Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vaikuttaa, ettet ole kovin perillä Raamatusta, ja ennen kaikkiaan Jeesuksen elämästä ja tehtävästä.
Käyn sen sinulle läpi.
Jeesus syntyi ihan normaaliksi vauvaksi, ja aikaan, jolloin Israelin heimo joutui suurin vaikeuksiin, Hän jopa joutui Isänsä ja äitinsä kanssa maan pakoon, alle vuoden vanhana. Varallisuuden siihen Hän sain idän tietäjiltä.
Jeesuksella ei ollut juuri mitään muista poikkeavia ominaisuuksia, ennekuin Hän temppelissä opetti pappeja 12 vuotiaana.
Luukas kertoo näin, 2 luvussa.
Hän istui opettajien keskellä, kuunteli heitä ja teki heille kysymyksiä.
47 Kaikki, jotka kuulivat mitä hän puhui, ihmettelivät hänen ymmärrystään ja hänen antamiaan vastauksia.
48 Hänet nähdessään VAHEMMAT HÄMMÄSTYIVÄT KOVASTI, ja hänen äitinsä sanoi: "Poikani, miksi teit meille tämän? Isäsi ja minä olemme etsineet sinua, ja me olimme jo huolissamme." ( Joten Jeesus ei opettanut vahvempien opista, vaan suoraan Jumalalta saaman tiedon mukaan )
49 Jeesus vastasi heille: "Mitä te minua etsitte? Ettekö tienneet, että minun TULEE OLLA ISÄN LUONA?" ( Tämän tietää vain kirjoitukset tunteva ja Israelilaiset, sillä 12 v. on aika, milloin ollaan aikaisia. )
50 Mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hän tällä tarkoitti. 51 Jeesus lähti kotimatkalle heidän kanssaan, tuli Nasaretiin ja oli heille kuuliainen. Kaiken, mitä oli tapahtunut, hänen äitinsä kätki sydämeensä.
52 Jeesukselle KARTTUI IKÄÄ JA VIISUTTA; Jumalan ja ihmisten suosio seurasi häntä.
Tämä oli Jeesuksen toinen vaihe, varhais- nuoruus, jolloin Hän valmistui Isän kirkastamiseen, LAIN ALAISENA.
Valta oli vielä silloin Isällä ja vain Jumala pystyi antamaan synnit anteeksi, uhraamalla viatonta verta.
Tässä ajassa Hän lanseerasi Isä meidän rukouksen, sillä Jumala oli vielä Herra ja Jeesuksella ei OLLUT VIELÄ KAIKKEA VALTAA.
Sitten tuli kaste. Se oli Jeesuksen todistuksen aikaan siirtymistä 30 ikävuodessa. Kasteessa Hän sai Pyhän Hengen ja tehtävän.
Tämän jälkeen Hän sai Isältä lisää Valtaa, ei kuitenkaan kaikkia, mutta ihmeisiin ja ihmetekoihin ne riitti. Hän alkoi ”markkinoida” itseään.
- Ettekö Te tunne kirjoituksia?? Hän usein sanoi. – Minä olen se lupus, MINÄ OLEN MESSIAS.
Tätä ei tajua Luterilainen ollenkaan.
Ristin kuolemalla, Hän täytti lain ja samalla teki sovinnon Ihmisten ja Jumalan välillä. Isämeidän rukoukset ja laki jäivät taakse ihmiseltä, joka sai Pyhän Hengen ja uudestisyntyi Hengessä ja kasteltiin Jeesukseen.
Kirkastumisessa Jeesus itse sanoo - Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä!!
Näin Hän sanoi Matt. 28:18 jakeessa, jonka jälkeen ei kertaakaan Hän maininnut mitään Jumalan vallasta Ihmiseen.
Kaikella on määrä- aikansa.
Kes.
27.04.2010 13:35
Aika suoraa tekstiä.
Tämä rippisalaisuus, ja VL rippi on heillä yksi mafia muoto.
Se mahdollistaa ”jumalan siunauksen” seuraaviin paljon käytettyihin synteihin.
- Taloudellinen rikollisuus, se voitta joka kerkiää ensin vilkutella.
- Perheväkivallan ja insestin.
- Salajuopottelun.
- Huoraamisen.
Näille kaikille on yhteistä Roomalais- katollinen menettely. Ripin aikana jopa palkolliset tekevät Mafiosoille murhia, mutta kun on anteeksi, on anteeksi.
Mutta ole liian kriittinen myös oikeaan rippiin, mikä on parannus synnistä ja Jeesuksen suojaan menemistä nöyränä ja katuvana. Tämän UT pyytää jopa huomioimaan.
Ihmisillä on myös asioita, joita ei tarvitse ulkopuolisten tietää. Se on yksilön vapautta, mutta kun Jeesus tietää kaiken, on hyvä olla jonkun uudestisyntyneen todistamassa, että ne on todella kärsitty jo Golgatalla.
Tämä saa Jeesukseen luottamuksen aikaan katuvalla.
Mutta kirkko taas laskee, kuten Vl, että pitää 9olla titteli, niin saa mennä rippisalaisuuden taakse. Tämä on pakanallista ja saatanasta.
Murhaa ei rippi poista listalta, vaan se on myös yhteiskunnan edessä sovittava. Meidän tehtävä on vain tulee innostaa ihmistä pääsemään pahuudesta ja siirtymään Jumalan Valtakuntaan, joka tulee vain Jeesuksen tunnustuksen kautta.
27.04.2010 13:07
täällä ja täytät sen vajavuuden näille varkain etsiville VL veljille, mitä minä en pysty täyttämään.
Shalom
Kes.
25.04.2010 09:30
Kaikki kirkkokunnat voivat kutsua kirkkonsa pyhiä toimituksia antamallaan nimellä. Asia ei nimestä riipu vaan sisällöstä.
Sakramentteja, Latinalaisen Sacramentum on teologinen käsite Länsi kirkon Rooman ja unierade östkyrkorna. Ortodoksiset kirkot puhuvat sen sijaan noin mysteereitä .
Sakramentti on käännös Kreikan μυστήριον, Mysterion, "salainen", ja ortodoksit kutsuvatkin sitä mysteerioksi.
Minulle ei ole vain auennut uudestisyntyneenä ihmisenä, että uskoni Kristukseen Messiaana olisi mysteerio???
Myös katollinen kirkko pitää armoa mysteeriona, eli sakramenttina???? Siihen liittyy mystiikkaa, joten on liian lähellä taikauskoja, ei kiinnosta. He myös tunnustavat, että se on mystiikkaa heille.
Näin He sen ymmärtävät.
Roomalaiskatolinen kirkko on sakramenttien numero seitsemän: kaste, vahvistus, parannuksen, rippi), avioliitto???? viimeinen voitelu, pappien koordinointi ja eukaristian. Nämä tulivat vasta 800 luvulla kuvioihin mukaan. Sairaiden mysteeriovoitelut yms tulivat vasta 1400- 1500 luvulla. Mikään niistä ei ollut Jeesuksen asettama, kastetta lukuun ottamatta.
Mutta sehän on EVLut kirkossa jätetty pois. Kaste taas on selkeä toimenpide vapaissa suunnissa, niin kuin itse Herra sen määrää.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on ALISTETTU ENKELIT, VALLAT JA VOIMAT.
Siinä ei esiinny juuri mysteeriota.
Kysyt? Jakaako sinun mielestäsi Kes Kolmiyhteinen Jumala armoaan ehtoollisen ja kasteen kautta ja uskotko että Kristus on niissä itse läsnä. ** On. 100% niille, jotka ovat uudestisyntyneet Hänessä. Mutta niille, ei, jotka eivät Häntä suulla tunnusta, se on heille kauhistus ja turmaa.
Sakramentissä aine ja sana yhtyvät tavalla, joka on mysteeri. ** Niin on, kun riittävän kauniisti ajattelee, sakramentissa ne yhtyy, jos sillä nimellä sanoo, mutta miksi pannan sakramentti, kun on jo oikea nimi, kaste, ja ehtoollinen, sehän hieman kyseenalaistaa mysteeriona niitä. Ilmeisesti minulla on liian heikko usko, lähteä leikkimään lihan panemilla nimillä.
Kaste
Kristus on itse asettanut pyhän kasteen (Matt. 28:18–20) ** Amen. Mutta ei ripottelua ja sinne pitää ITSE MENNÄ JA TUNNUSTAA Jeesus Messaaksi.
Ehtoollinen
Jeesus itse asetti ehtoollisen.
Kuten Kristuksen inkarnaatio eli Jumalan syntyminen maailmaan niin myös ehtoollinen on uskon salaisuus. Ehtoollisen ydin on yliluonnollinen, eikä sitä voi järjellä ymmärtää. Sen voi silti ottaa kiittäen vastaan. ** Mitä yliluonnollista siinä on jos itse Jeesus sen siunaa, kuten on luvannut, se on vain uskosta kiinni HÄNEEN.
Pyhät evankeliumin kirjoittajat Matteus, Markus ja Luukas sekä pyhä Paavali sanovat näin: ”Herramme Jeesus Kristus, sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti, mursi ja antoi opetuslapsilleen ja sanoi: Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen, kiitti ja antoi opetuslapsilleen ja sanoi: Ottakaa ja juokaa tästä kaikki; tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. Niin usein kuin te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni.” ** Muuten, erot heidän kesken on hyvin suuret. Vain Johannes oli paikalla. Ja vain Matteus puhu syntien anteeksi antamisesta. Muut olivat liian fiksuja eivätkä tajunneet, että joku ei ymmärrä, aina jo liitto ( joka tehdään aina ja aina uudelleen Häneen ) on pelastava, kunhan sen ottaa vastaan.
Samassa veneessä ollaan. Olen vain liian dokmikas. Sorry.
Shalom, Hänen liitossaan.
25.04.2010 09:28
Mutta Kristus ei tehnyt yhtään sakramenttia.
23.04.2010 19:16
Vaikka ihminen on saanut epäuskoisen elämänsä ja sen mukana kaikki synnit anteeksi, hän tarvitsee monesti myös rippiä. ** Tsot, tsot. Kerrotko jo nyt, missä Raamatussa puhutaan, - että synnit anteeksi, pääset Taivaaseen.
Sillä yksin ei pääse muualle kun VL- taivaaseen.
Jos ihminen tulee uskoon Kristukseen, joka on se usko mitä Uusi Testamentti pitää pelastavana uskona, ei se tarvitse muuta kun suun tunnustuksen siitä, että uskoo Jeesuksen Messiaaksi ja Herraksi ja lupaa lähteä seuraamaan Häntä, jolloin saa kasteen.
Seuratkaamme Hoviherran kulkua. Hän oli uskossa Jumalaan. Kukaan ei sitä voinut kieltää, koska Hän tutki kirjoituksia. Apt 8;28 ja oli nyt palaamassa kotiin, istui vaunuissaan JA LUKI profeetta Jesajan kirjaa.
30 Filippos juoksi vaunujen luo, ja kuullessaan miehen lukevan profeetta Jesajaa hän sanoi: "Sinä kyllä luet, mutta MAHDATKO YMMÄRTÄÄ?"
31 Mies vastasi: "Kuinka ymmärtäisin, kun kukaan ei minua neuvo." Hän pyysi Filipposta nousemaan vaunuihin ja istumaan vierellään.
32 Kohta, jota hän kirjasta luki, oli tämä: -- NIIN KUN LAMMAS VIEDÄÄN TEURAAKSI, niin kuin karitsa, joka on ääneti keritsijänsä edessä, ei hänkään suutansa avannut. 33 Kun hänet alennettiin, hänen tuomionsa otettiin pois. Kuka voi laskea hänen jälkeläistensä määrän? Hänen elämänsä otetaan pois maan päältä.
34 Hoviherra sanoi Filippokselle: "Voisitko sanoa, KENESTÄ PROFEETTA PUHUU, itsestäänkö vai jostakin toisesta?" ( arvaa Meili, olisikohan ollut Herra Jeesus )
35 Filippos rupesi puhumaan, aloitti tuosta kirjoitusten kohdasta ja JULISTI MIHESTÄ EVANKELIUMIA JEESUSKESTA ( Ei syntien anteeksi antamisesta, sillä se ei ole evankeliumi, VAAN JEESUS ON EVANKELIUMI )
36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. ESTÄÄKÖ MIKÄÄN KASTAMASTA minua?" ( Saman kysymyksen voin esittää sinullekin, kuka sinut kastaa, sillä et tunnusta Jeesusta Herraksi ja evankeliumiksi )
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika, Herra.
38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos KASTOI HÄNET.
Tämä mies teki parannuksen. Hän otti uuden Herran Jeesuksen Jumalan sijasta, jotta löytäisi Isän.
Ripissä hän kertoo ne synnit, jotka painavat hänen tuntoaan ja estävät vapaasti iloitsemasta uskosta. Hän voi itse valita jonkun luotettavan rippi-isän tai äidin ja kertoa hänelle mieltä painavat synnit. Vapautus tulee saarnatusta ja uskotusta synnin päästöstä. ** No mutta. Ripissä tehdään taas SYNNISTÄ PARANNUS. Tekijä voi olla uskovainen tai ei. Kun on synnin tunnustanut sille, jota kohtaan on rikkonut, ja saanut Häneltä anteeksi, se on sillä selvä, Jeesus hyväksyy sen, ei se mitään lestoja tarvitse.
Taas jos synti on vain paineena, sitä ei ihminen voi anteeksi saarnat, vaan katuvalle on kerrottava se, että se on sovitettu Golgatalla, ja ota se Jeesukselta suoraan vastaan. Näin se Raamatun mukaan menee.
Jotkut saatanan asiamiehet saattavat leikkiä Jumalaa ja pidätellä toisten syntejä, mutta se asia on vain saatanan salajuoni. Tämä oikeus oli vain 11 opetuslapsella.
Rippi ei ole autuudenehto ollut koskaan vanh. lest.ssa , mutta sitä on yritetty eriseurojen aikaan tuoda Jumalan seurakuntaan. Jumalan lapsi on autuas ilman rippiäkin, mutta kuten sanoin edellä, se on suuri lahja ja armoetu, että saa nimellisesti tunnustaa mieltä painavat asiat ja saada ne anteeksi, sielunvihollinen ei niillä enää muistuta ja estä vapaata uskomista.** Mutta syntisi on tuo jumalan valatiunasi. Se ei ole SRK, vaan se on sisäisesti meissä kristityissä uudestisyntyneissä. VL ei ole edes uudestisyntynyt?
Tunnon puhdistus ja synnintunnustus. Kun ihminen tekee parannuksen synnistä ja epäuskosta, joka on eletty elämä erossa Jumalasta, hän saa syntinsä anteeksi. Samalla puhdistuu hänen tuntonsa synneistä:: Näin sitä pitää leikkiä omalla ruumiilla ja VL uskolla, ilman kastetta Kristukseen, jossa saa Kristus ruumiin, johon ei synti tartu.
Joten, kuten sanoi; että saa nimellisesti tunnustaa mieltä painavat asiat””” Koko uskonne noin on vain NIMELLISTÄ.
Kes.
20.04.2010 22:06
Joten en ole kastanut ketään, koska en ole pappi.** Sitten olet eri uskossa mitä Paavali ja Kristitty, meillä on jokainen uudestisyntynyt pappi.
Paavali tarkoittaakin tällä edellisellä, että Evankeliumin saarnaaminen on etutilalla ennen kastetta.** Ei etutila, vaan ennen kastetta.
Muuten minä olen sen sinulle sanonut, ettei tuhatvuotista valtakuntaa tule maan päälle maailman loputtua, vaan me elämme sitä NYT.** Hui. Onko saatana nyt sidottu? Onko Pyhät temmattu jo? Jerusalemin Temppeli tehty???
Olet todella yhtä tietämätön kun koko Vl kaarti.
Ilm 20 luku
1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään syvyyden avain ja isot kahleet.
Oletko nähnyt tämän enkelin?
2 Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen, jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana, ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi,
Missä päin maailmaan Hän otti kiinni nuo pahat. Etkö näe nyt yhtään saatanan läsnäoloa, kun seuroissakin puhutaan 70% kiljuvasta jalopeurasta ja saatanasta keskellänne??
3 syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven. Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen. Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.
Minne paikkaan hautasi?
4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
Muut kuolleet vasta sitten, kun on täyttynyt millenium?
6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
Niin, me Pyhät olemme autuaita.
Kerro paremmin tämä kohta ilmestyksestä?
Mikä aika se Jumalan tuhat vuotta onkin sitten ? mutta lopun aikaa me merkeistä päättelemme. ** Tämä oli JOHANNEKSEN TUHAT VUOTTA, Jeesus on Herra eikä Jumala. Jumala ei puhunut Johannekselle.
Ai, elämme seurakunnan aikaa. Totta, mutta täällä siitä väännetään. Niin, eriseuroja on paljon, mutta Raamatun mukaan niitä tulee olemaan, vaikkei pitäis olla. ** Onhan. Lue Matteus 24 niin on niitäkin ja miten teillä ne muut 18? Et kommentoinut?
Monet haluaa uskoa omalla tavallaan , siksi ne haluaa perustaa omn kuppikunnan -vanhoilliset vaan jää uskomaan, kuten ennenkin.** Mihin??? Uskomaan?? Mihin he eivät uskoneet??
20.04.2010 19:52
Millä perusteella ry.n seurat eivät ole lähetystyötä kotimaassa? ** Siksi, kun se ei ole lähetystyötä, vaan opetusta.
Lähetyntyöhön kuuluu lähteminen. Jeesus sanoo alkukielellä, - lähdettyänne tehkää kaikki kansat ja kansanheimot minun seuraajakseni ja kastakaa heidät Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Miksi te ette lähde, kuten kehotetaan, - alkaen Jerusalemista……
Tilaisuudet ovat avoimia kaikille, niin kuin ovat kirkot tai muut hengelliset huoneet.** Niinhän se on kauppakeskuskin??
seuroja olisi muuallakin kotimaassa esi. vanhainkodeissa , vankiloissa ym , mutta vastustus on niin kova, ettei sinne mennä noin vain. ** Milloin Vl on vankiloissa tehnyt Hengen työtä? Kristityt siellä tekee kyllä.
Muuten ei pidä paikkaansa , satun tietämään, että vain muutama kerta jossakin pidetään seuroja. Meillä on jatkuvasti kentällä useita lähetyspuhujia,
tälläkin hetkellä.** Millä kentällä??? Onko se salaisuus.
Jumala lähettää sinne, missä on vastaanottavaa mieltä. ** Niin, vastaanottavainen mieli, mistä te sen tiedätte, kun ette käy. Sitä vaan pitää sikeästi tehdä niin, kyllä Pyhä Henki avun antaa. Mutta kun ette….
Sillä ei liene mitään väliä mitä kautta elävä usko kulkeutuu vaikka Togoon, se on ollut kuitenkin Jumalan johdatus ja Jumalan Henki on tehnyt siellä työtä. ** Hyvä näin.
Jos ajatellaan koko Raamatun historian aikaa, on varmaa koko maailmalle julistettu evankeliumia jo moneen kertaan, ** Miten niin. Vasta sata vuotta sitten löydettiin heomoja satoja, kuka sinne ennen niitä on sanaa vienyt. Hanki TV, niin tiedät jotain.
mutta monelta kansalta on etsikkoaika mennyt, kun ovat Jumalan sanan hylänneet. ** Evankeliumia ei tehdä Jumalan, vaan Jeesuksen löytämiseksi, Hänhän on evankeliumi, ei Jumala. Jumalaa ei ole ilman Jeesusta.
Tässä näkee kuinka ummikko olet Sanassa.
Kuten aiemmin sanoin, Jumala yksin tietää, mihin ja milloin Hän lähettää työmiehiä?** Juuri näin sanoo musliimi. Kristittyä ohjaa Pyhä Henki ja Jeesus, teitä Allah.
20.04.2010 15:43
Admata ottama 1.korinttilaiskirje,jossa Paavali kertoo kuulleensa Kloen perheen kautta , että Korinttin Jumalan seurakunnassa oli ilmennyt riitoja. PAAVALI NEUVOO , että eriseuroja ei saa olla Jumalan lasten keskuudessa , vaan pitää olla sama puhe ja mieli ja neuvo ** Kyllä näin sanoi, mutta Hän sanoi kanssa siitä, että harhaan menette myös kun ette tunne kirjoituksia ja et teillä ole Hengen voimaa.
Eikä puhukin kun teistä?
Korintton Jumalan seurakunnassa oli jotkut ruenneet kannattamaan kuka mitäkin, jolla oli erilainen käsitys uskomisesta, kuin Jumalan seurakunta oli opettanut. ** Mistä se johtuu, että LLL lahko on jakaantunut 18 eri osaan?
Tuli tässä mieleeni, kun täällä monesti on väitetty, ettei seurakunnalla ole mitään merkitystä, eikä sitä edes ole Raamatussa mainittukaan, mutta tässä mm se tulee esille selvästi.** Mehän elämme seurakunnan aikaa nyt? Etkö sitä tiennyt. Ennen Jeesuksen kirkastumista oli lain aikaa.
Aika tulee muuttumaan vaivan ajaksi, sitten tuhat vuotuiseksi valtakunnaksi ja sitten iankaikkisuudeksi. Nämä kaksi viimeistä, osa kolmannestakin on Jerusalemissa.
Josta sinä et tajunnut mitään, etkä ole vastannut minulle, eikö posti ole tullut perille?
Kysymys ei ole yhdestä ainoasta seurakunnasta, vaan seurakunnasta Kristuksessa, joka jakaantuu eri kanoihin ja heimoihin, ei vain lestadiolaisiin.
Myös seurakunnan hoito tulee esille sekä uskon kuuliaisuudessa vaeltaminen. Kannatta lukea koko luku ja ajatuksen kanssa.** Ja sitä tulee johtaa vanhemmisto, onko SRK;lla sitä?
Korintton on Jumalan lapset olivat menneet vikaan ja ruenneet jakamaan arpaa uskon käsityksistä joidenkin persoonien kautta.** Mikä näistä lestadiolaisten eronneista tai erotetuista haaroista muistuttaa eniten Korinttia, mielestäsi?
Kloen perhe oli pyytänyt Paavalia selvittämään seurakunnan asioita ja uskovaisten välejä ja uskon käsityksiä. ** Kuka teidän eripuraa selvittää??? Paavaliko?
Näyttää siltä , että kaste oli noussut riidan aiheeksi. Paavali sanookin , ettei minua ole lähetetty kastamaan , vaan saarnaamaan evakeliumia. Muutaman perheen on kastanut, mutta ei omaan nimeensä** Niin, mutta kastoi kuitenkin, onko Sinua kastettu tai oletko itse ketään kastanut?
20.04.2010 15:29
Usko Jeesukseen Kristuksena, kuten ristin ryäväri on se pelastava usko?
20.04.2010 13:39
On nykyisin hieno lukea tekstejäsi. Mutta haluan antaa oman käsitykseni myös.
Tuon Pyhän Hengen voitelu. Se voi tapahtua vain ihmiselle, joka todella uskossa Jeesukseen Herrana, ei uskossa ylipäätään. Heitähän on.
Pyhä Henki saa ensin aikaan uudestisyntymisen Jeesuksen ruumiiseen ja usein siihen liittyy myös kaste. Minulla uudestisyntymä ja katse olivat eriaikaisia, uudestisyntyminen oli pari vuotta ennen, ja se ”pakotti” kasteelle.
Kumpaakaan tapahtumaa ihminen ei voi unohtaa.
Pyhän Hengen merkitys on siinä, että Raamattu on kirjoitettu Pyhän Hengen vaikutuksen alaisena ja Raamatun tulkintakin on oikea Pyhän Hengen vaikutuksesta. Pyhä Henki myös ohjaa ihmistä oikean ja väärän erottamisessa sekä avaa Raamatun sanaa. ** Juuri näin. Pyhä Henki ohjaa ihmistä, eikä Ihminen Pyhää Henkeä, kuten VL sen väärä- oppisena tekee.
Muistan ajan, kun puhalleltiin Pyhä Henki toisiin ihmisiin, tupakansavuisena, oli sekin aika pakanallista.
Ei siis ole niin, että "Pyhä Henki evankeliumissa ihmisen kautta on se , joka syntien anteeksiannosta tekee pelastavan". Vaan se, että uskoo Kristuksen evankeliumin, se tekee syntien anteeksiannosta pelastavan. ** Hallelujaa, pienin tarkastuksin.
Kristuksen evankeliumin…. Jos kastomme, mikä se evankeliumi itse asiassa on, se on Ilosanoma Kristuksesta. Nämä ovat aivan eri käsitteitä. Raamatun mukaan ja siellä lukee näin.
Luuk. 2:10 mutta enkeli sanoi heille: "Älkää pelätkö! Minä ilmoitan teille ilosanoman, suuren ilon koko kansalle.
Mitä siis enkeleille ilmoitettiin, syntien aneeksi anastamistako, vai ” tämän valtakunnan ( SRK ) sanomaa, vai sitä, että lupaus on ruumiillistunut. Se selviää seuraavassa jakeessa; 11 Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. HÄN ON KRISTUS, HERRA.
Kristus, Herra Jeesus on se evankeliumi, jota meidän tulee kuulutta, ojiin ja aitavieriin.
Ap. t. 13:32
"Me julistamme teille ilosanoman: Minkä Jumala lupasi meidän isillemme,
Raamattu puhuu kautta linjan lupauksesta, lupaus on ilosanoma Kristuksesta, jota tulee viedä kansoille ja heimoille.
Room. 10:15
Kuinka kukaan voi julistaa, ellei häntä ole lähetetty? Onhan kirjoitettu: "Kuinka ihanat ovat ilosanoman tuojan askelet!"
Tässä kohti tulee kuivan sanan tunnusmerkistö. SRK;lta uupuu voima, Pyhä Henki ja he eivät voi edes julistaa, kun ei ole sanomaa Kristuksesta.
Kes.
20.04.2010 08:02
Brandelin Pekka sai elävän uskon???
19.04.2010 21:41
Raamatun mukaan kaikkeen pitää ihmisen itsesnsä olla aktiivi, sillä Jumala vetää Jeesusken puoleen, mutta Jeesu on itse OTETTAVA VASTAAN JA LÄHDETTÄVÄ SEURAAMAAN HÄNTÄ.
Pitää myös itse tunnustaa ihmisten edessä Jeesus HERRAKSI.
Kaste taas, se on otettava ja tunnustettava ensin isko Jeesukseen ja seuraaminen, joten siinäkin on itse toimittava.
Et tunne kirjoituksia, kaikesta huomaa. Miten luulet Raamatun suhtutuvta Isrelilaisten menoon luvatuunnuun maahan Jordanin yli, pitikö tehdä mitään, samoin pitikö ristin ryvärin tehdä mitään ja tekikö se toinen.
Kanntaattaa ileisesti lukea Lutheria, mutta sekin on teko.
19.04.2010 11:01
Miksi Isä EI OLE LÄHETTÄNYT vl-läisiä maailman ääriin saakka viemään evankeliumia????
Onko syynä laiskuus vai tottelemattomuus? ** Kysymys on siitä, ettei Heillä ole Pyhää Henkeä, joka toimisi.
Jeesuksen käsky kuuluu:
"Parannusta syntien anteeksisaamisesta on saarnattava TODISTUKSEKSI kaikille
kansoille."
Vl ei edes tajua sitä, että synnin sovituksen saarnaaminen on vain saarnaa TODITUKSEKSI SIITÄ, ETTÄ JEESUS ON KRISTUS.
Paavali varoittaa kirjeissään eräitä seurakuntia harhaan joutumisesta. Hän mainitsee kaksi syytä, - ETTE TUNNE KIRJOITUKSIA ja TEILTÄ UUPUU PYHÄ VOIMA.
Voiko selvemmin kuvata SRK;ta. Raamatun tuntemus on hyvin pientä. Mm. ilmestyskirjaa ei edes avata, Matteuksen 24 lukua ei myöskään, heiltä uupuu Raamatun tuntemus.
Samoin Heiltä uupuu Pyhä Voima, joka on Pyhä Henki. Koko lahkossa ei ole yhtään armolahjaa, ei kielillä puhumista, ei profetoimista ei rakkautta. Kaikki uupuu, ja miksi, kun ei ole tehty parannusta Jeesukseen hoitokokouksista. Silloin Henki lähti, eikä ole palannut.
He väheksyvät armolahjoja, ja se johtuu siitä, kun niitä ei ole ja ei tunneta kirjoituksia. Armonahjoista ensimmäinen on aina tarkoitettu ihmiselle itselleen, ja muut seurakunnalle. Jos ne uupuu, ollaan aika kuiva lahko.
Mieliakku mm väittää, ettei Ilmestyskirjassa oleva teksti pidä paikkaansa, ja mm. Uusi Jerusalem on kuvitteellista, missä Jumala tulee asumaan ihmisten keskellä.
Se varmaan on kuvitteellista VL;ille, että He saavat olla Jumalan kanssa. Sen ymmäärän.
Kes.
19.04.2010 08:23
Jos uskosta kiinnostunut lähestyy sinua, niin mihin Raamatun kohtiin viittaamalla syntien anteeksi saamisen osalta olisi hyvä viitata? ** Jeesukseen. Mistään muusta sinun ei kannata Hänelle puhua kun Jeesuksesta, Hänen sisäinen tuntemus pitää sisällään kaiken mitä Raamattu sanoo.
Onko Raamatun mukaisen parannuksen edellytyksenä nöyrtymisen ja katumisen lisäksi muita asioita? Parannus tehdään aina jostain muusta Jeesukseen. Oliko entinen usko Jumalaan, tai ei mihinkään.
Hoviherra uskoi Jumalaan ja teki parannuksen Jumalasta Jeesukseen.
Kysymys Hänen osaltaan; 36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
Vastus Filippoksen osalta; 37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." Messias.
Kaste on Uuden liiton merkki, ja kasteetta ennen tulee kastettavan tunnustaa, että Jeesus on Herra ja seuraan Häntä.
Pelastuksen ehto Raamatun mukaan on Jeesuksen tunnustaminen Herraksi. Room. 10: 9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. 10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.
Käsitys siitä, että kun synnit on anteeksi, ei ole Raamatun mukaan pelastava, heloittava asia kyllä vain usko Jeesus Heraksi ja sen tunnustaminen ihmisten edessä on pelastava.
Pyydän Raamatun kohtia asian tiimoilta. Voiko parannus tapahtua sängyn laidalla rukouksella Raamatun sanan mukaisesti? ** Voi parannuksen tehdä. Jeesus itse sanoo Joh 6;44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
Sen jälkeen on mentävä kasteelle, ja Suulla tunnustettava ihmisten edessä.
Ainakaan ystäväni ei kokenut syntitaakan poistumista uuden metallipäätyisen parivuoteensa äärellä, mutta toisaalta yksi uskovainen on kertonut parannuksen tapahtuneen hänen kohdallaan näin. ** Jumalalle kaikki on mahdollista.
Miten asia on Raamatussa esitetty? Onko muodollisilla olosuhteilla merkitystä, eli olisiko pitänyt olla puupäinen? ** Lue Apt 9, 1- 19 kertomus Saulista, josta tuli Paavali. Siinä Jeesus itse kutsui Saulia opetuslapsekseen ja Hän oli ollut uskossa Jumalaan, piispana, mutta teki parannuksen Jeesukseen ja sai kasteen.
Tee myös huomio, ettei missään ollut toista ihmistä kertomassa – synnit on anteeksi annettu? Vaan siunaamassa ja kastamassa. Sama oli Ristin ryövärillä. Hän uskoi Jeesuksen Messiaaksi ja Jeesus luki uskon HÄNEEN, Häneltä vanhurskaudeksi.
Kiinnitän huomiota vastaajien osalta siihen, että mitään valan muotoa vastaukselta ei edellytetä (Ei ole netissä edes mahdollista).** Kristitty ei tee valoja. Matt. 5:34
Mutta minä sanon teille: Älkää vannoko lainkaan.
Lopuksi sanon oman mielipiteeni, siteeraten erästä kristittyä. – Jos sinulta uupuu Jeesuksen Kristuksen sisäinen tuntemus, sinulta puuttuu kaikki.
Shalom.
19.04.2010 07:55
Sanoi opetuslapsilleen ? Niin kuin ISÄ LÄHETTI minut niin MINÄKIN LÄHETÄN teidät. Sen jälkeen hän puhali Pyhän hengen opetuslapsille ja antoi käskyn antaa syntejä anteksi , jolloin ne ovat anteeksiannetut. En ole koskaa kuullut kenenkään silti kiittävän ihmistä, vaan Jeesusta tästä suuresta Armosta.
Mutta vastaatko Meili, saivatko optuslapset oikeasti silloin Pyhän Hnenegen, ja lähtivätkö He välittömästi?
Samalla voitko vastata, Jeesuksella oli n 200 opetuslasta, antoiko Hän myös heille saman luvan syntien osalta.
Ja miksi SRK ei tee tätä lähetytyötä?
Jeesus täytti Isän lähettämän käskyn. Mikä se oli ? Saarnata parannusta ja syntien anteeksiantamusta ja sovittaa maailman synnit ristillä ja ylösnousemuksella voittaa kuolema. ** Käsky kuului, VIEKÄÄ EVANKELIUMIA MINUSTA, kokonaisuudessaan. Ei vaan syntien anteeksi antamista ja mihin sinulla unohtui kaste?
Kastaako SRK sinne tulevan Jeesukseen.
Nyt , kun Jeesus oli lähdössä taivaaseen, lähetti opetuslapsensa jatkamaan työtänsä , antaen ihmiselle Pyhän Hengen vallan julistaa parannusta ja yntien anteeksiantamusta Hänen nimeensä. Joh 20
Vain synti on se, joka ihmisen eroittaa Jumalasta , ei muu.** Muu on LAKI, jonka osa vain on synti.
Se on se Uusi Jerusalem, joka on taivaasta alas laskettu PYHÄ kaupunki . Seurakunta on Pyhä, koska se on Kristuksen ruumis, ruumiin jäsenet ovat Jeesuksen omat Tämä on myös äitimme, joka hoitaa meitä. ** Älä varasta Jerusalemia muilta. Jeesus laskeutuu sinne, mistä lähti, eli Jerusalemista ja siellä on Pyhien iankaikkisuus, ei avaruudessa.
Tämä seurakunta on jo täällä keskellämme , eikä maailman loputtua, sillä taivaasta ei enää tänne maa päälle lasketa mitään ,** Olet aivan yhtä hukassa kun SRK, Jumala tulee omaan kaupunkiinsa, häntä ei kiinnosta SRK niin paljon, että muuttaa suunnitelmiansa.
vaan me menemme tuuliin ja pilviin Herraa vastaan ja aina Herran kanssa olemme. Tämä maailma palaa tulesta ja tulikivestä. Väärät opit opettavat tuhatvuotisesta valtakunnasta maailman lop*** Ei pala, näytä kohdat edes Raamatusta.
Miten joku voi olla noin tietämätön?
18.04.2010 17:40
Minun viisauden seuranta alkoi Salomonin ja Jumalan välisetä liitosta. 1 Kuningasten kirja 3 luku.
1 Salomo sai faraon tyttären vaimokseen; näin hänestä tuli Egyptin KUNINKAAN VÄVY. Hän TOI VAIMONSA DAAVIDIN kaupunkiin siksi aikaa, että sai valmiiksi palatsinsa, Herran temppelin ja Jerusalemin ympärysmuurin.
3 Salomo rakasti Herraa ja noudatti isänsä Daavidin säädöksiä. Silti hän uhrasi ja suitsutti kukkuloilla.
4 Kuningas meni Gibeoniin uhraamaan, sillä siellä oli tärkein uhrikukkula. Salomo uhrasi sen alttarilla tuhat polttouhria.
5 Gibeonissa HERRA ILMESTYI SALOMONILLE YÖLLÄ UNESSA. Jumala sanoi: "PYYDÄ, MITÄ HALUAT, MINÄ ANNAN NE SINULLE."
6 Salomo vastasi: "SINÄ OSOITIT runsain mitoin suosiotasi palvelijallesi, ISÄLLENI DAAVIDILLE, kun hän vilpittömänä ja oikeamielisenä vaelsi teitäsi ja oli sinulle uskollinen. Sinun suosiosi säilyi runsaana loppuun saakka, SINÄ ANNOIT HÄNELLE POJAN, joka tänään istuu hänen valtaistuimellaan.
7 Herra, minun Jumalani, sinä OLET TEHNYT minusta kuninkaan isäni Daavidin jälkeen, vaikka olen VAIN NUORI POIKA, joka ei tiedä minne mennä, mitä tehdä.
8 Palvelijasi ON KESKELLÄ KANSAA, jonka olet valinnut, keskellä ihmispaljoutta, jolla ei ole mittaa eikä määrää
9 ANNA MINULLE YMMÄRTÄVÄINEN SYDÄN, jotta osaisin hallita ja tuomita kansaasi ja erottaisin hyvän pahasta. Muutoin en voi oikeamielisesti hallita tätä suurta kansaa." ( Tämä on alkukielellä voi myös kääntää ””viisutta”” )
10 Tämä pyyntö OLI HERRALLE MIELEEN,
11 ja hän sanoi Salomolle: "Koska esitit tällaisen pyynnön, koska et halunnut pitkää ikää, et rikkautta etkä vihollistesi kuolemaa, vaan pyysit ymmärrystä osataksesi hallita oikein,
12 minä teen niin kuin pyysit. MINÄ ANNAN SINULLE NIIN VIISAAN JA YMMÄRTÄVÄISEN SYDÄMMEN, ettei KALTAISTASI ole ennen ollut eikä ole JÄLKEESI TULEVA.
13 Mutta minä annan sinulle MYÖS SELLAISTA, mitä ET PYYTÄNYT: annan RIKKAUTTA JA KUNNIAA, niin ettei kuninkaiden joukossa koko elinaikanasi ole sinulle vertaa.
14 Ja jos vaellat minun teitäni säädösteni ja määräysteni mukaisesti, niin kuin isäsi Daavid vaelsi, minä annan sinulle PITKÄN IÄN.
15 Salomo heräsi; tämä oli tapahtunut unessa. Hän palasi Jerusalemiin, meni Herran liitonarkun eteen ja uhrasi polttouhreja ja yhteysuhreja ja järjesti pidot koko väelleen.
Salomon tuomio.
Tässä on syytä hakea viisutta. Äitini äidin suku on nimeltään Salomon, joten koko juttu on lähellä minua.
Muista kuten eilisen päivän, sen ajan kun jätin kaiken Jeesukselle. Mieli oli sees, mutta asiat mutkilla, ja kun Hän Hengessä käski rukoilla viisutta, kaikki muutti. Listasin asiani, jotka tarvitsivat pikaista hoitoa. Niitä oli 22 ja nyt on jäljellä vain puoli toista.
Mitkä ne puolitoista on? Niitä ei voi edes nimetä, mutta luen siihen luottamuksen puutteen oikeuslaitokseen ja pankkeihin.
Kuitenkin 20,5 asiaa on hoidettu Jeesuksen antamalla viisaudella. Tee samoin, äläkä heittäydy koskiveneen pojalle, ilman melaa.
Käyn seuroissa ja en osaa luopua, se on elämäntapa, josta ei pääse irti, aivan kuten tupakointi on monelle elämäntapasairaus, josta ei pääse koskaan irti. ** Minä tein eilen päätöksen jättää joukkue, jossa olin mukana n 37 vuotta. En enää saanut sitä, mitä odotin, eripuraa ja kähmintää. Pitää osata heittää pois mikä pahentaa.
Käyn vain pelaamassa ensi viikolla yhden turnauksen.
Joukkueita löytyy, haen siihen viisutta.
Kes.
18.04.2010 09:35
Voiko suorittaa kastetta kuolleiden puolesta? Olen kuullut mormonien niin tekevän ja he ovat löytäneet raamatusta oikein kehoituksen siihen. ** Ei. Kasteelle mennään tunnustamaan Jeesus Kristukseksi, ei saamaan omaiselle rauhaa.
Kaukokasta sinä minut virtuaalisesti, minä otan kasteen vastaan, en viitsi mennä kylmään veteen, saan vielä pahan flunssan. Viimeksi podin flunssaa kuukausikaupalla. Minulla on huono vastustuskyky. Kuumettakin poden monen monta kertaa vuodessa.** En kasta. Kastan kun on vettä, missä kasteen voi suorittaa ja tunnustat , että Jeesus on Messias ja sinun Herrasi sekä lupaat lähteä seuraamaan Häntä.
Tuosta flunssasta. Jos uskosi on vahva, se parantuu, sillä minäkin sain uskollani kuulon kuurona takaisin ja ihmeitä kiristilillisissä kirkoissa tapahtuu viikoittain, jopa rammat kävelevät.
Etko ole ollenkaan huolissasi Melperin uskosta ja pelastumisesta? Nyt näyttää siltä, kuin Melperi olisi puun ja kuoren välissä. *Melperillä on lampussa öljyä, samoin varastossa saamani ymmärryksen mukaan, mutta Paavali kieltää sitä liikaa pohtimasta Roomalaiskirjeen 10 luvussa, jakeessa 6 ja 7.
Pientä loiskumista öljyssä tapahtuu jokaisella joskus, mutta sitä riittää varstossa.
Tiedätkö, että uskominen voi mennä fanaattisuudenkin puolelle, eli ollaan mielisairauden puolella.
Uskon takia on käyty sotia ja tehty mielettömiä hirmutekoja, tapettu...** Näin siinä voi käydä, mutta Kristus ei osallistunut yhteenkään sotaan.
Usko voi olla sairauttakin, se estää normaalia elämää, voi tehdä ahdistuneeksi. ** Vl usko ja fundamentalismi on juuri sitä, mielensairautta. Usko on vain työkalu.
Jos vertaat kristittyjä ja uskomassa olevaa, ero on ylitsepääsemätön kuilu.
Kristitty puhuu aina fokuksesta. – Kristus on Herra, tule ja seuraa Häntä, Hän on pelastuksesi.
SRK puhuu, tule meille, saat ”palaamisen armon”, ja tämän valtakunnan evankeliumia, syntien anteeksi antamisesta.
Mieti noita? Kristityllä on USKO periferiaan KRISTUKSENA, mutta joka on ”OIKEIN USKOMASSA”, ainoastaan kutsu uskomaan, ILMAN FOKUSTA.
Tämä toimisi heilläkin, jos – synnit anteeksi veisi iankaikkisuuteen, mutta kun ei. Palaamisen armo, onko se Raamatussa, samoin tulkaa vain meille, vain täällä pelastuu, ON LAHKOLISUUTTA JA KUOMENA SYNTI.
Vl elää jatkuvassa synnissä näissä asioissa, kastamattomana ja uudestisyntymättömänä.
Minä ahdistuin pienenä helvetinpelolle, minua vaivasi myös apatia, sillä uskoin maailmanlopun tulevan ja olin heittää kaiken ranttaliksi.** Riittävästi kuulee ”paskan jauhantaa” eikä ole Kristuksen sisäistä tuntemusta, näin käy. SRK;n viitoittamalla tiellähän olet.
Kokeile sitä tietä, jos tuntuu hyvältä, olihan se parannuksen armo aina takataskussasi.
Onneksi järki voitti uskon, mutta vieläkään en ole selvinnyt täysin.** Aikamoinen usko, jos järki voitti ja sehän sotii VL ajatusta vastaan – järki vangiksi ottakaatte.
Raamatussa kerrotaan viisauden ihannoinnista lähes 200 kertaa, tyhmyyden paheksunnasta lähes 100 kertaa, joten tässä sinulle lisää viisutta.
18.04.2010 09:33
ja miten?
Miten pilkka näkyy tynnyriisi?
18.04.2010 08:48
Miksi sitten on mm nämä kohdat. Kun puhutaan eksyneestä veljestä on kyse uskonveljestä joka on hairahtunut. Veljeksi ei kutsuttane epäuskoista.** Veliä on lähimmäinen, ei se uskoa kysy. SRK vain vääristelee.
1. Joh. 1:9
Syntien tunnustaminen ja sovitus
8 Jos väitämme, ETTEMME OLE SYNTISIÄ, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.
9 Jos me TUNNUSTAMME SYNTIMME, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos väitämme, ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä.
Juuri näin, synti on lain rikkomista. Mutta se saadaan sovittua Jeesuksen sovitustyön kautta. Jeesus on myös Jumala, yksi kolmiyhteisen Jumalan jalka, josta Johannes kirjoittaa hieman aiemmin > 3 Minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, jotta teilläkin olisi yhteys meihin. Meillä on yhteys Isään ja hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen.
17.04.2010 17:49
636 / 692