Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
””Eikö edes joulun aika saa aikaan hyvää tahtoa ihmisen sydämeen, kun pitää tuontyylistä törky/ häväistysviestiä heittää palstalle.””
Aivan kun sanoisit, - olisit edes joulun aikana mukana tässä meidän pakanallisuudessa!!!!
Ei käy. Ei edes joulu saa minua saatanalle otolliseksi, en todella mielistele häntä, enkä seuraajiaan.
Tunnen moniakin vakaumuksellisia Helluntailaisia / vaapaakirkollisia, mutta en voisi kuvitellakaan heidän heittävän julkisuuteen Kesitaksen/ kempeleläisen viestien kaltaista pahansuopaista juttua. ** Älä lässytä, PAHOJA JUTTUJA”??? Mikä niistä on paha.
Olen varma, että häpeäisivät puolestasi, jos lukisivat kirjoituksiasi.** Juuri päinvastoin, älä sido heitä MEIDÄN VÄLISIIN JUTTUIHIN, yritä vain itse keksiä, mikä sinua oikein riivaa, kun noin ylielellä tasolla haukut minua. Käy asia kerrallaan, niin kokeilen auttaa sinua.
Avoin kysymys, aivanko hyvällä omallatunnolla rustasit tuon avauksesi, jos olet rehellinen , edes itsellesi, pystytkö myöntämään, että tulipa paneteltua , herjattua ilman pienintäkään todistetta ( yleistäen todetaan avauksessa : vl- saarnaajat ja- isät käyvät ( -monikossa- vielä-) vieraissa ja tällainen painetaan sitten villaisella.. ) ** No hyvä. Puhutaan tuosta VL saarnasta. Hän on Oulunsalosta, ja kun nimeä ei saa sanoa, on Hän erään entisen johtajanne veli ja kehui siittäneensä jokaisen ulospuolisen lapsen Oulujoen ylöspuolella??? Jokaisen, oletkohan yksi niitä. Kertoi ”jääneensä kiinni” kahdeksasta, mutta vainolla ei ole sanomista kun jopa Reinikainenkin siunasi ne anteeksi.
Mutta mikä oli Hänen vaimon kommentti. – Kuule j….. ei tätä kestä enää. Ukko huoraa ja toiset huoraaja antavat sen illalla anteeksi?? Mitä minä tekisin Hänenä?
Siihen kysymykseen on hankala vastata, joten vastaa vaikka SINÄ NYT NIIN SEN SAA NEUVOKSI KAIKKI PETETYT ÄIDIT.
Joten oliko tämä herja? Teiltä uupuu TOTUUS, koska uupuu myös Kristus.
Hieman ihmetyttää tuo, mitähän se tarkoittaa >Sitten sinulla on vielä otsaa hurskastella ja laittaa tällaista tekstiä viestin loppuun ???
<
Tulee mieleen, toteutuuko tässä Herramme Kristuksen Jeesuksen neuvo, - kohtele lähimmäistä niin, kuten Hänen haluat sinua kohtelevan. ** Kohteletko sinä vaimoasi noin?
Onko sisin aivan pimentynyt-- kovettunut ?? ** Ei vaan Jeesuksen vapaus kertoa myös totuus.
Kirjoituksesi oli kyllä jouluaaton rimanalitus, vieläpä lopussa " rauhaa" ( Shalom) julistus -- kaiken törkyn jälkeen.... oli todella -- rauhaa --julistus, muttei kyllä taatusti Jumalan rauhaa . ** Jos nyt et pysty vastaamaan, palataan vaikka vappuna, jollet ole marssimassa.
Shalom alehchum
25.12.2009 08:46
vaan tuon Kristusta, myös lakiin.
Voit kokeilla, ole hyvä.
Jouluja.
24.12.2009 21:17
Jeesuksen syntymän kunniaksi viettämäämme aikajaksoa, joka on alunperin pakanallinen, jopa saatanallinenkin, mutta emme anna sen häiritä.
Huomioidaan vain se, että siinä kirkastuu evankeliumin todellisuus; Luuk 2;10 Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon EVANKELIUMIN ), joka on tuleva kaikelle kansalle: 11 teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.
Hyvää joulua kuomaseni.
Shalom
24.12.2009 19:35
Ei siinä sitä lue, vaan todetaan >Totisesti minä sanon teille: ei ole VAIMOSTA SYNTYNEIDEN joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.
24.12.2009 07:57
En siis ole turhaan epäillyt ja heikkous uskoon voi juontua kaikkeen esille tuomaasi.
Minusta voi tulla vielä "Vahva-Veikko"
** Amen.
Vain nöyrtymisen kautta, kuten tiesi vaikuttaa kulkevan, löydetään ko. Totuus, eli Kristus ja vasta sen jälkeen alkaa todellinen elämä. Uskossa Häneen sinä olet VAHVA, ja vahvuuden allekirjoittaa itse Kristus.
Kyllähön sitä sortuu kaikki ihmiset, uskovatkin monenlaisiin väärinkäytöksiin. ** Juuri näin, ja meidän osalta Jeesus jo tietää sen ja muun näyttely ja tuo hiekkalaatikko – anteeksi- leikki ei sovi Hänelle. Hän näkee meidän ”töppäilevään sydämeen”, mutta pääasia, ettei meidän, Hänen ja Sinun väliin enää mahdu muita, sitten ei ole hätää, elämä on kun pala kakkua.
Jos tutustut siihen, mitä kaikkea mm Daavid teki, olet varmasti yllättynyt, mutta Hänen ja silloisen Herran ( sen liiton Herran, Jahwen ) väliin ei koskaan mahtunut muuta, vain vuorovaikutus, huorapukkina ja myös murhaajana Hän sai Herralta liiton, JOSSA HÄN HALLITSEE IKUISESTI, JA ON YKSI MAAN PÄÄLINEN HALLITSIA SITTEN KUN ON MORSIAMMEN HÄÄT.
Ulospääsyyn ei ole muuta tietä kuin anteeksi pyytely, vaikka se tuntuukin jonninjoutavalta touhulta.** Joskus on paikallaan, mutta mieti hieman, onkohan se kärsinyt inflaation jo kohdallasikin.
Olen kuullut erään hengellisen, jossa toistetaan tuota Shalom Aleihumia...
" oo menu saalem alehim..oo menu saalem alehimn...** Niin siunausta sillä sävelellä. Siunaa mieluummin kun turhanpäiden anteeksi pyytelet, sitä ihmiset käyttävät vain kampena omiin tavoitteisiinsa, ilman Herraa.
Shalom.
23.12.2009 15:08
Minä kysyin Sinulta, et pysty vastaamaan, vaan kysyt sinä minulta. Käskyistä en puhut mitään, vain laista, jonka Jeesus täytti ristillä, meidän Kristittyjen osalta, sinusta en ole ollenkaan varma.
Mutta minä vastaan, sillä Oonan aikana EI OLLUT KÄSKYJÄ VIELÄ. Etkö tiennyt sitä.
Mitä käskyihin tulee; lue se Raamatusta, opetan ko. asiaa ja tunnen ne hieman tarkemmin kun sinä, sillä lakiin meille juutalaisille tuli kokonaista n 620 Mizvaa.
Jumala loin Sanallaan maan, kaiken sinä, mutta otti VIN JUUTALAISET OMAISUUSKANSAKSEEN, ei lestadiolaisia, vaikka luulette olevanne omaisuuskansa.
Kesitas, sinulla ole edes tietoa käskyistäkään? vai onko nekin vanhoja ja mitätöityjä vanhan liiton aikaisia? ** Mitä miltä olet iste?
Julkijumalatonkin pitää vähintään aviorikosta syntinä, mutta sinä et sitä etkä mitään muutakaan , kuin vain van lest.pidä syntinä. ** Käskyn mukaa ei kristitty elä, sehän on vahvistettu Uudessa liitossa.
Ymmärsinkö kirjoituksesi Vekelle oikein? * Et.
Onko syntiä mielestäsi enää mikään, kun Jeesus pelastaa ja rakastaa jne.** On. Sinä elät siinä. Epäusko mm.
23.12.2009 08:38
Sillä totuushan on se, että evankeliumin syntymäjuhlaa vietetään nyt, ja se on Jeesus Kristus, eikä mikään VL evankeliumi, siinä seurakunnassa.
Heikko… En kirjoittanut Sinulle vaan tälle T,lle.
Jos Jeesuksen seuraamisen ohjeesta, Joh. 14:6 >> Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. > Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita."
23.12.2009 08:07
mitä kirjoitin, eikä se ole höpötystä.Melperi uskottelee itselleen ja muille, ettei Jeesus ole mukana syntien anteeksiantamuksessa, kun ne annetaan Pyhältä Hengeltä ihmisen kautta. ** MITEN VOIUT OLLA NOIN SAATANASTA, ihmisen kautta. Vain saatana kirjoitta noin, Kristitylle riittää yksin Jeesus.
Raamatun mukaan Jeesus sanoo:ottakaa Pyhä Henki, joille te synnit anteeksi annatte... niille ne on anteeksi annettu , jossain kohti on Isän edessä taivaassa. * Sanoi vain opetuslapsille ja heistäkin vain yhdelletoista, EI KAIKILLE, EIKÄ LESTADIOLISLLE OLLENKAAN.
Miksi te vänkäätte täällä toisin, eikö raamattuun ole kirjoitettu mielestänne oikein, vai eikö se muuten sovi uskoonne?** Kukahan täällä vänkää?? Sinä.
Nämä on vakavia asioita,pojat. ei raamattua saa väännellä miten haluaa, ei ollenkaan.** Juuri näin, lopeta tuo soopasi.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut että Hän antoi ainokaisen Poikansa , ettei yksikään, joka häneen uskoo... mutta , ettehän te usko, vänkäätte Jeesuksen sanoja tyhjäksi.*** Niin juuri, Jeesus on riittävä, ilman lahkoja.
Sorry Tevwa kun sanon näin suoraan, mutta Jeesus on tie, TOTUUS ja elämä.
Shalom
22.12.2009 15:05
On vain Jumalan valtakunnan opetus ja se perustuu raamattuun, Pyhään Jumalan Sanaan.
Maan päällä on yksi pyhäin yhteys , pieni uskovien joukko, joka muodostaa Jumalan seurakunnan .
Sen päänä on Kristus seurakunnan Herra.Tätä laumaa ei hoida ja paimenna kukaan muu, kuin Herra Jeesus Pyhän Hengen kautta. *** Näin on, on Vain YKSI JOUKKO, HEILLE ON JEESUS HERRA, TÄTÄ EI OLE vl kansa. He ovat lahko. Lahko jossa on kristittyjä vain PIENI JOUKKO”, joten sillä ei ole mitään mahdollista hohdella JEESUSKEN HOMMIA.
Tälle pyhälle kansalle Herra Jeesus antoi vallan antaa syntejä anteeksi ja päästää synnin siteistä ja liittää omaan seurakuntaansa, sillä Jeesus on vain omassa seurakunnassaan, ei vieraissa majoissa.** Teille ei ole annettu mitään Jumalan osalta, jopa Pyhä Henkikin on otettu pois ja käsiin jäi vain saatana, jonka kanssa teitte sopimuksia syntien sitomisesta hoitokokouksissa, ja tilanne ei ole siitä muuttunut.
Raamattu kertookin, että ne ovat Isän edessä anteeksi, sillä Jeesus tuli välimieheksi Jumalan ja ihmisen välille.** Juuri näin, MITÄ TEILLÄ ON SITTEN SIINÄ TEKEMISTÄ?
Ihminen epäuskossaan ei vain usko tätä evankeliumin saarnaa , koska se haluaa sopia Jumalan kanssa suoraan ja näin pitää halpana Jeesuksen lähetyssanoja anteeksiantamuksesta. ** Miten on, MONTAKO LÄHETYUTYÖNTEKIJÄÄ TEILLÄ ON, voin vastata, kuten lahkokin, NOLLA!!!
se on perkeleen oppia ja valhetta,kun hän eksyttää ihmisiä toisenlaisen opetuksen kautta, oman vanhurskauden kautta.** Juuri näin, se tuli teille selväksi HOITOKOKOUSISSA ja nytkin niissä perhevakiovallassa.
mikäs oli Oonan synti?** Elätkö lain alla, kuten Oona??? Vastaa siihen sinä ennen Melperiä.
Jos haluaa lukea raamattua oikealla sydämellä ja mielellä sieltä löytyy vastaukset, mutta kun haluaa luke itselleen mieliksi yhdistellen eri jakeita eri luvuista, niin tuleehan siitä itsensä näköinen keitos.** Siltä ne tulkintasi todella näyttää, olen puolestasi pahoillani.
Raamattun Sana kannattaa ottaa vakavasti Pyhänä neuvona.On syytä etsiä sieltä neuvoa, miten voisin synnin välttää ja´löytää Jumalan tahdon, että Hänen mukaista elämää vaeltaisin , kuin etsiä sieltä mitä syntiä saisin tehdä ja näin yrittää kaitaa tietä leventää. ** Raamatun mukaan Jumalan tahto on usko KRISTUKSEEN, EI USKO SRK,hon.
22.12.2009 14:30
””Meillä on edelleen kana kynimättä Melperin kanssa, kun hän ei usko kirveelläkään meidän saaneemme syntejä anteeksi toisilta uskovilta, mutta kuitenkin Jeesuksen nimeen ja vereenkin.””
Melperi on asiassa hyvinkin oikeassa.
Synti on asia, joka tulee Elohim;in ( kolmiyhteisen Jumalan ) ja ihmisen väliin, ja nämä asiat hoitaa YKSIN JEESUS. Ihmisen tehtävä on vain tehdä synnistä parannus Hänelle, ja luvata parantaa tapansa.
Toinen asia, joka ei ole aina synti on ihmisten väliset kinat. Ei ne aina erota ihmistä Jeesuksesta.
Ajattele vaikka sellainen tilanne, että moottoriajoneuvot törmäävät liukkaalla toisiinsa. Syyllinen on molempien mielestä toinen, ja molemmat luottavat päätöksessään Kristukseen. Silloin ei ole kysymys synnistä, vaan IHMISETN KINASTA.
Tähän UT sanoo, ennekuin mitään minulta PYYDÄT, sovi kinasi lähimmäisen kanssa.
Sitten kun kina on selvitetty, on HELOPMPI SEURATA HERRAA, se vaatii sen parannuksen ja hellemmän, kuten kirjassa sanotaan ”liha sydämen” kivi sydämen tilalle.
Tämä on selvää, ei yksin uskota, vaan saadusta viisaudesta, jota Pyhä Henki antaa.
Niin ryöttäsynneistä oli viimeksi puhe. Ryöttäsyntejä ovat esim. itsetyydytys, esiaviolliset suhteet, vieraissa käynti avioliitossa, susiparina eläminen, tekeytyminen uskovaiseksi eli kaksinaismoraali.”” Nämä on juuri niitä SRK;n tuomia OMI HIEDÄN SYNTEJÄÄN, jolla synti pannaan ohjaimiin, jota hoitaa vain SRK itse. Ei Jeesus. Kyseisellä erittelyllä ei ole mitään pohjaa Raamatusta, mutta sillä sidotaan uskossa heikot lestadiolaiset lahkoon, kyynärpäitä myöten.
Oikean syyn tiedän. Se on arkuus ja epävarmuus omasta uskostaan, ei mikään muu.
Minä uskallan keskustella mistä vaan ja kehtaan myöntää, etten ole varma oikein mistään tai olen yhdestä asiasta, nimittäin siitä, että synnit saa saarnata anteeksi Jeesuken nimeen ja jos lapsenuskoa riittää, niin ne saa kans, mutta aikuisenuskolla ei ehkä niinkään. *** Sinä saarnaat nyt tuosta – Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä?? Sehän on vain TEIDÄN MANTRAA, ei sitä ole kirjoitettu Raamattuun.
Siellä sitä vastoin on kirjoitettu, että Matt. 26:28 >Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.<
Joten mihin siinä VL:ää tarvitaan, sillä se on JO VUODATETTU KAIKKIEN PUOLESTA, ja ehto on yksi, ei se, että on VL, vaan Matt. 10:32 >>"Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.
22.12.2009 13:51
Vain Jumalan tunteva ei ole kristitty, vaan on ollut vääräuskoinen jo pari tuhatta vuotta.
Vielä Vanhan liiton aikaan, jolloin ei kylläkään ollut yhtään VL,ää elossa, oli vanhurskauden edellytys uskoa Abrahamin Jumalaan. Room. 4:9
Koskeeko nyt tämä autuaaksi ylistäminen vain ympärileikattuja vai myös ympärileikkaamattomia? Mehän sanomme: "Jumala katsoi Abrahamille vanhurskaudeksi uskon."
Mutta nyt, Uuden liiton aikana sillä ei ole merkitystä. Saatanakin uskoo Häneen ja OM.
Nyt sitä vastoin usko JEESUKSEEN vain pelastaa Joh 3;16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
Vl oppi on lähempänä judismia ja Jehovan Todistajia tässä kysymyksessä, kun kristittyjä, he ovat vain uskomassa, eli lestadiolaisuudessa, ei Kristuksessa.
21.12.2009 20:28
Kuinka monella perus- Suomailella on
- iloimttamatta vaalirahoitus ( ilmoittamatta jokaisella VL ehdokkaalla )
- Kuinka moni istuva edustja on jäänyt kiinni lautajupakan tapapaista korpuptiosta
- Kuinka moni ei tunnusta - koti uskonto ja isämaa, tätä ei muut tunusta.
Kerrotko smalla mikä on jäänyt tekemättä, mutta ääntä pidetty?
Älä anna väärrä toditusta lähimmäsiestä, Kepulainen.
20.12.2009 19:36
liittyä, mutta menee Pelastusarmeijaan, siellä on kolme asiaa
- Sielunhoito
- Saippua ja
- Leipä.
Näitäistä on hyvä aloittaa.
20.12.2009 19:31
Weha.
Usko Herraan Jeesukseen ja uudestisyntyminen on vain tie Jerusalemiin.
20.12.2009 08:36
että juuri seurat on Hänen elämän tuhonnut.
Valitan.
19.12.2009 18:37
mutta kokeiletko krististinuskoa, sillä Jeesus kyllä auttaa, minulla on kerrottavana tuhansia tarinoita, että on löytynyt rauha.
Shalom
19.12.2009 18:36
olen rukoillut Jumalalta, että se antaisi edes vähän toivoo mun elämään.
Mitä jos kokeilisit toteuttaa Jumalan tahdon, ja rukoilisit Häntä, joka kuulee Sinua. Kristus Jeesusta. Hänelle on annettu kaikki valta, taivaassa ja maan päällä.
Muslimit tekevät samoin, kuten myös Jehovan todistajat, mutta tulos on sama kun Sinulla, uupuu vain siunaus ja ei rukouksia ollenkaan kuulla.
Olet kai saanut sen käsityksen, että VL saarnaaja on Jumalan ja Ihmisen välissä. Se on harhaa, sillä Raamattu kertoo siitä aivan muuta. 1. Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.
Joten mieti, oliko rukouksesi suunnattu pelkkään avaruuteen, sillä Jeesus näkee vain Kristuksen, ei ihmistä, ellei Jeesus sitä Hänelle esittele.
Jumala ei tee ihmisten kanssa sopimuksia, ellei Poika Hänelle siitä ilmoita.
Kirjoituksessasi laiminlyöt kokonaan Herramme Jeesuksen Kristuksen, kaikki muu on sinulle tärkeäpää. Etsi ensin Hänet, kaikki muu sitten sinulle annetaan. Hän ei ole RY;llä, sillä olisit jo löytänyt Hänet.
Vastuksia:
Työhakumarkkinoilla tökkii pahemmman kerran.. ** Jätä asia Jeesustelle, rukoile HÄÖNELTÄ VIISAUTTA. Olet vain tottunut siihen, että järki vangiksi ottakaatte, kuka sellaista ihmistä rekrytoi.
Kaverit uhkaa jäädä, kun ei ole varaa mihinkään menoihin.** Jos se on rahasta kiinni, anna mennä.
Rahaa ei tule mistään.** Mistä Jeesus sai sitä julistuksen aikana.
En pääse terapiaan, koska olen "terve".** Ei se siitä oole kiinni, vaan RY;llä ei ole tunnustettu, että on viina ja mieliongelmia. Häivy sieltä ja mene terapiaan.
Lääkkeet loppuivat uudelle paikkakunnalle muuton jälkeen.** Höpö, höpö, mene vain lääkäriin.
Rahaa ei tule mistään, ajatukset solmussa kaikki menee mäkeen siitäkin huolimatta,
että olen jaksanut kilvoitella uskomassa ja rukoilla Jumalalta voimia. ** Juuri näin. Oletko varma, että tällä Jumala kertoo sinulle Pojassaan, että olet väärässä, etsi poika joka vaatii kyllä lähtöä RY;ltä. Vai onko se jumalasi sinulle jotenkin vastannut, sillä Jeesus sanoo > Matt. 11:27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Sitä ei vaan lestadiolaiset tiedä, mutta se Pelastus- armeija tietää.
Olen niin epäonnistunut tässä elämässä, että suunta ei näköjään voi mun kohdalla olla enää, kuin pysyvästi alaspäin...** Joten kannattaako katsoa jotain muuta kun VL neuvoja. Sen tien ole käynyt jo loppuun.
Shalom
18.12.2009 12:43
Amen.
18.12.2009 07:34
Käsittämätöntä tuo VL saarnaajan tiedon etsintä, on mitä – Luterus sanoo, on mitä – Laestadius sanoo, ja nyt Mäntylä mitä Makkabealaiskirja sanoo???
Mitä yhteistä näillä on, se, ETTEIVÄT NE OLE RAAMATTUA.
Raamattu sitä vastoin käskee pitämään huolen Pyhän Hengen temppelistä, eli huolehtia ruumiinsa kunnosta. Sen saastuttaminen mm tupakalla ei ole raamatun mukaista. Samoin kun yltiöpäinen lasten tekokaan.
Kysymys kuuluukin Mäntylän osilta, miten HÄN sen teki, miten Hän huolehti ruumiinsa kunnosta.
Urheilun juuret ovat huomattavasti kauempana, VT aikaan, silloin harrastettiin painia jo Raamatun alkulehdistä saakka. joten hataraa on Vl appien jutut ja Raamatun tuntemus.
Ei Temppelissä ollut silloin myyjäisiä. mitä on nyt SRK;lla ja niitä vetää Mäntylä.
Muistaakseni? Olikos kirkkoherra oikeen itte paikalla seuraamassa Jumalan tuntemuksia? Mutta ka, ei muista ihan varmuudella... ** Kyllä se oli, Hän tietää uskoakseni VL mielestä kaiken. Mutta ei sitä. mikä on Raamatussa.
18.12.2009 07:32
olet todella vastannut keksutelun aiheeseen. aivan jotin muuta?
17.12.2009 11:21
672 / 692