Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. tottakai Jumala vaikuttaa myös seurakunnan ulkopuolella, kuten luonnossa ja luomistyössä. ** Meinaatko todella olla noin naiivi, että lestadiolaisten ulkopuolella ei ole muuta kun kasvit ja puut, sekä muutama eläin?

Antaapa vielä, etsivää ja kyselevää mieltä, etsiä valtakuntansa evankeliumia. Näinhän se Raamattu opettaa... ** Vai oikein vielä VL evankeliumia, - panettelua epäuskoiseksi, valehtelua ja koti pahoinvointia, joka on raiskaukset, omiin lapsiin sekaantumiset yms pakanalliset tavat.

haluan vielä sanoa, vaikka ei aiheeseen liity, vaan piikittelyysy, että uskon Jumalan valtakunnan yleisiin opetuksiin...eli, ole uskomassa Jumalan seurakunnan opettamalla tavalla.** Mitä sinä Jumalan seurakunnasta tiedät, et mitään ainoastaan tuosta Vl lahkosta?
  2. Raamattua ei voi käsitellä vain jae kerrallaan. Miltä tuntuu
    Hän kutsui yhtä miehistään ja sanoi: "Tapa hänet!" Mies löi nuorukaisen hengiltä ( 2. Sam. 1:15 ) Menetkö sinä ja lyöt jonkun hengiltä, kuten hoitokokouksissa, pitää tietää kuka kirjoitti, miksi kirjoitti ja KENELLE KIRJOITTI.
    Matt 13 kuuluu joko JAE- KOKONISUUTENA
    36 Sitten Jeesus lähetti väkijoukon pois ja meni sisälle. Opetuslapset tulivat hänen luokseen ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon rikkaviljasta."
    37 Hän vastasi heille: "Mies, joka kylvi hyvää siementä, on Ihmisen Poika.
    38 Pelto on maailma. Hyvä siemen tarkoittaa niitä, jotka kuuluvat taivasten valtakuntaan, rikkavilja niitä, jotka ovat Paholaisen vallassa.
    39 Paholainen, joka kylvi rikkaviljaa, on Saatana, elonkorjuu on maailman loppu, ja korjuumiehet ovat enkeleitä.
    40 Niin kuin rikkavilja kootaan ja hävitetään polttamalla, niin tapahtuu maailman lopussa.
    41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka viettelevät pahaan ja harjoittavat vääryyttä.
    42 Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä itketään ja kiristellään hampaita. 43 Mutta Jumalan omat loistavat silloin Isänsä valtakunnassa niin kuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon!

Tässä on kysymys juuri siitä, mitä te teette, erotatte lapsianne ja lähimmäisiänne vaikka mistä syystä, vaikka niin ei saa tehdä, koska Hän itse vastaa tekemisistään Jeesukselle.

Ev.lut. kirkko on yksi tuon pellon sarka. ** Niin vain yksi, muitakin on tuhansia. Kysymyksessä on yhteisö.

Kirkkokin on laitoksena käsitettävä osaksi maailmaa, onhan se osa yhteiskuntaa. ** Ainakin saa veroja ihmisltä.

Rinnakkain täällä ollaan ja eletään tuomiopäivään saakka niin valtakunnan lapset kuin pahan lapsetkin, jolloin tapahtuu lopullinen erottelu; ensin elon leikkuu enkelien toimesta ja viimeinen tuomio iankaikkisen ja vanhurskaan tuomarin päätöksellä.** Juuri näin ja tuomari on Jeesus Pyhien ihmisten ja juutalaisten kanssa.’
    Shalom
  3. tapa. Hienoa.

Shalom
  4. On hienoa, että olet löytänyt ihastuksen.

Se mitä teette ennen vihkimistä, joka on juridinen toimenpuiden, on täysin teidän asia. Jos ajattelemme, miten Jumala johdatti juutalaisia VT aikaan, siellä usein haettiin vaimo aivan muulta, joka tarkoittaa sinulle samaa kun ulkopuolesta lahkosi. Ja mielestäni enemmän sinun kannattaa ajatella sitä, että olet Hänen kanssa loppuelämän, ja siinä lahko jää toiskeksi, mutta Isä vain kirkastuu Jeesuksessa.
    Koeajo ei kaada ketään, ja jos teette sen, tehkää se Jumalan kunniaksi.
    Ihmetyttää tuo taustasi, etsiä virheitä? Miksi? Etsi sitä hyvää mitä Hän sinulle antaa ja tarjoaa. Virheet kyllä latelee tulevaisuudessa SRK.
    Jos parisuteesi perustuu rajoituksiin, saat olla varma, että tyttö tulee järkiinsä ja häipyy, ei Hän vangiksesi ala, vaan elinkuppaniksi.
    Käske niiden sääntöjen tekijän kertoa sinulle paikka, missä on Raamatussa vihkikaava. Parisuhteen Jumala siunaa eikä avioliittoa, joka kylläkin toisaalta on sitä.
    Olen miettinyt hullun paljon, että mitä voisimme tehdä. Muistan että Raamatussa on tämä kohta:

Kirje korittilaisille 7 luku: 7:9 Mutta jos eivät voi itseään hillitä, niin menkööt naimisiin; sillä parempi on naida, kuin palaa.** Niin, menkää, jos rakastatte.

Ja meillä on juuri tämä ongelma, mutta ei ole mitään virallista konstia mennä naimisiin. Kuitenkaan emme enää voi hillitä itseämme enään, aluksi kyllä se oli helppoa.** Jos homma on selvä, miksi kidutatte itseänne, ehkäiskää ja nauttikaa.

Tästä johtuen olen miettinyt, että jos me mentäisiin uskonnollisessa mielessä naimisiin ilman mitään paperi tai kirkko systeemeitä, koska eihän Raamatussa puhuta minkäläinen pitää vihkimisrituaalin olla. Mentäisiin naimisiin siten, että ei puhuttaisi siitä muille, mutta kuitenkin olisimme oikeasti naimisissa.** Vaihtakaa sormuksia, se rauhoittaa.

Onhan toi kyseenalaista, mutta kun en keksi enää mitään muutakaan. Ja tietty loukkaa lähipiiriä. Ja sitten jos alkaa lapsiaa tulee ja silleen...** Kenen kanssa seurustelet, lähipiirin, vain sen tytön, valinta vaoin on tehtävä, ja et ole kenellekään mitään selontekoa velkaa.

Mutta kun mitä muutakaan voin, olen ajatellut että Jumala haluaa ihmisten menevän naimisiin koska haluaa suojata lasten turvallisuuden sekä sen, etteivät ihmiset makaa kuin vain yhden kanssa kateuden sun muiden vahvojen tunteiden takia. En tietenkään voi tietää tarkalleen syitä siihen miksi Jumalaa haluaa ihmisten menevän naimisiin, mutta ajattelisin että jos mentäisiin naimisiin ns. "salaa", niin oltaisiin ainakin suojattu mahdollisten lasten tulevaisuus, sekä se, ettei enää erota toisistamme ja siten aiheutamme pahaa tulevaisuudessa uusille kumppaneille(joita siis tulisi jos eroisimme) sun muille. ** Eikö se ole turvallisuuden satama myös teille, ei tarvitse muiden säästäjä kuunnella, kun vain pysyy uskollisena Jeesukselle.

Tuo on kertomus juutalaisuuden häpeästä, ota siitä vain oppia, älä sääntönä.

Vaikka en ole pakoittanuut mihinkään vaan emme kumpikaan yksinkertaisesti osata enää hillitmä itseämme ja meille on sattunut näin että makaamme. Niin jos näin tapahtuu, että pari makaa, niin ymmärtäisin että heidän tulisi mennä naimisiin jottei kukaan tulevaisuudessa joudun kärsimään näistä teoista, vai mitä ajattelette?
    Hyvä näin, ja siunausta liitollenne.
  5. ymmärtäisi, anna olla.
  6. kastekysymykseen??
  7. Ihmisellä on vapaa tahto, me olemme inhimillisiä. Jumala vain sallii Pojassaan eri tapahtumat, ratkaisut on tehtävä itse.

Tunnustamisessa ja asian ääneen kertomisessa ei ole ongelmaa, mutta vauva, dementoitunut tms ei kykene asiaa suullisesti tunnustamaan , mutta silti sekä vauva että dementoituinut voivat uskoa ja ovat sitä kautta pyhitetyt.** Vauva, eikä dementoinut koskaan voi tehdä omia ratkaisuja, eikä tarvitsekaan. Vauva on viaton ja dementoituneen on ollut mahdollisuus tehdä se aiemmin, sillä vajaa- älyiset eivät peri Jumalan valtakuntaa. Näin kerrotaan kirjeissä, vaikka minun on se vaikea tänne tuoda.

Ei mitään muuta merkitystä vl:llä sen kummemmin kuin muillakaan uskovilla muuta kuin että uskovien tulee kertoa tästä ilosanomasta kaikille ihmisille, jotta ihmille tulisi mahdollisuus tämän kuulemisenKIN kautta uskoa.** Mutta kuuluuko VL sanoma maailmalla, vain 33 000 jäsentä, ja vapailla n 1,5 miljardia, ja he tekevät lähetyntyötä. Miten on kuurot?

Vauva on kyllä viaton, mutta Ei sen takia vanhurskas vaan Kristuksen vanhurskauden kautta, TÄSSÄ ero.** Ei ole Kristuksen kautta. Miten sitten VT aikaan, Hän ei ollut, vaan yksin Jumalan luomana viattomana.

Uskonratkaisu on tehtävä, mutta vain Jumala vaikuttaa mielenmuutoksen ja kääntymyksen eli ratkaisu tarkoittaa sellaisella, joka ei ole uskosta luopunutkaan vain uskon tunnustamista suullaan ja pyrkimyksellä elää Jumalan tahdon mukaista elämää. ** Jumalan tahto jäi vain sanomatta, se ei ole lahkot, vaan Jeesus Kristus.

Shalom
  8. Ihmisestä tulee syntinen VASTA SITTEN, KUN HÄN ALKAA TEHDÄ SYNTIÄ!!
    "Joka syntiä tekee, on synnin orja".Lapset ovat autuaita Jeesuksen omien sanojen mukaan, eivätkä tarvitse mitään kastetta lisätäkseen tätä kelpoisuutta!
    **** Juuri näin on silloin kun erottaa oikean väärästä, tekee tietoisesti väärin Jumalaa vastaan ja sitä sanotaan synniksi.
    Silloin astuu mukaan oma tietoinen ratkaisu, ottaa vastaan Jeesus Herrana ja lain sovittajana, sekä lähteä seuraamaan Häntä.
    SRK saarnaa niin, kun Jumalalla olisi lapsenlapsia, eli vailla omaa uskoa Jeesukseen, riittää kun vain HALUAA OLLA USKOAMSSA. Se ei riitä, pitää TODELLA OLLA USKOSSA JA SE ON TUNNUSTETAVA SUULLA.
    Ainoa asia, missä toinen ihminen on syypää toisen tekemään syntiin, on VÄÄRÄ OPETUS, jota VL saarnaaja tekee. Hän on saman synnin orja, mitä tehdään opetetun toimesta, eli mm lahkolaisuus, synnin sovitus ilman nöyrtymistä ja parannusta, sekä tunnustusta, sekä insestit yms valehtelut.
    Niistä on puhuja sekä hoitomiehet vastuussa, ei uhri.
  9. weha tarkoittaa ratkaisukristillisyydellä sitä, että ns ratkaisukristityt kuvittelevat, että pelastuksen voi napata itselleen kuin leivän kaupan hyllyltä. ** Miksi puolustelet Wehaa, mutta et juuri tuo omaa näkemystäsi julki.
    Jumalan armo Pojassaan on helpompi, kun leipä kaupan hyllyltä, SE TÄYTYY MAKSAA, mutta Jeesuksen löydät Jumalan vetämänä ilman RAHAA TAI TOISTA IHMISTÄ, mutta näille toisille se on kerrottava, että saat pelastuksen.
    Matt. 10:32
    "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.

Jeesus ei kerro sitä, että usko HÄNEEN on jonkun ihmisen takana, vaan PAINOTTAA SITÄ, ETTÄ SE KERROTTAVA TOISILLE, ETTÄ ON JEESUSKEN OMA.

Tämä on Iankaikkisuuteen pääsyn edellytys. Ei se, että on VL, vaan se, että on Jeesuksen seuraaja.

Näin ei kuitenkaan ole vaan "ei kukaan tule minun luokseni, jos en minä häntä vedä" ja että Jumala vaikuttaa myös tahtomisen ja tekemisen. Jumala ei anna kunniaansa ihmiselle. ** Mitä silloin on VL;illä merktystä?

Tuo vauvan pyhittyminen kohdussa on opillisesti sama asia kuin tuo aiemmin mm. Delilahin tuoma ajatus siitä, että vauva syntyy lunastettuun ihmissukuun Kristuksen sovitustyön varaan eli vauva ei siis ole autuas viattomuutensa takia vaan ja ainoastaan Kristuksen sovitustyön ansiosta. ** Aina kun puhutaan kohtuun siunaamisesta Julman taholta, se koskee vain YHTÄ JA MÄÄRÄÖTTYÄ HENKILÖÄ.
    Lapsi on viaton syntyessään, siis vanhurskas, mutta uskon ratkaisu on tehtävä iste, ei muiden uskolla pärjää.

Siinä mielessä ihminen siis syntyy kaksioaisena kuten vanhempi ihminenkin on kaksiosainen, ** Ne jotka kirjoittavat kasiosaisesta, ovat kyllä itse niitä. Kerro missä se on Raamatussa. Naurettavaa selittelyä selvällä asialla.
    vaikkakaan lapsi ei vielä mihinkään tekosyntiin ole voinut langetakaan. ** Huomioi se, että koko ajan puhutaan VAUVASTA, JONKA NÄMÄ PAKANAT MUKA KASTAA, ei lapsesta, joka voi olla jopa 15 vuotinen.

Vaikka vauva saisi elää ns. täydellisen lapsuuden, hän tulisi tekemään syntiä myöhemmässä elämässään eli kukaan tänne syntyvä ihminen ei ole synnin vaikutuksista vapaa. ** Juuri siksi on uskonratkaisu tehtävä Jeesukseen, eikä olla vain lahkon jäsen.

Shalom
  10. osoitin selvästi Raamatulla, että usko on ainut tie pelastukseen, niin vauvoilla kuin vaareillakin. "Kellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa" ja "ilman uskoa, ei voi olla otollinen Jumalalle".** No mutta mitä nyt Weha, mihin se perisyntisi jäi. Poukkoilet etsimässä kun hanhi kaislikossa.

Jumalalle kelpaa vain vanhurskas, mikä Hän itse on. ja Jeesukseen uskomien Herrana ja Messiaana saa sen aikaan. Toisaalta ihmetyttää, mihin jäi se – että on synnit anteeksi, sehän on Vl huudahdus.

Mutta asiaan. Vaari pelastuu uskollaan Herraan Jeesukseen, mutta vauva ei. Vauva ei edes tajua, syökö tissistä, vai pullosta tai kenen tissistä. Oli kuinka lahjakaskaasta isästä hyvänsä. Vauva on viaton, yhtä viaton kun uhrilammas, joka kävi Vanhan liiton aikana sovituksena ja nykyinen sovitus on viaton Jeesus Nasaretilainen, Jumalan oma poika. Vauva on meille esimerkki siitä viattomuudesta, jona Jumala meidät loi. Hän pelastuu juuri sillä, ei Kristuksen lain täyttämisellä, sillä Hän ei ole lakia rikkonut, vai olisiko sinulla jotain esimerkkejä.

Näin on tapahtunut maan luomista lähtien, vaikka Jeesusta ei ole ollut kun viime aikoina. Mitä mieltä ole mm Joosefista, auttoiko Jeesus Hänen sovintoonsa Jumalan kanssa, joka silloin oli Hänelle Herra.

Jos vauvoilla on osana, Jeesuksen vanhurskaus, se tarkoittaa myös elävää uskoa:
    niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän. ** Tämä on selittelyä, varmaan Hän on osallinen pihalla olevaan farmari Volvoonkin, ja nauttii siitä.

Se, jolla on vanhurskaus ja elämä, on myös usko.** Onko, missä se ilmenee Raamatussa, kerro paikka, vaikka ei voi uskoa todistaa toiselle ihmiselle? Hui sinua.

Matt.18:6. Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen. ** Kannattako Sinun todella miettiä, kenelle Jeesus näin puhui. Vauvoilleko, 2 Silloin Jeesus KUTSUI LUOKSEEN LAPSEN, asetti hänet heidän keskelleen?? Niin VAUVANKO, Harmi kun Raamattu ei kerro, että hän oli kapaloissa. Miten voit olla noin naiivi, ETTÄ ANSISTET SEN MYLLYNKIVEN KAULAAN, OPETTAMALLA NOIN VÄÄRIN. Kysymyksessä oli YMMÄRTÄVÄ IHMINEN, lapsi joka jo ymmärtää jotain.

Jeesus ei korottanut sylivauvaa, vaan vadittoman lapsen, josta puhuin aiemmin, Hän on viaton, eikä Matteus kerro yhtään sitä, että tämä LAPSI OLIS USKOMASSA?

Sitä vastoin Hän sanoo, >>4 Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa.
  11. Mistä voi tietää, mikä Raamatun kohta on vain esim. juutalaisille ja mikä lestadiolaisille. ** Se tulee vain tuntemalla kirjoitukset, kuten Herramme Jeesus sanoi, sekä saamalla Pyhä Henki päälle, sieltä se valkenee.

Mutta ko. Onan juttu on se, että Hän oli juutalainen, ja mm Mooseksen kirjat alkaa juutalaisten historiaan jo 12 luvun jälkeen, jolloin Jumala kutsuu Abrahamia. 1 Moos 12;1 Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. 2 Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri ja siinä on oleva siunaus.
    3 Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."

Sen jälkeen koko VT on käytännössä vain juutalaisten historiaa.

Kysymys, mikä kuuluu VL;ille, vain se, minkä Jumala on juutalaisille antanut, viedä evankeliumia ja Jumlan suuruutta Pojassaan maailamlle. Se on ositettu teille, kuten kaikille.

Muitakin elämän ohjeita on, mutta yksin VT;n aikana tapahtuneet, kuten Onan ”synti” ei kuulu heille. Se on juutalaista historiaa.

Miksi Jumala olisi kieltänyt nimenomaan juutalaisia miehiä käyttämästä ehkäisyä, kun makaavat kälyjensä kanssa.** Jumala ei ole puhut muille, kun Juutalaiselle, sen Abrahamin sopimuksen jälkeen. Eikä puhu muille, siis pakanoille, vaikka sitä väitetään – Jumala sanoi? Jumala ei puhu muille kun Pojalleen, eikä ole puhunut 2400 vuoteen, vai löydätkö Raamatusta jotain sellaista.

Miksi sitten Onan piti jatkaa Juutalaista sukua, se oli Jumalan tahto, että heimo kasvaa. Ona ei totellut ja Jumala haki Hänet pois. Sillä ei ole pakanoiden kanssa mitään tekemistä.

Missä kohtaa Raamattua Jumala kieltää lestadiolaisia käyttämästä ehkäisyä, kun makaavat omien vaimojensa kanssa.** Ei missään.

Miksi juutalaiset saavat maata kälyjensä kanssa, miksi lestadiolaiset eivät saa...** Saa toki, ja näinhän se usein onkin, mutta silloin ollaan juutalaisen lain alla, ei Kristuksen alla, kuten kristityt.

Minä olen juutalainen, enkä makaa kälyni kanssa, sillä olen Messiaaninen Jude, eli kastettu Kristukseen. Juutalaisuuteen kuuluu se, että on vain yksi Herra, Adonai, Isä, Jahwe, ja sukulaiseni odottavat Messiasta, mutta minä uskon sen, että Jeesus Nasaretilainen on juuri se. Minulle on Jeesus se yksi Herra, ja jos Hänet haluaa Herrakseen on tehtävä parannus lain alta, uskomalla Poika Herraksi, ennen se oli Isä.

Shalom.
  12. Lähetyskäskyssä EI KÄSKETÄ KASTAMAAN KAIKKIA KANSOJA, vaan evankeliumia käsketään julistamaan kaikille kansoille:** Höpö höpö.

Matt. 28:19-20 "Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää."
    Kun Jeesus nousi ylös taivaaseen, jätti Hän opetuslapsilleen tärkeän, meidän aikakauteemme saakka kantaneen tehtävän. Me, jotka tänään olemme Jeesuksen opetuslapsia, olemme velvollisia jatkamaan tuota suurta tehtävää. Meidän on julistettava evankeliumia omalle sukupolvellemme, alkaen omasta lähipiiristämme aina maailman ääriin asti.
    Room. 10:13-15 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu." Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!
    Todista rohkeasti uskostasi Jeesukseen ja sitä, että Hän on Herra. Sinä voit olla heti Kristuksen todistaja, kun olet itse kokenut uskoon tulon. Siihen ei välttämättä tarvita teologista koulutusta, vaan Pyhä Henki sinussa saa aikaan sen, että voit ja haluat voittaa kohtaamiasi ihmisiä Jeesukselle.
    Room. 10:9-10 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Sen JÄLKEEN kastetaan VAIN NE JOTKA USKOVAT Ap 2:41** Nyt meni oikein. Mutta usko Jeesukseen pitää olla, ei muihin tahoihin sitä kysytä.

Tuossahan tulee taas selvästi ilmi se, että ensin on "sydämen ympärileikkaus " eli uskoontulo ja sen jälkeen kaste eli vanhan ihmisen hautaus!!! ** Amen. Upotuskasteella jää vanha ihminen veden alle, ja uusi ihminen nousee Jeesuksen ruumiissa ylös ja lähtee seuraamaan Herraa.

Isommat lapset voivat uskoa, jos kuulevat sanaa, kuten tuossa Matt 18:6.
    Siinä lapset olivat olleet kuuntelemassa Jeesuksen opetusta! ** Amen, silloin pitää hakeutua kasteelle, kun erottaa oikean väärästä. Eli on vastuussa itsestään. Vauvasta ei vastaa Kristus, vaan Jumala, sillä Hän on vastannut heitä aikojen alusta ja Kristus on ollut vasta 2000 vuotta, kääntymys on tehtävä Jumalasta Häneen, että löytää Jumalan.

Shalom