Olen ollut jo melkeimpä kuukausia pois tältä palstalta ja täytyy sanoa, että ei ole ollut ollenkaan vieroitusoireita, saatikka ikävää tänne.
En ole muistanut pitkään aikaan koko palstaa.
Nyt tulin kertomaan vain tästä omasta, ainakin minulle sopivan tuntuisesta päätöksestä.
Aion häippästä tämän jälkeen vähin äänin täältä taas.
Ollut muuta, paljon kehittävämpää ja mielenkiintoisempaa tekemistä.
Suosittelen lämpimästi muillekkin Vl:lle.
Jos joku Jumalan valtakuntaa etsivä haluaa tietoa uskostamme, hän saa sitä muualtakin ja paljon asiallisemmista puitteista, kuin tällaiselta "tinkauspalstalta".
Tämä palsta on ennemminkin hyvä työväline Jumalan valtakunnan vastustajille.
He ovat täällä todella aktiivisia ja ahkeria.
Kun meitä Jumalan lapsia kehoitetaan käymään sotaa hengellisin sota-asein, ainakin minulla se on onnistunut huonosti.
Usein olen löytänyt itseni täynnä turmelusta ja lihan käsivarsi on helposti aseena väittelytilanteissa, ainakin minulla ollut. Anteeksipyyntöni, jos olen jotakuta loukannut.
Ajattelin jotenkin näin, että senkin ajan, minkä viettäisin täällä, voin istua seuroissa elävän Jumalan sanan äärellä.
Siellä saa voimaa uskon kilvoitukseen ja sielu virvoittuu. Sinne seuroihin toivomme saapuvan myös ne ihmiset, jotka ovat kyselevällä mielellä.
Joku on joskus tullut uteliaisuuttaan käymään seuroissa ja on päässyt sisälle Jumalan valtakuntaan.
Toivotan kaikille Rauhaisaa Joulun aikaa ja Onnellista uutta vuotta 2010.
Mielipide tästä kesk.palstalsta
27
394
Vastaukset
- Etsi oikein
¤¤¤Jos joku Jumalan valtakuntaa etsivä haluaa tietoa uskostamme¤¤¤
löydät saatanan valtakunnan. Jumalan valtakunta löytyy ihan muualta.- En istu.
Jonkun mielestä reuroissa istuminen alvariinsa on ajan haaskausta.
- rrehööhh
Tämä kommentti kiteytti kyllä mainiosti tämän palstan sisällön, kiitos siitä.
- todettiin
rrehööhh kirjoitti:
Tämä kommentti kiteytti kyllä mainiosti tämän palstan sisällön, kiitos siitä.
täysin oikein, että saatanan valtakunnan löydät vl-rauhanyhdistykseltä ja Jumalan valtakunnan jostain ihan muualta.
Eikö tuo tiivistys kelpaa sinulle?
- kiinnostaa..
myös elävän ja virvoitavan sanan? täällä sitä on pitänyt yllä lähinnä vain Heino!
Missä on se huone jossa voin kuunnella livenä?. - etsivä-xx
Nyt et ihan tunne muiden kuin vanhoillislestadiolaisuuteen syntyneiden "sielunelämää". Mitään Päivämiestä ei kukaan ala tilaamaan, kun ei tiedä sellaista olevan olemassakaan (esim seurailmoitukset). Kun kirkkohistoriassa kerrotaan, että lestadiolaisuus syntyi 1800-luvulla. Ainakaan minun omassa kirkkohistorian kirjassani (joka on vieläkin hyllyssä ) ei edes kerrota koko liikkeen olevan olemassa vielä 1900-luvulla. Miten luulet niiden ihmisten löytävän seuroihin? Kuka nyt menee täysin vieraaseen rukoushuoneeseen ihan tosta vaan. Asiaa kypsytellään pitkään. Netti on hyvä väline. Ja matalan kynnyksen palstalla on oma roolinsa, ei vaadi rekisteröitymistä eikä mitään muutakaan. Tosin tämä palsta on nyt tänä syksynä muuttunut samanlaiseksi kuin luterilainen palstakin. Eipä juuri keskustelua synny. Ja mitä tulee pakkakunnan lehtiin en ole vuosikymmenien aikana nähnyt sen enempää seurakunnan lehdessä kuin paikkakunnan kulkuneuvoissa työmatkoilla, toreilla ja postilaatikoissa jaettavissa ilmaisjakelulehdissä ainoatakaan seurailmoitusta. Enkö ole oikein katsonut vai mistä johtuu (Metro, Vartti, Vantaan sanomat, Länsiväylä, Helsingin uutiset, Alueuutiset ja monet muut esim pääkaupunkiseudun joukkoliikenteessä tavanomaiset jakelut)
Ja siitä kysymisestä. Onko oikea kysymisen perinne olemassa. Voiko niin kuin muualla yhteiskunnassa millä tahansa luennolla kysyä mitä tahansa? Se on minulle jäänyt täysin epäselväksi. Koululaitos tänä päivänä opettaa ihmiset kyselemään aktiivisesti sekä keskustelemaan ja ihmettelemään.- Maivi*
Kysymisen perinne on elpymässä. Nuoret kyselevät paljon ja heille kyllä vastataan. Eri asia on sitten, kelpaavatko vastaukset! On leirejä, seurakuntapäiviä, nuorten iltoja jne...
Tämä sukupolvi, jota minä edustan, ei niinkään ole tottunut keskustelemaan. Lapset opetettiin olemaan hiljaa, eikä nuorenakaan aikuisten seurassa uskaltanut suutansa avata. Keskenämme kyllä asioita pohdittiin. Aika oli toinen. Seurakunnan lehdissä ainakin meidän paikkakunnalla ilmoitetaan seuroista.
Netti olisi hyvä väline keskusteluun, jos pysyttäisi asialinjalla ja kohteliaisuuden vaatimuksissa. Olen samaa mieltä avaajan kanssa, vaikka muutamia keskusteluja olenkin seurannut mielenkiinnolla. Jos olet etsimässä oikeaa uskoa, älä niele kaikkea mitä täällä netissä kirjoitetaan vl-uskosta! - lyyleri
Maivi* kirjoitti:
Kysymisen perinne on elpymässä. Nuoret kyselevät paljon ja heille kyllä vastataan. Eri asia on sitten, kelpaavatko vastaukset! On leirejä, seurakuntapäiviä, nuorten iltoja jne...
Tämä sukupolvi, jota minä edustan, ei niinkään ole tottunut keskustelemaan. Lapset opetettiin olemaan hiljaa, eikä nuorenakaan aikuisten seurassa uskaltanut suutansa avata. Keskenämme kyllä asioita pohdittiin. Aika oli toinen. Seurakunnan lehdissä ainakin meidän paikkakunnalla ilmoitetaan seuroista.
Netti olisi hyvä väline keskusteluun, jos pysyttäisi asialinjalla ja kohteliaisuuden vaatimuksissa. Olen samaa mieltä avaajan kanssa, vaikka muutamia keskusteluja olenkin seurannut mielenkiinnolla. Jos olet etsimässä oikeaa uskoa, älä niele kaikkea mitä täällä netissä kirjoitetaan vl-uskosta!olis tosi mahtavaa, jos täällä pystyis rauhassa jutteleen, ettei heti lytättäisi ja esitettäisi hurjia huhuja ja luuloja.keskustelua voi käydä asiallisestikin, jos tahtoa löytyy.
lyyleri kirjoitti:
olis tosi mahtavaa, jos täällä pystyis rauhassa jutteleen, ettei heti lytättäisi ja esitettäisi hurjia huhuja ja luuloja.keskustelua voi käydä asiallisestikin, jos tahtoa löytyy.
olet todella vastannut keksutelun aiheeseen. aivan jotin muuta?
- keskustelua"?
lyyleri kirjoitti:
olis tosi mahtavaa, jos täällä pystyis rauhassa jutteleen, ettei heti lytättäisi ja esitettäisi hurjia huhuja ja luuloja.keskustelua voi käydä asiallisestikin, jos tahtoa löytyy.
Kaanaan kielen ihmeitä...
- Heke-Veke
lyyleri kirjoitti:
Kaikki eivät ikävä kyllä osaa keskustella ilman lokaa ja herjojen heittoa.
Toivon, että oikeita uskovaisia pysyisi täällä keskustelemassa, sillä varsinkin itsellä on paljon kyseltävää ja epäilyksiä roppakaupalla. - arvosta.
Heke-Veke kirjoitti:
Kaikki eivät ikävä kyllä osaa keskustella ilman lokaa ja herjojen heittoa.
Toivon, että oikeita uskovaisia pysyisi täällä keskustelemassa, sillä varsinkin itsellä on paljon kyseltävää ja epäilyksiä roppakaupalla.Onneksi he heittivät saatanalle ei-toivotut silloin, ettei tarvitse niitä enää Ry:llä katsoa!
- lyyleri
Kesitas kirjoitti:
olet todella vastannut keksutelun aiheeseen. aivan jotin muuta?
anteeks . oon huono keskustelija.
- lyyleri
arvosta. kirjoitti:
Onneksi he heittivät saatanalle ei-toivotut silloin, ettei tarvitse niitä enää Ry:llä katsoa!
pyrikkään vastailemaan..en ossaa..Mutta täällä on hyviä keskustelijoita ja neuvojia monia.
- keskustelemista.
lyyleri kirjoitti:
anteeks . oon huono keskustelija.
Mutta harjoittele täällä. Ai niin, SRK valvoo sanomisiasi, siksi et voi käydä dialogia. Anteeksi, unohdin.
- hengeksi.
Maivi* kirjoitti:
Netti olisi hyvä väline keskusteluun, jos pysyttäisi asialinjalla ja kohteliaisuuden vaatimuksissa. Olen samaa mieltä avaajan kanssa, vaikka muutamia keskusteluja olenkin seurannut mielenkiinnolla. Jos olet etsimässä oikeaa uskoa, älä niele kaikkea mitä täällä netissä kirjoitetaan vl-uskosta!Kyselijöistä hankkiuduttiin ensimmäisiksi eroon. Mitäpä kyselivät!
- näennäinen
lyyleri kirjoitti:
pyrikkään vastailemaan..en ossaa..Mutta täällä on hyviä keskustelijoita ja neuvojia monia.
"huonommuutesi" ole kuitenkaan juuri haitannut. Eikä uhrienne mollaamista. Mutta SRK onkin tuhansien juonien mestari!
- lukemaan niitä
lyyleri kirjoitti:
viisaampia - tyhjän kirjoittelu KESKUSTELUun on vain kiusantekoa muita asiallisia keskustelijoita kohtaan
- Tewva
arvosta. kirjoitti:
Onneksi he heittivät saatanalle ei-toivotut silloin, ettei tarvitse niitä enää Ry:llä katsoa!
mutta hänkin haluaa olla kuuliainen Jumalan sanalle oman vakaumuksensa mukaisesti. Meitä on luonteeltamme monen sorttista vitsikästä , totista , kiivasta, venyvää. Joulevasti , jäykästi ja taitavasti kirjoittavaa jne.
- kuuliaisille
Tewva kirjoitti:
mutta hänkin haluaa olla kuuliainen Jumalan sanalle oman vakaumuksensa mukaisesti. Meitä on luonteeltamme monen sorttista vitsikästä , totista , kiivasta, venyvää. Joulevasti , jäykästi ja taitavasti kirjoittavaa jne.
laittaa myllynkivi kaulaan ja heittää heidät merten syvyyksiin?
- 9.
Olen ollut jo melkeimpä kuukausia pois tältä palstalta ja täytyy sanoa, että ei ole ollut ollenkaan vieroitusoireita, saatikka ikävää tänne.
---- Siitä on todella aikaa, kun viikseksi olit samalla asialla. Tekemässä SRK myyräntyötä, maksusta ja käskystä.
En ole muistanut pitkään aikaan koko palstaa.
---- Ei se kaikki koko ajan mielessä pyöri, on sitä muutakin kun on oikein uskomassa.
Nyt tulin kertomaan vain tästä omasta, ainakin minulle sopivan tuntuisesta päätöksestä.
----- Tästä oli jo viime kerralla puhetta, itsehän sinä näitä juttuja???? Sai PÄÄTÖKSEN aikaan.
Aion häippästä tämän jälkeen vähin äänin täältä taas.
-- Se on hyvä, pitää ottaa aikaa kuitata palkkio.
Ollut muuta, paljon kehittävämpää ja mielenkiintoisempaa tekemistä.
--- Et vain niistä halua puhua, kun ei käsketty?
Suosittelen lämpimästi muillekkin Vl:lle.
-- Mitä?
Jos joku Jumalan valtakuntaa etsivä haluaa tietoa uskostamme, hän saa sitä muualtakin ja paljon asiallisemmista puitteista, kuin tällaiselta "tinkauspalstalta".
- Mikä se Jumalan Valtakunta on jossa elelet, mielenkiinnolla?
Tämä palsta on ennemminkin hyvä työväline Jumalan valtakunnan vastustajille.
He ovat täällä todella aktiivisia ja ahkeria.
- Ketä ne on, minkä jumalan vastustajat?
Kun meitä Jumalan lapsia kehoitetaan käymään sotaa hengellisin sota-asein, ainakin minulla se on onnistunut huonosti.
--- Onko tämä juttu se, josta Raamattu kirjoittaa jo ennen vedenpaismusta, 1 Moos 6:2 huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat. Psalmit: 29:1 Daavidin virsi. Antakaa Herralle, te Jumalan pojat, antakaa Herralle kunnia ja väkevyys.
Usein olen löytänyt itseni täynnä turmelusta ja lihan käsivarsi on helposti aseena väittelytilanteissa, ainakin minulla ollut. Anteeksipyyntöni, jos olen jotakuta loukannut.
--- Tämä on niin tuttua VL piireissä. Saarnaajakin valittaa aina lopuksi – saanko minäkin ( ääni värisee ) uskoa, kaikkein heikon synnit anteeksi?? Se on paha tuo epäusko.
Ajattelin jotenkin näin, että senkin ajan, minkä viettäisin täällä, voin istua seuroissa elävän Jumalan sanan äärellä.
-- Olisiko sinulla seurapaikka nyt aamulla klo 8? Missä.
Siellä saa voimaa uskon kilvoitukseen ja sielu virvoittuu. Sinne seuroihin toivomme saapuvan myös ne ihmiset, jotka ovat kyselevällä mielellä.
-- Tällä palstalla ei kysellä, eikö totta, vastataan vain, vaikka ei ole kysjää.
Joku on joskus tullut uteliaisuuttaan käymään seuroissa ja on päässyt sisälle Jumalan valtakuntaan.
---- Niin, sinne voi noin vain tulla, kerrotko paikan.
Toivotan kaikille Rauhaisaa Joulun aikaa ja Onnellista uutta vuotta 2010
---- Jos seuroissa joskus tulee Jeesuksen opetus mieleen, siellä sanotaan Siunatuuta… jne.- 26
Kylläpä sinulla Kesitas Kempelainen on mennyt jo pitemmän aikaa ihan höpsistä. Sinunkin kannattaisi kokeilla muutama kuukausi ilman kirjoittamista.
26 kirjoitti:
Kylläpä sinulla Kesitas Kempelainen on mennyt jo pitemmän aikaa ihan höpsistä. Sinunkin kannattaisi kokeilla muutama kuukausi ilman kirjoittamista.
kirjoittaja joko Kesitas tai Kempelainen jolle et pysty vastaamaan.
Olet mäntti, lähimmisen valhehtelia. Alan puuttumaan jo näihin.
Otin ensimmäïstä kertaa yhteyden ylläpitoon, joten odota postia.
Shalom
- 7+15
Toivottavasti paranet pian kaikesta siitä, minkä vanhoillislestadiolaisus on sinulle aiheuttanut.
Jumalan rauhaa! - kaikuu.
saatanan ääni "vain me" vanhoillislestadiolaisten kommenteista.
- Tewva
Minä en ainakaan pysty keskustelemaan sillä tavalla, että jättäisin sanomatta touuden. Eikö totuus ole kuitenkin parempi, kuin rueta kiertelemään ja mielistelemään raamatun totuutta vastaan.Tällä sivulla, kun ollaan, niin täällä puhutaan vanhoillislestadiolaisuudesta. Täällä on monenlaista mielipidettä totta ja valetta ja siltä väliltä.
- sunnyriver
Mietin vain lausettasi:
Eli mitä tapahtuisi silti, jos lestadiolaiset ja muut uskovat, Jumalan rakkauden tuntevat ihmiset alkaisivat
ihan tosissaan rukoilla herätystä Suomeen käyttäisivät edes muutaman tunnin viikossa siihen, että
jalkautuisivat ja vierailisivat sellaisten ihmisten luona, jotka eivät Jumalaa tunne tai joiden uskonvaellus
on enemmänkin rämpimistä.
Kyllä seuroissa istuminen ja puheen kuunteleminen ihan hyvä on,
mutta entä ne, joita helvettiin viedään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2412064- 1881627
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461272Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50982- 40789
- 14780
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30761Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21750Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .24735Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46637