Rukoukseni kaikuvat tyhjille seinille

väsynyt uskovainen

Olen rukoillut Jumalalta, että se antaisi edes vähän toivoo mun elämään.
Työhakumarkkinoilla tökkii pahemmman kerran..
Kaverit uhkaa jäädä, kun ei ole varaa mihinkään menoihin.
Rahaa ei tule mistään.
En pääse terapiaan, koska olen "terve".
Lääkkeet loppuivat uudelle paikkakunnalle muuton jälkeen.
En saa uusia lääkkeitä helposti, joten luovutin. Lääkkeiden käyttö jäi...
Rahaa ei tule mistään, ajatukset solmussa kaikki menee mäkeen siitäkin huolimatta,
että olen jaksanut kilvoitella uskomassa ja rukoilla Jumalalta voimia.
Luulin noin kaksi kuukautta sitten, että olen jo niin pohjalla, ettei suunta voi olla enää, kuin ylöspäin!
Näin toivoa siitä, että tilanne on vain ohi menevä ja Jumala kyllä kuulee rukoukseni, mutta ei!!

Näköjään sitä voi mennä vain jatkuvasti huonompaan suuntaan.
Enää minulla ei ole käteistä, millä ostaa ruokaa. Rahat loppuivat jo hyvän aikaa sitten. Olen dyykannut lähisiwastani ruokaa, joilla olen sitten elänyt. Aina yhdeksän jälkeen siwan roskiksesta löytää paljon sapuskaa, ja katokseen on helppo mennä, vaikka se onkin lukittu.

Vaatteet kuitenkin uhkaa jo kulua päälleni, liikkuminen ei onnistu, koska auto ei liiku pyhällä hengellä.
Junatkaan eivät ota kyytiin vapaa-matkustajia. Joulustani tulee erittäin tylsä ja kuiva.
Se tulee olemaan vain olemista täällä tyhjässä kämpässä, jonka tämän kuun vuokraa en kykene edes maksamaan (maksupäivä oli jo 15 päivä)..

Sossuun soitin, mutta he joutuvat määräämään mulle sosiaalityöntekijän, joka sitten ottaa minuun yhteyttä, jos ottaa. Eipä oo vielä kuulunut mitään.

Terapiaa tarvitsisin, mutta julkisella sektorilla paikat ovat jo täynnä, ja yksityiset palvelut maksavat.
Ei vain yksinkertaisesti ole varaa! Olen lähestymässä kovaa vauhtia lopullista umpikujaa, josta ei näytä olevan pääsyä enää mihinkään. Uskokin on nyt kovilla..
Minne rukoukseni oikein menevät. Onko minun osani vain viimein luovuttaa tämä elämä parempien ihmisten haltuun.. Ehkä minä olen vain ylimääräinen... Ihminen, jonka tehtävä maan päällä on jo suoritettu. Olispa taivaaseen joku ovi, jonne vois mennä saman tien. Olen niin epäonnistunut tässä elämässä, että suunta ei näköjään voi mun kohdalla olla enää, kuin pysyvästi alaspäin...

24

418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heke-Veke

...kirjoitit, sillä eihän sinulla voi olla varaa tietokoneen ylläpitoonkaan. Nettikuukausimaksuhan on isohko summa riippuen paikkakunnasta.

Olen tavannut elämäni varsitiellä ihmisiä, jotka uskovat taivaasta tipahtavan ruokakassin tai rahaa löytyy kuin Hannu Hanhelle, jolla on aina onnea.
      Ensimmäiseksi tulee mieleeni kysyä, miten olet voinut ajautua tuohon pisteeseen?

Käytätkö alkoholia, tupakkaa ja pelaatko kaikki rahasi hedelmäpeleihin, lottoon, arpohin...

Kaikilla meillä on perusturva, kukaan ei näe nälkää. Kaikki saavat sosiaalietuuksia, mutta varmin tie on tietenkin työ, jolla toimeentulo hankitaan.

Auto ei liiku millään muulla tavfalla kuin kalliilla bensiinillä tai sitten työntämällä.

Olen joskus lapsena rukoillut lapsellisia asioita, että löytäisin aarrearkun tai että onnistuisin kokeissa saamaan hyvän numeron.

Meille luvataan siunauksia ja siunauksiahan jatkuvasti pyydetään yleisissä rukouksissa.
      Siunaa ja varjele meitä, korkein kädelläs...
      Olen joskus miettinyt, että mitä kaikkea tämä siunaaminen tarkoittaa, kun vainajakin siunataan ikäänkuin hänen asioidensa eteen voitaisiin vielä tehdä jotakin.

Tartu itseäsi niskasta kiinni. Ala säästämään, elä humputtele rahojasi turhuuksiin.
      Mene työnhakuun Pääkaupunkiseudulle, niin minäkin aikoinaan tein ja sieltä se elämä lähti alkuun, vaikka mennessäni omaisuuteni mahtui kahteen pieneen matkalaukkuun.
      Nyt pitää olla täysperärekka, jos mielii mahduttaa omaisuutensa siirtymään jonnekkin.

Joulu tulee, mene Hurstin ilmaiseen joulujuhlaan, jos olet pääkaupunkiseudulta. Myös muualla järjestetään kodittomien jouluaterioita.

Nai joku varakas vanhapiika seuroista. Siellä on paljon naisia, jotka eivät ole löytäneet miestä.
      Älä kieltäydy työkkärin hommista tai kursseista, muuten tulee karenssia.

Jumala siunaa meitä, kun vaan teemme hänen elämänohjeidensa mukaan.
      Potkua sinulle työelämään, Jumala ei laiskoja ruoki. Otsasi hiessä pitää sinun syömän leipäsi.

Kun kerran vitsailin näin yhelle rekkakuskille, joka hikipäässään työnsi postilähetyksiä rullakoilla kyytiin, ja minä katsoin vieressä, hän totesi:
      Se raamatunkohta ei koskekkaan sinua, vaan minua.

• Maivi*

Sainpa makeat naurut taas, Veke! Sinä sitä osaat hauskasti kirjoittaa! Muistuu mieleen eräästä Agatha Christien kirjasta hauska kohta, kun eräs tyttönen pähkäili, että jos ei ole perinyt rahaa, eikä osaa ansaita rahaa, pitää naida rahaa...
        "Väsynyt" sai nyt ainakin mielen piristystä ja muitakin neuvoja. Kyllä se ovi vielä jostakin Sullekin aukeaa. Älä luovu uskosta. Se on "ainut lohtu heikolle".

• vl-mieshenkilö

"Kaikilla meillä on perusturva, kukaan ei näe nälkää. Kaikki saavat sosiaalietuuksia"

Sellainen, joka on virallisesti peeaa (luottotiedot mennyt, ulosotto päällä) voi ehkä pärjätä paremmin kuin joku, joka taistelee maksaakseen pienistä tuloista esim. takausvelkaa kuten itse teen. Minulla on se käsitys, että perusturva on parempi kuin oma elintasoni, koska perusturvassa lasketaan, että rahaa jää oikeasti jonkin verran ruokaan yms., mutta en haluaisi silti pudota sinne, vaan hoitaa maksuni, kun olen nimiä papereihin aikanaan laittanut. Velvollisuus pitää hoitaa. Jos ei olisi velkaa ja saisi varmuudella asumiskulut ja 400 euroa kuussa nettona päälle, niin se olisi taloudellisesti helpompi tilanne kuin mitä nyt on. En ole silti valmis antamaan periksi. Voimia myös keskustelun avaajalle. Eiköhän tilanteesi järjesty. Ei sinua mihinkään häädetä, jos vuokra on hieman myöhässä. Asiaa auttaa yleensä, jos soitat vaikka nyt aika piankin, että joudut järjestelemään raha-asioita ja vuokra tulee hieman myöhässä (jos nimittäin olet oikeutettu sossun tukeen, niin kyllä se sieltä tulee vaikka pikku viiveellä). Hyvää joulunaikaa!

• väsynyt uskovainen

• vl-mieshenkilö
        väsynyt uskovainen kirjoitti:

Puheen tuottamisesta tuli mieleen, että ääneen lukeminen kotona voi olla hyvää harjoitusta. En tarkoita, että tämä ratkaisisi kaikkia asioita, mutta voisit kokeilla sitä puheen tuottamisen osalta. Verbaalitaitoa sinulta varmasti löytyy, sen näkee kirjoituksistasi!

• väsynyt uskovainen

• Heke-Veke
        Maivi* kirjoitti:

Sainpa makeat naurut taas, Veke! Sinä sitä osaat hauskasti kirjoittaa! Muistuu mieleen eräästä Agatha Christien kirjasta hauska kohta, kun eräs tyttönen pähkäili, että jos ei ole perinyt rahaa, eikä osaa ansaita rahaa, pitää naida rahaa...
        "Väsynyt" sai nyt ainakin mielen piristystä ja muitakin neuvoja. Kyllä se ovi vielä jostakin Sullekin aukeaa. Älä luovu uskosta. Se on "ainut lohtu heikolle".

Huumori on eräs Jumalan lahja, jolla pärjää aika pitkälle.
        Kun puolisoni on opettaja, niin joskus niitten oppilaiden kanssa ei pärjää muuten kuin alkamalla leikkisäksi.
        Itse olen tykännyt aikoinani sellaisista opettajista sekä esimiehistä, joilla riittää huumoria.
        Myös saarnamiehet viljelee joskus huumoria seurapuheessaan niin, että seurasali kohahtaa.

Olin aikoinaan kansanopistossa, jossa rehtorina oli tosi huumorimies Aarno Haho. Kirjoitin tunneilla ylös hänen kertomansa vitsit ja naureskelen niillä yhä.

Muistan erään iltakylän, jossa eräs veli valitti sitä, kun Jumala ei ole antanut työpaikkaa, eikä puolisoa ja sitten hän kysyi, että voistaiskos me yhdessä nyt rukoilla hänen puolestaan, jotta hän saisi työpaikan, sekä hartaasti toivomansa elämänkumppanin.
        No mehän rukoiltiin ja viimeiseksi eräs sisar rukoili näin: Kiitos rakas Jumala, että olet antanut tälle veljelle työpaikan ja elämänkumppanin! Silloin tämä rakas veljemme huudahti! "Miksi sinä noin rukoilit, eihän minulla vielä ole työpaikkaa, eikä aviopuolisoa!"
        Silloin tämä vanhapiika sisaremme illoisena lausui: Kuule rakas veli, se sinun puolisosi on tässä ja kun päätät ottaa minut, saat työpaikan minun taloudenhoitajanani.
        Kyllä se ilta oli sitten mieleenpainuva ja nauratti meitä muita hartaasti.
        Olimme tietysti iloisia näiden kahden puolesta ja näin helposti asiat tuli ylhäältä johdatetuiksi.

Siioneissamme on paljon vanhojapiikoja, joten samaan tapaan niitä iltakyliä voisivat veljet järjestää ja kutsua ikäneitoja sinne, jos vaikka katseet kohtaisi.

Minulla on noita kysymyksiä ja epäilyksiä, mutta uskon teidän rakkaitten kanssakulkijoiden voivan ne ratketa täällä rupatellessa.

• väsynyt uskovainen
        vl-mieshenkilö kirjoitti:

Puheen tuottamisesta tuli mieleen, että ääneen lukeminen kotona voi olla hyvää harjoitusta. En tarkoita, että tämä ratkaisisi kaikkia asioita, mutta voisit kokeilla sitä puheen tuottamisen osalta. Verbaalitaitoa sinulta varmasti löytyy, sen näkee kirjoituksistasi!

kyllähän sitä yksin osaa lausua ties millaisia sanoja ja lauseita, ei siinä mitään, mutta auta, ku joutuu keskustelemaan toisen kanssa. Sellainen tietynlainen sanavalmius puuttuu minulta kokonaan.
        On ihan eri käydä monologia, kuin että keskustella toisen kanssa!

Minulle erityisesti keskustelujen lopetukset tuottavat vaikeuksia.
        En myöskään osaa vastata vaikeisiin vastakysymyksiin tms. Siksi kai esimerkiksi työhaastatteluissa mulla menee monesti sormi suuhun. Vasta pienehköllä, mutta liian pitkän ajan kuluttua saatan vasta tajuta, miten olis kantsinut vastata.

En tiä, miten tota vois kehittää. Ei se ainakaan auta ollenkaan, jos on kokenut vain loputtomasti epäonnistumisia ja jopa kuullut joiltain, että mulle päätöksen teot ovat liian vaikeita tms...

Tiedän, että tarvin TERAPIAA, mutta kun en pääse :((
        Mun ajatukset tökkii jo siihen malliin, etten varmastikkaan selviä tästä enää omin voimin.

• Tosiasioita
        Maivi* kirjoitti:

Sanoit: Älä luovu uskosta. Se on "ainut lohtu heikolle".

Niimpä niin. Tuudittautua kuvitelmiin että kuoleman jälkeen on onnellinen elämä. Mutta kun ei ole muuta kuin tämä elämä. Ei ole myöskään mitään eikä ketään joka muuttaisi ihmisen tilannetta peremmaksi kun sitä rukoilemalla pyytää. Rukoukset eivät vaikuta asioiden kulkuun mitenkään. Rukoilemiinen on taikauskoa, eräänlaista "mustaa magiaa".

Rukoileminen saattaa tietysti rauhoittaa rukoilijan omaa mieltä.

Mutta elämäntilannettaan voi OIKEASTI parantaa vain itse toimimalla rohkeasti paremman tulevaisuuden hyväksi. Jumala ei auta, eikä rukoilu.

Hyvät ystävät ja ammattiauttajat voivat auttaa alkuun, ei mikään jumalolento.

• .

kyllähän sitä yksin osaa lausua ties millaisia sanoja ja lauseita, ei siinä mitään, mutta auta, ku joutuu keskustelemaan toisen kanssa. Sellainen tietynlainen sanavalmius puuttuu minulta kokonaan.

En myöskään osaa vastata vaikeisiin vastakysymyksiin tms. Siksi kai esimerkiksi työhaastatteluissa mulla menee monesti sormi suuhun. Vasta pienehköllä, mutta liian pitkän ajan kuluttua saatan vasta tajuta, miten olis kantsinut vastata.

En tiä, miten tota vois kehittää. Ei se ainakaan auta ollenkaan, jos on kokenut vain loputtomasti epäonnistumisia ja jopa kuullut joiltain, että mulle päätöksen teot ovat liian vaikeita tms...

Mun ajatukset tökkii jo siihen malliin, etten varmastikkaan selviä tästä enää omin voimin.

Jos työhaastattelussa menee sormi suuhun, vika ei välttämättä ole sinussa. Työhaastattelijat saattavat tarkoituksella esittää kysymyksiä, jotka saavat haastateltavan antamaan epäedullisen vaikutelman itsestään. Minä olen ratkaissut tämän ongelman niin, että en hae töitä työkseni. Olen kaikessa rauhassa työttömänä ja haen vain silloin, kun tulee vastaan jotain, jota on mukava hakea. En enää anna itseäni kenen tahansa työnantajan arvioitavaksi.

• "vl-äijä"

Terapia on varmasti hyvä asia, jos vain ei tarvitsisi kohtuuttomasti odottaa aikoja. Jos jatkat terapiassa samaa avointa linjaa kuin täällä, niin on helpompi varmasti terapeutinkin auttaa.

Terapiassa voisi olla mahdollista ehkä myös harjoitella työhaastattelun tapaisia tilanteita, että kehittyy rutiinia semmoisiin. En ole itse ammattilainen, kaikkea muuta, mutta minusta tuo on tärkeä, että olet valmis hakemaan apua. Monihan ei edes tiedosta tilannettaan eikä osaa hakea apua, vaikka se parantaisi tilannetta.

Rukoilen puolestasi, että asiat järjestyisivät parhain päin ja saisit toivoa elämääsi. Sitä jokainen tarvitsee. Hyvää joulua!

• hae apua.

Minunkin rukoukseni Jeesukselle Kristukselle ovat kaikuneet kuuroille korville - että silleen.

Ota yhteyttä oman seurakuntasi Diakonia työntekijään. Ota kaikki laskut mukaan ja pankkitilin tiliote.
      Seurakunnat jakavat ilmaisia vaatteita, Diakoniatyöntekijältä saat lapun millä hakea vaatteita.

Paikkakunnallasi järjestetään varmasti ruokailuja huonosti toimeentuleville.
      Työttömien ruokailukin on olemassa.

Varaa aika oman terveyskeskuksen lääkärilta ja pyydä lähete Mielenterveyskeskukseen. Siellä tapaat psykiatrin, jolle kerrot murheesi ja hän miettii sinulle lääkitystä ja terapiaa. Sosiaalitoimisto tulee maksamaan tulevat lääkkeesi.

Et muuten laittanut nimeäsi etkä osoitettasi, että sinulle olisi voinut lähettää rahaa ? Mikset laittanut ?

• on se

srk:n diakoniatyö? adventtikirkolla ja muilla kun on vara jakaa tukea

• 852147

niin ensin otat ja jätät sen puulaakin. Siitä se alkaa tsemppiä

• .

Miten sinulla voi olla vuokra maksamatta, vaikka olet oikeutettu toimeentulotukeen? Toimeentulotuki haetaan kirjallisella hakemuksella. Ei sinun kuulu odotella sosiaalityöntekijän yhteydenottoa toimeentulotukea saadaksesi.

Älä ruikuta. Jos et pääse terapiaan, Jumalalla on siihen jokin syy. Itse hankkiuduin aikoinani terapiaan läpi harmaan kiven enkä saanut sieltä muuta kuin lisää ongelmia. Terapeutit ovat yhtä sairaita kuin potilaansakin. Pystyvät vain peittämään sen paremmin, kun on ammatti, toimeentulo sun muut tukipilarit pystyssä.

Lopeta auttajasi eli Jumalan moittiminen. Etsi kirjoja, joista saat tilanteeseesi sopivaa hengellistä tietoa. Kokeile käydä eri seurakunnissa. Löytääkseen pitää etsiä.

• väsynyt uskovainen

Minulla pitäisi olla oikeus toimeentulotukeen, mutta en ole vieläkään päässyt sossuun...
        Aikaisemmin yritin ja tällöin otettiin huomioon vanhempien tulot, joten en saanut!
        Ja vanhemmilla niin valtava perhe, ettei niillä vain yksinkertaisesti riitä rahaa mulle.
        Toisekseen, olen AIKUINEN, joten vanhemmillani ei ole mielestäni mitään velvollisuutta elättää mua!!

Nyt uudelle paikkakunnalle muuttaessa olen odottanut kauan, milloin pääsen sossuun... Edelleen odotan ja odotan. Aikoivat soittaa sieltä, kunhan saavat valittua sen sosiaalityöntekijän, joka tulee vastaamaan mun asioista. Ennen sitä ei pääse hakemaan toimeentulotukea. Aika kuluu ja kuluu...
        Rahatkin kuluvat, mutta sossuun ei vain tunnu pääsevän.

En todellakaan rupea laukkaa eri seurakunnissa. Tässä tilanteessa multa varmasti lähtis järki, jos rupeaisin käymään kaikenmaailman seurakuntia läpi. Enkä todellakaan usko siihen, että Jumala voi tuosta täysin ilman ammatti-ihmisiä taikoa vain sairauksia pois!!! Rukoilen Jumalalta sitä, että pääsisin terapiaan. Auttavan ihmisen pakeille!

Vielä ei ole siihen vastattu. Julkisella sektorilla ei ole vapaita paikkoja ja yksityiset maksavat... Vaatii siis rahaa. Ja rahaa tässä odotellaan :(

• pyydä apua.

Minulla pitäisi olla oikeus toimeentulotukeen, mutta en ole vieläkään päässyt sossuun...
        Aikaisemmin yritin ja tällöin otettiin huomioon vanhempien tulot, joten en saanut!
        Ja vanhemmilla niin valtava perhe, ettei niillä vain yksinkertaisesti riitä rahaa mulle.
        Toisekseen, olen AIKUINEN, joten vanhemmillani ei ole mielestäni mitään velvollisuutta elättää mua!!

Nyt uudelle paikkakunnalle muuttaessa olen odottanut kauan, milloin pääsen sossuun... Edelleen odotan ja odotan. Aikoivat soittaa sieltä, kunhan saavat valittua sen sosiaalityöntekijän, joka tulee vastaamaan mun asioista. Ennen sitä ei pääse hakemaan toimeentulotukea. Aika kuluu ja kuluu...

En todellakaan rupea laukkaa eri seurakunnissa. Tässä tilanteessa multa varmasti lähtis järki, jos rupeaisin käymään kaikenmaailman seurakuntia läpi. Enkä todellakaan usko siihen, että Jumala voi tuosta täysin ilman ammatti-ihmisiä taikoa vain sairauksia pois!!! Rukoilen Jumalalta sitä, että pääsisin terapiaan. Auttavan ihmisen pakeille!

Vielä ei ole siihen vastattu. Julkisella sektorilla ei ole vapaita paikkoja ja yksityiset maksavat... Vaatii siis rahaa. Ja rahaa tässä odotellaan :(

Siis Ev.Lut seurakunnan diakonia työntekijä - diakonissa tai diakoni auttaa sinua, pahimman yli. Sieltä saat ostoslappuja kauppaan ja sieltä saat myös lappuja vaatevarastolle, josta saat vaatteita.

Diakoni työntekijälle on soittoaika ja hän kertoo mitä sinulla tulee olla mukana.

Sosiaalitoimistoon voit soittaa uudestaan ja sanoa, että haet roskiksesta ruokaa ja vuokra on maksamatta.

Kyllä varmasti myös jotkut sukulaisesi voivat auttaa jos kerrot heille tilanteesi.
        Minusta sinun kannattaa varata aika Diakoniatyöntekijälle ja uudestaan soittaa sosiaalitoimistoon ja kertoa tilanteesi - ei sinua noin voi kohdella.

• etsivä-xx

Ota nyt vaan ihmeessä yhteyttä sinne ev lut kirkon seurakunnan diakoniin, kuten muutkin tässä kehoittavat. Jos ole vl olet ev lut kirkon jäsen ja varmaankin maksanut kirkollisverojakin. Joskus olemme saamassa yhteiskunnalta ja kirkolta.

Joskus nuoruudessani olin useamman vuoden työttömänä. Aina ei ollut rahaa ruokaan, kun maksoi vuokran ja osti postimerkit lukemattomiin työpaikkahakemuksiin. Tiedän senkin tilanteen, kun ei saanut mitään muuta kuin peruspäivärahan, ei vuokratukia eikä muutakaan. Olisivat siihen aikaan antaneet muuta sosiaalitukea vain jos olisi allekirjoittanut sitoumuksen maksaa kaiken takaisin myöhemmin. Ei sellaista avointa velkapaperia uskaltanut tuttavistakaan kukaan allekirjoittaa, joten me nähtiin nälkää. Ei ollut näitä ruokakassiapujakaan silloin ennen. Omat vanhemmat vähän antoi ruokarahaa, jos kehtasi pyytää.

Turhan yrttämisen ja huolen jälkeen päätin vain luottaa Jumalaan ja koittaa kaikki keinot mitä eteen tuli. Hengissä ollaan nyt.

Jaksamista. Rukouksia puolestasi.

• .

Jos sossusta on sanottu, että et voi hakea toimeentulotukea ennen kuin sinulle on valittu sosiaalityöntekijä, he ovat valehdelleet. Jätä hakemus; lain mukaan heidän pitää käsitellä se. Eri asia on tietysti, tekevätkö lain mukaista päätöstä. Sosiaalitoimistossa on muuten myös päivystys, jossa tehdään toimeentulotukipäätöksiä kiireellisissä tapauksissa.

Monet ovat saaneet ammatti-ihmisiltä apua ja vähintään yhtä monille heistä on ollut enemmän haittaa kuin hyötyä. Jos pääset terapiaan, se on hyvä asia. Mutta jos sinne pääsyä ei ole näköpiirissä, et todellakaan hyödy siitä, että takerrut terapian tarpeeseesi ja uskottelet itsellesi, että sinun on pakko päästä sinne. Jos Jumala haluaa parantaa sinut ilman terapiaa, mikä sinä olet väittämään vastaan?

• tuntuisen

maineessa ja jo tämä monesti auttaa asiaa, kun saa kertoa totuudessa niin kuin itsestä asiat tuntuu olevan.
      Kirjoittaminen on hyvää terapiaa, mutta vielä parempaa terapiaa on kun saa vaivojaan valitella vaikka puhelimitse tai kasvotusten toisten kanssa.
      Me uskovaiset olemme siinä suhteessa turvatussa asemassa, että me saamme luottaa toinen toisemme Jumalan hyvään huolenpitoon, vaikka välillä tuntuukin että on aivan hyljätty ja yksinäinen. Kun viemme omat tyhjät astiat toistemme luo, niin pian huomamme että ne ovatkin täytetyt, joskus aivan ylitsevuotavaisia Herran hyvyydestä.

Sinulla olisi paljon annettavaa ainakin minulle ja perheelleni "terapeuttina", tämä on sinun vahvuutta. Kun itse huomaamme olevamme jonkin "tarpeessa", niin silloin olemme myös tämän "tarpeen" parhaita asiantuntijoita jakamaan myös toisille. Mitenkähän sinuun voisi saada yhteyden? Tule meille kotiimme palvelemaan!

• tiluliluleijaa

Helpoin tapa auttaa sinua, kun laitat tänne pankkitilisi numeron, niin halukkaat voivat tukea sinua

• väsynyt uskovainen

lestadiolaisuuschatissa johonkin tiettyyn aikaan?

• olen rukoillut Jumalalta, että se antaisi edes vähän toivoo mun elämään.
      Mitä jos kokeilisit toteuttaa Jumalan tahdon, ja rukoilisit Häntä, joka kuulee Sinua. Kristus Jeesusta. Hänelle on annettu kaikki valta, taivaassa ja maan päällä.
      Muslimit tekevät samoin, kuten myös Jehovan todistajat, mutta tulos on sama kun Sinulla, uupuu vain siunaus ja ei rukouksia ollenkaan kuulla.
      Olet kai saanut sen käsityksen, että VL saarnaaja on Jumalan ja Ihmisen välissä. Se on harhaa, sillä Raamattu kertoo siitä aivan muuta. 1. Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.
      Joten mieti, oliko rukouksesi suunnattu pelkkään avaruuteen, sillä Jeesus näkee vain Kristuksen, ei ihmistä, ellei Jeesus sitä Hänelle esittele.
      Jumala ei tee ihmisten kanssa sopimuksia, ellei Poika Hänelle siitä ilmoita.
      Kirjoituksessasi laiminlyöt kokonaan Herramme Jeesuksen Kristuksen, kaikki muu on sinulle tärkeäpää. Etsi ensin Hänet, kaikki muu sitten sinulle annetaan. Hän ei ole RY;llä, sillä olisit jo löytänyt Hänet.
      Vastuksia:
      Työhakumarkkinoilla tökkii pahemmman kerran.. ** Jätä asia Jeesustelle, rukoile HÄÖNELTÄ VIISAUTTA. Olet vain tottunut siihen, että järki vangiksi ottakaatte, kuka sellaista ihmistä rekrytoi.

Kaverit uhkaa jäädä, kun ei ole varaa mihinkään menoihin.** Jos se on rahasta kiinni, anna mennä.

Rahaa ei tule mistään.** Mistä Jeesus sai sitä julistuksen aikana.

En pääse terapiaan, koska olen "terve".** Ei se siitä oole kiinni, vaan RY;llä ei ole tunnustettu, että on viina ja mieliongelmia. Häivy sieltä ja mene terapiaan.

Lääkkeet loppuivat uudelle paikkakunnalle muuton jälkeen.** Höpö, höpö, mene vain lääkäriin.

Rahaa ei tule mistään, ajatukset solmussa kaikki menee mäkeen siitäkin huolimatta,
      että olen jaksanut kilvoitella uskomassa ja rukoilla Jumalalta voimia. ** Juuri näin. Oletko varma, että tällä Jumala kertoo sinulle Pojassaan, että olet väärässä, etsi poika joka vaatii kyllä lähtöä RY;ltä. Vai onko se jumalasi sinulle jotenkin vastannut, sillä Jeesus sanoo > Matt. 11:27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
      Sitä ei vaan lestadiolaiset tiedä, mutta se Pelastus- armeija tietää.
      Olen niin epäonnistunut tässä elämässä, että suunta ei näköjään voi mun kohdalla olla enää, kuin pysyvästi alaspäin...** Joten kannattaako katsoa jotain muuta kun VL neuvoja. Sen tien ole käynyt jo loppuun.
      Shalom

• raakimus...

siinä valintasi, pylväspyhimys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      241
      2064
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      188
      1627
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      46
      1272
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      982
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      40
      789
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      780
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      761
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      750
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      24
      735
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      637
    Aihe