jumalan lapsena ja turvattuna

Uskossa turvaten

49

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A-teisti

Mutta kirjoitus ei vastaa kysymykseen miksi Jumala-hölynpölyyn pitäisi yrittää uskoa.

Jumalathan ovat ihmisten omaa keksintöä.

• Kyseenalaista juttua

VL uskossa opetetaan että vain siinä pelastuu.
      Voiko olla muita herätysliikkeitä, joiden uskonoppia noudattamalla pääsee taivaaseen? Ei kuulema voi olla.

Lestadiolaisuus syntyi 1800-luvulla. Se alkoi ahajaantua 1800-luvun lopusta lähtien. Nyt sitä on 19 eri suuntausta.

Kun ajattelemme, kuinka pitkään tällä maapallolla on eletty, eli ihmisiä on elänyt ainakin yli 100 000 vuotta täällä, miten näinkin tuore uskonto voi omia iänkaikkisuuden itselleen?

Herää myös kysymys, oliko 2000 vuotta sitten syntynyt Jeesus vanhollislestadiolainen?

• vanha vl

että se, joka on uskomassa alkuperäisen lestadiolaisuuden uskonnäkemyksen mukaan, ei ole enään SRK:n mielestä uskomassa.

• Historioita lukeva
        vanha vl kirjoitti:

että se, joka on uskomassa alkuperäisen lestadiolaisuuden uskonnäkemyksen mukaan, ei ole enään SRK:n mielestä uskomassa.

Totta!

• Ute Lias
        vanha vl kirjoitti:

Perustelisitko?

• vanha vl
        Ute Lias kirjoitti:

Perustelisitko?

myös parannuksen armo ja syntienanteeksiantamus myös kirjoitetun tekstin ja Raamatun äärellä sekä myös kahden kesken rukouksessa Jeesuksen kanssa. Tästä on historiallista faktaa. Tänä päivänä SRK ei hyväksy moista.

• etsivä-xx
        vanha vl kirjoitti:

myös parannuksen armo ja syntienanteeksiantamus myös kirjoitetun tekstin ja Raamatun äärellä sekä myös kahden kesken rukouksessa Jeesuksen kanssa. Tästä on historiallista faktaa. Tänä päivänä SRK ei hyväksy moista.

Kirjoitat
        "
        Lestadiuksen aikaan saatiin
        myös parannuksen armo ja syntienanteeksiantamus myös kirjoitetun tekstin ja Raamatun äärellä sekä myös kahden kesken rukouksessa Jeesuksen kanssa. Tästä on historiallista faktaa. "
        Kertoisitko lähteen, mistä ilmenee kahden kesken rukouksessa.

• Limingan Jussi

siihen saatanalliseen valheoppiin, että pelkkä vl-herätysliike on Jumalan valtakunta?

• on puhua

kristitystä ja uskovaisesta srk-lahkon yhteydessä - se kun on korottanut seurakunnan epäjumalaksi ja ihmisopit kymmenen käskyn yli ohi raamatullisen opetuksen ja jumalanhuoneenhallituksen jumalista suurimmaksi kollektiivijumalaksi - viis-kuus vaivaista huru-ukkoa oulusta

• Tewva

millä tavalla seurakunta on korotettu ohi raamatun?
        Raamattussa kerrotaan Jumalan seurakunnasta, joka on maan päällä, missä se mielestäsi on?
        keitä tarkoitat huru-ukoilla Oulusta? Mikä osuus heillä on seurakunnan hallintaan ja toimintaan?

Jumalan valtakunta ja Jumalan seurakunna/kunnat on sama asia.Se koostuu Jumalan lapsista, joita ohjaa ja neuvoo Pyhä Henki, Jumalan sanan kautta.Tämän seurakunnan pää on Kristus.

• Tiesitkö?

= saatanan valtakunnan Suomen osasto.

• Weha.

Usko Herraan Jeesukseen ja uudestisyntyminen on vain tie Jerusalemiin.

• Kesitas kirjoitti:

Weha.

Usko Herraan Jeesukseen ja uudestisyntyminen on vain tie Jerusalemiin.

Tuli tossa mieleen vaan omalle kodalle tärkeä asia, vaikka on totta, ettei pyhien yhteys, oikea kirkko näy, niin Jumalan sanan mukaan se kuuluu ja sieltä kuuluu hyvän Paimenen ääni. Siellä uskotaan ja opetetaan oikein. Ei siis uskota ja opeteta monella tavalla. Väärässä uskossa ja opissa, ei kun voi pelastua olleenkaan.

Joh.10:4. Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä. 5. Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."

...16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.

• Vl = valhe
        weha kirjoitti:

Tuli tossa mieleen vaan omalle kodalle tärkeä asia, vaikka on totta, ettei pyhien yhteys, oikea kirkko näy, niin Jumalan sanan mukaan se kuuluu ja sieltä kuuluu hyvän Paimenen ääni. Siellä uskotaan ja opetetaan oikein. Ei siis uskota ja opeteta monella tavalla. Väärässä uskossa ja opissa, ei kun voi pelastua olleenkaan.

Joh.10:4. Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä. 5. Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."

...16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.

saatanan lapset kutsuvat vilpittömiä uskovaisia epäuskoisiksi.

• Vl = valhe kirjoitti:

ettei vilppittömyydellä pääse taivaaseen, vaan elävän uskon kautta...

• Tewva
        Vl = valhe kirjoitti:

ajasta riippumatta.Kun hyljätään usko, hyljätään myös Jumalan valtakunta.Tilalle tuleei tse rakennettu etninen Jumalan valtakunta .

• Vl = valhe
        weha kirjoitti:

ettei vilppittömyydellä pääse taivaaseen, vaan elävän uskon kautta...

sydämessä asuu Kristus.

Saatanan rengit vanhoillislestadiolaiset viittaavat kintaalla tällaiselle uskovaisuudelle. Heille on tärkeää vain vl-valehtelijoiden pokkurointi ja vl-valheoppeihin uskominen. Vain näiden kautta mennään vl-"taivaaseen", josta et uskovaisia löydä.

• Vl = valhe
        Tewva kirjoitti:

ajasta riippumatta.Kun hyljätään usko, hyljätään myös Jumalan valtakunta.Tilalle tuleei tse rakennettu etninen Jumalan valtakunta .

***Tilalle tuleei tse rakennettu etninen Jumalan valtakunta .***

tekevät baalin papit = SRK:n miehet ja vl-saarnamiehet.

• Vl = valhe kirjoitti:

sydämessä asuu Kristus.

Saatanan rengit vanhoillislestadiolaiset viittaavat kintaalla tällaiselle uskovaisuudelle. Heille on tärkeää vain vl-valehtelijoiden pokkurointi ja vl-valheoppeihin uskominen. Vain näiden kautta mennään vl-"taivaaseen", josta et uskovaisia löydä.

ei läheskään aina asu elävä usko...on paljon, vaikkapa ihan pakanauskoja, joissa ihmiset ovat vilpittömiä, mutta sillä tiellä ei pääse taivaaseen, jos ei parannukseen taivu...

• Vl = valhe kirjoitti:

***Tilalle tuleei tse rakennettu etninen Jumalan valtakunta .***

tekevät baalin papit = SRK:n miehet ja vl-saarnamiehet.

maanpäällä, ihan Raamatun mukaisesti.

Luuk.17:21. Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.

• näin on
        weha kirjoitti:

Seurakunnassa kuuluu Hyvän Paimen ääni, joka ei tuomitse.

Mutta yhdessä asiassa Weha erehtyi:

"Ei siis uskota ja opeteta monella tavalla. Väärässä uskossa ja opissa, ei kun voi pelastua olleenkaan."

Kyllä minä ainakin tunnen monia esim. vl-seurakuntaan kuuluvia, jotka ovat pelastuneet siitä
        huolimatta, että ovat kuunnelleet väärää opetusta!
        Kas kun JEESUIS ON SE, JOKA PELASTAA, eikä seurakunta.
        Siksi SRK:n sisälläkin voi olla uskossa, muta ei pidä antaa SRK:n väärän opetuksen johtaa pois
        Kristuksen tuntemisesta!

• näin on
        weha kirjoitti:

Luuk.17:21. Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.

Jumalan valtakunnan tuntee siitä, että se noudattaa Jeesuksen opetuksia ja käskyjä, kuten
        esim lähetyskäskyä.

Jeesuksen seuraajat ovat menneet maailman ääriin saarnaamaan evankeliumia kaikille kansoille,
        kuten Jeesus käski.

Valitettavasti SRK on laiminlyönyt tämän tärkeän käskyn, joten se todistaa vain sen, että SRK
        ei ole Jumalan valtakunta!

• Vl = valhe
        weha kirjoitti:

"20. Ja Pharisealaiset kysyivät häneltä: koska Jumalan valtakunta olis tuleva? Vastasi hän heitä ja snaoi: ei Jumalan valtakunta tule niin, että se taidettaisiin nähdä.
        21. Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."

Opettavatko SRK ja vl-saarnamiehet, että Jumalan valtakunta on nähtävissä oleva vl-herätysliike?

"Vastasi hän heitä ja snaoi: ei Jumalan valtakunta tule niin, että se taidettaisiin nähdä."

Opettavatko SRK ja vl-saarnamiehet, että Jumalan valtakunta on "tässä" = pelkkä vl-herätysliike?

"Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä"

Uskotko sinä 1) Jeesusta vai 2) valehtelevia SRK:n johtomiehiä ja vl-saarnamiehiä?

• Vl = valhe kirjoitti:

"20. Ja Pharisealaiset kysyivät häneltä: koska Jumalan valtakunta olis tuleva? Vastasi hän heitä ja snaoi: ei Jumalan valtakunta tule niin, että se taidettaisiin nähdä.
        21. Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."

Opettavatko SRK ja vl-saarnamiehet, että Jumalan valtakunta on nähtävissä oleva vl-herätysliike?

"Vastasi hän heitä ja snaoi: ei Jumalan valtakunta tule niin, että se taidettaisiin nähdä."

Opettavatko SRK ja vl-saarnamiehet, että Jumalan valtakunta on "tässä" = pelkkä vl-herätysliike?

Uskotko sinä 1) Jeesusta vai 2) valehtelevia SRK:n johtomiehiä ja vl-saarnamiehiä?

Raamattu opettaa. Raamatussa on vain yksi oikea usko ja yksi oikea oppi. Kaikki muut ovat vääriä: Näin selkeä on siis Jumalan valtakunnan raja (Tiit.3:10-11).

Joh.12:48. Joka minun katsoo ylön, ja ei ota vastaan minun sanojani, hänellä on se, joka hänen tuomitsee: se puhe, jonka minä puhuin, pitää hänen tuomitseman viimeisenä päivänä.

• näin on kirjoitti:

Seurakunnassa kuuluu Hyvän Paimen ääni, joka ei tuomitse.

Mutta yhdessä asiassa Weha erehtyi:

"Ei siis uskota ja opeteta monella tavalla. Väärässä uskossa ja opissa, ei kun voi pelastua olleenkaan."

Kyllä minä ainakin tunnen monia esim. vl-seurakuntaan kuuluvia, jotka ovat pelastuneet siitä
        huolimatta, että ovat kuunnelleet väärää opetusta!
        Kas kun JEESUIS ON SE, JOKA PELASTAA, eikä seurakunta.
        Siksi SRK:n sisälläkin voi olla uskossa, muta ei pidä antaa SRK:n väärän opetuksen johtaa pois
        Kristuksen tuntemisesta!

2.kor.11:4. Sillä jos se, joka teidän tykönne tulee, toisesta Jesuksesta teille saarnaa, josta emme saarnanneet, taikka jos te toisen hengen saatte, jota ette ole saaneet, eli toisen evankeliumin, jota ette ole ottaneet vastaan, niin te sen oikein kärsitte.

• Vl = valhe
        weha kirjoitti:

Raamattu opettaa. Raamatussa on vain yksi oikea usko ja yksi oikea oppi. Kaikki muut ovat vääriä: Näin selkeä on siis Jumalan valtakunnan raja (Tiit.3:10-11).

Joh.12:48. Joka minun katsoo ylön, ja ei ota vastaan minun sanojani, hänellä on se, joka hänen tuomitsee: se puhe, jonka minä puhuin, pitää hänen tuomitseman viimeisenä päivänä.

esittämiini kysymyksiin?

Vastaatko ystävällisesti tähän kysymykseen:

Miksi SRK ja vl-saarnamiehet opettavat Jumalan valtakunnasta täysin päinvastoin kuin mitä Jeesus opettaa?

Älä muuta nyt aihetta vaan vastaa oheiseen kysymykseen. Kiitos.

• näin on
        weha kirjoitti:

2.kor.11:4. Sillä jos se, joka teidän tykönne tulee, toisesta Jesuksesta teille saarnaa, josta emme saarnanneet, taikka jos te toisen hengen saatte, jota ette ole saaneet, eli toisen evankeliumin, jota ette ole ottaneet vastaan, niin te sen oikein kärsitte.

Väärän Kristuksen ja hänen todistajansa tuntee siitä, että he eivät noudata Jeesuksen antamaa
        lähetyskäskyä.
        He elävät suljetussa piirissään kuvitellen olevansa ainoita oikeassa olevia, eikä heillä ole minkäänlaista
        hätää pakanakansojen pelastumisesta!
        Se on sellainen sisänpäin lämpiävä piiri.

Oikean Kristuksen seuraajan tuntee siitä, että hän haluaa veidä evankeliumia maailman ääriin saakka:
        Ap 1:8
        "Vaan kun Pyhä Henki tulee teihin, te saatte voiman ja tulette olemaan minun todistajiani sekä Jerusale-
        missa, että Juudeassa ja aina maailman ääriin saakka."

• näin on
        weha kirjoitti:

Jos joku katsoo ylen Jeesuksen opetuksia, niin hän ei voi olla Jeesuksen seurraja.

Siksi esim SRK ei voi olla oikea Jumalan valtakunta, koska se ei noudata Jeesuksen
        antamaa lähetyskäskyä!!!!

He saavat kerran kovan tuomion:
        Matt 25:26
        "Sinä paha ja LAISKA palvelija.
        Heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

Huom!
        Tässä puhutaaj juuri PALVELIJOISTA, eli sellaisita, jotka kuvittelivat olevansa oikeita
        palvelijoita! Mutta eivät totelleet Jeesuksen käskyjä.

• vanha vl
        näin on kirjoitti:

Väärän Kristuksen ja hänen todistajansa tuntee siitä, että he eivät noudata Jeesuksen antamaa
        lähetyskäskyä.
        He elävät suljetussa piirissään kuvitellen olevansa ainoita oikeassa olevia, eikä heillä ole minkäänlaista

Oikean Kristuksen seuraajan tuntee siitä, että hän haluaa veidä evankeliumia maailman ääriin saakka:
        "Vaan kun Pyhä Henki tulee teihin, te saatte voiman ja tulette olemaan minun todistajiani sekä Jerusale-

väittää toista, uskotaan ja opetetaan monella tavalla. Se on myös sekaoppinen seurakunta.

• näin on kirjoitti:

lähetyskäskyä.

Raamattu selkeästi sanoo:
        Matt.10:14. Ja kussa ei kenkään ota teitä vastaan eikä kuule teidän sanojanne, niin menkäät ulos siitä huoneesta taikka siitä kaupungista, ja puhdistakaat tomu jaloistanne.
        15. Totisesti sanon minä teille: huokeampi pitää oleman Sodoman ja Gomorran maalle tuomiopäivänä kuin sille kaupungille.

• vanha vl kirjoitti:

väittää toista, uskotaan ja opetetaan monella tavalla. Se on myös sekaoppinen seurakunta.

uskovaiset opettavat vain yhdellä tavalla...

• vanha vl
        weha kirjoitti:

uskovaiset opettavat vain yhdellä tavalla...

myös saarnavirassa.

• vanha vl
        weha kirjoitti:

Matt.10:14. Ja kussa ei kenkään ota teitä vastaan eikä kuule teidän sanojanne, niin menkäät ulos siitä huoneesta taikka siitä kaupungista, ja puhdistakaat tomu jaloistanne.
        15. Totisesti sanon minä teille: huokeampi pitää oleman Sodoman ja Gomorran maalle tuomiopäivänä kuin sille kaupungille.

on sanottava.

• Vl = valhe

• Miksi weha?
        weha kirjoitti:

Että et pysty koskaan vastaamaan kysymyksiin henkilökohtaisesti vaan kopsaat vai Raamatun lauseita joita tarjota paikkoihin joinin ne ei edes kuulu.

Et taida olla kovi "suoraselkäinen" sinusta saa kuvan joka muistuttaa
        lähinnä virneessä kirjoittelevaa kloppia joka saa kiksejä siitä kun pääsee pilaamaan
        asiallista depattia.

Koita otta sinuun kohdistuva kritiikki jota täällä olet usein saanut rakentavana ja kanustavana
        näin voit päästä eteenpäin etkä polje paikallasi kuten nyt käy.

• weha:
        Miksi weha? kirjoitti:

Että et pysty koskaan vastaamaan kysymyksiin henkilökohtaisesti vaan kopsaat vai Raamatun lauseita joita tarjota paikkoihin joinin ne ei edes kuulu.

Et taida olla kovi "suoraselkäinen" sinusta saa kuvan joka muistuttaa
        lähinnä virneessä kirjoittelevaa kloppia joka saa kiksejä siitä kun pääsee pilaamaan
        asiallista depattia.

Koita otta sinuun kohdistuva kritiikki jota täällä olet usein saanut rakentavana ja kanustavana
        näin voit päästä eteenpäin etkä polje paikallasi kuten nyt käy.

irvailu jatkuu... esitä selkeä kysymys, niin vastaan ilman Raamattua, mutta sen hengessä...

• weha: kirjoitti:

irvailu jatkuu... esitä selkeä kysymys, niin vastaan ilman Raamattua, mutta sen hengessä...

Tämähän on haukkumapalsta, eikä keskutelupalsta...haukkujat ovat ulkopuolisia, eivätkä kykene asialliseen keskusteluun.... Jos VL:ät on erimieltä, sitä ei hyvien tapojen mukaan kyetä esittämään

• näin on
        weha: kirjoitti:

Pahin irvailija on Weha, joka väittää härskisti, että vain SRK:n sisällä voi pelastua.

Ja Weha on lisäksi sokea, kun näe, että SRK:n sisälläkin opetetaan eri tavalla!

Mutta SE EI OLE IRVAILUA, jos kerrotaan rehellisesti vl:n harhoista ja koetetaan
        ohjata heitä oikealle tielle!

• Vl = valhe
        weha kirjoitti:

Tämähän on haukkumapalsta, eikä keskutelupalsta...haukkujat ovat ulkopuolisia, eivätkä kykene asialliseen keskusteluun.... Jos VL:ät on erimieltä, sitä ei hyvien tapojen mukaan kyetä esittämään

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8706698/41593484

• etsivä-xx
        weha kirjoitti:

Ota nyt weha rauhallisesti. Sinulla on kovin suuri pelko ja ahdistus opista, kun pitäsi olla huoli omasta uskosta ja uskon synnyttämisestä kaikille läsnä olevan Jeesuksen Kristuksen sanasta eli evankeliumin tekstin kuulemisesta (tarkoitan Raamatun evankeliumitekstiä tässsä yhteydessä). Asia ymmärrettvästi korostuu omassa mielessä, jos on kulkenut monen opin kautta itse. Jos ei muulla lailla tiedä vakaasti, mikä on oikeaa uskoa, on koko ajan siitä huoli, ettei vaan eksy väärään oppiin. Minulla on sielussa rauha sen asian osalta. Rauha tulee siitä kun omassa mielessä Pyhä Henki tunnistaa evankeliumin puheen.
        Huoltasi voit ehkä hieman leiventää näillä sanoilla. Voit nähdä jotain hyvää siinäkin, että muutkin lukevat kirjoitettua evankeliumin tekstiä esim ev lut kirkon messussa.
        Fil. 1
        Erilaista julistusta
        12 Veljet, tahdon teidän tietävän, että se, mitä minulle on tapahtunut, onkin ollut eduksi evankeliumille.
        13 Koko henkivartiostolle ja kaikille muillekin on käynyt selväksi, että olen vangittuna Kristuksen tähden.
        14 Useimmat täkäläiset veljet ovat Herraan luottaen saaneet minun kahleistani lisää rohkeutta ja julistavat Herran sanaa entistä pelottomammin.
        15 Jotkut tosin julistavat Kristusta vain kateudesta ja riidanhalusta, mutta toiset vilpittömin mielin.
        16 Nämä toimivat rakkaudesta, koska tietävät, että minun tehtäväni on puolustaa evankeliumia.
        17 Nuo toiset taas julistavat Kristusta juonittelunhalusta, epäpuhtain mielin, ja uskovat näin tuottavansa minulle murhetta täällä vankeudessani.
        18 Mutta ei sillä väliä! Minä iloitsen siitäkin, kunhan Kristusta vain kaikin tavoin julistetaan, oli tarkoitus vilpitön tai ei. Minulla on vastedeskin aihetta iloita,
        19 sillä tiedän, että teidän rukoustenne tähden ja Jeesuksen Kristuksen Hengen avulla tämä kaikki kääntyy parhaakseni.

• Tewva
        Vl = valhe kirjoitti:

esittämiini kysymyksiin?

Vastaatko ystävällisesti tähän kysymykseen:

Miksi SRK ja vl-saarnamiehet opettavat Jumalan valtakunnasta täysin päinvastoin kuin mitä Jeesus opettaa?

Älä muuta nyt aihetta vaan vastaa oheiseen kysymykseen. Kiitos.

Srk ei varsinaisesti opeta mitään, koska SRK on paikallisten rauhanyhdistysten keskusjärjestö.

SRK.n tehtävä on tiedottaminen, kirja-lehtipainatus,musiikin äänitys, lähetystoiminta ym taloudellinen järjestely. Jumalan sanan opettaminen paikallisissa rauhanyhdistyksissä puhujiksi siunatuille puhujille.

SRK.n taholta järjestetään nk.lähetysseuroja muutaman kerran vuodessa, mutta niissä puhujina on samt puhujat , kuin rauhanyhdistyksilläkin, eli SRK:lla ei ole erikseen puhujia, jotka opettaisivat sitä kuuluisaa "vl-valetta."

Jumalan valtakunnan opetus on raamattuun perustuvaa, joten näyttänet toteen, missä kohti se menee raamatusta ohi. Raamatun tulkinta on paras jättää Pyhän Hengen tehtäväksi, joka vaikuttaa vain Jumalan valtakunnassa.Oman järjen tulkinnat menevät vikaan aina.

• ´Tewva

tämän väitteesi? Raamatustako kiskot vastauksen?

• Rehellisyyttä pyydän
        weha kirjoitti:

Esim: admata, Heino, Sirkka

Taitaapi olla juuri päinvastoin että sinä weha et pysty alentumaan keskusteluun vaan paiskot Raamatun lauseita ilman että ymmärtäisit niiden kokonais merkityksen.

• on:
        Tewva kirjoitti:

Srk ei varsinaisesti opeta mitään, koska SRK on paikallisten rauhanyhdistysten keskusjärjestö.

SRK.n tehtävä on tiedottaminen, kirja-lehtipainatus,musiikin äänitys, lähetystoiminta ym taloudellinen järjestely. Jumalan sanan opettaminen paikallisissa rauhanyhdistyksissä puhujiksi siunatuille puhujille.

SRK.n taholta järjestetään nk.lähetysseuroja muutaman kerran vuodessa, mutta niissä puhujina on samt puhujat , kuin rauhanyhdistyksilläkin, eli SRK:lla ei ole erikseen puhujia, jotka opettaisivat sitä kuuluisaa "vl-valetta."

Jumalan valtakunnan opetus on raamattuun perustuvaa, joten näyttänet toteen, missä kohti se menee raamatusta ohi. Raamatun tulkinta on paras jättää Pyhän Hengen tehtäväksi, joka vaikuttaa vain Jumalan valtakunnassa.Oman järjen tulkinnat menevät vikaan aina.

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8706698/41593266

• Kysymyksiä wehalle
        weha: kirjoitti:

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
        että hän antoi ainokaisen poikansa, 
        ettei yksikään, joka häneen uskoo hukkuisi, 
        vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
        Joh. 3:16

vl. Voi omia uskon itselleen ja muut uskovaiset ovatkin muka "epäuskoisia"? 
        Miksi tuomitsette muut uskovaiset?
        onko Jumalaan uskominen eri uskonnollisissa yhteisöissä eri laatuista siis huonompaa tai parempaa
        miten laadukasta on vl uskominen? laadukkainta kenties?!

• Tewva
        Vl = valhe kirjoitti:

jaotella ketä uskot.Ei Jeesus eikä Jumala puhu suoraan taivaasta. saaravirka on asetuut ihmiselle.Siellä Missä sana saarnataan oikein ja puhtaana, siellä on Jumalan valtakunta

• pieni korjaus
        Tewva kirjoitti:

jaotella ketä uskot.Ei Jeesus eikä Jumala puhu suoraan taivaasta. saaravirka on asetuut ihmiselle.Siellä Missä sana saarnataan oikein ja puhtaana, siellä on Jumalan valtakunta

Ja juuri sen tähden Jumalan valtakunta ei ole Rauhanyhdistyksellä, koska siellä väärennetään Jumalan sanaa.

"Kahden välimeihen oppi
        "Vain me olemme oikeassa oppi"
        "Sitomis ja päästämis-oppi"
        "SRK:n syntiluettelot," joita täytyy muuttaa välillä jne

• vanha vl
        Tewva kirjoitti:

tänäkin päivänä suoraan taivaasta Pyhän Hengen kautta niin puhutussa sanassa kuin kirjoitetussa sanassa. Saarnavirka on asetettu, se on totta, mutta nimenomaan julistamaan Kristusta ja pelastusta Hänessä (syntienanteeksiantamusta) kaikkialle maailmaan, ei ainoastaan julistamaan syntienanteeksiantamusta.

• Tewva kirjoitti:

"Ei Jeesus eikä Jumala puhu suoraan taivaasta."

eikä Jeesus "vain me" vanhoillislestadiolaisille.

Heidän korvissaan kaikuu isäntänsä saatanan ääni.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      241
      2064
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      188
      1627
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      46
      1272
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      982
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      40
      789
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      780
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      761
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      750
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      24
      735
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      637
    Aihe