Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. Lankeemuksia tulee monille uskovaisille valvomattomuuden seurauksena. Monet kieltävät uskonsa ** Kieltävät USKONSA MIHIN? SRK;honko. Sekö on jotenkin paha juttu.

toiset kääntyvät syntisiltä teiltänsä ja saavat synneistään parannuksen armon. ** Eikö Jeesus sovittanutkaan muiden kun VL syntejä?? Taidat olla hieman hukassa?

Jumalan seurakunnassa on anteeksiantamus kaikkea syntiä vastaan.** Miten sinä naisena suhtaudut siihen kun vielä -70 luvulla Oulunsalolainen saarnaaja, oikein puheenjohtajan lähisukulainen kerskui, että – minulle on tehnyt kymmenkunta naista lapsen puhujamatkoilla, mutta puhujaveljet on saarnannut ne anteeksi. Nimen saat kirjoittamalla postiini.

Vaimo valitteli, mutta se jumalien seurakunta vaiensi Hänet - se on saarnattu anteeksi, sitä ei saa kaivella.

Olisitko sinä vaimona hiljaa??? Vastaa nyt, vaikka et PYSTY YLEENSÄ VASTAAMAAN KOSKAAN MINULLE.

Luulisi sinunkin ymmärtävän asian näin, että on hyvä, ettei toisten syntejä levitellä eteen päin ja niillä "herkutella" Jumalan seurakunnassa annetaan synnit anteeksi niin, ettei syntejä ole enää.** Oletko tosissasi - Jumalan seurakunnassa annetaan synnit anteeksi niin???

Tekö sen sovitustyön teette, Raamattu kyllä puhuu Jeesuksesta, taitaa olla Teille aika outo lintu?

Jos synti on tuonut toiselle tuskaa tai on rikos, on se korjattava,kuin se on mahdollista. ** Pitsikö tappaa ne puhujien siittämät lapset. Silloin kuolee suuri osa VL KANSAA, ole varovainen. Toisaalta siinä ei taida auttaa Oulun Vl poliisitarkastajat läänissäkään.

Jumalan seurakunta on ihmisten vioilla ja virheillä peitetty,** KERRANKIN TOTTA. Te olette todella PEITETTY VIOILLA JA VÄÄRYYKSILLÄ.

mutta Armoalttari on avoinna yöllä ja päivällä ja anteeksiantamus on täydellinen Kristuksessa .** Hänet pitää ensin löytää, ei koske teitä.

Luuletko, että Kristus hyväksyy hoitokokoukset, huoraamiset ja taloudelliset vääryydet, voin valaista, ei.
  2. Sinulla on parhain raamatuntuntemus , mitä tällä palstalla olen tullut kohtaamaan.
    Avoimeksi jää vain se, kenen tulkinta on tismalleen oikein?

Näin se vaan Raamatussa lukee??

Helvetti todellisuudessa on minulle aika outo paikka. Johtunee kai siitä, että Jeesus on käskenyt tutustua ensin Häneen, ja kirjoituksiin, joten koen olevani siinä, mitä kysyit hieman oppipoika.

Jotain kuitenkin on jäänyt mieleeni ja suurimpana on varmuus siitä, että SE EI OLE MAAN PÄÄLLÄ, koska tänne, tulevaan Jerusalemiin ( on myös ennallistettu Paratiisi, jossa on myös Jumala ) VAAN NIIN YLHÄÄLLÄ TAIVAALLA, että sieltä on nähtävissä Morsiamen Häät, eli tapahtuma, joka on silloin, Tuomio tapahtuu ja kaikki Paha poistetaan Isän tulemisen tieltä, tuhannen vuoden aika jakson jälkeen.

Johannes kirjoittaa näin Ilmestyksessä 20 luvussa,

12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan
    ( Daniel kirjoittaa tapahtumasta näin - Hänen luotaan lähti liikkeelle tulinen virta. Tuhannet ja taas tuhannet palvelivat häntä, miljoonat seisoivat odottaen hänen edessään. Oikeus asettui istumaan, ja kirjat avattiin. )

13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
    14 Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.
    15 Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.

Silloin se lähtö sinne tulee.

Paikka on varattu saatanalle ja on tämän paikan vanki, ikuisesti. Näin minä olen antanut itselleni ymmärtää. Matt. 25:41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.
  3. Silloin Jumala päätti tehdä TOISEN KERTOMUKSEN MUKAAN HÄNELLE KAVERIN, ELI SEIRAAVA JAE. > 21 Silloin Herra Jumala vaivutti ihmisen syvään uneen ja otti hänen nukkuessaan yhden hänen kylkiluistaan ja täytti kohdan lihalla.
    22 Herra Jumala teki tästä kylkiluusta naisen ja toi hänet miehen luo. 23 Ja mies sanoi: -- TÄMÄ SE ON! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu.

Tässä näkee, että raamatun kirjoittaja sekoilee, kun puhuu tapahtumista eri aikamuodoissa Ja tämä että, vaikka syntiinlankeemusta ei ollut vielä tapahtunutkaan, niin heidän käskettiin lisääntyä. ** Nyt Lexa ei ole kysymys kirjoittajan sekoilusta, vaan Sinun puutteellisesta tiedosta.

Tämä antaa osviittaa siihen suuntaan, että vaimon Eevan olisi pitänyt synnyttää lisää paratiisiin asukkaita, vaikka ei ollutkaan syntiin sortunut. ** Ei missään ole niin sanottu, Eva rikoin harmonian, vaikka ei ollutkaan vielä paksuna.

Mutta näin se piti mennä, jotta Jumalan suunnitelma toteutuisi.** Ei se ollut Jumalan suunnitelma, vaan IKUINEN HARMONIA PARATIISISSA, SIKSIHÄN HÄN TUO SEN UUDELLEEN AIKOINAAN JERUSALEMIIN.

Mutta tuo maininta, että paratiisin läpi virtasi Eufrat joki, antaa viitteitä sille, että paratiisi sijaitsi muinoin nykyisen Irakin alueella.** Näin tekee.

Paratiisi ei voinut olla synnitön paikka, niinkuin ei ollut taivaskaan siitä yksinkertaisesta syystä, kun siellä saattoi tehdä syntiä. ** Olen aikaisemminkin kertonut sinulle, että Taivaassa ei ole syntiä, kuten myöskään paratiisissa, ennekuin Eva sen teki.

Saatana teki kapinan synnin ja ensimmäiset ihmiset tekivät sen ainoan mahdollisen synnin, kun söivät sen ompun.** Ensinnäkin, se ei ollut omena. Tärkeintä on se, että Paratiisi oli NENEN SYNTIÄ PUHDAS.

Ja paratiisissa kun oli vielä saatana kaverina, niin selvähän tuo, että jossakin vaiheessa ne kuitenkin syövät, siitä ei oltasi päästy yli eikä ympäri ** Mistä Sinä Raamatusta löydät sen, että joku oli Paratiisissa saatanan kaveri?

Sitten se toinen, Jahvistinen kertomus, jossa maapallo oli jo valmis. 1 Moos. 2:4-25
    Toisessa osassa PAINOPISTE EI OLE MAAPALLON LUOMISESTA, KUTEN ENSIMMÄISESSÄ, vaan se keskittyy IHMISKUNNAN ALKUPERÄÄN ja ympäristöön.
    Se painottaa, että ihmiskunnan ja maan välillä on kiinteä side ja että ihmiset ovat Jumalan erityinen luomus. Kertomuksen alussa MAA ON VAILLA ELÄMÄÄ, ja se kertoo, kuinka Jumala LOI KASTEEN maaperään ja kuinka maasta muovattiin IHMINEN, ADAM. Jumala puhaltaa ihmisen ruumiiseen elämän hengen, ja niin HÄNESTÄ TULEE ELÄVÄ SIELU.
    On ilmeistä, että tämä toinen kirjoitus on vahvempi, ennen Egyptin asumista, tai niiltä ajoin, toinenhan oli luvulta n. 740- 700 eKr. Siihen liittyy myös kertomuksia, jotka ovat suorassa suhteessa Abramiin, eli 1 Moos 12, alkaen, sillä Jumalan ja israeliasten liittosuhde tulee siellä esille.

Kes.
  4. Lexa, Vanhassa Testamentissa on kaksi luomiskertomusta, Pabtistinen ja Jahvistinen. Moos. 1:1-2:3
    Ensimmäisessä osassa Jumala luo maailman ns. seitsemässä päivässä. Tämä on ”papillinen” kertomus luomistyöstä.
    Tälle kirjoitukselle on merkille pantavaa se, että se on ollut vahvistus meikäläisten uskolle pakkosiirtolaisuudessa. Siinä on myös voimakas panostus sapatin viettoon, ettei Jumala unohtuisi, ja ihminen saisi levätä.
    Sapatilla samalla haluttiin tällöin korottaa siksi tekijäksi, joka erotti israelilaiset ympäröineestä kulttuurista, pakanoista. Kertomus päättyy sapatin asettamiseen Jumalan tekona ja tärkeänä osana luomistyötä.
    Tämä oli lähtökohta myös seitsenpäiväiselle viikolle.
    Sitä käytetään tukemaan ajatusta creatio ex nihilo eli "luominen tyhjästä". Uskomus katsoo, että Jumala loi maailman tyhjästä ilman mitään ennen ollutta "rakennusainetta". Joissakin käännöksissä ja psalmeissa annetaan kuitenkin ymmärtää, että alussa olisi vallinnut jonkinlainen kaaos, josta maailma luotiin.
    Sanoit, että käsky; - Huomasitko, että tämä lisääntymiskäsky annettiin jo ennenkuin Eevaa oli edes luotu (1 Moos:27). Olihan tämänkin mukaan. Ihminen luotiin viimeiseksi, ensimmäisessäkin kertomuksessa. ( Toinen taas alkaa vasta Ihmisen luomisesta, 1 Moos. 2:4-25 )

1 Moos:27 > Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
    Jae 28. Ja jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa..

Onko tässä jotain ristiriitaisuuksia, kun nämä sanottiin monikossa, vaikka sillä hetkellä näitä sanoja oli kuulemassa vain yksi Aatami? ** Oliko. Abam ei ole Ihminen, vaan alkutekstissä IHMISKUNTA, eli kaikki siihen asti luodut. Eva, taas kaiken äiti, siihen asti luotujen ihmisten äiti. Asiasta löytyy paljon tietoa Netistä, jos vaivaudut, tai sitten yliopistosta.

Vasta seitsemäntenä päivänä tapahtui luvussa kaksi se, että Eeva luotiin. (( Se on aivan toinen kertomus, Ihmiskuntahan luotiin Adamissa ensimmäisessä kertomuksessa )

2.Moos.15. Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä.
    Siis Aaataminko piti tehdä oikein töitä ja kasvattaa perunoita. Mutta miltä hänen olisi pitänyt varjella tätä paikkaa, mitä vaaroja siellä olisi voinut olla.** Eihän siinä ollutkaan muuta, kun synti.

Ei edes eläimiä, joita tässä kertomuksessa kerrotaan vasta 19 luvussa. >>Ja Herra Jumala muovasi maasta kaikki villieläimet ja kaikki taivaan linnut ja vei ne ihmisen luo nähdäkseen, minkä nimen hän kullekin antaisi. Ja jokainen elävä olento sai sen nimen, jolla ihminen sitä kutsui. >>20 Näin ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille, kaikille linnuille ja kaikille villieläimille. Mutta ihmiselle EI LÖYTYNYT SOPIVAA KUMPPANIA.

Ihminen siis mietti, oksiko apina, olisiko koira, tai puhveli hyvä kaveri, EI OLLUT, Hän totesi Jumalalle.
  5. Minusta on. Riippuu siitä, mitä uskolla tarkoitetaan. Jos sillä tarkoitetaan uskoa Kristuksen sovitustyöhön, sitä lapsella ei tietenkään ole, koska hän ei vielä edes tarvitse sitä. ** Tarvitsee tai ei, mutta Kristuksen sovitustyö tulee vain ottamalla, ei itsestään. Jeesus pitää ottaa Herraksi ja lähteä seuraamaan Häntä, ennekuin se sovitustyö toimii.

Hän ei ole vielä herännyt vastuulliseksi omista teoistaan ja mielestään.** Juuri näin, Hän on Jumalan itsensä suojeluksessa niin kaunan kunnes erottaa oikean vääräksi.

Hänen "vastuullisuutensa" on sitä, että hän pyrkii olemaan mieliksi, jotta kelpaisi. ** Miksi ” että hän pyrkii olemaan mieliksi, jotta kelpaisi” Hänhän kelpaa Jumalalle on vain olemassa, ei se tarkiste mielistelyä. Mielistelyllä ei mitään saavuteta.

Lapsella on tietämättään usko Jumalaan. Hän elää paratiisissa ja on samassa uskossa kuin Aatami ja Eeva ennen syntiinlankeemusta.** Amen.

Tuon uskonsa lapsi menettää tiedon puusta syötyään. Hän tulee karkotetuksi paratiisista ja joutuu epäuskon tilaan ja lain alle. Siitä hänet pelastaa usko Jeesuksen sovitustyöhön.** Juuri näin, Amen.

Siis kristinuskon mukaista uskoa lapsella ei vielä ole. Hänellä on toisenlainen usko, ja se hänet pelastaa niin kauan kuin hän siinä on. ** Amen.

Vl:t opettavat, että ihminen voi säilyä lapsenuskossaan vaikka läpi elämänsä. Ei voi, ellei ole kehitysvammainen. Hän voi uskotella itselleen olevansa lapsenuskossaan ja ummistaa silmänsä siltä että tietää. Hän elää valhe-uskossa. ** Tähänkin, Amen.
  6. Evankeliumi: Joh. 16: 5. Laestadiuksen mukaan!!!

Jos Tuomas oleskelee yksin ja hakee Kristusta yksinäisyydessä, jokohan Kristus tulee häntä hakemaan sieltä?** Aika epävarma uskovainen, jokohan??

Joh 16 kuuluu näin. 5. Mutta nyt minä menen hänen luokseen, joka on minut lähettänyt. Kukaan teistä ei kysy minulta, minne minä menen,
    6 vaan sydämenne on täynnä murhetta sen johdosta, mitä teille sanoin.
    7 Mutta minä sanon teille totuuden: teille on hyödyksi, että minä menen pois. Ellen mene, ei Puolustaja voi tulla luoksenne. Mutta mentyäni pois minä lähetän hänet luoksenne,

Tässä on myös tapahtuma,,, - ei Puolustaja voi tulla luoksenne. Mutta mentyäni pois minä lähetän hänet luoksenne.

Tätä ei Vl käsitys tunnusta, Pyhä Henki ei tullut maailmaan, Jeesuksen mallipuhalluksesta huolimatta, ennen kuin Hän lähti pois, eli Helluntaina.

8 ja hän tulee ja paljastaa, että maailma on väärässä, hän paljastaa, mitä on synti, mitä vanhurskaus ja mitä tuomio.
    9 Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun,

Toinen tosiseikka, He uskovat Jumalaan ja SRK;hon.
    10 vanhurskaus tulee julki siinä, että minä menen Isän luo ettekä te enää näe minua,

Minä luulen, Tuomas, että sinun täytyy ensin tulla kristittyin kokoukseen, ennen kuin Kristus tulee näyttämään haavojansa. ** Eihän lestadiolaisetkaan käy kokouksissa?

Toisaalta, ei missään Jeesus sanonut, mennä kokouksiin tai seuroihin, jotta Hänet voi kohdata. Hän on siellä, missä Häneen kastettu ihminen uudestisyntyneenä on.

Et suinkaan tule osalliseksi ylösnousemisen armosta, ennen kuin sinä tulet seurakuntaan. Vaikka kuinka lukisit kirjaa yksinäisyydessä, ja pitäisit rukouksia kotona, et suinkaan siellä tule kristityksi. Mutta tule ensin kristittyin kokoukseen, ja hae ensin seurakunta, ennen kuin sinä löydät Kristuksen.** Tämä oli minulle kyllä Laestadiuksessa uutta, Hän on tässä saatanan, ei Jeesuksen puolella. Ei Jeesus elä käsin tehdyissä majoissa.

Ja meillä on se toivo, että Tuomaksen, jolla on sydämellinen ja totinen murhe Kristuksen kuolemasta, pitää näkemän ja uskoman, että Jeesus on vielä elämässä, koska hän tulee opetuslasten kokoukseen ja oleskelee niitten kanssa. ** Yhden evankeliumin mukaan, neljästä, Jeesus itse valitsi omistaan kavaltajan. Ihmettelemme sitä, miksi Hän ei valinnut Roomalaista sotilasta joka oleili muutaman sadan metrin päässä Hänestä. Tämä on hieman arvoitus.

Mutta Nikodeemus ja hänen uskonsa veljet, jotka siveydellänsä panevat Kristuksen ruumiin kuolleen uskon hautaan, ja menevät suoraan Jumalan tykö, eikä tule noitten hulluin huoneeseen, jotka itkevät ja parkuvat, ehkä he olisit kuinka nuhteettomat maailman edessä, eikä ole suostuneet maailman joukon tekoon ja neuvoon, jotka huutavat: “ristiinnaulitse”, niille ei tule Kristus, ei tässä eikä tulevaisessa maailmassa eläväksi, vaan heidän Vapahtajansa pysyy haudassa nyt ja iankaikkisesti. Ei heillä ole sydämellistä murhetta Jeesuksen kuolemasta, eikä iloa hänen ylösnousemisestansa.** Jumalattomatko itkivät?? Sekavaa.
    Ja veren pitää oleman teille merkiksi huoneissanne, kussa te olette, että koska minä veren näen, niin minä menen teidän ohitsenne: ja ei pidä teille tuleman se rangaistus kadottamaan teitä,** Tässä on SRK;lle paljon opittavaa.
  7. Amen.
  8. "Jeesus jätti avaimensa vain VIIDELLE PROSENTILLE OMISTA OPTUSLAPSITAAN, ei muille. Heitä oli 11 kappaletta. Eikö hieman ihmetytä, miksi ne muut ei niitä saanut?"

Jeesus ei käyttänyt matematiikkaa, vaan antoi PYHÄN HENGEN. Muutoinhan taivaaseen voisi päästä vain mainitsemasi 11-opetuslasta. Toisaalla Jeesus lähettää nämä opetuslapset tekemää lisää opetuslapsia opettamalla ja kastamalla heitä...jne. Nyt saattoi prosenttilaskusi..? ** Ei siitä ole kysymys, vaan sitä, että Jeesus antoi avaimet vain lähimmille opetuslapsille, ei niille muille. Ehtoollisellakin oli todennäköisesti myös ne nais- opetuslapset ja palavaliat, heille ei avaimia annettu.

Tästä kirjoitin. Mutta Jeesus ei antanut Pyhää Henkeä, vaan käytti vertausta. Hän jopa kielsi opetuslapsia lähemmästä minnekään, ennekuin saavat Taivaasta lähetetietyn Pyhän Hengen. Se oli 40 päivää Pääsiäisen jälkeen ja sen ajan opetuslapset lymysivät piilossa.

Muistat varmaan kertomuksia kun ( Ap.t 2:3-4)

Ja he näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itse kunkin päälle. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.

Henkeä ei Raamattu mainitse ollenkaan tämän 7 viikon aikana millään lailla.

Suhtaudun varauksellla "SRK:n syntilistoihin".
    Pyhä Henki on osa Jumalaa, joten siitä irrottautuminen on samalla irrottautumista Jumalasta. ** Näin on.

>>Isä ,olen tehnyt SYNTIÄ, Taivasta ja SINUA VASTAAN.>"Nämä pitää erottaa. Jos tekee väärin toiselle ihmiselle, voi olla kuinka kovassa vanhurskaudessa hyvänsä, se on syntiä VAIN TOISTA IHMISTÄ KOHTAAN, sillä kulttuuri ja käsityserot hyvyydestä poikkeaa toisistaan.
  9. Ihmeellistä, kun mielestäsi vain harvat vl:t tunnustavat Jeesuksen Herraksi ja sen tunnustavat kaikki vl:t. * Ei pidä paikkaansa. Täällä Oulun alueella, missä elän vain. vain muutama myöntää, - kyllä Jeesus on Herrani.

Samahan on palstalla. Etelämpänä, siis Etelä- Suomessa muutenkin ollaan lähempänä kristillisyyttä.

Vaikkapa ennen HPE:tä luetaan näin:
    "Herramme Jeesus Kristus, sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti, mursi ja antoi opetuslapsilleen ja sanoi.." ** Niin se tehdään. Amen.

"Niin, mutta Jeesukselta, niin ollaan siinä ahtaan portin teissä."
    Anteeksipyyntö on "teiltä", eli niiltä, joilla on Pyhä Henki. Päästön avaimet on jätetty maanpäälle, eikä Jeesus vienyt niitä mennessään. Maanpäällä anteeksiannetut synnit on annettu anteeksi myös taivaassa.** Oikein ja väärin. Jeesus jätti avaimensa vain VIIDELLE PROSENTILLE OMISTA OPTUSLAPSITAAN, ei muille. Heitä oli 11 kappaletta. Eikö hieman ihmetytä, miksi ne muut ei niitä saanut?

Jos pidättäydytään Raamatun synneissä, ei niitä kirjailla luettaviksi Raamatun ohi, kuten VL syntilistat, joita mm Isoisäni oli väsäämässä. Synti on VAIN ihmisen irtaantumista Jumalasta ja Jeesuksesta. Ei ole synti edes irtaantua Pyhästä Hengestä, mutta Pyhä Henki irtaantuu ihmisestä, joka tekee synnin pilkkana Häneen, kuten Hoitokokoukset.

Maanpäällä anteeksiannetut synnit on annettu anteeksi myös taivaassa** Synnit toisia vastaan on se osa vääryyttä, josta puhuu Jeesus vertauksessa Tuhlaajapoikia. – Isä , olen tehnyt SYNTIÄ, Taivasta ja SINUA VASTAAN.

Nämä pitää erottaa. Jos tekee väärin toiselle ihmiselle, voi olla kuinka kovassa vanhurskaudessa hyvänsä, se on syntiä VAIN TOISTA IHMISTÄ KOHTAAN, sillä kulttuuri ja käsityserot hyvyydestä poikkeaa toisistaan.

Nämä keksiväiset asiat on annettava anteeksi, ja Jumala ei puutu niihin, vaan hyväksyy anteeksi annon.

Se ehtoollispöytään käyminen "nöyränä" on aivan hyvä kuvaus.** Näinhän se on ja olen huomannut meidän väleissä, onnistumme vain nöyrinä.

Kes.
  10. En voi olla kommentoimatta, vaikka vastin Sinulle jo yllä, eräässä kohdin.

Ehtoollinen on todella muistoateria, se on myös AINA Uusi liitto, Hänen veressää, eli syntien anteeksi antamisessa ja se on meille myös todella ainutkertainen vahvistus Jeesuksessa.

Mutta tuo epäuskoinen? Se minua puhuttaa. Toimessani hyvin paljon vapaissa suunnissa koen sen suuren uskon Jeesukseen Herrana ja kun keskustelee lestadiolaisten kanssa, Heille on Jeesuksen Kurituksen nimen mainitseminen vaikeaa Herrana. Aina tarjotaan vaihtoehtoa, sanommehan me, että Herra Jeesus, ja onhan Hän vapahtaja,,,,, mutta vain Harva pystyy myöntämään, että Hän on HERRA, jolla on kaikki valta.
    Näin ei voi päätyä muuhun, kun vain VL;T ovat JEESUKSESSA VÄÄRUSKOISIA, kristityt vankassa uskossa Häneen. Jos Trim kysyt joltain kristityltä, onko Jeesus Herrasi, Hänet ei emmi sekuntiakaan, vaan vastaa – On, Jeesus on minun Herrani, seuraan Häntä.ltoinin.

Kun on noin huono usko, jopa epäusko Jeesukseen, että pitää HÄNEN ASETTAMALLEEN ATERIALLE MENNESSÄ, JOKA ON SYNTIEN ANTEEKSI ANATMISEKSI, ensin VARMISTUA SIITÄ TOISEN LESTADIOLISEN JUMALUUDESSA??

Ollaan todella väärällä tiellä. Ei luottoa Jeesukseen, vaan lihaan ja tätä kautta pimeyden valtoihin.

"miksi ihmisen tulee pyytää syntejään anteeksi juuri ennen ehtoollista.."
    Ehtoollinen on Herran pöytään tulemista ja siihen (Herran eteen) on hyvä saapua puhtain sydämin.** Ei nyt näin VAAN NÖYRÄNÄ. Se VL;n sydän ei ole sen puhtaampi, vaikka pyytelee anteeksi sadalta lestadiolaiselta, he ovat vain ihmisiä.

"Ihminen voi pyytää anteeksi syntejään milloin vain siltä tuntuu."
    Ok. Olen samaa mieltä ja se ei tosiaan ole sidottu em. ehtoolliseen, vaikkakin sallittua ja hyväksyttävää. ** Niin, mutta Jeesukselta, niin ollaan siinä ahtaan portin teissä.

Siunattua Pääsiäistä.

Kes.
  11. paljon oikeasti tyhmää.

raamattupiirissä ei ole ymmärretty,mitä oheinen kohta tarkoittaa (A rmosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon.Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. " ) ** Mitä sinä puhut aivan muuta mitä asia koskee.

Ivetan Raamattupiirissä Pyhä Henki avasi heille Sanan, - Paavali sai ymmärryksen Jeesukselta, ilman ihmistä välimiehenä, joka johti siihen, että Hän tajusi, että Jeesus on Jumalan lupaus, Messias ja MEIDÄN ja HÄNEN HERRANSA ja meni kasteelle??

Nämä uupuu Sinulta, mutta ei enää ivetalta. Hän tietää, ettei Jeesuksen löytämiseen tarvita lestadiolaisia. Kiitämme tästä Jeesusta Herrana.

"A rmosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon"= Jumala antaa uskon lahjan ja avaa ymmärryksen käymään ahtaasta portista sisälle= Jeesuksen seuraajat täällä maan päällä=ei yksinäisyydessä saa uskoa. ** Mitäh. Missä se lukee. Tehän sitä kääriydytte omiin tynnyreihinne, ei juuri näy kadulla julistamassa.

Viittaan tässä myös Laestadiuksen saarnaan,joka oli eilen palstalla. ** Tevua, kerro mieluummin Raamatusta kun Laestadiuksesta.

"Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. " = pelastus on Jumalan lahja,joka pitää vastaanottaa henkilökohtaisesti,jos on menettänyt lapsenuskonsa,** Missä se lukee Raamatussa, lapsenusko?? Kerrotko sen?

eikä sitä voi ansaita tekemällä hyviä töitä ja yrittämällä elää hyvin. ** Niin, lestadiolaisena omavanhurskaana.
  12. Jeesus mahdollisti, tai paremminkin Jumala mahdollisti sen kaikille, jotka ottavat vastaan Hänet Herrana ja Jumalan luvattuna Messiaana.

Ristin ryövärikin kirjoitukset tuntevana myönsi, - sinä olet Jumalan poika, Messias.

Tämä oli viimeinen Jeesuksen tunnusteko, joista kirjoitin varttia aiemmin EX;älle.

VL kansa ei hyväksy tätä tunnustekoa, vaan saarnaa vieläkin, että Jeesus antoi Hänelle synnit anteeksi?? Törkeää Raamatun raiskausta.

Jeesuksen sovitusti oli laajempi, Hän teki rauhan ihmisen ja JUMALAN VÄLILLÄ; TÄYTTÄMÄLLÄ LAIN, sanoen viimeisenä, - Se on täytetty.

Hän täytti sen kaikkien osalta, mutta sen saa vain ottamalla, kuten Israelin piti ottaa takaisin Kaanaan maa, parituhatta pääsiäistä aikaisemmin. Miksi tämä aihe on sitten juuri tällä palstalla, siksi kun lestadiolainen usko ei ole ottanut vastaan Jeesusta Herrana, vaan on ottanut vastaan lahkon, jolle Jeesus on Herra Jeesus, vapahtaja.

Pilkkasihan se toinen ristin ryövärikin Jeesusta, sinähän olet Herra Israelin kuningas, mutta toinen sanoi, sinä olet Messias, minun Herrani.

Siinä on se kolmiyhteys, Ryöväri, joka tunnustaa Jeesuksen Messiaaksi, Herraksi ( kuten kristitty, pelastuu HETI ) Keskellä itse Kuningas, Jeesus Kristus, Herramme, ja toisella puolella Heraksi Israelin kuninkaasi nimeämä ihminen, kuten VL, ei ole varaa tunnustaa Jeesusta Herraksi, vaan oma järjestelemä vie voiton, ja kohtaa toisen kuoleman.

Toinen ottaa, toinen jättää.

Sitten tuosta ehtoollisen ( viimeinen ehtoollinen ) vaikutuksesta ja luvasta nauttia.

Ehtoollista alettiin nauttia kristittyjen piirissä jo Israelissa viikoittain Pyhän Hengen laskeutumisen, helluntain jälkeen. Pohjana oli se Egyptin ateria, jota toteutettiin leipänä Jeesuksen ruumis, viininä aina uusi liito Hänessä, syntien anteeksi antamiseksi. Kunnioitusta suuressa määrin.

Vaikutus oli kahtalainen, leipää, että jaksoi, synnin sovituksen kertaus, että jaksoi, koska lunastustyö oli jo tehty Paratiisiin. Kysymys oli vain sen ottaminen sydämeen, uskomalla Jeesus Herrakseen, uusestyneellä ruumilla.

Tuloerot olivat suuret. Perinteistä kerran vuodessa vietettävää juhlaa, alettiin viettää Jeesuksen neuvosta – aina kun sen teette, tehkää se minun muistokseni. Ja se toteutettiin aika tiehään, jopa viikon valein.

Menetelmä oli seuraava. Sabatin jälkeisenä päivänä, eli sunnuntaina kokoontui seurakunta vesittämään tätä ateriaa. Jokainen toi mukanaan leipää ja viiniä. Rikkaat enemmän ja usein vain itselleen, köyhillä saattoi olla vain vähän, tai ei ollenkaan.

Rikkaat mässäsivät ja juopuivat tästä, joten kehitettiin diakonia, jonka tehtävä oli huoleta tasajaosta. Se onnistui, ja oli diakoniatyön alku, mutta kuitenkin sinne tuli myös ihmisiä, jotka tajusivat, että saa ilmaista ruokaa ja viiniä. Siinä alkoi taas mennä pieleen.

Paavali puuttui asiaan. Siunattuja olivat ne, jotka tulivat sinne Jeesuksen nimessä, uskossa Häneen uusimaan liittoaan, mutta kielsi tulemasta HEITÄ, JOILLE JEESUS EI OLLUT HERRA, eikä ollut uudestisyntynyt.

Näin asia saatiin Jumalan mielen mukaan, - jokainen joka ottaa sitä Jeesukseen uskovana tekee sen pelastukseksi.

Miten sitten VL. Heillehän Jeesus ei ole Herra. He syleilevät toisiaan enne ehtoollista ja saarnaavat toisilleen …suksen nimessä ja veressä synnit anteeksi?

Miksi sitten enää mennä ehtoolliselle, koska siellä se Uusi liitto Häneen tehdään, syntien anteeksi antamiseksi?

Jumala on järjestänyt tämänkin. Heillä ro ole uskoa Jeesukseen, joten eivät VOI VIETTÄÄ EHTOOLLISTA OIEKASSA JÄRJESTYSESSÄ, JA SYNNIN KÄSITTEEN MÄÄRÄÄ LIHA ( saatana ) JOS NE KEKSENÄÄN SOVIETLLAAN.

He voivat jopa nauttia sen turmiokseen, mutta en tunne todella heidän sydämen tilaansa riittävästi, kertoakseen totuuden, mutta se on selvää, Kristuksen seuraajia He eivät ole, eikä lahkossa ole Pyhää Henkeä.

Siunattua pääsiäistä.
  13. Voisitko Kes kertoa miten kuvaat leivän Johanneksen kuudennessa luvussa alussa ja mitä käsität luvun lopulla noin jakeesta 50 eteenpäin Jeesuksen tarkoittavan?

Ensinnä ehtoollisen laajempi tuntemus vaatii sen, että tietää mistä se on lähtöisin.

Kaiken perusta on se, kun Jumala käski kaikki juutalaiset töhertää ovenpielensä karitsan verellä Egyptistä lähdön viimeisenä yönä. Samoin Heidän piti syödä happamatonta leipää sisällä olevassa juhlassa.

Hiivaa, jota sanotaan myös hapatteeksi, verrataan usein syntiin Raamatussa. Leipä toimii hyvin ilman hiivaakin ja jos siihen laittaa tätä hapatetta, ( syntiä ) se näyttää päällepäin huomattavasti mahtavammalta, mutta on huokoisempaa. Ongelma on vain se, että synti varastoituu pienissäkin määrässä ”juurta” ja sitä on vaikea saada taikinasta pois. Tämän vuoksi ehtoollis- leivässä ei ole hapatetta, synnin vertauskuvaa.

Juutalaiset, jotka elävät judiasmissa viettävät vieläkin samaa pääsiäisen Egyptistä vapautumisen juhlaa ja juuri pääsiäisyönä, he odottavat Messiaan ( Jeesuksen) tuloa. Nasaretilainen on heidän mielestään vain kirjanoppinut puuseppä.

Tuohon Johanneksen 50 jakeeseen on fyysinen perusta ja vastaan siihen ensin, koska se tapahtui tämän lähdön jälkeen, muutaman viikon sisällä, kun ruoka loppui erämaassa ( Vl korvessa ). 49 Teidän isänne söivät autiomaassa mannaa, ja silti he ovat kuolleet. 50 Mutta tämä leipä tulee taivaasta, ja se, joka tätä syö, ei kuole.
    On totta, että jos Jumalan antama ruoka ei maita, tulee nälkä ja ihminen kuolee.

Mutta Jeesus otti tämän myös kuvainnollisena uskosta Hänen antamaan leipään, eli itse HÄNEEN. 48 Minä olen elämän leipä.

Jos ottaa ja kun ottaa Jeesuksen vastaan elämäänsä, on se voitettu. Ei tarvitse kipuilla kuulunko VL, kuulunko helluntailaisiin, vai aivan mihinkä tahansa, ELÄMÄ HÄNESSÄ SAA AIKAAN OMAN ELÄMÄN. Se ei tarvitse edes seurakuntaa. Minä kuitenkin olen niin suuressa rakkaudessa Jeesuksen leipään ( toinen seikka on Sanana, eli Hänen evankeliumin kuulo ) että hakeudun seurakuntaa kuulemaan ja ylistämään sitä, yhdessä muiden kristittyjen kanssa, jolloin Henki on läsnä selvemmin.

Hän sanoo edellisessä jakeessa, 47 Totisesti, totisesti: sillä, joka uskoo, on ikuinen elämä. < Tässä Hän ei sano uskoa instituutiona vaan USKOO HÄNEEN, saa elämän.

Jeesus jatkaa aiemmin. 43 Jeesus sanoi tähän: "Älkää nurisko!
    44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
    45 Profeettojen kirjoituksissa sanotaan: 'Heistä kaikista tulee Jumalan opetuslapsia.' Jokainen, joka on kuunnellut Isää ja ottanut vastaan hänen opetuksensa, tulee minun luokseni.

Kuunnellut Isää?? Niin jokainen on kuunnellut Isää ollessaan lapsi, jolloin on VAIN ISÄN HUOMASSA, EI JEESUKSEN ARMON ALLA, sillä se on OTETTAVA ITSELLE, OTTAMALLA JEESUS HERRAKSEEN. - joka on kuunnellut Isää ja ottanut vastaan hänen opetuksensa, tulee minun luokseni.

Oletko kuullut, että Vl olisi Jeesuksen opetuslapsi, ei Hän on vain Jumalan lapsi, eli lain alla.

Tämä taustoista.

Mutta siihen Johanneksen alkuun, jossa Jeesus ruokkii viisituhatta miestä.

Me odotamme tunnustekoja, ja Jumalan tunnusteko oli vapauttaminen Egyptistä, Jeesus tiesi sen, ja Jeesus tiesi myös sen, että Ihminen tarvitsee tunnustekoja uskoakseen Jeesuksen jumaluuteen. ( Poisluettuna SRK. Hehän kokevat, ettei enää ihmeitä tapahdu, ei todella, kun ei ole Pyhää Henkeä. Kristillisissä seurakunnissa niitä on päivittäin )

A. Huomioi > 4 Juutalaisten PÄÄSIÄISJUHLA oli lähellä. ( Kaikki juutalaiset tunsivat kirjoitukset )
    5 Jeesus kohotti katseensa ja näki, että suuri ihmisjoukko oli tulossa. Hän kysyi Filippukselta: "Mistä voisimme ostaa leipää, että he saisivat syödäkseen?"
    6 Tämän hän sanoi koetellakseen Filippusta, sillä hän tiesi kyllä, mitä tekisi.
    7 Filippus vastasi: "Kahdensadan denaarin leivistä ei riittäisi heille edes pientä palaa kullekin."
    8 Silloin eräs opetuslapsi, Simon Pietarin veli Andreas, sanoi Jeesukselle:
    9 "Täällä on poika, jolla on viisi ohraleipää ja kaksi kalaa. Mutta miten ne riittäisivät noin suurelle joukolle?"
    10 Jeesus sanoi: "Käskekää kaikkien asettua istumaan." Rinteellä kasvoi rehevä nurmi, ja ihmiset istuutuivat maahan. Paikalla oli noin viisituhatta miestä. ( Pitää ottaa huomioon, että silloin usein laskettiin vain miehet, joten heitä oli varmaan kaksin verroin )
    11 Jeesus otti leivät, kiitti Jumalaa ja jakoi leivät syömään asettuneille. Samoin hän jakoi kalat, ja kaikki saivat niin paljon kuin halusivat.

Tämä oli niitä Jeesuksen viimeisiä tunnustekoja, joka antaa vahvistusta uskoa siihen, että Hän on HERRA.
    No, miten kävi? 14 Kun ihmiset näkivät, minkä tunnusteon Jeesus teki, he sanoivat: "Tämä on todella se profeetta, jonka oli määrä tulla maailmaan."

He uskoivat Häneen Messiaana. Ei ollut mitään mantraa – synnit anteeksi Jeesuksen veressä. Usko Häneen Messiaana riitti.

Hyvää pääsisäistä.

Kes.