Ei tunneta Raamattua

Nico Deemus

Kun lukee tätä palstaa, niin väkisinkin kiinnittyy huomio sellaiseen tosiasiaan, että useimmille
vl-opin puolustajille Raamattu on melko tuntematon kirja.
He siteeraavat niitä samoja, Rauhanyhdistyksellä oppimiaan fraaseja ja jos keskustelu poik-
keaa hieman opituista kaavoista, he putoavat kärryltä.
Tästä ovat mainioina esimerkkeinä nimimerkit Weha ja Meiliaikku.
Kopioida he kyllä osaavat, mutta itsenäinen ajattelukyky puuttuu.

Tai sitten vaihdetaan aihetta, kun osoittautuu, että he ovat väärässä.

Esim Weha tohootti jokin aioka sitten, että Raamatussa ei ole yhtään kohtaa, jossa joku olisi tullut
uskoon yksinään!!!!!
Raamatussa on useita kohtia, joisa Jumala puhuu ihmiselle suoraan:

Gal 1:11:
"Sillä minä teen teille tiettäväksi, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista,
enkä minä olekkaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu,
vaan JEESUS KRISTUS ON SEN MINULLE ILMOITTANUT."

Jo tähän Raamatunkohtaan kaatuu tuo "kahden välimiehen oppi"!!!!
Jumalaa voidaan lähestyä aivan yksinäänkin.

Vl-saarnamiehet väittävät kivenkovaa, että tarvittiin Ananias julistamaan Paavalille synnit anteeksi.
NÄIN RAAMATTU EI OPETA!

Hebr 7:25
"hän pysyy iankaikkisesti , jonka tähden Hän voi täydellisesti pelastaa ne, jotka Hänen kauttaan
Jumalan tykö tulevat, koska Hän elää aina rukoillakseen heidän puolestansa."

Tuossakaan ei puhuta välimiehen tarpeesta mitään, sillä "Yksi on välimies, Jumalan ja ihmisten
välillä, ihminen Kristus Jeesus." Hän rukoilee meidän edestämme.
Meillä on suora pääsy Jumalan eteen!

Jeesus itse sanoi:
"Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä pois."

Vl-saarnamiehet kyllä heittävät, ellei ihminen ole toiminut SRK:n keksimän "armonjärjestyksen"
mukaan.

Jo Vanhassa Testamentissa useat kohtasivat Jumalan yksikseen, kuten Moosen, Elia, Jaakob jne
Myös Daavid rukoili Jumalaa yksikseen:
Ps 40:2-4
"Hartaasti minä odotin Herraa, ja Hän kumarrtui minun puoleeni ja kuuli minun huutoni.
Hän nosti minut ylös turmion kuopasta...."

Ei Daavidkaan tarvinnut ketään välimiestä, vaikka tokihan Naatan paljasti hänen syyllisyytensä, mutta
Naatanin tehtävä loppui siihen.

Mielenkiintoista nähdä, onko Wehalla nöyryyttä ja rohkeutta myöntää olevansa harhassa tässäkin asiassa.
Epäilen pahasti.

90

682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elävään vapauteen

putoavat heti kärryiltä, kun pitää katsoa kokonaisuuksia sen sijaan, että papukaijamaisesti toistellaan kliseitä ja mielivaltaisesti valittuja raamatunlauseita.

• Vl-teologiaa

"Tässä ei raamatuita tarvita!"

• Kuntoutusosastolta

Noin kuulemma joku hoitomies lausahti hoidettavalle hoitokokouksessa 70-luvulla, kunhoidettava rupesi puolustelemaan näkemyksiään Raamattua siteeraamalla.

• ole ihmisiltä, eikä ihmisen mieleen....Sitä samaa evankeliumia uskovaiset julistaa...
        8. Mutta ehkä me taikka joku enkeli taivaasta saarnais teille toisin evankeliumia, kuin me olemme teille saarnanneet, se olkoon kirottu!
        9. Niinkuin me ennen sanoimme, niin minä vielä sanon: jos joku teille toisin saarnaa evankeliumia, kuin te ottaneet olette, olkoon kirottu!

Lyhyesti vain totean uskoontulemisesta:
        Jesajan parannus (Jes.6:1-7)
        Hoviherran parannus (apt.8:26-40)
        Paavalin parannus (apt.9:1-19)
        Korneliuksen parannus (apt.10)
        tuhlaajapojan parannus(Luuk15:11-24)
        Daavidin parannus(2.sam.12:1-14)

• outo juttu
        weha kirjoitti:

ole ihmisiltä, eikä ihmisen mieleen....Sitä samaa evankeliumia uskovaiset julistaa...
        8. Mutta ehkä me taikka joku enkeli taivaasta saarnais teille toisin evankeliumia, kuin me olemme teille saarnanneet, se olkoon kirottu!
        9. Niinkuin me ennen sanoimme, niin minä vielä sanon: jos joku teille toisin saarnaa evankeliumia, kuin te ottaneet olette, olkoon kirottu!

mitä aloittaja kirjoittaa??????

Olisit edes myöntänyt erehtyneesi, niin uskottavuutesi olisi ehkä säilynyt!

Onko kynnys nörtymiseen liian kova?

• weha kirjoitti:

ole ihmisiltä, eikä ihmisen mieleen....Sitä samaa evankeliumia uskovaiset julistaa...

ole ihmisiltä, eikä ihmisen mieleen....Sitä samaa evankeliumia uskovaiset julistaa...** Ei muuten julista. Meillä evankeliumi on julistus Kristuksena, teillä – tämän jumalien valtakunnan evankeliumia syntien anteeksi antamisesta.
        Siinä on suuri ero, pelastumisen ero.
        Täyttä soopaa, Raamatussa ei ole tuta tekstiä. Mitäs sinäs, taas puhumas, sitä hullus kiels???? Yritätkös sekottaas koko jenins.

Tämä on juuri tarkoitettu teille Galatalaist mukaan luettuna, tässä ei saarnata syntien anteeksi antamisen jumalien valtakuntaa, vaan Kristusta.
        Gal 1:

6 Olen hämmästynyt, kun te näin pian OLETTE LUOPUMASSA HÄNESTÄ ( Jeesuksesta ), joka on armossaan kutsunut teidät, ja OLETTE SIIRTYMÄSSÄ TOISENLAISEEN EVANKELIUMIIN (tämän jumalien valtakunnan evankeliumia syntien anteeksi antamisesta.)
        7 Mitään TOISTA EVANKELIUMIA EI KUITENKAAN OLE. JOTKUT vain HÄMMENTÄVÄT TEIDÄN AJATUKSENNE ( Weha) ja KOETTAVAT VÄÄRISTÄÄ Kristuksen evankeliumia.
        8 Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin MEIDÄN JULISTUSTAMME ( Kristittyjen, uudestisyntyneiden ) -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
        9 Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu.
        10 Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija.

Kannattaa Weha lukea enemmän, saa pienemmän kiven kaulaan.

Jesajan parannus (Jes.6:1-7)** Juutalainen, VL aikaan, ei tullut Kristinuskoon, vaan Isään.

Hoviherran parannus (apt.8:26-40)** Tuli uskoon Jeesuksessa, ja Jeesukseen, ei SRK;hon, eikä MIHINKÄÄN SEURAKUNTAAN, vaan Kristuksen opetuslapseksi. Sekä KASTETTIIN, UPOTTAMALLA, sai Kristus ruumiin.

Paavalin parannus (apt.9:1-19) ** Tuli uskoon Kristuksekseen uskota Jumalaan, kastettiin upottamalla, eli Kristus ruumiissa, ei liittynyt mihinkään maalliseen seurakuntaan.
        Korneliuksen parannus (apt.10)** Sama juttu, Jumalasta Jeesukseen.
        tuhlaajapojan parannus(Luuk15:11-24)** Mitä siitä?
        Daavidin parannus(2.sam.12:1-14)** Niin, kerro tarkemmin.
        Eli, loppuko vitsit?

• kempeleestä
        Kesitas kirjoitti:

ole ihmisiltä, eikä ihmisen mieleen....Sitä samaa evankeliumia uskovaiset julistaa...** Ei muuten julista. Meillä evankeliumi on julistus Kristuksena, teillä – tämän jumalien valtakunnan evankeliumia syntien anteeksi antamisesta.
        Siinä on suuri ero, pelastumisen ero.
        Täyttä soopaa, Raamatussa ei ole tuta tekstiä. Mitäs sinäs, taas puhumas, sitä hullus kiels???? Yritätkös sekottaas koko jenins.

Tämä on juuri tarkoitettu teille Galatalaist mukaan luettuna, tässä ei saarnata syntien anteeksi antamisen jumalien valtakuntaa, vaan Kristusta.
        Gal 1:

6 Olen hämmästynyt, kun te näin pian OLETTE LUOPUMASSA HÄNESTÄ ( Jeesuksesta ), joka on armossaan kutsunut teidät, ja OLETTE SIIRTYMÄSSÄ TOISENLAISEEN EVANKELIUMIIN (tämän jumalien valtakunnan evankeliumia syntien anteeksi antamisesta.)
        7 Mitään TOISTA EVANKELIUMIA EI KUITENKAAN OLE. JOTKUT vain HÄMMENTÄVÄT TEIDÄN AJATUKSENNE ( Weha) ja KOETTAVAT VÄÄRISTÄÄ Kristuksen evankeliumia.
        8 Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin MEIDÄN JULISTUSTAMME ( Kristittyjen, uudestisyntyneiden ) -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
        9 Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu.
        10 Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija.

Kannattaa Weha lukea enemmän, saa pienemmän kiven kaulaan.

Jesajan parannus (Jes.6:1-7)** Juutalainen, VL aikaan, ei tullut Kristinuskoon, vaan Isään.

Hoviherran parannus (apt.8:26-40)** Tuli uskoon Jeesuksessa, ja Jeesukseen, ei SRK;hon, eikä MIHINKÄÄN SEURAKUNTAAN, vaan Kristuksen opetuslapseksi. Sekä KASTETTIIN, UPOTTAMALLA, sai Kristus ruumiin.

Paavalin parannus (apt.9:1-19) ** Tuli uskoon Kristuksekseen uskota Jumalaan, kastettiin upottamalla, eli Kristus ruumiissa, ei liittynyt mihinkään maalliseen seurakuntaan.
        Korneliuksen parannus (apt.10)** Sama juttu, Jumalasta Jeesukseen.
        tuhlaajapojan parannus(Luuk15:11-24)** Mitä siitä?
        Daavidin parannus(2.sam.12:1-14)** Niin, kerro tarkemmin.
        Eli, loppuko vitsit?

loppuvan. Miten saat muuten syntisi anteeksi, vai teetkö sitä ollenkaan tekopyhä hurskastelija. Miksi et ulkomaan reissulla hurskastellut vai heititkö vapaalle ja annoit mennä. Kyllä jeesus pelastaa kunhan vaan uskoo. siunusta

• Kesitas
        kempeleestä kirjoitti:

loppuvan. Miten saat muuten syntisi anteeksi, vai teetkö sitä ollenkaan tekopyhä hurskastelija. Miksi et ulkomaan reissulla hurskastellut vai heititkö vapaalle ja annoit mennä. Kyllä jeesus pelastaa kunhan vaan uskoo. siunusta

Missä minä olen hurkastellutkaan?

• Meiliaikku
        weha kirjoitti:

Kaikissa edellä olevissa Raamatun luvuissa tulee esille se, että Pyhää Henkeä tarvitaan välimiehenä ihmisen vanhurkauttamisessa. Kuten muistamme Pyhä Henki annettiin ihmiselle; Jeesuksen opetuslapsille, josta me tämän päivän Jumalan lapset olemme osallisia. Ihmistä tarvitaan muuhunkin , kuin syntien osoittajaksi, siihenkin, mutta synti ei osoittamalla häviä. Synti tarvitsee saada anteeksi Jumalan edessä. Siihen Jumala on järjestänyt pelastuksen Kristuksessa Jeesuksessa. Jeesu sanoi, "ottakaa Pyhä Henki, joille te synnit anteeksi annatte niille ne ovat anteeksi annetut, joille ne pidätätte, niille ne on pidetty." Miksi te halutte erilailla uskoa, kuin Jeesus neuvoo ?

Aloittajalle vielä. Raamattuko on fraaseja? Uskon itse, että ottipa minkä Raamatun kohdan tahansa, ei siitä voi monenlaista käsitystä saada, kun Henki ilmoittaa vain yhdenlaisen käsityksen. Yksi yhdenkaltainen Jumalan Sana, yksi yhdenkaltainen Usko, yksi yhdenkaltainen Jumalan seurakunta, yksi yhdenkaltainen Rakkaus.

• Jari-Kyösti
        Meiliaikku kirjoitti:

Kaikissa edellä olevissa Raamatun luvuissa tulee esille se, että Pyhää Henkeä tarvitaan välimiehenä ihmisen vanhurkauttamisessa. Kuten muistamme Pyhä Henki annettiin ihmiselle; Jeesuksen opetuslapsille, josta me tämän päivän Jumalan lapset olemme osallisia. Ihmistä tarvitaan muuhunkin , kuin syntien osoittajaksi, siihenkin, mutta synti ei osoittamalla häviä. Synti tarvitsee saada anteeksi Jumalan edessä. Siihen Jumala on järjestänyt pelastuksen Kristuksessa Jeesuksessa. Jeesu sanoi, "ottakaa Pyhä Henki, joille te synnit anteeksi annatte niille ne ovat anteeksi annetut, joille ne pidätätte, niille ne on pidetty." Miksi te halutte erilailla uskoa, kuin Jeesus neuvoo ?

Aloittajalle vielä. Raamattuko on fraaseja? Uskon itse, että ottipa minkä Raamatun kohdan tahansa, ei siitä voi monenlaista käsitystä saada, kun Henki ilmoittaa vain yhdenlaisen käsityksen. Yksi yhdenkaltainen Jumalan Sana, yksi yhdenkaltainen Usko, yksi yhdenkaltainen Jumalan seurakunta, yksi yhdenkaltainen Rakkaus.

Kyllä me uskomme, mitä Jeesus sanoo ja emme eri tavalla esim. tämän: hänelle:

10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen
        nimensä kautta."

• Meiliaikku
        Jari-Kyösti kirjoitti:

Kyllä me uskomme, mitä Jeesus sanoo ja emme eri tavalla esim. tämän: hänelle:

10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen
        nimensä kautta."

Hänen nimensä kautta synnit anteeksi. Eikö tämä ole sinusta hyvä juttu Jumalalta. Ajattele Jari-Kyösti kaikki synnit saa ihan armosta anteeksi !

• Jari-Kyösti
        Meiliaikku kirjoitti:

Hänen nimensä kautta synnit anteeksi. Eikö tämä ole sinusta hyvä juttu Jumalalta. Ajattele Jari-Kyösti kaikki synnit saa ihan armosta anteeksi !

todella hyvä juttu, että tällainen ihminen niinkuin minä saan armosta, lahjana, uskossa ottaa vastaan syntien anteeksisaamisen Kristuksen sovitustyön tähden. Tästä iloitsen joka päivä.

• One way
        Meiliaikku kirjoitti:

varoittava esimerkki siitä, miten vl-herätysliike sekoittaa ihmisen pään liki hulluuteen asti. :((

• Meiliaikku
        One way kirjoitti:

varoittava esimerkki siitä, miten vl-herätysliike sekoittaa ihmisen pään liki hulluuteen asti. :((

Kuule, sinä et itse tiedä, milloin saat järkesi pitää. On parempi olla nöyrä, terveys on Jumalan lahja. Se siitä.

• Meiliaikku kirjoitti:

Kaikissa edellä olevissa Raamatun luvuissa tulee esille se, että Pyhää Henkeä tarvitaan välimiehenä ihmisen vanhurkauttamisessa. ** Mitäh? Oliko Pyhä Henki jo silloin maan päällä, kun Ristin ryöväri vanhurskautui uskossa Jeesukseen Herrana. Eikö Henki tullut vasta Helluntaina, Raamatun mukaan.

Toisaalta, jos Henki pitää olla mukana, ei VL piireistä pelastu yksikään, koska Teissä ei juuri Henkeä ole, ei yhtään armolahjaa.

Kuten muistamme Pyhä Henki annettiin ihmiselle; Jeesuksen opetuslapsille, josta me tämän päivän Jumalan lapset olemme osallisia. ** Älä naurata, se oli kuvainnollista, sillä Jeesushan sanoi Luuk. 24:49 >>> Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. PYSYKÄÄ TÄSSÄ KAUPUNGISSA, KENNES SAATTE VARUSTUKSESKSENNE VOIMAN KORKEUDESTA."

Niin, Voima, Pyhä Henki laskeutui vasta Helluntaina. Jeesus antoi ensin KIELLON, EI SAA LÄHTEÄ ILMAN VOIMAA, HENEKÄ.

Ihmistä tarvitaan muuhunkin , kuin syntien osoittajaksi, siihenkin, mutta synti ei osoittamalla häviä. ** Se on aivan totta, kaikki tietää mikä synti on ja VL SAARNASSA TÄMÄ AIHE ON ESILLÄ VALTAOSAN PUHEESTA, vaikka pitäisi kirkastaa Kristusta.

Synti tarvitsee saada anteeksi Jumalan edessä. Siihen Jumala on järjestänyt pelastuksen Kristuksessa Jeesuksessa. Jeesu sanoi, "ottakaa Pyhä Henki, joille te synnit anteeksi annatte niille ne ovat anteeksi annetut, joille ne pidätätte, niille ne on pidetty." Miksi te halutte erilailla uskoa, kuin Jeesus neuvoo ?*** Mitä ihmettä siinä on, HÄN SANOI NÄIN HEILLE, EI MEILLE. Vähiten juuri teille, Hän sanoi sen vain juutalaisille lähimmäisille, eikä me tämän vuoksi sitä itsellemme OMI!

Aloittajalle vielä. Raamattuko on fraaseja?** Se on fraaseja juuri ihmiselle, jolla ei ole Pyhää Henkeä. Siksi se on teiltä sinetyöity.

Uskon itse, että ottipa minkä Raamatun kohdan tahansa, ei siitä voi monenlaista käsitystä saada, kun Henki ilmoittaa vain yhdenlaisen käsityksen. ** Kerropa minkä käsityksen se sinun henkesi kertoo vaikka tästä. Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Teillähän ei ole yhtään lähetyntyöntekijää?

Yksi yhdenkaltainen Jumalan Sana, yksi yhdenkaltainen Usko, yksi yhdenkaltainen Jumalan seurakunta, yksi yhdenkaltainen Rakkaus** Kerro myös se, mitä tämä kirjoittamasi sana merkitsee - Jumalan ”Sana”?

Kes.

• Meiliaikku kirjoitti:

Kuule, sinä et itse tiedä, milloin saat järkesi pitää. On parempi olla nöyrä, terveys on Jumalan lahja. Se siitä.

sairaat lestadioliset ovta tehneet??

Koska sairastavat kohdun laskeumaa ja hengitys- elin sairauksia.

• Meiliaikku
        Kesitas kirjoitti:

Kaikissa edellä olevissa Raamatun luvuissa tulee esille se, että Pyhää Henkeä tarvitaan välimiehenä ihmisen vanhurkauttamisessa. ** Mitäh? Oliko Pyhä Henki jo silloin maan päällä, kun Ristin ryöväri vanhurskautui uskossa Jeesukseen Herrana. Eikö Henki tullut vasta Helluntaina, Raamatun mukaan.

Toisaalta, jos Henki pitää olla mukana, ei VL piireistä pelastu yksikään, koska Teissä ei juuri Henkeä ole, ei yhtään armolahjaa.

Kuten muistamme Pyhä Henki annettiin ihmiselle; Jeesuksen opetuslapsille, josta me tämän päivän Jumalan lapset olemme osallisia. ** Älä naurata, se oli kuvainnollista, sillä Jeesushan sanoi Luuk. 24:49 >>> Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. PYSYKÄÄ TÄSSÄ KAUPUNGISSA, KENNES SAATTE VARUSTUKSESKSENNE VOIMAN KORKEUDESTA."

Niin, Voima, Pyhä Henki laskeutui vasta Helluntaina. Jeesus antoi ensin KIELLON, EI SAA LÄHTEÄ ILMAN VOIMAA, HENEKÄ.

Ihmistä tarvitaan muuhunkin , kuin syntien osoittajaksi, siihenkin, mutta synti ei osoittamalla häviä. ** Se on aivan totta, kaikki tietää mikä synti on ja VL SAARNASSA TÄMÄ AIHE ON ESILLÄ VALTAOSAN PUHEESTA, vaikka pitäisi kirkastaa Kristusta.

Synti tarvitsee saada anteeksi Jumalan edessä. Siihen Jumala on järjestänyt pelastuksen Kristuksessa Jeesuksessa. Jeesu sanoi, "ottakaa Pyhä Henki, joille te synnit anteeksi annatte niille ne ovat anteeksi annetut, joille ne pidätätte, niille ne on pidetty." Miksi te halutte erilailla uskoa, kuin Jeesus neuvoo ?*** Mitä ihmettä siinä on, HÄN SANOI NÄIN HEILLE, EI MEILLE. Vähiten juuri teille, Hän sanoi sen vain juutalaisille lähimmäisille, eikä me tämän vuoksi sitä itsellemme OMI!

Aloittajalle vielä. Raamattuko on fraaseja?** Se on fraaseja juuri ihmiselle, jolla ei ole Pyhää Henkeä. Siksi se on teiltä sinetyöity.

Uskon itse, että ottipa minkä Raamatun kohdan tahansa, ei siitä voi monenlaista käsitystä saada, kun Henki ilmoittaa vain yhdenlaisen käsityksen. ** Kerropa minkä käsityksen se sinun henkesi kertoo vaikka tästä. Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Teillähän ei ole yhtään lähetyntyöntekijää?

Yksi yhdenkaltainen Jumalan Sana, yksi yhdenkaltainen Usko, yksi yhdenkaltainen Jumalan seurakunta, yksi yhdenkaltainen Rakkaus** Kerro myös se, mitä tämä kirjoittamasi sana merkitsee - Jumalan ”Sana”?

Kes.

Väärentämätön , yhdellä tavalla Pyhältä Hengeltä avattu Raamattun sanoma.
        Sinä Kesitas puht aina Raamatun raiskaamisestä. Jumalan seurakunnassa ei raiskata Raamattua.

• näin on
        Meiliaikku kirjoitti:

Sinä Kesitas puht aina Raamatun raiskaamisestä. Jumalan seurakunnassa ei raiskata Raamattua.

vl-seurakunnassa raiskataan!

Pyhä Henki ei ole mikään välimies, vaan Jumalan kolmas persoona, jonka Jeesus lähetti maan päälle
        poislähtiessään:
        Joh 16:7
        "Sillä ellen minä mene pois, ei pulustaja tule teidän tykönne;
        mutta jos minä menen, niin minä Hänet lähetän"!

Pyhä Henki antaa myös voiman, kun uskova lähtee maailman ääriin viemään evankeliumia eteenpäin: Ap 1:8

Siksi vl-läiset eivät lähde maailman ääriin, kun heillä ei ole Pyhää Henkeä!

• paskaa.
        Meiliaikku kirjoitti:

Miksi ette hyväksy oman kirkkonne (ev-lut) lähetystyötä?

Koska lähetystyöntekijät eivät ole vl-uskovaisia...

• Aikkumeili
        Meiliaikku kirjoitti:

Saatanan valtakunnan Suomen osastossa (= vl-herätysliike) raiskataan Raamattua niin, ettei oikein laskuissa tahdo mukana pysyä.

• julisti

Daavidille absoluution, kun Daavid tunnust syntinsä.

2. Sam 12:
      13 Silloin Daavid sanoi Natanille: "Olen tehnyt syntiä Herraa vastaan." Natan vastasi: "Herra vapauttaa nyt sinut tästä synnistä, eikä sinun tarvitse kuolla. [2. Sam. 24:10; Ps. 51:1-14; Sir. 47:11]

• Nico Deemus

Ei Naatan tuossa julistanut Daavidin syntejä anteeksi, vaan hän ainoastaan totesi, että
        Herra antaa synnit anteeksi, koska Daavid nöyrtyi!!!

Eikä Naatan kehoittanut Daavidia edes uskomaan syntejään anteeksi!

• muuten taas
        Nico Deemus kirjoitti:

Ei Naatan tuossa julistanut Daavidin syntejä anteeksi, vaan hän ainoastaan totesi, että

oli Pyhän Hengen pappi paikalla...

• Daavidin
        Nico Deemus kirjoitti:

olisi käynyt, jos Naatan ei olisi sanonut mitään? Olisiko Daavid pelkän synnintunnustuksensa perusteella tullut vakuuttuneeksi, että Jumala antaa hänen syntinsä anteeksi?

• lukuhetkijä.

Espoossa tutkiskeltiin papin johdolla jokin aika sitten Raamattua seurakunnan kokoontumisilloissa.

Tästä kuin Oulun SRK sai tiedon, tuli valtuuskunta ja "purki koko systeemin"

Oliko vielä niin, että jokaisen piti käydä tekemässä seurakunnan edessä parannusta huonosta teosta.

Syy oli, että "saattaa saada pian vääriä vaikutteita ja ajatuksia kokematon Raamatun lukija"

Eikö yksi saaramies ollut lohkaissut jossakin keskustelussa, että "kuinka vähällä järjellä voidaan vl-ryhmää hallita"

• 10+19

Jeesuskesta valehtelijan.

Jeesuksen opettama Isä Meidän Rukous;
      ------------------------------------------
      Isä meidän, joka olet taivaissa.
      Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
      Tulkoon sinun valtakuntasi.
      Tapahtukoon sinun tahtosi,
      myös maan päällä niin kuin taivaassa.
      Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
      Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
      niin kuin mekin anteeksiannamme niille,
      jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
      Äläkä saata meitä kiusaukseen,
      vaan päästä meidät pahasta.
      Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia
      iankaikkisesti.
      Aamen.
      ----------------
      Eihän Jeesus olisi opettanut rukoilkemaan Taivaalliselta Isältä syntejä anteeksi ellei se olisi totta.

Epäsuskon saarnaa on vl-saarna.

• Trim Cat

Millaisella aasinsillalla sovitat omalla opillasi nämä kaksi Jeesuksen opetusta, eli Isä meidän-rukouksen ja "..Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi.." (Joh.20:22-23) ?

• 10+19
        Trim Cat kirjoitti:

Millaisella aasinsillalla sovitat omalla opillasi nämä kaksi Jeesuksen opetusta, eli Isä meidän-rukouksen ja "..Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi.." (Joh.20:22-23) ?

Kun viedään Kirstuksen vapauttavaa evankeliumia ympäri maailmaa ja kun uusille ihmisille kerrotaan Jumalan ihmeelisistä töistä Kristuksessa (ihmisille, jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan siitä) niin näillä lähettiläillä on valtuutus julistaa syntejä anteeksi näille.

Isä Meidän rukouksen Jeesus opetti omille opetuslapsilleen (siis Häneen uskoville). Kristukseen uskova
        uskon rukouksessa kun pyytää Isä Meidän rukouksessa Isältä anteeksi, hän saa ne uskon kautta anteeksi ilman ihmisvälikäsiä.

Sinänsä uskovainen voi pyytää hätäänsä toista vakuuttamaan Kristuksen lunastustyöstä, mutta mitään
        pakko-oppia, pakko rippiä, teko-oppia siitä ei saa tehdä. Sitähän vastaan Lutherkin taisteli yhtenä katolisen kirkon harhoista.

• Trim Cat
        10+19 kirjoitti:

Kun viedään Kirstuksen vapauttavaa evankeliumia ympäri maailmaa ja kun uusille ihmisille kerrotaan Jumalan ihmeelisistä töistä Kristuksessa (ihmisille, jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan siitä) niin näillä lähettiläillä on valtuutus julistaa syntejä anteeksi näille.

Isä Meidän rukouksen Jeesus opetti omille opetuslapsilleen (siis Häneen uskoville). Kristukseen uskova
        uskon rukouksessa kun pyytää Isä Meidän rukouksessa Isältä anteeksi, hän saa ne uskon kautta anteeksi ilman ihmisvälikäsiä.

Sinänsä uskovainen voi pyytää hätäänsä toista vakuuttamaan Kristuksen lunastustyöstä, mutta mitään
        pakko-oppia, pakko rippiä, teko-oppia siitä ei saa tehdä. Sitähän vastaan Lutherkin taisteli yhtenä katolisen kirkon harhoista.

>>Kristukseen uskova uskon rukouksessa kun pyytää Isä Meidän rukouksessa Isältä anteeksi, hän saa ne uskon kautta anteeksi ilman ihmisvälikäsiä.

• Gal 1:11:
      "Sillä minä teen teille tiettäväksi, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista,

Jumalaa voidaan lähestyä aivan yksinäänkin.** Tuo mitä kirjoitit on oikein, Jeesuskin on Jumala, mutta persoonana Hän on Kristus.
      Jumalan itsensä puhetta ei ole Raamattuun kirjattua 450 v. ennen Jeesuksen syntymää, muuta kun kaksi kertaa, silloin kun Jeesus oli kasteella.
      Silloin Jumala vaikeni. Hän antoi sittemmin, Jeesuksen voitaessa kuoleman Hänelle kaiken vallan.
      Mutta Raamattu ei puhu koskaan välimiesopissa muusta kun yhdestä, VL aikaan se oli ihminen, UL aikaan Kristus.

Vl-saarnamiehet väittävät kivenkovaa, että tarvittiin Ananias julistamaan Paavalille synnit anteeksi.
      NÄIN RAAMATTU EI OPETA!** Ei todella. Se väite on saatanasta.

Tuossakaan ei puhuta välimiehen tarpeesta mitään, sillä "Yksi on välimies, Jumalan ja ihmisten
      Meillä on suora pääsy Jumalan eteen!** Amen. Siksi Jumala ei puhukaan ihmisille, Hän näkee ihmisen vain Kristuksen esittelemänä, ei suoraan, poisluettuna lasta, josta Hän itse vastaa. Ei Jeesus, joskin Hän rakastaa ja vaalii heitä.

Jeesus itse sanoi:
      "Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä pois."** Juuri näin, mutta pitää enisn itse mennä Hänen luo.

Jo Vanhassa Testamentissa useat kohtasivat Jumalan yksikseen, kuten Moosen, Elia, Jaakob jne:: Niin, mutta LIITTO OLI ERI.
      Ei Daavidkaan tarvinnut ketään välimiestä, vaikka tokihan Naatan paljasti hänen syyllisyytensä, mutta Naatanin tehtävä loppui siihen.** Oletko huomannut, että Vanha liitto kertoo vain juutalaista Jumalan kansana, ei lestadiolaista pakanoista.

Shalom

• Jumala vaan

hänen poika

siunusta

• näin on
        Jumala vaan kirjoitti:

hänen poika

siunusta

Jeesus on Jumala, tosi Jumala.

Oletkohan kentiens jehovantodistaja, kun tuollaista kirjoitat?

1. Joh 5:20
        "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut, ja antanut meille ymmärryksen,
        tunteaksemme Totisen:
        Me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa,
        Hän ON TOTINEN JUMALA ja IANKAIKKINEN ELÄMÄ."

• Jumalan poika
        näin on kirjoitti:

Jeesus on Jumala, tosi Jumala.

Oletkohan kentiens jehovantodistaja, kun tuollaista kirjoitat?

1. Joh 5:20
        "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut, ja antanut meille ymmärryksen,
        tunteaksemme Totisen:
        Me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa,
        Hän ON TOTINEN JUMALA ja IANKAIKKINEN ELÄMÄ."

näin on

• näin on
        Jumalan poika kirjoitti:

näin on

jehovantodistaja?
        Vai opetetaanko SRK:lla noin pimeästi?

He eivät usko Jeesuksen olevan myös Jumala!

Jumala otti ihmisen muodon ja sovitti maailman synnin:

2. Kor 5:19
        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa..."

• Jumalan poika kirjoitti:

näin on

- mINULLE ON ANNETTU KAIKKI valta, taivaassa ja maan päällä.

MITEN NYT SUU PANNAAN. KUN HÄN kuningas. Laikkivaltias

• äänitorvi,

ehkä jopa lyylerin tilalle perustettu. Siksi julistus on niin armotonta.

• selventäjä

Eikö vieläkään ole selvää,että meiliakku on multinikki?

• Hyi!

on vl-akka suoraan saatanan sydämeltä.

• Hyi!

• näin on
        Hyi! kirjoitti:

Meiliaikku on vain harhaanjohdettu ihminen, joka luulee olevansa oikeassa uskossa , koska hänelle
        on niin opetettu!
        Hän on ilmeisesti vl-kodin lapsi, jolla ei ole tietoa Raamatun sanomasta, mutta toivottavasti hän uskoo, mitä
        hänelle kirjoitetaan!

• 5x*
        näin on kirjoitti:

Meiliaikku on vain harhaanjohdettu ihminen, joka luulee olevansa oikeassa uskossa , koska hänelle
        on niin opetettu!
        Hän on ilmeisesti vl-kodin lapsi, jolla ei ole tietoa Raamatun sanomasta, mutta toivottavasti hän uskoo, mitä
        hänelle kirjoitetaan!

aamen! viestistäsi huokui "rakkaus" lähimmäisiäsi kohtaan.

• Meiliaikku
        Hyi! kirjoitti:

että olet Jumalalta lähetetty tänne moittimaan rumilla sanoilla?

• aloittajalle

"Jumalaa voidaan lähestyä aivan yksinäänkin."

En tiedä, mistä sinä uskosi ammennat, et Jumalasta ainakaan, mutta olet aivan harhateillä.

• elävääv vapauteen

tuli selvä vastaus. Jos vertaan kysyjän ajatuksia tuohon huudahtukseesi, niin niillä on samanlainen ero, kuin kivenmurikalla (sinun) ja kivenmurikasta tehdyllä veistoksella ( aloittaja). Mutta kuten on todettu, tässä ei raamatuita tarvita. (kysyin toisessa ketjussa, mistä se on saanut alkunsa ja kun sain vastauksen, se selitti kaiken.

• Nico Deemus

perehtyä Raamattuun???

Jaak 4:8
        "Lähestykää Jumalaa niin Hän lähestyy teitä."

"Tulkaa minun tyköni kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon."

• Odotan vastausta

ns. vl-usko sekoittaa ihmisen pään noin totaalisesti?

Vastaathan rehellisesti.

• puree!

SRK lähetyspuhujiensa välityksellä kielsi alamaisiltaan Raamatun lukemisen 70-luvulla kokonaan. Tiedän, koska itse kuuluin silloin tähän porukkaan. Raamatun lukeminen oli totaalisen kiellettyä riviuskovaisilta, koska he saattoivat saada vääriä käsityksiä lukiessaan itse Jumalan sanaa.

Raamatunlukukielto on kuulemma purettu, mutteivän vl-uskovaiset kuitenkaan uskalla Raamattua itse lukea vieläkään.

• elävään vapauteen

Eräs nuori mies intoili kovasti oikeaoppisuudellaan. Hän väitti minun Raamatun olevan väärennöksen. ( v -38 käännös) Ehdotin, että hän etsii kyseisen kohdan omasta Raamatustaan. Mutta hän ei sitä löytänyt. Sekoittipa onneton Uuden ja Vanhan testamentin. Arvelin hänen tekeytyneen tyhmäksi, mutta illan mittaan selvisi, ettei hän todella tuntenut Raamattua ollenkaan. Ja siitä huolimatta oli varma kannastaan. Joten eivät he sitä tunne

• 1776 Biblian!
        elävään vapauteen kirjoitti:

Eräs nuori mies intoili kovasti oikeaoppisuudellaan. Hän väitti minun Raamatun olevan väärennöksen. ( v -38 käännös) Ehdotin, että hän etsii kyseisen kohdan omasta Raamatustaan. Mutta hän ei sitä löytänyt. Sekoittipa onneton Uuden ja Vanhan testamentin. Arvelin hänen tekeytyneen tyhmäksi, mutta illan mittaan selvisi, ettei hän todella tuntenut Raamattua ollenkaan. Ja siitä huolimatta oli varma kannastaan. Joten eivät he sitä tunne

Saarnamiehet sanoivat aina, että 1938-käännös on tehty ihmistä miellyttämään ja siinä on monia asioita pehmennelty, ettei Jumalan sanan kaksiteräinen miekka ketään loukkaisi..

Seurakunnalta saadaan vihkiraamattu lahjaksi, muttei sitä saa edes avata koska siellä on sielunvihollisen tekstiä.

• Raamattua

Taitaa Oulusta Voitto olla ainoa, joka ymmärtää Raamatun sisällön.

entinen hoitomies-liekkö nykyinenkin.

Keksi "päissään" että kirjeiden välityksellä ei syntejä enää saa anteeksi, niin kuin ennen.

Paljon on ihmisiä joutunut helvettiin tämän takia.

Tuo varmaan uuden haasteen, että vain "minä" voin antaa synnit anteeksi-tietenkin rahalla.

Tämmönen raamatuntutkiskelija sieltä Oulusta.

• että silleen

alkanut lukemaan tosissaan Raamattua ja uskoo, mitä siellä sanotaan:

San 17:28
        "Hullukin käy viisaasta, jos osaa olla vaiti."

Totesi varmaan, että nyt putosi kahden välimiehen opilta pohja pois!

• heh, heh
        että silleen kirjoitti:

alkanut lukemaan tosissaan Raamattua ja uskoo, mitä siellä sanotaan:

San 17:28
        "Hullukin käy viisaasta, jos osaa olla vaiti."

Totesi varmaan, että nyt putosi kahden välimiehen opilta pohja pois!

Eipä taida poika uskaltaa näyttää naamaansa enää tässä keskustelussa.

• että silleen
        heh, heh kirjoitti:

Eipä taida poika uskaltaa näyttää naamaansa enää tässä keskustelussa.

Eip oo Wehhaa näkynynnä!!!!!

• jänistääkö?

ei uskalla vastata?

Tuossahan on selvää Jumalan sanaa, joka todistaa, että kahden välimiehen oppi on vastoin Raamattua!
      Ei se ole mikään ratkaisu, että pistää pään pensaaseen!

• Omissa oloissaan

joka paikkaan. Nauttii vain saadessaan olla muka viimeinen tuomari.

• Meiliaikku

Jeesus jätti Pyhä Hengen maan päälle omille opetuslapsilleen välimieheksi. Tämä siksi , että Jeesus meni Kunnian taivaaseen valmistamaan sijaa meille. Hän sanookin Raamtun kautta, että ellen minä mene pois, ei Pyhä henki voi tulla keslkellenne. Tämä oli Jumalan suunnitelma, että Pyhä henki Jatkaa omiensa kautta työtä maailmassa aina maailman loppuun saakka.

• sinulle,
        Meiliaikku kirjoitti:

Jeesus jätti Pyhä Hengen maan päälle omille opetuslapsilleen välimieheksi. Tämä siksi , että Jeesus meni Kunnian taivaaseen valmistamaan sijaa meille. Hän sanookin Raamtun kautta, että ellen minä mene pois, ei Pyhä henki voi tulla keslkellenne. Tämä oli Jumalan suunnitelma, että Pyhä henki Jatkaa omiensa kautta työtä maailmassa aina maailman loppuun saakka.

oi kurja matonen maan.

lyylerillä onkin avainten valta.

• näin on
        Meiliaikku kirjoitti:

jälleen titämättömyytensä Jumalan Sanasta. Intoa on enemmän kuin taitoa:

Meiliaikku:
        "Jeesus jätti Pyhä Hengen maan päälle omille opetuslapsilleen välimieheksi."

Ei raamattu opeta noin!

Jeesus lähetti Pyhän Hengen PUOLUSTAJAKSI:
        Ap 14:16
        "Ja minä olen rukoileva Isää, että Hän antaa teille toisen PUOLUSTAJAN, olemaan
        teidän kanssanne iankaikkisesti."

Ainoa välimies on Jeesus Kristus:
        "Yksi on välimies, Jumalan ja ihmisten

• Meiliaikku
        näin on kirjoitti:

jälleen titämättömyytensä Jumalan Sanasta. Intoa on enemmän kuin taitoa:

Meiliaikku:
        "Jeesus jätti Pyhä Hengen maan päälle omille opetuslapsilleen välimieheksi."

Ei raamattu opeta noin!

Jeesus lähetti Pyhän Hengen PUOLUSTAJAKSI:
        Ap 14:16
        "Ja minä olen rukoileva Isää, että Hän antaa teille toisen PUOLUSTAJAN, olemaan
        teidän kanssanne iankaikkisesti."

Ainoa välimies on Jeesus Kristus:
        "Yksi on välimies, Jumalan ja ihmisten

on välimies pelastajana, sovittajana.jeesus jätti todellakin tänne Pyhän Hengen Pyhittämään ihmistä synneistä ja ohjaamaan oikealla uskon tiellä vaeltamista. Ihminen on vain Pyhän Hengen äänitorvi. Ihminen julistaa evankeliumia äänellisesti, näihän on halki maailman ajan ollut.

• Meiliaikku kirjoitti:

on välimies pelastajana, sovittajana.jeesus jätti todellakin tänne Pyhän Hengen Pyhittämään ihmistä synneistä ja ohjaamaan oikealla uskon tiellä vaeltamista. Ihminen on vain Pyhän Hengen äänitorvi. Ihminen julistaa evankeliumia äänellisesti, näihän on halki maailman ajan ollut.

Jeesus Herrasi?

• Meiliaikku
        Kesitas kirjoitti:

Jeesus Herrasi?

totisesti on Herrani. Hän on koko elämäni.

• känkkäränkkä

”20 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka ”minä lähetän”, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on ”minut lähettänyt.””
      21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
      22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
      23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
      "Luuk. 24:
      47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista."

Biblia 1776
      2. Kor. 5:18 Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jeesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.

Ap. t. 13:38
      ”Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus”

Joh. 4:
      ”14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä
      sen veden lähteeksi”, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".

2. Kor. 4:
      ”1 Sentähden, että meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on, ”

1Ap. t. 11:11-13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan; 14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
      15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
      16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.”

Room. 9:
      "12 Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu "NIIDEN KAUTTA, jotka "TAIVAASTA LÄHETETYSSÄ PYHÄSSÄ HENGESSÄ" ovat teille EVANKELIUMIA julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa."

Jes. 61:
      6 Mutta teitä kutsutaan Herran papeiksi, sanotaan meidän Jumalamme palvelijoiksi; te saatte nauttia kansain rikkaudet ja periä heidän kunniansa.
      9 Heidän siemenensä tulee tunnetuksi kansain keskuudessa ja heidän jälkeläisensä kansakuntien keskellä; kaikki, jotka näkevät heitä, tuntevat heidät Herran siunaamaksi siemeneksi. ”

2. Kor. 4:
      ”1 Sentähden, että meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on, ”

Room. 1:17
      Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".

Ap. t. 2:36
      ”36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
      37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
      38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
      Ap. t. 19:2
      Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".

Room. 1:17
      Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".

• Meiliaikku

kaikki. Usko on salaisuus niille, jotka eivät usko.

• Nico Deemus

"känkkäränkkä" sopiikin paremmin sinulle Weha.
        Mutta miksi unohdit yhden tärkeän Raamatun kohdan:

"Gal 1:11:

• Meiliaikku
        Nico Deemus kirjoitti:

"känkkäränkkä" sopiikin paremmin sinulle Weha.
        Mutta miksi unohdit yhden tärkeän Raamatun kohdan:

"Gal 1:11:

Oikein. Evankeliumi, jota saarnaamme e, ei ole ihmisen mielen mukaan, vaan Kristuksen.ja Jeesus Kristus on sen meille ilmoittanut, ei ihminen.

Lue Gal 1:10

Saarnaanko minä nyt ihmisten eli Jumalan mielen jälkeen? eli pyydänkä minä ihmisille kevata?J Sillä jos minä tähän asti olisin halunnut ihmisille kelvata, en minä oli Kristuksen palvelia

• näin on
        Meiliaikku kirjoitti:

Oikein. Evankeliumi, jota saarnaamme e, ei ole ihmisen mielen mukaan, vaan Kristuksen.ja Jeesus Kristus on sen meille ilmoittanut, ei ihminen.

Saarnaanko minä nyt ihmisten eli Jumalan mielen jälkeen? eli pyydänkä minä ihmisille kevata?J Sillä jos minä tähän asti olisin halunnut ihmisille kelvata, en minä oli Kristuksen palvelia

Kyllä sinä olet kuullut julistusta vain Rauhanyhdistyksellä! Ihmisten välityksellä.
        Pyhä Henki ei vääristä Jumalan sanaa!

Pyhä henki ei tee ihmisestä noin itserakasta ja omahyväistä, joka tuomitsee toiset uskovat!
        Luuletko, että Pyhä henki olisi vain Oulunläänissä?????

• Nico Deemus
        Meiliaikku kirjoitti:

mieltä, että vl:n opettamaa pakollista välimiestä ei välttämättä tarvita!
        Mitähän ne sanovat siellä Rauhanyhdistyksellä tuollaisesta irti-otosta?

"Oikein. Evankeliumi, jota saarnaamme e, ei ole ihmisen mielen mukaan, vaan Kristuksen.ja Jeesus Kristus on sen meille ilmoittanut, ei ihminen."

• Näin se on
        Meiliaikku kirjoitti:

saatanaa, koska olette tämän valheen isän lapsia.

• runolliseksi.
        Meiliaikku kirjoitti:

Niin se menee...

• Meiliaikku kirjoitti:

kaikki. Usko on salaisuus niille, jotka eivät usko.

Mi´hin, eli mihin sinä uskot??? Sano se kahdella sanalla.

• Nico Deemus
        Nico Deemus kirjoitti:

mieltä, että vl:n opettamaa pakollista välimiestä ei välttämättä tarvita!
        Mitähän ne sanovat siellä Rauhanyhdistyksellä tuollaisesta irti-otosta?

"Oikein. Evankeliumi, jota saarnaamme e, ei ole ihmisen mielen mukaan, vaan Kristuksen.ja Jeesus Kristus on sen meille ilmoittanut, ei ihminen."

vl-kulttuuriin kadota palstalta aina, kun jää kiinni omasta harha-opistaan?

Tuossa meiliaikku tunnustaa huomaamattaan , että Kristus voi ilmoittaa evankeliumin sanan SUORAAN ihmiselle.
        Samoinhan Weha totesi vahingossa,
        ja nyt molemmat "vastausautomaatit" katovat keskustelusta!

Eikö olisi edes rehellistä myöntää, että oltiin väärässä?

• Meiliaikku kirjoitti:

se oikea VL evankeliumi on??

Onko se jokin salaisuus?

Tämä on kolmas kerta, kun sitä kysyn. Samalla laita Raamtun kohta, mistä sen löydät?

• Meiliaikku
        Kesitas kirjoitti:

Mi´hin, eli mihin sinä uskot??? Sano se kahdella sanalla.

Herraan Jeesukseen. entä sinä Kesitas?

• Meiliaikku
        Nico Deemus kirjoitti:

vl-kulttuuriin kadota palstalta aina, kun jää kiinni omasta harha-opistaan?

Tuossa meiliaikku tunnustaa huomaamattaan , että Kristus voi ilmoittaa evankeliumin sanan SUORAAN ihmiselle.
        Samoinhan Weha totesi vahingossa,
        ja nyt molemmat "vastausautomaatit" katovat keskustelusta!

Eikö olisi edes rehellistä myöntää, että oltiin väärässä?

Jeesus ei sovi mitään kahdenkesken ihmisen kanssa. Vaan Jeesus on läsnä ihmisen kautta saarnattavassa evankeliumissa. Hänen nimessään ja Hänen käskystään, Hänen puolestaan annetaan synnit anteeksi.

" Me pyydämme kristuksen puolesta : Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa"
        Mitä te tähän sanotte?

• Meiliaikku
        Meiliaikku kirjoitti:

Jeesus ei sovi mitään kahdenkesken ihmisen kanssa. Vaan Jeesus on läsnä ihmisen kautta saarnattavassa evankeliumissa. Hänen nimessään ja Hänen käskystään, Hänen puolestaan annetaan synnit anteeksi.

Mitä te tähän sanotte?

unohtui Raamatunpaikka 2.Kor 5:19-20, mutta kannattaa luke koko luku.

• Raamattua pöytään
        Meiliaikku kirjoitti:

Mitä te tähän sanotte?

***Jeesus ei sovi mitään kahdenkesken ihmisen kanssa.***

Raamattua näin sanotaan?

Vl-valhesaarnaajien saarnoissa toki sanotaan noin.

• Nico Deemus
        Meiliaikku kirjoitti:

meiliaikku löysi edes jonkunlaisen kohdan Raamatusta, jolla hän kumoaa edellisen lausuntonsa!
        Pitikö kysyä apua Keskusneuvostolta?

Mutta eihän tuokaan kohta puhu mitään "kadesta välimiehestä", eikä siitä, että kukaan
        ihminen voisi olla välimiehenä!!!

Sanotaanko tuossa 2. Kor 5:19, että toisen vl-läisen pitää julistaa synninpäästö, ennenkuin
        ihminen kelpaa Jumalalle???

Tuossahan Paavali ainoastaan TOTEUTTAA LÄHETYSKÄSKYÄ!!!!
        Sehän annettiin apostoleille, jotta nämä julistaisivat evankeliumia kaikkeen maailmaan!
        Kaikki uskovat ovat "LÄHETTILÄITÄ"!!!!

Eikö meiliaikku tajua, mikä ero on lähettiläällä ja välimiehellä????

Mutta hyvä yritys kuitenkin!

• Meiliaikku kirjoitti:

Mitä te tähän sanotte?

muka Jeesuksen puolesta annat synnit anteeksi.

Oliko itse riipumassa samlla ristillä?

• outo juttu
        Meiliaikku kirjoitti:

Mitä te tähän sanotte?

SRK:lta nuhteet, kun erehtyi kirjoittamaan 30.3.

SRK:n opin mukaan tarvitaan aina toinen vl-läinen välimieheksi!!!!

Aika nopeasti meiliaikku teki parannuksen ja asettui ruotuun!

• 11+16
        Meiliaikku kirjoitti:

Kaikki jotka ovat päässeet Jumalan armosta tuohon osallisuuteen ovat kelvollisia viemään evankeliumia eteenpäin. Mistä sitten ihminen tuon vapahtavan sanoman ottaakaan uskolla vastaan. Sana tulee lihaksi.
        "12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen. [Room. 8:15; Gal. 3:26, 4:5,6; Ef. 1:5; 1. Joh. 3:1]"

2.Kor 5:15-21
        15 Ja hän on kuollut kaikkien puolesta, jotta ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen vaan hänelle, joka on kuollut ja noussut kuolleista heidän tähtensä. [Room. 6:11; Gal. 2:20; 1. Tess. 5:10]
        16 Niinpä emme enää arvioi ketään pelkästään inhimilliseltä kannalta. Vaikka olisimmekin ennen tunteneet Kristuksen pelkästään inhimilliseltä kannalta, emme enää tunne. [Gal. 3:28]
        17 Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle! [Jes. 43:19; Gal. 6:15; Ilm. 21:5]
        18 Kaiken on saanut aikaan Jumala, joka Kristuksen välityksellä on tehnyt meidän kanssamme sovinnon ja uskonut meille tämän sovituksen viran. [Room. 5:10; 2. Kor. 3:6]
        19 Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan. [Room. 3:25 ]
        20 Me olemme siis Kristuksen lähettiläitä, ja Jumala puhuu teille meidän kauttamme. Pyydämme Kristuksen puolesta: suostukaa sovintoon Jumalan kanssa. [1. Kor. 4:1]
        21 Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, Jumala siirsi kaikki meidän syntimme, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden. [Jes. 53:10,11; Room. 5:19; Gal. 3:13; Fil. 3:9]

• Meiliaikku kirjoitti:

Herraan Jeesukseen. entä sinä Kesitas?

Herrana.

Sinähän uskot moneenkin Herraan, kuten saarnaajiin, sekä Voittoseen, mutta onko Jeesus Herrasi, ja oletko uudestisyntynyt Pyhässä Hnegessä ja kastettu Jeesukseen. Mitä muuta kaste sinulle antoi.

Näitä kaikkia olen, kommentoi jokaista vastaustani.

Kes.

• jköcdkjkö

Siellä taidetaan vain VL-perinteiden pohjalta mutulla pohtia mikä "ei ole uskovaiselle sopiivaa". Ei siihen Raamatuita tarvita.

• seurustelusäännöt!

Ja E.Airas Mikkelistä kävi kertomassa esimerkin omasta elämästään uskovaisten seurustelusta: Hän näki tulevan vaimonsa neljä kertaa eneen hääpäivää ja nämäkin kaikki vaimon isän läsnäollessa. Kirjeitä kyllä kirjoiteltiin. Mutta kiusauksia ei tullut kun ei ollut tilaisuuksia.

Tähän tapaan velvoitettiin meitäkin toimimaan seurusteluasiassa. Miten nykyään?

• 16+14

Herran laki on iloni

1 Onnellisia ovat ne, joiden vaellus on nuhteetonta, ne, jotka seuraavat Herran lakia.

Ps. 119:100-105
      ................
      100 Olen viisaampi kuin kansan vanhimmat, kun noudatan sinun säädöksiäsi.
      101 Pahan poluille en jalallani astu, minä tahdon totella sinun sanaasi.
      102 Sinun päätöksistäsi en poikkea syrjään, sillä sinulta minä olen oppini saanut.
      103 Miten suloiset ovatkaan sinun sanasi! Ne maistuvat hunajaa makeammilta. [Ps. 19:11; Hes. 3:3]
      104 Sinun säädöksesi antavat minulle ymmärrystä. Sen tähden minä vihaan kaikkia valheen teitä!
      105 Sinun sanasi on lamppu, joka valaisee askeleeni, se on valo minun matkallani. [Ps. 19:9; Sananl. 6:23; 2. Piet. 1:19]
      .................
      Olihan Daavidin aikana myös seurakunta. Miksi seurakunnan armoneuvoja ei ylistetty?

Joh. 8:15
      Te tuomitsette niin kuin ihmiset ainakin, minä en tuomitse ketään.

Joh. 12:47 -48
      47 Jos joku ei noudata minun sanojani, vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse. En ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan sen. [Joh. 3:17]
      48 Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä. [5. Moos. 18:19]

• Herran laki on iloni

1 Onnellisia ovat ne, joiden vaellus on nuhteetonta, ne, jotka seuraavat Herran lakia.
        Kyllä. Voisitko valaista, miten pelastut ollessasi lain alla?.................

Olihan Daavidin aikana myös seurakunta. Miksi seurakunnan armoneuvoja ei ylistetty?** Ei ollut. Silloin oli Israelin valtio ja kansa joka on Jumalan omaisuuskansa ja vain meillä oli se yksiarvoinen Jumala, Jahwe.
        Se ei ollut seurakunnan, vaan lain aikaa, mitä elää vielä mm Jehovan Todistajat, muslimit SRK ja SINÄ.
        Seurakunta perustettiin VASTA SILLOIN KUN JEESUS SAI KEIKEN VALLAN.
        Matt 16;18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
        Vasta tästä alkaa seurakunnan aika, seuraava on vaivan aika 7 vuotta, jota jäät tänne katselemaan.
        Te tuomitsette niin kuin ihmiset ainakin, minä en tuomitse ketään. *’ Tajuatko mistä tässä puhutaan? Kysymys oli naisen tuomiosta aviorikoksesta, JOTA JEESUS EI TUOMINNUT.
        Lue tarkemmin.
        2 Varhain aamulla hän tuli taas temppeliin. Hänen luokseen kerääntyi ihmisiä suurin joukoin, ja hän istuutui ja opetti heitä.
        3 Kesken kaiken TOIVTA LAINOPETTAJAT ja fariseukset PAIKALLE NAISEN, joka oli JOUTUNUT KIINNI AVIORIKOKSESTA. He asettivat hänet Jeesuksen eteen
        4 ja sanoivat: "Opettaja, tämä nainen on avionrikkoja, hänet tavattiin itse teossa.
        5 MOOSEN ON LAISSA ( jota sinä markkinoit ) ANTANUT KÄSKYN, että tällaiset ON KIVITETTÄVÄ. Mitä sinä sanot?

( kivittäkö VL;t aviopuolison, joka käy vieraissa? )

Siihen Jeesus sanoo - Te tuomitsette niin kuin ihmiset ainakin, minä en tuomitse ketään

Älä kerää irrallisia Raamatun lauseita, paljastut lestadiolaiseksi, Raamattu tuntemattomasi suun soittajaksi.

Kes.

• 15+5
        Kesitas kirjoitti:

Herran laki on iloni

Kyllä. Voisitko valaista, miten pelastut ollessasi lain alla?.................

Olihan Daavidin aikana myös seurakunta. Miksi seurakunnan armoneuvoja ei ylistetty?** Ei ollut. Silloin oli Israelin valtio ja kansa joka on Jumalan omaisuuskansa ja vain meillä oli se yksiarvoinen Jumala, Jahwe.
        Se ei ollut seurakunnan, vaan lain aikaa, mitä elää vielä mm Jehovan Todistajat, muslimit SRK ja SINÄ.
        Seurakunta perustettiin VASTA SILLOIN KUN JEESUS SAI KEIKEN VALLAN.
        Matt 16;18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
        Vasta tästä alkaa seurakunnan aika, seuraava on vaivan aika 7 vuotta, jota jäät tänne katselemaan.
        Te tuomitsette niin kuin ihmiset ainakin, minä en tuomitse ketään. *’ Tajuatko mistä tässä puhutaan? Kysymys oli naisen tuomiosta aviorikoksesta, JOTA JEESUS EI TUOMINNUT.
        Lue tarkemmin.
        2 Varhain aamulla hän tuli taas temppeliin. Hänen luokseen kerääntyi ihmisiä suurin joukoin, ja hän istuutui ja opetti heitä.
        3 Kesken kaiken TOIVTA LAINOPETTAJAT ja fariseukset PAIKALLE NAISEN, joka oli JOUTUNUT KIINNI AVIORIKOKSESTA. He asettivat hänet Jeesuksen eteen
        4 ja sanoivat: "Opettaja, tämä nainen on avionrikkoja, hänet tavattiin itse teossa.
        5 MOOSEN ON LAISSA ( jota sinä markkinoit ) ANTANUT KÄSKYN, että tällaiset ON KIVITETTÄVÄ. Mitä sinä sanot?

( kivittäkö VL;t aviopuolison, joka käy vieraissa? )

Siihen Jeesus sanoo - Te tuomitsette niin kuin ihmiset ainakin, minä en tuomitse ketään

Älä kerää irrallisia Raamatun lauseita, paljastut lestadiolaiseksi, Raamattu tuntemattomasi suun soittajaksi.

Kes.

"Seurakunta perustettiin VASTA SILLOIN KUN JEESUS SAI KEIKEN VALLAN."

Tarkista nyt hiukan mitä Raamatussa puhutaan seurakunnista.

3. Moos. 4:13
        "Jos kansa, Israelin seurakunta, vahingossa rikkoo Herran käskyn tekemällä jonkin kielletyn teon ja koko kansa näin tietämättään joutuu syynalaiseksi, [4:13-21: 4. Moos. 15:22-26]
        3. Moos. 8:3
        ja kutsu koko seurakunta koolle pyhäkköteltan oven eteen."
        1. Kun. 8:5
        Kuningas Salomo uhrasi arkun edessä, ja hänen ympärillään oli koolla koko Israelin seurakunta. Kuningas ja kansa uhrasivat lampaita, vuohia ja nautakarjaa, eikä uhrieläinten määrää voinut lukea, ei laskea. [2. Sam. 6:13]

Opetuslapset olivat ensimmäinen uudenliiton seurakunta ja Kristus oli ja on niiden "pää".

Voitko selittää hiukan minulle mitä tämä tarkoitaa?
        "Vasta tästä alkaa seurakunnan aika, seuraava on vaivan aika 7 vuotta, jota jäät tänne katselemaan."

Miten niin en tajunnut?
        *’ Tajuatko mistä tässä puhutaan? Kysymys oli naisen tuomiosta aviorikoksesta, JOTA JEESUS EI TUOMINNUT.

Ja kyseisen kohdan Raamatun sanat jatkuu:
        16 Ja jos tuomitsenkin, minun tuomioni on pätevä, sillä minä en ole yksin, vaan kanssani on Isä, joka on minut lähettänyt.
        17 Sanotaanhan teidän laissannekin, että kahden todistajan todistus pätee. [5. Moos. 19:15]
        18 Minä todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt." [Joh. 5:37]
        19 "Missä sinun isäsi on?" he kysyivät. Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä Isääni. Jos tuntisitte minut, tuntisitte myös Isäni." [Joh. 14:7]
        20 Tämän Jeesus puhui opettaessaan kansaa temppelialueella uhriarkun luona. Kukaan ei ottanut häntä kiinni, sillä hänen hetkensä ei ollut vielä tullut. [Mark. 12:41 | Joh. 7:30]

Sinähän esität aivan mahdottomia! Jeesus kyllä tuomitsi synnin. Eiköhän se käy esille kun Raamattua lukee.

Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä."] [Joh. 5:14]

Tekisi mieli kysyä sinulta hiukan rohkeamminkin, mitä mieltä olet tästä Raamatun kohdasta?
        12 Sillä joka itsensä korottaa, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan. [Job 22:29; Sananl. 29:23; Hes. 17:24, 21:31,32; Luuk. 1:52, 14:11, 18:14; Jaak. 4:10; 1. Piet. 5:6]

• 15+5 kirjoitti:

"Seurakunta perustettiin VASTA SILLOIN KUN JEESUS SAI KEIKEN VALLAN."

"Jos kansa, Israelin seurakunta, vahingossa rikkoo Herran käskyn tekemällä jonkin kielletyn teon ja koko kansa näin tietämättään joutuu syynalaiseksi, [4:13-21: 4. Moos. 15:22-26]
        Kuningas Salomo uhrasi arkun edessä, ja hänen ympärillään oli koolla koko Israelin seurakunta. Kuningas ja kansa uhrasivat lampaita, vuohia ja nautakarjaa, eikä uhrieläinten määrää voinut lukea, ei laskea. [2. Sam. 6:13]

Opetuslapset olivat ensimmäinen uudenliiton seurakunta ja Kristus oli ja on niiden "pää".

"Vasta tästä alkaa seurakunnan aika, seuraava on vaivan aika 7 vuotta, jota jäät tänne katselemaan."

Miten niin en tajunnut?
        *’ Tajuatko mistä tässä puhutaan? Kysymys oli naisen tuomiosta aviorikoksesta, JOTA JEESUS EI TUOMINNUT.

Ja kyseisen kohdan Raamatun sanat jatkuu:
        16 Ja jos tuomitsenkin, minun tuomioni on pätevä, sillä minä en ole yksin, vaan kanssani on Isä, joka on minut lähettänyt.
        17 Sanotaanhan teidän laissannekin, että kahden todistajan todistus pätee. [5. Moos. 19:15]
        18 Minä todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt." [Joh. 5:37]
        19 "Missä sinun isäsi on?" he kysyivät. Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä Isääni. Jos tuntisitte minut, tuntisitte myös Isäni." [Joh. 14:7]
        20 Tämän Jeesus puhui opettaessaan kansaa temppelialueella uhriarkun luona. Kukaan ei ottanut häntä kiinni, sillä hänen hetkensä ei ollut vielä tullut. [Mark. 12:41 | Joh. 7:30]

Sinähän esität aivan mahdottomia! Jeesus kyllä tuomitsi synnin. Eiköhän se käy esille kun Raamattua lukee.

Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä."] [Joh. 5:14]

Tekisi mieli kysyä sinulta hiukan rohkeamminkin, mitä mieltä olet tästä Raamatun kohdasta?
        12 Sillä joka itsensä korottaa, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan. [Job 22:29; Sananl. 29:23; Hes. 17:24, 21:31,32; Luuk. 1:52, 14:11, 18:14; Jaak. 4:10; 1. Piet. 5:6]

seurakunta perustettiin VASTA SILLOIN KUN JEESUS SAI KEIKEN VALLAN."

Kuningas Salomo uhrasi arkun edessä, ja hänen ympärillään oli koolla koko Israelin seurakunta.** Juuri niin kuin kirjoitin. Kysymyksessä on meidän juutalaisten kansa ja siitä muodostunut seurakunta. Siinä ei ollut yhtään pakanaa, eikä myöskään näitä pakana- lestadiolaisia.
        Tämä on vain kirjoitus Jumalan omaisuuskansasta ja silloin elettiin lain aikaa.
        Nyt eletään seurakunnan aikaa, jolloin evankeliumi Jeesuksesta on jäänyt pakanain vastuulle, sillä meistä vain harva otti Hänet vastaan Messiaana.
        Se ei ole outoa, eihän VL;ään ole ottanut Häntä vastaan Herrana ja Messiaana. Mutta ettehän te viekään evankeliumia Jeesuskesta, vaan omaa mantraa – ”tämän jumalien valtakunnan” evankeliumista syntien anteeksi antamisesta.
        Opetuslapset olivat ensimmäinen uudenliiton seurakunta ja Kristus oli ja on niiden "pää". ** Juuri näin ja HÄN PERUTI SEURAKUNNAN. Hekin olivat juutalaisia, ei VL;iä.

"Vasta tästä alkaa seurakunnan aika, seuraava on vaivan aika 7 vuotta, jota jäät tänne katselemaan." ** Käy. Seurakunnan aika päättyy Pyhien ylöstempaukseen, jolloin ensin kuolleet nousevat, sitten elävät Pyhät. Jeesus tulee meitä vastaan pilviin. 1. Tess. 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.
        Sitten tulee vaivan aika, kun me Jeesuksen OMAT olemme poissa jää jäljelle vain ne, jotka eivät tunnusta Jeesusta Herrakseen ihmisten edessä ja joutuvat Pahan ja saatanan kiusattavaksi, josta mm. Matteuksen 24 luvussa. Siinä ensimmäisen, joka löytyy VL ennustuksista Jesaja, Jeremia, Daniel ja Sakarja kirjoittaa 3,5 vuotta saatana kunnioittaa tekemäänsä sopimusta Jumalalle, ettei mene Temppeliin. Tästä ajasta sanoo itse Herra – tämä on vasta synnyntuskien alkua, ja se aloittaa toisen 3,5 vuotisen kauden jolloin Temppeli häväistään Matt 24; 15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut. ( Dan 11:31 Hänen lähettämänsä sotajoukot tulevat ja saastuttavat pyhäkön ja pyhän vuoren, lakkauttavat päivittäisen uhrin ja asettavat pyhäkköön turmion iljetyksen*)
        Tämä on yhteensä 7 vuotta. Mutta et todella voi sitä tietää, jos kukaan ei sitä sinulle kerro.
        Yksikään VL ei ole koskaan pystynyt selittämään Ilmestyskirjaa, eikä Matteuksen 24 lukua ja EvLut papeista vain murto- osa.
        Asiasta löytyy kirjoja lainastosta, sekä netistä, osa myös minun kirjoittamia.

Sinähän esität aivan mahdottomia! Jeesus kyllä tuomitsi synnin. Eiköhän se käy esille kun Raamattua lukee.** Käy, mutta tuomitsiko tätä naista. Jeesukselle ei ole synti SRK;n syntilistat, vaan todellinen synti, joka on IHMISEN IRTAATUMISTA JUMALASTA POJASSAAN.
        Oli kysymys juuri tästä kohdasta Testamenttia.

Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä."** Näin siinä juuri kerrotaan, tässä kohden.

12 Sillä joka itsensä korottaa, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan. ** Juuri sitä mitä siinä sanotaan.
        Tämän ”käskyn” rikkojia on suurimmiten lestadiolaiset, sillä he OVTA OTTAANET ”MUKAVALLAN” ihmiset elämään menemällä HÄKSÄÄMÄÄN JEESUKSEN SOVITUTYÖHÖN, MUKA ANTAMALLA TAI EI ANTAMALLA.
        He menevät kadotukseen korottamalla itsensä Golgatan ristiä korkeammalle.
        Jos haluat, kerron tuon Matteuksen 24 luvun ja eskatologian sinulle, mutta se vaatii useita sivuja, joten voisit panna minulle postiosioittesi netissä, panen sinne. Jos ei käy, jatketaan täällä.
        Kiitos mielenkiinnostasi, pääsiäisen siunausta.

Kes.

• 8+13
        Kesitas kirjoitti:

seurakunta perustettiin VASTA SILLOIN KUN JEESUS SAI KEIKEN VALLAN."

Kuningas Salomo uhrasi arkun edessä, ja hänen ympärillään oli koolla koko Israelin seurakunta.** Juuri niin kuin kirjoitin. Kysymyksessä on meidän juutalaisten kansa ja siitä muodostunut seurakunta. Siinä ei ollut yhtään pakanaa, eikä myöskään näitä pakana- lestadiolaisia.
        Tämä on vain kirjoitus Jumalan omaisuuskansasta ja silloin elettiin lain aikaa.
        Nyt eletään seurakunnan aikaa, jolloin evankeliumi Jeesuksesta on jäänyt pakanain vastuulle, sillä meistä vain harva otti Hänet vastaan Messiaana.
        Se ei ole outoa, eihän VL;ään ole ottanut Häntä vastaan Herrana ja Messiaana. Mutta ettehän te viekään evankeliumia Jeesuskesta, vaan omaa mantraa – ”tämän jumalien valtakunnan” evankeliumista syntien anteeksi antamisesta.
        Opetuslapset olivat ensimmäinen uudenliiton seurakunta ja Kristus oli ja on niiden "pää". ** Juuri näin ja HÄN PERUTI SEURAKUNNAN. Hekin olivat juutalaisia, ei VL;iä.

"Vasta tästä alkaa seurakunnan aika, seuraava on vaivan aika 7 vuotta, jota jäät tänne katselemaan." ** Käy. Seurakunnan aika päättyy Pyhien ylöstempaukseen, jolloin ensin kuolleet nousevat, sitten elävät Pyhät. Jeesus tulee meitä vastaan pilviin. 1. Tess. 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.
        Sitten tulee vaivan aika, kun me Jeesuksen OMAT olemme poissa jää jäljelle vain ne, jotka eivät tunnusta Jeesusta Herrakseen ihmisten edessä ja joutuvat Pahan ja saatanan kiusattavaksi, josta mm. Matteuksen 24 luvussa. Siinä ensimmäisen, joka löytyy VL ennustuksista Jesaja, Jeremia, Daniel ja Sakarja kirjoittaa 3,5 vuotta saatana kunnioittaa tekemäänsä sopimusta Jumalalle, ettei mene Temppeliin. Tästä ajasta sanoo itse Herra – tämä on vasta synnyntuskien alkua, ja se aloittaa toisen 3,5 vuotisen kauden jolloin Temppeli häväistään Matt 24; 15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut. ( Dan 11:31 Hänen lähettämänsä sotajoukot tulevat ja saastuttavat pyhäkön ja pyhän vuoren, lakkauttavat päivittäisen uhrin ja asettavat pyhäkköön turmion iljetyksen*)
        Tämä on yhteensä 7 vuotta. Mutta et todella voi sitä tietää, jos kukaan ei sitä sinulle kerro.
        Yksikään VL ei ole koskaan pystynyt selittämään Ilmestyskirjaa, eikä Matteuksen 24 lukua ja EvLut papeista vain murto- osa.
        Asiasta löytyy kirjoja lainastosta, sekä netistä, osa myös minun kirjoittamia.

Sinähän esität aivan mahdottomia! Jeesus kyllä tuomitsi synnin. Eiköhän se käy esille kun Raamattua lukee.** Käy, mutta tuomitsiko tätä naista. Jeesukselle ei ole synti SRK;n syntilistat, vaan todellinen synti, joka on IHMISEN IRTAATUMISTA JUMALASTA POJASSAAN.
        Oli kysymys juuri tästä kohdasta Testamenttia.

Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä."** Näin siinä juuri kerrotaan, tässä kohden.

12 Sillä joka itsensä korottaa, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan. ** Juuri sitä mitä siinä sanotaan.
        Tämän ”käskyn” rikkojia on suurimmiten lestadiolaiset, sillä he OVTA OTTAANET ”MUKAVALLAN” ihmiset elämään menemällä HÄKSÄÄMÄÄN JEESUKSEN SOVITUTYÖHÖN, MUKA ANTAMALLA TAI EI ANTAMALLA.
        He menevät kadotukseen korottamalla itsensä Golgatan ristiä korkeammalle.
        Jos haluat, kerron tuon Matteuksen 24 luvun ja eskatologian sinulle, mutta se vaatii useita sivuja, joten voisit panna minulle postiosioittesi netissä, panen sinne. Jos ei käy, jatketaan täällä.
        Kiitos mielenkiinnostasi, pääsiäisen siunausta.

Kes.

Selitä mitä tällä takoitat?

"jota jäät tänne katselemaan"

• 8+13 kirjoitti:

Selitä mitä tällä takoitat?

"jota jäät tänne katselemaan"

kun me Pyhät temmataan, jää loput tänne, ja silloin jäät tänne katselemaan, mitä Paha ja Antikristus puuhailee.

• 14+13
        Kesitas kirjoitti:

kun me Pyhät temmataan, jää loput tänne, ja silloin jäät tänne katselemaan, mitä Paha ja Antikristus puuhailee.

Vaikuttaa hiukan ME opilta.
        Aika karu on tuomio.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      104
      1066
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      58
      1015
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      830
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      144
      808
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      695
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      103
      591
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      581
    8. 78
      551
    9. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      53
      537
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe