saaminen.
Erehyin lukemaan roomalaiskirjetta heti alussa meinasin saaha sykärin
1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen palvelija, kutsuttu apostoliksi ja valittu julistamaan Jumalan evankeliumia, tervehtii kaikkia Roomassa olevia Jumalalle rakkaita ja hänen kutsumiaan pyhiä.* [1:1,7: Ajatuksen selkeyttämiseksi on jakeen 7 alkuosa ("tervehtii - -") siirretty jakeen 1 loppuun. : Ilmausta "pyhät" käytettiin alun perin Jerusalemin alkuseurakunnan jäsenistä, sittemmin kaikkien seurakuntien kristityistä.] [1. Kor. 1:1; Gal. 1:15]
2 Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, [Luuk. 1:70, 24:25-27; Joh. 5:39; 1. Piet. 1:10]
3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]
5 ja häneltä minä olen saanut armon ja apostolinviran, jotta hänen nimensä kunniaksi johtaisin ihmisiä kaikista kansoista uskonkuuliaisuuteen. [1. Kor. 15:10; Gal. 1:15,16 | Room. 16:26]
Siis saiko Saulus (myöhemmin Paavali) siis armon suoraan Jeesukselta Kristukselta. kuten 5:ssä jakeessa
lukkee.
Puhujaveljethän ussein saarnaavat kuinka uskomassa oleva Ananias saarnasi synnit anteeksi - vai miten tuo nyt sitten selitettään ?
Eikö armon saaminen ookki sammaa kuin syntien anteeksisaaminen ?
Paavalin armon
21
234
Vastaukset
- totuus esiin
Paavali sai syntinsä anteeksi , armon ja kutsun suoraan Jeesukselta:
Gal 1:1
"Paavali, apostoli, virkansa saanut, EI IHMISILTÄ, eikä ihmisenkautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta.."
Gal 1:11
"Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista,
enkä minä olekkaan sitä ihmisiltä saanut eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus
on sen minulle ilmoittanut."
Ap 26:16-18:ssa
kerrotaan, kuinka Jeesus itse ilmestyi Saulukselle ja asetti hänet PALVELIJAKSI JA TODISTAJAKSI !!
Raamattu ei kerro, että Ananias olis julistanut Paavalille synnit anteeksi, vaan ainoastaan
kun Ananias laski kätensä Paavalin päälle, tämä sai näkönsä takaisin ja täytettiin Pyhällä Hengellä!
Ap 9:17
Valitettavasti vl-läiset saarnamiehet opettavat väärin!- 88+88
Raamatun kohta: "Gal 1:11
"Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista,
enkä minä olekkaan sitä ihmisiltä saanut eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus
on myös monelle vl:älle, jopa eräälle puhujaveljelle avautunut ja uskovat niin, mutta tietysti seurakunnalle selittävät toisin. - Lukeva vl boy
88+88 kirjoitti:
on myös monelle vl:älle, jopa eräälle puhujaveljelle avautunut ja uskovat niin, mutta tietysti seurakunnalle selittävät toisin.''on myös monelle vl:älle, jopa eräälle puhujaveljelle avautunut ja uskovat niin, mutta tietysti seurakunnalle selittävät toisin.''
Eikö sitä pittäis olla ittelleen ja muille rehellinen. Onko sitten niin, että seurakunta on tärkeempi kuin Raamatun Sana vai miten tulukihet ? - Lukeva vl boy
että armon saaminen ja syntien anteeksiantamus on sama assie ?
Miksikähän on sitten hirtytty siihen oppiin, että uskomassa oleva Ananias saarnasi Saulukselle synnit anteeksi, jos sitä ei kerran Raamatussa niin sanota ? - 88+88
Lukeva vl boy kirjoitti:
Miksikähän on sitten hirtytty siihen oppiin, että uskomassa oleva Ananias saarnasi Saulukselle synnit anteeksi, jos sitä ei kerran Raamatussa niin sanota ?että vain seurakunnassa ja toisen ihmisen välittämänä, niin automaattisesti joka Raamatun kohdasta näin uskotaan, nimenomaan uskotaan.
- totuus esiin
Lukeva vl boy kirjoitti:
''on myös monelle vl:älle, jopa eräälle puhujaveljelle avautunut ja uskovat niin, mutta tietysti seurakunnalle selittävät toisin.''
Eikö sitä pittäis olla ittelleen ja muille rehellinen. Onko sitten niin, että seurakunta on tärkeempi kuin Raamatun Sana vai miten tulukihet ?menisi hyvä työkalu kiristää ja painostaa uskovia, jos luovuttaisiin tuosta "kahden välimiehen opista"!!!!
Lampaathan eivät silloin enää olisi riippuvaisia seurakunnan armonneuvoista!!!! - maine menisi!
Lukeva vl boy kirjoitti:
Miksikähän on sitten hirtytty siihen oppiin, että uskomassa oleva Ananias saarnasi Saulukselle synnit anteeksi, jos sitä ei kerran Raamatussa niin sanota ?muuttumaton!!!
Jos sitä muutettaisiin, niin sehän todistaisi, että SRK on erehtynyt!!!! - 88+88
totuus esiin kirjoitti:
menisi hyvä työkalu kiristää ja painostaa uskovia, jos luovuttaisiin tuosta "kahden välimiehen opista"!!!!
Lampaathan eivät silloin enää olisi riippuvaisia seurakunnan armonneuvoista!!!!Tämä pelkohan se meillä on, että vallan ja valta-aseman puolustaminen menee Jumalan sanan totuuksien edelle.
- Lukeva vl boy
88+88 kirjoitti:
että vain seurakunnassa ja toisen ihmisen välittämänä, niin automaattisesti joka Raamatun kohdasta näin uskotaan, nimenomaan uskotaan.
lukkee etteenpäin roomalaiskirjettä ja muita. Tiiä mitä syömmen tykytyksii sitä soapi.
Lainasit galatalaliskirjettä. Siellä näytti olevan smanasuuntaista kirijotusta. - Puhujan vaimo
Lukeva vl boy kirjoitti:
lukkee etteenpäin roomalaiskirjettä ja muita. Tiiä mitä syömmen tykytyksii sitä soapi.
Lainasit galatalaliskirjettä. Siellä näytti olevan smanasuuntaista kirijotusta.mitä puhujaveljet opettavat.
- Ei saisi opettaa
88+88 kirjoitti:
on myös monelle vl:älle, jopa eräälle puhujaveljelle avautunut ja uskovat niin, mutta tietysti seurakunnalle selittävät toisin."Raamatun kohta: "Gal 1:11
on sen minulle ilmoittanut.""
Tämän mukaan kennellekään ei edes pitäisi opettaan jotain tiettyä tapaa uskoa. Uskson ja ymmärryksen pitäisi tulla suoraan Jeesukselta.
Mutta paha paikka, jos opettajat sanovat Jeesuksen kuolleen ja ovat itse asettuneet hänen paikalleen. Näin saadaan ihmisen opettamaa uskoa opetettua ihmisille.
- Puhujan vaimo
saarnattu, että Ananias saarnasi synnit anteeksi Saulukselle ja Ananias täytettiin Pyhällä Hengellä ja
sai näkönsä taas takaisin.
Elä yhtään eppäile. Epäsuskon syntikin annetaan anteeksi.- maine menee
opetuksenkin saa anteeksi, jos myöntää rehellisesti, että on erehtynyt!
Mutta se taitaa olla liian kova pala vl-saarnaajille! on saarnattu vl-rauhanyhdistyksillä vuosikymmenet.
Samalla varoitellaan, etteivät vl:t mene yksinään lueskelemaan Raamattua. Sieltä he voisivat löytää totuuden tuostakin asiasta.Saarnattu on varmaankin, mutta yhtään näistä ei löydy Raamatusta
- Ananias ei saarnnut syntejä anteeksi
- Hän sai njäkönsä takaisin Anaiksen kätten päällepano rukousessa, minkä Jeesus käski mennä toetuttamaan. <
- Epäuskon synnit annetaan anteeksi??
Nämä elää vain petollisessa VL saarnassa, ei Raamatussa.
Hävettääkö?
- bnm,klö
Paavali oli itse itsensä pakoaoille apostoliksi asettanut. Ei hänen sanan ole Jumalan vaan epäjumalan sanaa.
Paavi, Paavali, Paul, Paulus, Paulos, Pope
ovat mutaatioita Paavi -tittelistä. Englanninkielinen Paul -nimi (kuten myös Paulus) on mutatoitunut Saul -nimen kautta, kun "paavi paavali oli Juutalainen". Nykyisessä Englannin kielessä "Paul" on Pope, ja Suomen kielessä Paavali on Paavi.
Tarsus/Tarsos (Paavali Tarsoslainen)
Tarsos on kaupunki nykyisessä Turkissa. 'Tarsoslainen' osoittaa kotikaupunkia, syntymäpaikkakuntaa. Paavi oli syntynyt Tarsus -nimisessä kaupungissa, nykyisen Turkin alueella.
Efesolaiskirje (1-6) alkaa
1 Paavali (Paavi), Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.
Mikä on Paavin (Paavalin) nimi?
Efesolaiskirje (1-6) päättyy
24 Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka rakastavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta-katoamattomuudessa. Efesolaisille kirjoittanut Roomasta, Tychicus.
Viimeistä lausetta ei ole Raamatussa.
Tychicus ei ole "Paavalin kirjuri" t m v, vaan Paavin nimi on Tychicus. Hän on Farisealainen ja Kirjanoppinut (luku- ja kirjoitustaitoinen) Gootti. Hän ei ole Roomalainen, mutta "Roomalaisena" hän vainoaa Juutalaisia. Hän muuttaa uskonsuuntaa (tekeytyy) Juutalaiseksi, ja "Juutalaisena" hän vainoaa Kristillisiä. Paavi Tychicus on keskeinen hahmo Kristinuskossa, ja Kristinuskoisena hän vainoaa Kristillisiä ja Juutalaisia kiihottaen Kansat toisiaan vasten. Muuttamalla identiteettiä ja vainoamalla ihmisiä, hän pääsi manipuloimaan kaikkia alkuperäisiä kirjoituksia, ja lietsomaan vihaa ihmisten välillä. - Ei Luther fani
Lutherin teokset läpi niin sitten vasta sekaisin oot.
Luther kirjoitii niin paljon, että monessa kohdin lyö korville aiemmin kirjoittamaansa.
Ei ihme, että ennen kuolemaansa harmitteli, että ei voinut poistaa osia kirjoituksistaan kun ymmärsi, että
on aiheuttanut jälkipolville lukuisia kiistoja.
Sieltä voi tosiaan jokainen valikoiden saada aivan omat opit.
Siksi kannattaa totta puhuen pysyä Raamatun totuuksissa eikä tehdä erehtyvistä ihmisistä ja heidän tulkinnoistaan epäjumalaa.- 88+88
vaimon tulisi tietää, että Jumalan sana sanoo:
"Raamatun kohta: "Gal 1:11
Jos uskoo Jumalan sanaa ja Paavalia, niin ei voi muuhun johtopäätökseen tulla, että Paavali sai evankeliumin ( ei sanaakaan, että olisi saanut Ananiaalta ) vaan Jeesukselta Kristukselta.
- Suurpiirteinen
puhujaveli kiireessä erehtyy.
Kannattaako sitä nyt niin nipottaa ?- 88+88
mutta ihmetyttää kovasti kun melkein kaikki puhujaveljet ovat kiireessä erehtyneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5191598- 641176
- 61872
- 62861
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18847Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101766- 76751
- 30707
- 63695
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691