Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Matt. 28:19-20 18. Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Eli se alkaa siitä, että LÄHDETÄÄN JA MENNÄÄN KERTOMAAN evankeliumia Jeesuksesta.
Kun ihminen on ottanut Isän vetämän Jeesusten Herrakseen ja luvannut seurata Häntä, Hänet pitää kastaa JEESUKSEEN.
Sitten Häntä pitää vielä opettaa pitämään kaikki, mitä Jeesus on opettanut, mm. parantaa sairaita ja kertoa lain täyttymisestä ja syntien sovituksesta Golgatalla.
Tämä kaikki tapahtuu siellä, missä Kristus ei ole vielä ihmisille Messias. Hyvänä esimerkkinä Israel, ja SRK, Heille useimmille ei ole selvinnyt, että Jeesuksella on kaikki valta.
Tätä me markkinoimme. Asiasta mm. Room. 10:9-10 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
07.04.2010 15:01
Tapamme mukaan maksan jäsenmaksun kerran vuodessa, joka on vain 7 €. Se ei ole paljon, kun verrataan vapaisiin seurakuntiin, joissa käytössä ovat nk. kymmenykset, siis maksavat 10 % bruttotuloistaan normaalien verojen sijaan. ** Maksavatkohan? Missään Uudessa Testamentissa ei puhuta kymmenyksistä. Osa maksaa, sillä meillä ei ole maksumiehinä valtio, Valtohan teille maksaa Luterilaisen kirkon kautta suuria avustuksia. Mm. Pappienne palkat yms.
Lestadiolais seurakunnat pysyvät pystyssä kolehtien avulla, joita kerätään joka kerta ensimmäisen puheen loputtua välilaulun yhteydessä.*’ Pysyykö? Miksi sitten suvarirt ovta 3 miljoonan euron budjetilla, vaikka vapaissa suunnissa samalla joukolla on budjetti alle 200 tuhatta.
Toinen ansaintakeino on myyjäiset, joita pidetään 10-15 kertaa vuodessa. Oma väki leipoo ja lahjoittaa tuotteet, joita myös ulkopuoliset käy ostamassa. Lisäksi on arpajaisia myyjäisten yhteydessä. * Näin se on kaikilla muillakin, joskin kirppis on se suurin apu.
Mutta meillä menee jokaiselta seurakunnalta rahaa maksamaan lehtiöntekijöittemme kulut. Teillä sarake näyttää nollaa. Tämä on Jeesuksen käsky, te laiminlyötte käskyn, me maksamme omasta pussista.
Jäsenmaksun maksamisella tai maksamatta jättämisellä ei ole velvoitetta eikä liity mitenkään syntien anteeksiantoon, sillä eihän puhujalla ole tietoa, kuka on maksanut ja kuka ei. * Hieman ristiriitaa, sillä – VAIN ME PELASTUMME?
Mutta eihän teitä olekaan kun n 33,000 maksavaa jäsentä.
Uskon, ettei ole syntiä tai väärin, annettaessa syntejä henkilökohtaisesti anteeksi. ** Syntikö? Synnissä on kaksi ulottuvuutta, Luuk. 15:18 Ei, nyt minä lähden isäni luo ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä TAIVASTA vastaan ja SINUA vastaan.<
Ensimmäinen on Taivas, eli Jumalaa vastaan. Sen sovittaa vain Kristus, ei Isä. Sitä ei kukaan muu voi anteeksi antaa, mutta voi kertoa, että sekin on sovitettu Golgatalla, jos Jeesus on Herrasi ja olet uudestisyntynyt. Eli olet ottanut Jeesuksen sydämeesi ja luvannut seurata Häntä. Muut ovat lain alla, ja Jeesus ei yllä heihin.
Toinen on lähimmäistä vastaan. Sitä ei pyydetä Jeesukselta, vaan se on sovitettava ensin lähimmäisen kanssa, niin sopu kelpaa myös Herralle. Matt. 5:24 niin jätä lahjasi alttarin eteen ja KÄY ENSIN SOPIMASSA veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi.<
Tämä koko VL vääristymä sovituksesta, jonka kruunaa vilkuttelu, perustuu saatanallisuuteen ja sitä kautta edes LOUKATTU JA PETETTY VELI EI SAA KAIVELLA, vaan veli vaan maksaa toisen taloudellisen petoksen. Oulun alue on esimerkkejä väärällään.
Kyllä siinä Kristus on voimakkaasti mukana prosessissa. En nimittäin keksi mitään muuta selitystä tälle lähetyskäskylle, jossa sanotaan; ottakaa Pyhä-Henki, joiden synnit te anteeksi annatte... miten sen käytännössä muuten voisi tulkita tai tehdä, kuin julistaa pakanoille syntejä anteeksi.”” Niin, pakanoille. Olet itse pakana. Ethän ole juutalainen. Muistako kenelle Herramme tämän sanoi?
Kun lähetystyötä tehdään ns. pakanoiden parissa, niin mitä meillä tulisi heille sano tai opettaa?** Sitä mitä Kristus käski.
07.04.2010 15:01
Olen ja on minullakin riittävästi.
Tuo on jännä kohta, kun kerrot juutalaisten naisten/ äitien asemasta, tuli mieleeni äitini isä ja äiti. Papan herättyä, hän nousi istualleen ja luki rukouksensa ja lausui sen jälkeen, - Alina, mis´ miun housuin on
Housut tuli, kuten kaikki muutkin, mies oli perheen pää.
Hän suvun vanhimpana oli sellien auktoriteetti, ettei kukaan edes kuvitellut kyseenalaistaa mitään, jota Hän sanoi, tai toivoi.
Mutta vääryyttä siinä suvussa ja perheessä ei ollutkaan. Hän oli Judismi, mummu Messiaaninen.
On tosin kristillisessäkin seurakunnassa nainen vaiennut.** Tämä on pitkälti Paavalin syytä. Poikamies, ruma, länkisääri.
Kyllä mummut tekivät sen mitä piti, ei heitä vaiennettu, jos Pappa töppäsi, mummu ohjasi Hänet kotiin. Molemmilla oli vain oma tehtävä ja kunnioitus.
Tuohon, nainen vaietkoot seurakunnassa, on lähtökohta se, että seurakuntahan tuli vasta 7 viikkoa Jeesuksen kuoleman jälkeen. Juutalaisessa yhteisössä on lukuisia naisprofeettoja. Heistä kuuluisin on Hanna.
Luuk.2:36-37.
Ja oli naisprofeetta, Hanna, Fanuelin tytär, Asserin sukukuntaa. Hän oli jo tullut iälliseksi. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta, ja oli nyt leski, kahdeksankymmenen neljän vuoden ikäinen. Hän ei poistunut pyhäköstä, vaan palveli siellä Jumalaa paastoilla ja rukouksilla yötä ja päivää.
Hanna Asserin heimoon kuuluva, eli yhteen niistä Israelin kymmenestä sukukunnasta, jotka katosivat Assyrian pakkosiirtolaisuuden suureen sulatusuuniin 700-luvulla eKr. Näistä polveutuu myös äitini suku. Vain harvat kymmenen heimon jäsenet olivat ilmeisesti myöhemmin palanneet takaisin kotimaahansa, Hannan esi-isä heidän joukossaan.
Juutalaisuudessa lasketaan usein vain miehet. Kuten Egyptistä lähtiessä, mukana oli n 600,000 SOTA- KEPOISTA, miestä??
Samoin ketä oli Jeesuksen viimeisellä aterialla??
Oliko siellä vain 12 miestä ja Jeesus? Ei vaan siellä olivat Hänen läheiset ja HE, JOTKA ATERIAN TARPEET TOIVAT JA TILAN TARJOSIVAT. Mutta siitä ei juutalainen kirjoittaja juuri mainitse. Ihmeellistä on se, ettei Hän kiistä, että siellä olisi ollut myös muita.
Saamani tiedon mukaan olen ymmärtänyt, että paikalla oli Huoneen haltia. Matt 26;17 Happamattoman leivän juhlan ensimmäisenä päivänä opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Minne tahdot meidän valmistavan sinulle pääsiäisaterian?"
18 Jeesus sanoi: "Menkää kaupunkiin." Hän neuvoi, KENEN LUO heidän oli siellä mentävä, ja käski sanoa tälle: "Opettaja sanoo: 'Hetkeni on lähellä. Sinun luonasi minä syön pääsiäisaterian opetuslasteni kanssa.'"
Mutta Jeesuksen seurassa oli myös 12 opetuslapsen lisäksi naisia, ja He olivat myös Ristin kuoleman todistajat, Matt 27;56 Heidän joukossaan olivat Magdalan Maria, Jaakobin ja Joosefin äiti Maria ja Sebedeuksen poikien äiti.
Joten olisi ihmeellistä, että He olivat jääneet pois pääsiäis- aterialta, sillä sehän syötiin aina perhe- ja suku kunnittain.
Naisia ei vain tavattu mainita. Samoin tuo Paavalin – nainen vaietkoot seurakunnissa? Siitä saa jo jonkinlaisen kuvan kun katsoo mustalaisia seurakunnassa, istuvatko He vierekkäin? Ei, vaan käytävän eri puolella ja Jeesuksen aikaan He olivat parvella, ja huutelivat sieltä, joten se oli miehille häiriöksi, siksi Hän sanoi – kysykää kotona mieheltänne.
Mutta kun SRK ei tunne Raamattua, ja opettaa vain, näin helposti käy, mennään aivan väärään suuntaan.
Pyhä Henki ei kato onko mies vain nainen, Hän antaa sanoman kenelle itse haluaa.
Raamatun lukua ja ymmärtämistä se ei kuitenkaan estä, jokaisella on oikeus tuntea Sana ja uskonsa perusteet. Toivottavsti se että olen nainen ei estä sinua sanomasta mielipedättäsi jatkossakin.** Totta kai, olet mielenkiintoinen, koska tutkit Sanaa Hengessä.
Shalom
07.04.2010 11:09
mutta lestadiolaiset tulivat.
He eivät tunne Kristusta, sisäiseti istessään ja siksi ovat ottaaneet vallan jaella syntejä vilkuttelulla anteeksi ja jopa pidätellä niitä, riippuen siitä, onko jäsenmaksu maksettu.
07.04.2010 09:52
Onko sinulle selvää miten selviät liitostasi. Minulle asia on merkinnyt vain sitä, että minä lähden seuroihin ja mies jää kotiin.** Mitäh, oletko Sinä nainen?? Olen pahoillani, olen kirjoittanut Sinulle kun miehelle.
Se ei mitään, huomioin vaan sen seuraavassa ja tässä. Hyvä näin.
Sama tilanne on minullakin, vaimo ei ole uskossa, mutta ei juuri panen kampoihin menemisiäni, mutta halu olisi, että Hänkin tulisi mukaan, mutta näyttää siltä, että Hänen jumalansa on aivan muualla.
Liitto on varmaankin suurempi selvitettävä asia kuin tuttavuudet seuroissa. Avoliitto on varmaankin syntiä mutta avioliittokin on sitten ainutkertainen. ** Olen pohtinut lähes koko elämäni tuota avioliittoa. Juutalaisena sen näkee hieman eri silmiin.
Jos kastomme juutalaisia heimoja, kuten Efraimin jälkeläisiä mustalalaisia, heille parisuhde, Jumalan ja lähimpien siunaamana riittää, kuten Vanhan liiton aikaan.
Avioliitossa on paljon lihan säännöksiä. Vihkikaavaa on vaikea löytää Raamatusta, mutta toisaalta se on parisuhde Jumalan edessä, ja Suone lakien mukaan lain pykälän täyttäminen ja kirjaaminen tilastoihin ja rekistereihin.
Alkuperäisessä parisuhteessa, kuten Adanm ja Eva, ei juuri Häitä vietetty, samoin Mooses yms. Mutta He tekivät kolminaisen liiton Jumalan kanssa. Siinä ei ollut lihan, kuten avioehtoa yms pontta, vaan sen kestäessä iloittiin ja kun parisuhteelle tärkeät tunnusmerkit eivät täyttyneet, annettiin erokirja.
Mitään radikaalia neuvoa minulla ei ole, mutta avoliittoa en täysin tuomitse, jos se vahvistetaan Heidän toimesta Jeesuksen edessä.
Eli jos ongelmia tulee liitossa. Olen vähän eri tilanteessa ollut senkin asian ajattelun kannalta. Niin monta vuosikymmentä vanha avioliitto on myötä ja vastamäkeä nähnyt jo muutoinkin kuten melkein kaikki avioliitot. ** Erosta sen verran, jos avioliitossa ei toteudu sen ”vihkikaavassa” oleva yhteys, ja siitä kärsitään niin, että Jumal- suhde heikkenee, on parempi katsella toista vaihtoehtoa.
Kes.
07.04.2010 08:36
Admata. Anna heikkki Saaren olla haudassaan. Hän oli aikoinaan palava kristitty, mutta meni vikaan ja sai parannuksen armon ennen kuolemaansa.** Keneltä?? Hän veti itsemurhiin kymmeniä ihmisiä. Tunisitko tämän lestadiolais- roiston. ”kristitty??? Tosi kristitty, saatanana paras mainionmies koko Suomessa.
Ja sinä elät samassa lahkossa, luulisi hieman hävettävän.
Älä viitsi puhua tyhjää Admata , kun ei sinulla ole oikeaa tietoa.Tule ja tutustu toimintaan siinä ja sun hierarkias.** Uskon Admatan tietävän HENKILÖKOHTISESTI, tämän saatanan, kuten allekirjoittanutkin.
Mutta sinä et tuntenut, et kirjoittaisi noin.
Ulkopuolisia parannuksentekijöitä onneksi vielä on, mutta paluumuuuttajiakin on kiitettävästi.** Kuka??
Uudet "tulokkaat" ovat ainakin yhtä arvokkaita , kuin ennen uskoneet, joten korjaan myös tuon kohdan.** Kerro esimerkki,,,
Usko ei ole mikään markkinatuote, eikä esittelykohde. Ihmisen kuolematon sielu on Jumalalle kallis, siksi uskon tärkeyttä kuulutetaan kaikille.** Eikö sitä pidäkään viedä pakanoille????
07.04.2010 08:20
Vl porttivahdin löysin, mutta Kristuksen löysin ihan EvLut seurakunnasta.
Pettymys tulikin siinä, että siihen heillä käsitys Kristusen seuraamisesta loppuikin. Ei kastetta, ei selkää seuraamista. Koen, että kirkon sisällä olevat lahkot estivät radikaalin Jeesusken kirkastamisen.
Saarnavuorossa olevat VL papit kirkastivta kyllä vaarallista saatanaa, mutte ei Kuningas Kristusta, se löytyi vapaista suunnista.
Shalom
07.04.2010 08:12
Hän varmaan vastaa.
07.04.2010 08:06
Ihan totta, Jeesus sanoi juutalaisille Israelin jälkeläisille että menkää ja tehkää kaikki kansat opetuslapsiksi....** Juuri näin. Se voidaan myös kääntää alkukielessä, - Lähdettyänne, menkää ja tehkää kaikki kansat ja kansanheimot minun opetuslapsiksenne.
Tämä. lähdettyänne, takoitta jopa sitä, että lähdettyänne kokouksesta on hyvä menneä myös kertomaan evankeliumia Jeesuksesta kaikkialle kaduille.
Eli, joudummeko tosiaan odottamaan Messiaanisten Juutalaisten lähetystyötä ennenkuin olemme oikeasti pelastettuja?** Ei. Jeesushan perusti seurakunnan ja sanoi, KERTOKAA ENISN JERUSALMISSA, SITTEN PAKANOILLE. Ja kun meikäläistä ei siihen ollut, vastuu siirtyi pakanoille ja me viemme sitä heimoveljillemme. Siellähän on jo n 200 kristillistä seurakuntaa.
vai puhuiko Jeesus tässä Paavalille, joka teki meistä kaikista opetuslapsia?** Kaikki, jotka ovat uudestisyntyneet Jeesuksessa ja Hengessä ovat Jeesuksen opetuslapsia.
Shalom.
06.04.2010 20:40
kun kommentit asiasta uupuu.
Miten selität tämän. Matt15; 24 Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."
Siinähän sanotaan suoraan metä diasporalaisia varten.
Kes.
06.04.2010 20:35
sekoita mietä Isrelilaisia tuohon lahkoon.
06.04.2010 19:17
ole mitää lähetyskäskyä anatnutkaan, muille kun Israelilaisille.
06.04.2010 19:14
Tässä minulla olisi iso parannuksenteko paikka, mutta en ole jaksanut tästä synnistä tehdä parannusta. ** Jospa ajattelet, miten Jeesus suhtautuisi, istuessasi Sinun vieressä, kuultelisikohan Hän soopaa, PUUTTUMATTA SIIHEN.
Tässä on syy, miksi SRK on liukunut pakanallisuuteen, - pitäkää ”turpanne kiinni” mentaliteetti, valta ratkaisee, ei Sana.
Otetaan maailmanpankilta uutta lainaa, jotta voidaan lainoittaa islantia, ja kohta kreikkaa, maksetaan suuria summia EU:n pohjattomaan kaivoon, josta vastikkeita ei tule puolikaan enää takaisin.** Olen juuri samaa mieltä, Amen.
Jeesus kyllä sanoi, että köyhät teillä on aina keskuudessanne tarkoittaen kai sillä sitä, että meidän pitää niitä avustaa ja jakaa vaikka viimeiset roposet heille.** Mutta, KESKUUDESSAMME, EI Jumalan pyytänyt ketään kehitys apuun Sodomaankaan.
Rikasta nuorukaistakin kehoitettiin jakamaan kaikki köyhille. Vertaus mikä vertaus, ei tarkoita oikeasti sitä, että kun ensin jaamme kaiken, tulee meistä itsestämme sitten vuorostamme köyhiä ja avustettavia. ** Mutta lähimmäisille, heillä on myös lähimmäiset, maailmalla. Oppia ja Sanaa voimme viedä, mutta ei rahaa.
Kaikkialla kerjätään, se on tietysti yksi tapa ansaita. Haitia avustettiin vast´ikään ja kohta perään tuli Chilen maanjäristys. Ja kun loppua kohti mennään, luonnonkatastrofit senkun lisääntyy ja suomipoika on kohta kummissa, kun virtanaan tulee avustustarvetta. ** Nämä on niitä merkkejä, ja kas kummaa, juuri näissä maissa on eniten Whoo Doo ihmisiä ja luonnon uskontoja, niistä Jumala ei pidä.
Amerikan setä-samulilla sitä riittää avustettavaa, mutta sen takia amerikassa onkin niin iso köyhälistö, kun setä-samuli sotii muissa maissa ja avustaa lakkaamatta koko maailmaa unohtaen oman kansansa.** Tässä olen hieman eri mieltä. Ilman USA;aa olisimme nyt ilman öljyä, jonkin on oltava Herran Herrallekin. Olen asunut siellä. Heitä on n. 5% maailman väestöstä ja HE TEKEVÄT TYÖTÄ, eivät laikottele, ja HEIDÄN PANOS MAAILMAN TEOLLISESTA TUOTANNOSTA ON n. 25%. Tiesitkö sen. Olen myös asunut itä naapurissa, heitä on maalilan väestöstä pari prosenttia, ja maailman rikkaimpana maana, teollinen tuotanto n 1%.
USA;ssa jokainen, joka haluaa tehdä työtä, voi hyvin, kaksi kertaa paremmin kun Suomessa. Sekin pitää kokea ja tietää.
Venäjä, toinen suurvalta, ei avusta, siellä kuitenkin älytään senverran, ettei rahaa kannata jaella tuosta noin vain, köyhyys ei sillä lopu, vaikka rekkakuormittain rahaa jaeltaisiin kohteisiin. ** Juuri näin. Amen.
Ensiksi….., kaikki rapautuu...** Oikeassa olet. Alkoholin haittojen eliminoiminen saisi sen aikaan, että tulovero saisi jättää kokonaan pois, tupakassa puolittaa. Joten He maksavat meille paljon.
Mutta viina virtaa ja seuroissa saarnat raikaa entiseen malliin.** Sehän on VL tabu. Mutta en tunne juuri kastettua ihmistä, joka seuraa Jeesusta, ja käyttää näitä päihteitä, alkoholia ja tupakkaa, mutta lestadiolaisia uskomassa olevia laidasta laitaan ja kaappijuoppoja tupakoitsijaa.
Seurasaarna auttaa alkoholiongelmaan, mutta jos on jo alkoholin orja, ei auta enää mikään. * Paitsi löytää Kristus ja uudestisyntyä Hänessä. Loppuu pelleilyt.
Kerran tuli seurasaliin istumaan rantojen mies tuhdissa humalassa.
Hänelle tarjottiin kahvia, ruokaa ja parannuksen armoa, jotta vapautuisi alkoholin kiroista. Mies silloin vastasi: "Te ette voi auttaa alkoholistia!"** Tähän voi sanoa, miten sokea sokeaa auttaa.
Kyllä se on niin, että ainoa apu löytyy ennaltaehkäisystä. Pitää jo lapsesta asti saada iskostettua päähän, ettei alkoholi ja tupakka ole tarkoitettu ihmisen käyttöön, siitä ei hyvää seuraa.** Ei iskostaa, vaan valistaa, siinä TV on oiva kapistus.
Kes
06.04.2010 14:09
Saarnasta ei ole lupa puhua muuta kuin vain todeten: Saarna oli puhutteleva ja valoi uskoa huomiseen, se antoi voimaa jaksaa kilvoitella taistelussa syntiä ja saastaisuutta vastaan.** Saarnaa nimenomaan tulee kommentoida. Näin teemme kristillisissä kokouksissa.
1 Kor 14,
6 Mitä tämä siis tarkoittaa, veljet? Kun kokoonnutte yhteen, jokaisella on jotakin annettavaa: laulu, opetus tai ilmestys, puhe kielillä tai sen tulkinta. Kaiken on tapahduttava yhteiseksi parhaaksi.
27 Jos puhutaan kielillä, VAAN KAKSI, TAI ENINTÄÄN KOLME, kukin vuorollaan, ja jonkun on tulkittava puhetta.
28 Ellei tulkitsijaa ole, puhuja olkoon seurakunnan parissa vaiti ja puhukoon vain itselleen ja Jumalalle. ( Tässä ilmeisesti VL seurakunnassa ollaan hiljaa?? )
29 Samoin profeetoista saa esiintyä vain KAKSI TAI KOLME, ja toiset arvostelkoot.
30 Jos joku muu LÄSNÄOLIJOISTA SAA ILMETYKSEN EDELLISEN OPUHUJAN TULEE VAIJETA.
Näin käy aina silloin tällöin, viimeksi eilen.
Puhetta pitää pystyä kommentoimaan heti paikalla. Samoin puhujalle tulee antaa mahdollisuus puolustautua, jos jokin veljistä on vastaan. Mutta jokaisen puhujan on annettava seurakunnan jäsenten kommentoida tai kyseenalaistaa, jos kokee siihen tarvetta.
Se tapahtuu ajallisesti silloin kun Hän on lopettanut saarnan ja jää odottamaan kysemyskiä.
40 Kaiken on vain tapahduttava arvokkaasti ja hyvässä järjestyksessä.
Saarnan arvostelu tai mitätöinti on samaa kuin nousisi seurakuntaa ja itse Jumalaa vastaan. * Se on pakanallista, vastoin Raamattua.
06.04.2010 14:08
Rukoilla voi uskoa, …..Niinhän oli Corneliuksenkin tapauksessa. Halusta kuulla sanaa seurasi muu. *** Mikä tässä on tärkein opetus, on se, että Corneliushan piti Jumalaa Herrana. Hän oli Juutalaisessa uskossa Abrahamin Jumalaan, Jahween, joka oli vielä muutama vuosikymmen aiemmin vielä oikea käsitys Herrasta, elettiin Vanhaa Liittoa.
Hän tunsi kirjoitukset. Hän luotti Jumalaan ja siihen, että Messias on tuleva, ja SIIHEN HÄNEN PITI SAADEA VASTUS, JA SEN antoi apostoli.
Sinun pitää ymmärtää se, ettei Hänellä ollut muuta kirjallisuutta, kun Juutalainen VT. Nyt on evankeliumit ja Uusi Testamentti, joten se TIETO ON MAHDOLLISUUTTA SAADA MYÖS SIELTÄ.
Minulla on esimerkkejä, kun ihminen yksinäisyydessään on Jumalan vetämän lähtenyt hakemaan Porttia Jumalan Valtakuntaan, ja löysi sen, Herran Jeesuksen ja HAKEUTUI KASTETTAVAKSI, jolloin Hän uudestisyntyi ja sai PH;n voitelun.
Evankeliumi on jo ”jalkain päällä”. Tämä on outoa SRK;lle, koska heillä ei ole Pyhää Henkeä, eikä lähetystä.
Oma valinta on se, että antaa asian mennä ohi. ** Mikä menee OHI???
Lähtökohtana uskonnollisessa etsinnässä ei aina ole syntisyydessä rypemisen tunne. ** Kristitty ei etsi uskonnollisuutta, vaan itse KRISTUSTA, ja se ei löydy käsin tehdyistä majoista ainoastaan. Siellä on vain uskovien yhteys, jos vain kulmakivi on Jeesus Kristuksena.
Onam avuttomuuden ja riittämättömyyden tunnustaminen on yhtä vahva perusta. En selviä yksin, auta minua Jumala. Tietoisuus syntisyydestäkin tulee sitten myöhemmin näillekin ihmisille, kun selvitää itselleen mihin Kristuksen seuraaminen perustuu. **
Mutta ensin täytyy ottaa Kristus vastaan Herrana, ennekuin Häntä voit seurata ja totella Hänen ohjettaan, kastattaa Häneen itsensä.
Moni tuttu ihmettelee tekeekö hän syntiä. Mielessä on vain kymmenen käskyn alkupään raskaat synnit. Enhän minä syntiä tee. Ajatuksin sanoin ja teoin, meistä jokainen on syntinen. Sen käsittäminen tulee ehkä vasta sen jälkeen, kun on ymmärtänyt ihmisen pienuuden ja oman riittämättömyyden. ** On ihme, kun Jumalan meille juutalaisille antamista n. 530 käskyltä on otettu pakanain käyttöön vain kymmenen. Missä ne muut ovat, missä se, kun Jeesus viimeisenä sanoi - se on täytetty?? Mikä mielestänne on täytetty.
Minun kokemukseni mukaan tavallisille ihmisille pääsee puhumaan uskosta silloin kun he kohtaavat elämän koettelemukset, harva tavallinen ihminen rypee niin syvällä synneissä että esim vankilalähetystyössä toimivat puheet heitä koskettaisivat. ** Usealle ei se tule ajankohtaiseksi, tämä Jumalan veto, ennekuin polvi menee todella saveen. Ei useinkaan ihminen usko Jeesuksen Herruuteen, ennekuin kaikki muuta vaihtoehdot on kokeiltu.
Kaikesta näkee, että Sinun luottamus Jumalaan Pojassaan on kunnossa.
Shalom
Kes.
06.04.2010 13:32
Vl:t myös opettavat ettei uskomiseen liity oma teko.
Siinä He opettavaviat edottaman väärin. Raamatun mukaan kaikki on otettava itse ja henkilökohtaiseesti ja se on tunnustettava ihmisten edessä.
Mutta mikä on kaikkien saatavilla on armo ja usko, jota on Jumalan veto Poikaansa kohtaan. Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
Uskokin on SUUNTAUDUTTAVA KRSTUKSEEN, ei pelkkään uskomiseen?
"Hän ei ole vielä herännyt vastuulliseksi omista teoistaan ja mielestään. Hänen "vastuullisuutensa" on sitä, että hän pyrkii olemaan mieliksi, jotta kelpaisi." ** Niin, milloin vastuullisuus tulee, se tulee silloin kun ”on syönyt hyvän ja pahan tiedon puusta” kuten viikko sitten eräs mahtavasti totesi. Silloin Häneltä lähtee Jumalan ohjausta, joka on lapsen suojeluksessa ja tulee ottaa itse VASTUU ITSESTÄÄN JUMALALAN EDESSÄ, JA siitä selviää vain, kastamalla itsenä Jeesukseen, ja uudestisyntyä Hänessä. Se ON TEKO, joka ei tule automaattisesti.
Usko ei voi olla yksin lahja Jumalalta, vaan sen täytyy olla
oma tekomme, se tahto minkä nöyränä tuomme Herran eteen.
Silloin Jumala, oikemielisenä tuomarina, tutkii sydämen
aivoitukset ja voi armosta lahjoittaa elävän uskon. ** Tässä on vain yksi paha juttu. Usko Jumalaan ei pelasta. Saatanakin uskoo Häneen, kuten Jehovan Todistajat, sekä muslimit.
Sinun pitää löytää portti, Jeesus ja sen löydät parhaiten lukemalla avaukseni aamusella, jossa kerron SRK;n palkkapapeista.
Jos sinulla on näyttää, että uskosi Jumalaan pelastaa, on siitä muslimit tosi iloisia.
Ja kun minä syntisenä ihmisenä huudan Herran puoleen armahdusta hän lähettää armokasteen sydämeen (uudestisyntyminen), ** Voe, voe voe. Mikset voi sanoa kuka Herrasi on? Onko vaikea sanoa Jeesuksen nimi.
Sen ”armokasteen” vasta uskovien kasteessa, nousemalla pois veden alta. Ei muuten. 1. Piet. 3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, .
06.04.2010 12:49
Seuroissa puhuja kertoi, miten suomen kohtalona on alhaisen syntyvyyden seurauksena ulmaalaisten lisääntyminen korvaamaan väestökatoa.
Kun isoja perheitä ei enää tullut 1970 luvulta alkaen, se johti siihen, että maaseutu alkoi autioitua.
Hyvin yksipuolista ja moukkamaista. Maaseutu autioituu joka tapauksessa, vaikka siellä olisi vain lestadiolaisia. Eihän se takaa, että heidän jälkeläiset kuuluisivat lahkoon.
Minun muistikuvani on Suomen väestöstä sen ollessa 4 miljoonaa, nyt se on 5,4 miljoonaa. Mikä siinä on mennyt pieleen. Kasvu on ollut normaalia, vajaa 6% vuodessa.
Miten kiinassa?? Siellä on yhden lapsen perhepolitiikka, eräitä maaseudun kyliä lukuun ottamatta, joissa on mahdollisuus, ilman tappamista kahteen lapseen. On lestadiolais- saarnaajalla saatanalliset tartuntapinnat.
Mutta mites on kiinassa. Kiinassa on menossa kova talouskasvu johtuen suuresta ihmismäärästä. ** Niin, suuresta ihmismäärästä, mutta ei yhtään lestadiolaista ja syntyvyys nollassa. Taitaa kaverilta uupua tiedostusväline, jota sanotaan Telkuksi.
Puhuja jatkaa... mutta kohta tulee kiinassakin totiset paikat, kun loppuu aktiiviväestö ja vanhuksia on valtaosa. ** Se tulee jo silloin kun kupla puhkeaa, kuten se puhkesi Japanissakin.
Kiina on tehnyt suuren virheen, kun on mennyt rukkaamaan lasten lukumääriä, mikä tehtävä kuuluisi luojalle. Siitä ei hyvää seuraa, kun puututaan luojan luomistöihin, voitte sen itse todeta meillä suomessa.** Siinä on oikeassa, että rukkaaminen meni pieleen. Järki on oltava mukana, mutta jos He olivat eläneet yhtä eläimellisesti, kun VL;t olivat he nyt jo kuolleet sukupuuttoon nälässä. Heitä olisi nyt 14 miljardia. Kuka heidät ruokkisi.
Talouselämä perustuu suureen syntyvyyteen, meillä se kärsii koko ajan siitä, kun lapsia tehdään niin vähän. ** Perustuuko. Perustuko se Kiinan syntyvyyteen, että ihmiset tekevät ilmaiseksi työtä, vuorokaudet ympäri, epäinhimillistä olosuhteissa ilman sairaala turvaa. Tähänhän SRK pyrkii kotimaassammekin, että - harjoita ja hallitse.
Emmehän me uskovaiset millään yksin voi tätä väestöä kasvattaa, kyllä siihen on muidenkin osallistuttava. ** Osallistuuhan siihen 95% lapsista onneksi ei ole SRK;N siemensyksy käskyjen tulosta.
Oma käsitykseni on, ettei meillä suomessa ole asukkaita liikaa, mutta intiassa ja eräissä muissa maissa kyllä on. ** Miten se, eikö ”jumalanne” hoidakaan heitä. Siellä kyllä on vähemmän kun kiinassa, pitää ottaa asiasta selvää.
Miten väestön määrää voisi säätää niin, että sitä olisi sopivasti? ** Meillähän on sopivasti?? Ketä täältä uupuu?
Nyt kuitenkin tilanne on se, että tänne värvätään ulkomaalaisia ja eihän se tiedä hyvää.** Ei niitä tarvitse värvätä, katsokaa ympärillenne.
Oma identiteettimme vääristyy, mitä enemmän tänne tulee uutta kulttuuria omituisinen elämäntapoineen.** Miten omituinen, että se erottaisi omituisuudellaan SRK;N.
06.04.2010 08:20
Hänen "vastuullisuutensa" on sitä, että hän pyrkii olemaan mieliksi, jotta kelpaisi. ** Miksi ” että hän pyrkii olemaan mieliksi, jotta kelpaisi” Hänhän kelpaa Jumalalle on vain olemassa, ei se tarkiste mielistelyä. Mielistelyllä ei mitään saavuteta."
Kyllä lapsi pyrkii olemaan mieliksi kovastikin. Hänelle on esimerkiksi elintärkeää kelvata vanhemmilleen. Hän yrittää myös vaikuttaa fyysiseen ympäristöönsä (jonka kokee eläväksi) omilla "mielistelykonsteillaan" samalla tavalla kuin luonnonkansoilla on esim. omat taikansa. ** Pitäisiköhän tarkistella sitä, kuinka mieliksi vauva todella on vahvemmilleen, että Hänet täytyy ripottelu- kastaa ja samalla tehdä Pyhää Henkeä kohti syntiä. Panna siis lapsi elämään synnin kapaloissa.
Mihinkähän se ”tajuamaton” vauva oikein kääntyy, koska kaste edellyttää aina parannusta. Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Aikamoista Pyhän Hengen pilkkaa.
Jumalasta lapsi ei vielä tiedä. Jos siitä hänelle kerrotaan, hän ymmärtää sen vain omalla lapsen tavallaan, konkreettisesti. * Milloin ketään on Jumalaan kastettu?
Puhut vain Jumalasta, usko Jumalaanko VL;n pelastaa iankaikkiseen Paratiisiin?
Näin muslimit ja JT. väittää.
05.04.2010 16:55
me tuomme, te ihmettelette.
05.04.2010 15:13
Paavli kuului?
05.04.2010 12:00
640 / 692