eritavalla kuin
VL kristityt ,, ** Kävikö saarnaamassa syntejä anteeksi:: Narutettavaa,, kerro yksikin kohta, pelkkä Vl saarna ei riitä minulle?
Jeesus sanoi ryövärille Totisesti , totisesti sinä olet tänäpäivänä MINUN
kanssani paratiisissa , ** Miksi? Siksi kun Hän totesi, että JEESUS ON HERRA, mutta ei todennut, kuten pakana VL- synnit anteeksi annettu?
Eihän Jeesus ole VL;ille Herra?
Mikähän se paikka mahtaa olla ? ** Mikä paikka?
12.05.2010 21:58
Puhe siitä, oliko Nooa uskossa, vain ei selviää lukemalla Raamattu, jossa se Hänen osaltaan vahvistetaan kolme kertaa.
1 Moos 6. 8 Mutta Nooa oli Herralle MIELUINEN
9 Tämä on kertomus Nooasta ja hänen suvustaan. Nooa oli aikalaistensa joukossa AINOA OIKEAMILEINEN JA NUHTEETON, JA VAELSI JUMALALLE KUULIAISENA.
7 kirja; 1 Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut SINUT AINOAKSI VAHURKAAKSI tämän sukupolven joukossa.
Missään ei sanota sitä mitä t: sanoo, että vuotta vaille elämäänsä.
Kes.
12.05.2010 08:01
Kerro kohta?
11.05.2010 20:59
Hänenkö, jolle vastasit?
11.05.2010 20:42
Raamatussa, paikka ihan riittää??
11.05.2010 20:39
kysymykseen?
11.05.2010 20:27
viinistä???
Kuka se valehtelee?
11.05.2010 20:26
Kiitos.
11.05.2010 20:25
antoi Noalle??? Sehän Vl käsityksen mukaan pitää kuulla toiselta ihmiseltä?
11.05.2010 18:55
arviosi Nooan uskon heikouksista?
11.05.2010 16:48
.
Kun kaikki oli ryhtynyt puuhiinsa , Nooa perusti viiniryple tarhan, kun sato oli hyvä teki hän viiniä , koska se oli tarkoituskin ja kun hän otti nauttikaseen hän nukahti oli töistään väsynyt .** Mitäh. Töistä, yritätkö väärentää Raamattua? Hän juopui viinistä. 1 Moos 9:21 Mutta kun hän JOI VIINIÄ, HÄN JUOPUI ja jäi alastomana makaamaan telttaansa.
Miksi valahtelet?
Uskon että Moosekselle on annettu tarkempia tietoja , Uskon myös että katuva sai synnit anteeksi asilloinkin niin kuin tänäänkin ja Uskon että varmasti näemme Nooan , kiun muutkin kerran. ** Uskot väärin. Silloin piti myös uhrata, ei vain katua. Vilkuttelulla ei ollut mitään sijaa. Olet hyvin vähän perillä kirjoituksista.
Ne tytöt oli Lootin, jotka olivat paenneet Soroman ja Gomoran tuhoa , he tekivät niin ja kumpikin tuli raskaaksi ,ja kunpikin sai terveen pojan ( silloin ei vielä ollut Jumala kieltänyt veljen ja siskon liittoa se tapahtui Mooseksen aikoihin . ** Kysymys oli Mizvasta, ei vain kieltämisestä, joka annettiin meille juutalaiselle. Noa ei ollut varsinaisesti juutalainen.
11.05.2010 15:33
Vl-opin mukaan anteeksiannettua syntiä ei saa muistella, ei sen tekijä eikä hän, joka synninpäästön on saarnannut. ** Aika mautonta harhaa. Tuosta saa sen käsityksen, että ITSE VL PYSTYY JEESUKSEN ROOLIIN, ELI Golgata sovitustyöhön.
Se on todella suurta Jeesuksen häpäisyä. Heille on muodostunut viime aikoina jopa lähetysnäky, joka on Kristuksen sovitustyö Golgatalla??
Kysymyksessähän on Jeesuksen sovitustyö? Ei Lestadiolaisten, eikä Kristuksen. Jeesus kuoli ristillä Jeesuksena, tuli kirkastettua Kristukseksi VASTA KUOLEMAN VOITTAJANA.
Näin vähän SRK tietää Raamatusta. Toisaalta myös jonkun pahaisen VL saarnaajan arviointi siitä, pidättääkö Hän vain päästääkö Hän jonkun lähimmäisen synnistä? On kauhistuttavaa JUMLAN PILKKAA.
Tämän arvioinnin suorittaa vain Kristus. Koko lahko on helvetin tiellä näillä uskomuksillaan, olla Jumalan edessä Kristuksena.
Käytännössä He ottavat Jumalan roolin – ette saa muistella mitä me TÖPPÄÄMME??? Tämä on heille niitä myllynkivi hommia.
Tällä SRK pimittää jäsenistönsä taloudelliset ja poliittiset vääryydet, sekä omat insestinsä.
Ripissä lähimmäinen johtaa ihmisen Jeesuksen Kristuksen jalkojen juureen ja Hän puhuu asian Hänelle, ei ”ripin vastaan ottajalle”. Hän on vain todistaja, että Jeesus kuulee parannuksen Häneen ja tehdyistä synneistä ja vapauttaa uskomalla Hänet Herraksi. Asia ei tarvitse muista Herroja.
Ripissä ei rippi isä mitenkään päästä pälkähästä asioista, jotka ovat Hänen päällään, kuten rikokset. Ne on sovitettava yhteyskunnan kanssa. Paavali ja Siilas olivat kerran syyttä vankilassa ja kun Paavali sanoi Heidän olevan Rooman kansalaisia, tuli heitä syyttömiä ruoskijoiden silmissä ja heille sanottiin, -lähtekää. Mutta Paavali sanoi, - olette tehneet syntiä ja väärin, teidän on vastattava teoistaan.
Näistä teoista tulee vastata myös VL.
Kes.
10.05.2010 07:54
ettei Jeesus tehnyt juuri tunnustekoja, ennekuin sain kasteessa Pyhän Hengen.
Kasteesta alkoi vasta Hänen Voideltu toimintansa, jota ei VL voi saavuttaa, ilman Henkeä. Heillä ei ole yhtään armolahjaa.
Kes.
08.05.2010 22:45
sinulla, Kesitas kummallinen käsitys taivaaseen pääsystä. Luuletko, että sinne mennään anteeksiantamattomien syntien kanssa, vai onko sinun päämäärä vain tuhatvuotinen valtakunta maan päällä? ** Ensinnäkään minä en luule mitään, vaan tiedän ja uskon.
Sinä sitä vastoin et. Kerrotko missä kohti Raamatussa kerrotaan, että päästetään iankaikkisuuteen – synnit on anteeksi? Tätä olen kysynyt usein, et ole vaan koskaan vastannut, ETKÄ PYSTY VASTAAMAAN.
Sitä vastoin siellä on esimerkkejä siitä, miten Paratiisiin mennään. – Tunnustamalla Jeesus Herraksi. Kuten ristin ryöväri. Saarnasiko Hänelle joku lestadiolainen synnit anteeksi, tai saarnasiko sen Hänelle itse Herra. Ei, vaan Hänen suun tunnustus pelastukseen oli VAIN SE, ETTÄ JEESUS ON HERRA, MESSIAS.
Kysyt onko minulla päämäärä vain tuhat vuotinen valtakunta? On tietenkin, koska sinne pääsevillä ei ole toiseen kuolemaan vaaraa. Se on esiaste Jerusalemin paratiisiin. Sinähän ja lestadiolaisuus eivät edes tunne koko milleniumia, saatikka tunnusta sitä.
Sinne kait pääsee kaikki venkuloita myöten. ** Taitaa olla vikaa silmissäsi, sinne pääsee vain me PYHÄT: Olen sen kertonut tällä palstalla muutaman vuoden ajan, löytyy muuten Raamatusta.
Kristuksen lunastustyö ei tule, kuin manulle illallinen, vaan Hänet pitää ottaa uskolla vastaan. Parannus synnistä pittää tehä , sitten pääsee taivaaseen. ** Pääseekö. Näytä paikka,,,,, Sinne pääsee vain Pyhät uudestisyntyneet kristityt, jotka suulla tunnustaa Jeesuksen Herraksi.
Sinuakin neuvotaan uskomisen asiassa, kuten hoviherraa, mutta sinä et usko. Käännät minunkin kirjoitukseni ihan päälaelleen oman tulkintasi mukaan. ** Mihin Hoviherra ei uskonut?? Hoviherra uskoi Kristukseen Herrana, kuten minä ja kastettiin, kuten minut, kun tunnusti Jeesuksen Herrakasi, mutta sinä kuljet pakanoiden teitä.
Olet todella naurettava.
En sanonut, että rippi pelastaa, vaan se on armoetu, että saa erikseen nimeltä mainitut synnitkin anteeksi, tuplasti. ** Vi on synnillä oikein määrittelemänne nimi, kuuluuko insesti ja pedofilia niihin, miten tupakka, saastuttajana.
Kastetta en väheksy mitenkään, mutta en korosta sitä peastuksena, koska se ei Raamatunkaan mukaan ole sitä. ** Miten kommentoit tätä, ja miksi se mainitsemasi Hoviherra kastettiin? 1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus
06.05.2010 07:50
Paljon olet kokenut ja pahimmat, kuten taloudellinen vääristymä, sekä insestit jäivät mainitsematta.
Miksi vanhoillislestadiolaiset kuuluvat kirkkoon, joka ilmiselvästi tänä päivänä palvelee paholaista!? ** Rahan vuoksi. He kuppaavat rakasta vihollistaan koko ajan ja raakasti.
Itse aion liittyä Luther-säätiöön, joka palvelee raamattua ajankulusta riippumatta. * Mielestäni Raamatun sanoma ei ole palvella Raamattua, vaan Kristusta.
Raamatussa ohjeistetaan, että kaste ja ehtoollinen ovat muistotilaisuuksia Jeesuksen suhteen, * Ehtoollinen kyllä, mutta missä mainitaan, että kaste on sitä. Kaste on vanhan ruumiin jättämistä veden alle ja uusi ruumis, Kristus ruumis nousee ylös uudestisyntyneenä, ja Pyhänä. Vaikuttaa, ettet ole kovin selvillä Jeesuksen opetuksista.
mutta samassa pyhässä kirjassa toisessa kohdessa sanotaan (laitan myöhemmin missä kohdissa), että kasteessa lapsi otetaan Jumalan valtakunnan jäseneksi ja ehtoollisella saa kaikki synnit anteeksi. ** Ei kannat pitää kiirettä, sillä Raamattu ei puhu vauvakasteesta mitään. Jeesus kyllä siunasi lapsia, mutta ei kastanut, aikuisia kyllä kastettiin.
…ä ajatuksella vanhoillislestadiolaiset ovat valinneet puolensa? ** Sinunkin puoli on hieman hakusalla, kun etsit seurakuntaa, etkä Kristusta ja kastetta.
Vanhoillislestadiolaisessa ajatusmaailmassa ehtoollinen on muistotilaisuus johon kuulu mennä mieli puhtaana. * Missähän se on Raamattuun kirjoitettu? Puhtain mielin??
Mutta kaste,,, muistotakilaisuus, sehän on uuden elämän alku aikaiselle ihmiselle, joka löytää Jeesuksen. Raamattu sanoo selvästi- 1 Piet 3;21-22 Tuon ESIKUVAN mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te SIINÄ LUOVUTTE SAASTAISESTA ELÄMÄSTÄ, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja JOLLE ON ALLISETTU enkelit, vallat ja voimat
Eli, miten vauva luopuu saastuneesta elämästä???
Tarkistuksen paikka.
Kes.
04.05.2010 21:10
Kyllä Vl on siihen syypää, äänestämällä puoluetta, joka maksaa Kreikan töppäilyt.
Keskusta ja Kokoomus on Vl suosiossa. He ovat maksamassa Kreikalle rahaa, jonka He ovat ottaneet lainaksi kasvottomalta kapitalistilta ja Suomi on maksajana.
Teillehän se käy, kaikki mitä sanotaan, te teette mukisematta, tajuamatta edes tilannetta.
Kreikan kohdalla on kysymys sama kun kapakan pääsymaksu ravintolaan. Kreikka pääsee sisällä, ja mitä törsäämään, syömään ja juomaan.
Tämän pääsymaksun jälkeen ollaan allekirjoitettu maksusitoumus muiden vajeiden maksusta, ja KePu, sekä kokoomus panee Suonen kansan maksamaan.
On hyvä avata silmät ja katsoa mitä Perus- Suomaiset sanovat. Ei käy ilman vakuutta. Annamme rahaa jos saadaan Kreetan saari vaikka pantiksi. Rahastamme sitten sillä omamme takasin.
Ainoa tapa on selvitä tulevista kriiseistä, äänestää PS- puoluetta ja huolehdimme ensin omistamme.
Vika on niissä kaikissa jotka äänestivät näitä hallitus- puolueita.
Kes.
04.05.2010 19:06
634 / 692