Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
elätkö lain alla.
Puhut Israelilaisetsa, älä vertaa koskaan meitä lestadiolaisiiin, meillä on liiaan suuri ero välillä. Olemme Jumalan omisuuskansa, te vain lahko.
28.03.2010 07:33
Riippuuko alahuuli?
annetaan anteeksi ilman rippiä. Rippi on vain uskovaiselle etuoikeus,jos on tuntoa painavia asioita esim. toisen loukkaaminen tms. ** Mitäh. Vain lestadiolainenko saa hoitaa lähimmäisen loukkauksen ripillä??
Tiellähän se on toiminut kyllä, huoraaminen on annettu toisen huoripukin toimesta anteeksi ja vaimoin suu pantu suppuun. Sama on taloudellisissa petoksissa, kaksi Vl liike- meistä vievät kodin vähempiosaiselta, VL;ltä ja se keskenään sovitaan, jolloin suu pannaan kiinni.
Näin on aina saatana toiminut.
Vallankäytöstä sanoisin, että jumalalla on valta. ** Niin näyttää olevan. Jumala pienillä kirjottuna on juuri VL ja jos tarkoitetaan Jahvea, puhut taas kun saatana. Näin uskoo todella muslimi. VALTA ON JEESUKSELLA. Matt. 28:18 >> Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
28.03.2010 07:31
mitä aijemmin kirjoitit, vastaa ensin siihen.
27.03.2010 19:34
selvempää kymymystä, niin vastaan.
27.03.2010 19:25
Ei ole mitään järkeä rukoilla em. tavalla jos Jumala ei kerta anna syntejä anteeksi muuten kuin synninpäästön julistuksen kautta. Näin Jeesus itse antaa ymmärtää, että Jumala antaa synnit anteeksi suoraan Häneltä rukoilemalla syntejä katuen. ** Antoi ymmärtää, enne kirkastumista, sitten Hän sen kielsi ja sanoi Matt. 28:18 >>
Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä
27.03.2010 18:31
Joh 20:23 "Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt." ** Tämä kohta löytyy todella Raamatusta. Se toisaalta kertoo VL ihmisten vähäisestä Raamatun tuntemuksesta, sillä Jeesuksella oli lähes 200 opetuslasta, joille vain yhdelletoista, Hän myönsi tämän poikkeuksellisen luvan, koko maailmassa.
Olen usein kysynyt Hieltä näistä muista opetuslapsista, joista puhutaan mm Luuk. 10:17 >> Niin ne seitsemänkymmentä palasivat iloiten ja sanoivat: "Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden".
27.03.2010 18:30
Eikö pelastumisellasi ole vielä varmuutta?
Jeesuksen aikaan varmuus tuli vartti- tunnissa.
Kysytkö sinä tätä miksi?
Pelastuksenko vuoksi, vai siksi kun VL;issä siitä puhutaan?
Vastaa ensin tähän, niin siihen voi antaa vastauksen.
Kes.
27.03.2010 06:27
Missä minä olen hurkastellutkaan?
26.03.2010 14:31
Jos uskot tämän syynninpäästön,jonka pyhän hengen omaava hlö sinulle julistaa,olet silloin saanut ne anteeksi. ****Miten niin. Eikä Raamatun mukainen usko Jeesukseen Kristuksena riitä? Missä siellä kerrotaan, että – synnit anteeksi, olet pelastettu? Kerro se, ennekuin jatkat soopaa enemmän.
Mutta ei lammashuoneessa ulkona olevan synninpäästössä ole sitä voimaa,koska ei omista pyhää henkeäkään. Se on kuollutta uskoa. ** Vai oikein pienellä kirjoitteluna, pyhää henkeä. Kerro yksikin todiste siitä, että se olisi teillä. Kerro samalla millainen 2pyhä henkenne” teillä on , jolla ei ole antaa yhtään armolahjaa??
Aikamoinen henki.
Kun saa syntinsä anteeksi tulee yleensä halu lähteä seuraamaan samaa joukkoa,jossa pyhä henki vaikuttaa. Tämä on uskon hedelmää.** Miten???
Ottakaa pyhä henki,joiden synnit te anteeksi annatte,niille ne ovat anteeksi annetut.Kaikki tällä tavalla uskoon tulleet ovat pyhän hengen pappeja. Se on eri asia kuin virkapappeus.** Tällä joukolla, 11 henkilöä, ei ollut muuta kansalaisuutta kun Israel, ei yhtään VL;ää. Mitä sinä horiset.
Olitko sinäkin siellä VL;MIen kanssa korpivaelluksella, aavikolla, jossa ei ollut yhtään puuta? Minun esi- isät olivat siellä.
Kes.
26.03.2010 13:20
Kuulen monesti sanottavan; ei me saarnaajat voida antaa uskoa, vaan yksin Jumala.
Sitä nyt mietin, miksi Jumala ei anna kaikille uskoa, kun se kerran on vain Hänen vallassaan. ** Mutta kun ei ole Hänen vallassaan, vaan Jeesuksen. Matt. 28:18
Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä
Puhut lasten kasvatuksesta, se ei ole helppo homma, mutta tärkein siinä on esimerkki. Lapsi on rehellisempi kun aikuinen ja siksi he irtaantuvaa usein hyvin kauas Vl vanhemmistaan, kun selviää se valheen vyyhti. Yleensä se selviää aina joskus.
Esimerkkiä Jeesus näytti enemmän kun lapsen opetusta, sitä Hän ei juuri edes maininnut.
Suurin syy lahkon pimenemiseen on lähetynkäskyn vääristymä. Ei kirkasteta Kristusta, AINOSTAAN MARKKINOIDAAN SAATANAA, jonka päälle usein puheet laaditaan. Lapsi aikuisen ajatteleekin, mitä minä teen tuolla saatanan keskellä, sillä kristillisissä seurakunnissa on Kristus ja rakkaus, ei saatanaa.
Olet itse usein ihmetellyt tätä.
Mummonmökki sijaitsi lapsuukotin vieressä ja kun sinne sitten enoni meni yöksi syksypimeällä, hän tuli keskellä yötä tohkeissaan pois sieltä pelästyneen näköisenä. Sanoi: "Ei siellä uskalla olla, se mummo tuli istumaan yöpukusillaan sänkynsä reunalle!" ** Tämäntapaisia pelkoja alettiin vasta -60 luvun lopulla VL liikkeeseen tuoda. Taulukauppias ja Hailuotolainen niitä alkoi viljellä ja aikaiset sodan käyneet miehet poukkoilivat kun jänikset, näiden saarnaajien käynnin jäkeen pitkin Pohjan maata.
Silloin saatana otti sen lahkon käsiinsä, Jeesusta ei tarvitse pelätä.
Kes.
26.03.2010 12:44
Lapsuususko alkaa nolla iästä ja päättyy siihen vaiheeseen, kun lapsi ja nuori ymmärtää pahan ja hyvän eron. ** Hyvää varmaan tarkoitat, mutta uskosta ei ole kysymys, vaan Jumalan suojeluksesta, ilman Jeesusta. Sen jälkeen, kun pahan ja hyvän erottaa, pitää hakea Jeesus Herrakseen, Jumalan tilalle. Vain näin säilyy suhde Isään.
Oletko koskaan kysynyt puolivuotiaalta vauvalta – keneen uskot?? Tuskin vastaa, mutta kun kysyt kristityltä ihmiseltä, vastus on – Kristukseen Jeesukseen Herrana. Vl piireissä vastataan kyllä varmaan jotain muuta.
Silloin hän ottaa vastuun myös omasta uskostaan. ** Juuri näin. Silloin Jumala luovuttaa ihmisen Pojalleen. Joh. 6:44 >>Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
26.03.2010 12:23
Itse ajattelen uskon ydinkysymyksen näin: Jeesus on kuollut minun syntieni puolesta, ja sovittanut ne. Minä saan uskoa sen vapaasti. Voin uskoa sen yhtä hyvin seuroissa, Jumalanpalveluksessa, kuin ystävän todistamanakin kahden eli kolmen läsnäollessa. ** Uskon Sinun Sektori todella uskovan Kristukseen. Mutta miksi et kerro sitä, mistä Raamattu puhuu, Jeesus kyllä MAKSOI SYTIVELKAMME, mutta sillä tiedolla ja sen todistamisella ei ole mitään pelastusta.
Uudessa liitossa sanotaan VAIN YKSI TIE PELASTUKSEEN, on Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, 22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on alistettu enkelit, vallat ja voimat.
26.03.2010 11:14
Kristustahan siellä ei ollut?
Meidänkin penkkirivissämme nousee muutama käsi. Koko puheen ajan on minun ja puhujan katse kohdanneet. Minusta tuntuu, että puhuja näkee suoraan sisimpääni ja kun nyt käteni ei kuitenkaan nouse, hän vilkuilee mustanpuhuvilla silmillään minuun, jonka on pakko luoda katse alas välttyäkseni kohtaamasta puhujan kysyvän odottavaa katsetta,….** Kyllä se niin on, että saatan katsoo kiljuvana jalopeurana suoraan silmiin, Mutta Kristus sydämeen.
Tässä näkee mustan ja valkean eron, valkea tuo rauhan Kristuksessa, mutta musta vie Hänen antaman elämän saatanassa.
Pelko ja syyllistäminen saa aikaan sopulitunnelman, jos et nosta kättä ( häntää ) sinun niskasi purraan poikki ja purijana on itse saatana paksuissa kulmakarvoissaan.
Voi sitä pimeyttä????
25.03.2010 14:37
Joka härjillä kyntää, se härjistä puhuu.
Kyllä saatanalla on paksut kulmakarvat, joten miten Hän oikeasti kirkasti Kristusta?
Kes.
25.03.2010 14:28
ole ihmisiltä, eikä ihmisen mieleen....Sitä samaa evankeliumia uskovaiset julistaa...** Ei muuten julista. Meillä evankeliumi on julistus Kristuksena, teillä – tämän jumalien valtakunnan evankeliumia syntien anteeksi antamisesta.
Siinä on suuri ero, pelastumisen ero.
Täyttä soopaa, Raamatussa ei ole tuta tekstiä. Mitäs sinäs, taas puhumas, sitä hullus kiels???? Yritätkös sekottaas koko jenins.
8. Mutta ehkä me taikka joku enkeli taivaasta saarnais teille toisin evankeliumia, kuin me olemme teille saarnanneet, se olkoon kirottu!
9. Niinkuin me ennen sanoimme, niin minä vielä sanon: jos joku teille toisin saarnaa evankeliumia, kuin te ottaneet olette, olkoon kirottu!
Tämä on juuri tarkoitettu teille Galatalaist mukaan luettuna, tässä ei saarnata syntien anteeksi antamisen jumalien valtakuntaa, vaan Kristusta.
Gal 1:
6 Olen hämmästynyt, kun te näin pian OLETTE LUOPUMASSA HÄNESTÄ ( Jeesuksesta ), joka on armossaan kutsunut teidät, ja OLETTE SIIRTYMÄSSÄ TOISENLAISEEN EVANKELIUMIIN (tämän jumalien valtakunnan evankeliumia syntien anteeksi antamisesta.)
7 Mitään TOISTA EVANKELIUMIA EI KUITENKAAN OLE. JOTKUT vain HÄMMENTÄVÄT TEIDÄN AJATUKSENNE ( Weha) ja KOETTAVAT VÄÄRISTÄÄ Kristuksen evankeliumia.
8 Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin MEIDÄN JULISTUSTAMME ( Kristittyjen, uudestisyntyneiden ) -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
9 Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu.
10 Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija.
Kannattaa Weha lukea enemmän, saa pienemmän kiven kaulaan.
Lyhyesti vain totean uskoontulemisesta:
Jesajan parannus (Jes.6:1-7)** Juutalainen, VL aikaan, ei tullut Kristinuskoon, vaan Isään.
Hoviherran parannus (apt.8:26-40)** Tuli uskoon Jeesuksessa, ja Jeesukseen, ei SRK;hon, eikä MIHINKÄÄN SEURAKUNTAAN, vaan Kristuksen opetuslapseksi. Sekä KASTETTIIN, UPOTTAMALLA, sai Kristus ruumiin.
Paavalin parannus (apt.9:1-19) ** Tuli uskoon Kristuksekseen uskota Jumalaan, kastettiin upottamalla, eli Kristus ruumiissa, ei liittynyt mihinkään maalliseen seurakuntaan.
Korneliuksen parannus (apt.10)** Sama juttu, Jumalasta Jeesukseen.
tuhlaajapojan parannus(Luuk15:11-24)** Mitä siitä?
Daavidin parannus(2.sam.12:1-14)** Niin, kerro tarkemmin.
Eli, loppuko vitsit?
25.03.2010 10:15
Gal 1:11:
"Sillä minä teen teille tiettäväksi, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista,
enkä minä olekkaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu,
vaan JEESUS KRISTUS ON SEN MINULLE ILMOITTANUT."
Jo tähän Raamatunkohtaan kaatuu tuo "kahden välimiehen oppi"!!!!
Jumalaa voidaan lähestyä aivan yksinäänkin.** Tuo mitä kirjoitit on oikein, Jeesuskin on Jumala, mutta persoonana Hän on Kristus.
Jumalan itsensä puhetta ei ole Raamattuun kirjattua 450 v. ennen Jeesuksen syntymää, muuta kun kaksi kertaa, silloin kun Jeesus oli kasteella.
Silloin Jumala vaikeni. Hän antoi sittemmin, Jeesuksen voitaessa kuoleman Hänelle kaiken vallan.
Mutta Raamattu ei puhu koskaan välimiesopissa muusta kun yhdestä, VL aikaan se oli ihminen, UL aikaan Kristus.
Vl-saarnamiehet väittävät kivenkovaa, että tarvittiin Ananias julistamaan Paavalille synnit anteeksi.
NÄIN RAAMATTU EI OPETA!** Ei todella. Se väite on saatanasta.
Tuossakaan ei puhuta välimiehen tarpeesta mitään, sillä "Yksi on välimies, Jumalan ja ihmisten
välillä, ihminen Kristus Jeesus." Hän rukoilee meidän edestämme.
Meillä on suora pääsy Jumalan eteen!** Amen. Siksi Jumala ei puhukaan ihmisille, Hän näkee ihmisen vain Kristuksen esittelemänä, ei suoraan, poisluettuna lasta, josta Hän itse vastaa. Ei Jeesus, joskin Hän rakastaa ja vaalii heitä.
Jeesus itse sanoi:
"Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä pois."** Juuri näin, mutta pitää enisn itse mennä Hänen luo.
Jo Vanhassa Testamentissa useat kohtasivat Jumalan yksikseen, kuten Moosen, Elia, Jaakob jne:: Niin, mutta LIITTO OLI ERI.
Ei Daavidkaan tarvinnut ketään välimiestä, vaikka tokihan Naatan paljasti hänen syyllisyytensä, mutta Naatanin tehtävä loppui siihen.** Oletko huomannut, että Vanha liitto kertoo vain juutalaista Jumalan kansana, ei lestadiolaista pakanoista.
Shalom
25.03.2010 09:18
. Hes. 16:10-14
Minä puin sinut kirjailtuihin juhlavaatteisiin, panin jalkaasi pehmeät nahkakengät,
kiedoin päähäsi pellavaisen liinan ja asetin upean viitan harteillesi. MINÄ KAUNISTIN SINUT KORUILLA
ja sinun ranteesi KULTARENKAILLA ja kiedoin kaulaasi KULTAISET KETJUT.
Minä kiinnitin NENÄÄSI KULTARENKAAN, RIPUSTIN KORUT SINUN KORVIISI ja laskin hiuksillesi
kimaltavan otsarivan. Sinä koristauduit kullalla ja hopealla, sinun vaatteesi olivat
hienointa pellavaa ja kallista, kirjailtua kangasta. Ruoaksesi sait parhainta
vehnäleipää, hunajaa ja oliiviöljyä. Niin sinusta kehkeytyi ihanan kaunis nainen,
kuninkaille olisit kelvannut. Sinun maineesi kiiri kansojen keskuuteen, niin kaunis olit,
olit täydellinen ihanuudessasi, jonka minä sinulle lahjoitin. Näin sanoo Herra Jumala.
Kes.
25.03.2010 08:07
Niin, me tosin asumme Venäjällä, jossa korvakorut uskovaisillakin ovat sallittuja niin kuin Togossakin. ** Alkaako koulu Venäjällä 7 vuotiaana? ja mistä Hän tietää, että pilkataan, jos nyt aloittaa??
Suomessa korvakoruja on uskovaisilla, mutta vähemmän lestadiolaisilla. Luuteko sinä, että VL on ainut uskova seurakunta? Taidat pelleillä.
Tuo suomalaisten uskovaisten korvakorukielteisyys on pelkästään kulttuurisodinnainen juttu. Minua ei häiritse lainkaan se, että suomalaisilla uskovaisilla ei ole korvakoruja. Meidän tyttärellämme on korvakorut 7-vuotiaana hänen lätiesssään kouluun, jottei hänen tarvitsisi korvakoruttomuden takia olla kavereittensa pilkan ja naurun kohteena. * elikkä ne on jo, silloinhan asia on kunnossa.
Onko jollakulla uskon näkökulmasta jotakin huomauttamista asiaan? Jos on, raamatunpaikkoja, kiitos!** Ei, kato vaikka Raamatusta, siellä ne ohjeet on siitä, että naisen tulee kaunistua. Hes. 16:10-14
Minä puin sinut kirjailtuihin juhlavaatteisiin, panin jalkaasi pehmeät nahkakengät,
kiedoin päähäsi pellavaisen liinan ja asetin upean viitan harteillesi. MINÄ KAUNISTIN SINUT KORUILLA
ja sinun ranteesi KULTARENKAILLA ja kiedoin kaulaasi KULTAISET KETJUT.
Minä kiinnitin NENÄÄSI KULTARENKAAN, RIPUSTIN KORUT SINUN KORVIISI ja laskin hiuksillesi
kimaltavan otsarivan. Sinä koristauduit kullalla ja hopealla, sinun vaatteesi olivat
hienointa pellavaa ja kallista, kirjailtua kangasta. Ruoaksesi sait parhainta
vehnäleipää, hunajaa ja oliiviöljyä. Niin sinusta kehkeytyi ihanan kaunis nainen,
kuninkaille olisit kelvannut. Sinun maineesi kiiri kansojen keskuuteen, niin kaunis olit,
olit täydellinen ihanuudessasi, jonka minä sinulle lahjoitin. Näin sanoo Herra Jumala.
Kes.
25.03.2010 08:05
Tuskin moni uskovainen edes viitsii vilkaista tätä palstaa. Ja enemmistö Jumalan lapsista ei edes tiedä palstan olemassaolosta. ** Tämä on kyllä totta.
Maailmassa on noin vajaa miljardi kastettua uskovaista Jeesukseen, ja näin Jumalan lapsia. Heille tieto ei todella ole mennyt.
Tarkoitatko, että aletaan kirjoittamaan Englanniksi, olisi suurempi lukijakunta.
Taidat olla todella valveutunut!
Voidaan siis sanoa, että palstalla mellastavat vain ne, joilla on jotakin vanhoillislestadiolaisuutta vastaan. Itse vanhoillislestadiolaisille on yks ja sama, onko palstaa olemassa vai ei. * siltä todella kohdallasi näyttää, ei ole juuri mitään sanomista.
Shalom
24.03.2010 21:21
>Saat "uskoa" syntisi anteeksi! Synnit pitää siis uskoa anteeksi. Miksi ei sanota näin: "Saat syntisi anteeksi"! ** Olet liikuttavan oikeassa. SRK on monen juristin ja jopa teologinkin huostassa niin, etteivät he vain joudu missään asiassa ”oikeasti” tilille. He sen ovat huomanneet, että jos alkaa polttaa, voidaan väittää aivan muuta, eli valehdella. Näinhän kävi Hoitokokous- jutuissa, joista olin yksi palstalle niiden tuojana. Vastus oli selvä – jumalien valakunnassa on keksiväinen rakkaus, täältä saa lähteä, jos haluaa, ketään ei pakoteta.
Tyhjäksi tekemistä ja valhetta valheen jälkeen.
Yleensäkin VL käsite kertoo hyvin heikosta uskosta, se perustuu saanko? tai saan uskoa?. Saarnatkin pitävät tunnin saarnana siitä kuinka saatana, tuo kiljuva jalopeura kiertelee keskellämme, mutta me kestämme kunhan olemme uskomassa. Vain meillä on mahdollisuus uskoa synnit anteeksi ja olemme se oikea usko. Mutta mitä sitten tapahtuu, Hän heikkouskoisena kaataa koko pinon, kysyen usein itku kurkussa, - sanko minäkin, syntistä syntisin, heikoista heikoin uskoa armon omalle kohdalleni ja uskoa synnit anteeksi???
Miten seurakunnan heikoin uskossa pannaan puhumaan? Se kertoo jo, ettei kaikki ole paikallaan.
Silloin, kun pyydetään toiselle ihmiselle tehtyjä rikkomuksia anteeksi, sopii paremmin lause: " Annatko sinä minulle anteeksi ja saanko minä SINULTA anteeksi. Kahdenvälisissä sopimisissa ei mielestäni tarvitsisi käyttää Jeesusta osapuolena, siis Jeesuksen nimeen, vaan antaja on tässä tapauksessa vain se toinen ihminen.
24.03.2010 13:38
643 / 692