Ehkäiseminen on syntiä!

Tieto vapauttaa

Asia on nyt täysin selvä. Siis Raamatun mukaan, jos mies makaa kälynsä kanssa, on ehkäisy syntiä.

Vihdoinkin tämä Raamatun kohta on nyt otettu rehellisesti esille niinkuin se Raamatussa oikeasti esiintyy.

16

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metaskeema

      Eiköhän tuota oppia vl-piireissä noudateta ihan kiitettävästi. En tosin ole koskaan kuullut kenekään makaavan kälynsä kanssa.

      • fyyleri

        Vl piireissä olla yleistäkin!
        Heille sopii vaimot, vaimon sisko. Käpyt ja jopa lapset.


    • A.H.

      Raamattu kehottaa:
      -Lisääntykää ja täyttäkää maa!

      • Kohtuuden ystävä

        Luin täältä että alkukielinen heprean sana jota tuossa Mooseksen kirjan kohdassa käytetään lisääntymisestä, sisältää lisämerkityksenä ajatuksen "rajallisesta lisääntymisestä", lisääntymisestä "kohtuullisesti, riittävästi".
        http://scratchpad.wikia.com/wiki/Ehkäisy#Sananjulistajien_tarkoitushakuista_Raamatun_tulkintaa

        vanhat Raamatun oppineet ovat selittäneet aikoinaan, että kehotus lisääntyä kohdistettiin kaikille lajeille, ja Jumalan tarkoitus oli (ja on), ettei mikään laji kuolisi sukupuuttoon.

        Ihmisenkin tuli siis lisääntyä sen verran että laji säilyy. Ei siis kohtuttomasti että muut lajit tuhoutuvat ihmisen takia.


      • -------
        Kohtuuden ystävä kirjoitti:

        Luin täältä että alkukielinen heprean sana jota tuossa Mooseksen kirjan kohdassa käytetään lisääntymisestä, sisältää lisämerkityksenä ajatuksen "rajallisesta lisääntymisestä", lisääntymisestä "kohtuullisesti, riittävästi".
        http://scratchpad.wikia.com/wiki/Ehkäisy#Sananjulistajien_tarkoitushakuista_Raamatun_tulkintaa

        vanhat Raamatun oppineet ovat selittäneet aikoinaan, että kehotus lisääntyä kohdistettiin kaikille lajeille, ja Jumalan tarkoitus oli (ja on), ettei mikään laji kuolisi sukupuuttoon.

        Ihmisenkin tuli siis lisääntyä sen verran että laji säilyy. Ei siis kohtuttomasti että muut lajit tuhoutuvat ihmisen takia.

        Raamatussa sanotaan, että ihmisen tulee viljellä, varjella ja täyttää maa. Maan varjelemisen käsky pitää sisällään kohtuullisen maan täyttämisen vaatimuksen. Sitä en ymmärrä, miksi Raamattu kieltää ehkäisyn, kun mies makaa kälynsä kanssa.

        Ehkäpä Raamattua tulisi lukea kokonaisuutena, eikä pidä tarttua yksityiskohtiin.

        Näin sen täytyy olla.


      • Maan varjelija

        pitänyt viljellä ja varjellakin?


      • Monimutkaista
        Maan varjelija kirjoitti:

        pitänyt viljellä ja varjellakin?

        Raamatun mukaan Jumala sallii kälyn kanssa makaamisen ja kieltää nimenomaan tuolloin ehkäisyn.


      • varmasti
        Monimutkaista kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jumala sallii kälyn kanssa makaamisen ja kieltää nimenomaan tuolloin ehkäisyn.

        poikkeustapaus.


      • Vaikeata
        varmasti kirjoitti:

        poikkeustapaus.

        Siis että Raamatusta täytyisi myös ymmärtää, milloin on Jumalan mielestä kyse poikkeustapauksesta ja milloin ei....Raamatun lukeminen ja ymmärtäminen siitä kyllä vain entisestään monimutkaistuu.

        Ehkäpä Raamattua tulisi lukea kokonaisuutena, sillä ei voi mitenkään ymmärtää, miksi Raamatussa sanotaan, että kun mies makaa KÄLYNSÄ kanssa, ei tule ehkäistä. Miksi käly nostetaan Raamatussa esiin eikä oma vaimo, kun kielletään ehkäisy yhdynnässä.


      • Kempelainen

        ja missä ei ihmisuä vileä ole?

        Ja missä VAIN on lestadiolisia, katatteko koko maailman levinnäisyydellänne?


      • Kempelainen
        Vaikeata kirjoitti:

        Siis että Raamatusta täytyisi myös ymmärtää, milloin on Jumalan mielestä kyse poikkeustapauksesta ja milloin ei....Raamatun lukeminen ja ymmärtäminen siitä kyllä vain entisestään monimutkaistuu.

        Ehkäpä Raamattua tulisi lukea kokonaisuutena, sillä ei voi mitenkään ymmärtää, miksi Raamatussa sanotaan, että kun mies makaa KÄLYNSÄ kanssa, ei tule ehkäistä. Miksi käly nostetaan Raamatussa esiin eikä oma vaimo, kun kielletään ehkäisy yhdynnässä.

        VAIN juutalaisille, ei lestadiolisille.

        Shalom


      • Kohtuuden ystävä kirjoitti:

        Luin täältä että alkukielinen heprean sana jota tuossa Mooseksen kirjan kohdassa käytetään lisääntymisestä, sisältää lisämerkityksenä ajatuksen "rajallisesta lisääntymisestä", lisääntymisestä "kohtuullisesti, riittävästi".
        http://scratchpad.wikia.com/wiki/Ehkäisy#Sananjulistajien_tarkoitushakuista_Raamatun_tulkintaa

        vanhat Raamatun oppineet ovat selittäneet aikoinaan, että kehotus lisääntyä kohdistettiin kaikille lajeille, ja Jumalan tarkoitus oli (ja on), ettei mikään laji kuolisi sukupuuttoon.

        Ihmisenkin tuli siis lisääntyä sen verran että laji säilyy. Ei siis kohtuttomasti että muut lajit tuhoutuvat ihmisen takia.

        Jumala loi ihmisen kuvakseen. 1 Moos 1; 27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.


      • Vaikeata
        Kempelainen kirjoitti:

        VAIN juutalaisille, ei lestadiolisille.

        Shalom

        Mistä voi tietää, mikä Raamatun kohta on vain esim. juutalaisille ja mikä lestadiolaisille. Miksi Jumala olisi kieltänyt nimenomaan juutalaisia miehiä käyttämästä ehkäisyä, kun makaavat kälyjensä kanssa. Missä kohtaa Raamattua Jumala kieltää lestadiolaisia käyttämästä ehkäisyä, kun makaavat omien vaimojensa kanssa. Miksi juutalaiset saavat maata kälyjensä kanssa, miksi lestadiolaiset eivät saa...


      • Ei ymmärrä
        Kempelainen kirjoitti:

        VAIN juutalaisille, ei lestadiolisille.

        Shalom

        kymmenen käskyä? Ovatko tarkoitettu vain juutalaisille?
        Entä maan viljely, varjelu ja täyttäminen? Oliko tämä käsky vain juutalaisille?


      • Vaikeata kirjoitti:

        Mistä voi tietää, mikä Raamatun kohta on vain esim. juutalaisille ja mikä lestadiolaisille. Miksi Jumala olisi kieltänyt nimenomaan juutalaisia miehiä käyttämästä ehkäisyä, kun makaavat kälyjensä kanssa. Missä kohtaa Raamattua Jumala kieltää lestadiolaisia käyttämästä ehkäisyä, kun makaavat omien vaimojensa kanssa. Miksi juutalaiset saavat maata kälyjensä kanssa, miksi lestadiolaiset eivät saa...

        Mistä voi tietää, mikä Raamatun kohta on vain esim. juutalaisille ja mikä lestadiolaisille. ** Se tulee vain tuntemalla kirjoitukset, kuten Herramme Jeesus sanoi, sekä saamalla Pyhä Henki päälle, sieltä se valkenee.

        Mutta ko. Onan juttu on se, että Hän oli juutalainen, ja mm Mooseksen kirjat alkaa juutalaisten historiaan jo 12 luvun jälkeen, jolloin Jumala kutsuu Abrahamia. 1 Moos 12;1 Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. 2 Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri ja siinä on oleva siunaus.
        3 Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."

        Sen jälkeen koko VT on käytännössä vain juutalaisten historiaa.

        Kysymys, mikä kuuluu VL;ille, vain se, minkä Jumala on juutalaisille antanut, viedä evankeliumia ja Jumlan suuruutta Pojassaan maailamlle. Se on ositettu teille, kuten kaikille.

        Muitakin elämän ohjeita on, mutta yksin VT;n aikana tapahtuneet, kuten Onan ”synti” ei kuulu heille. Se on juutalaista historiaa.

        Miksi Jumala olisi kieltänyt nimenomaan juutalaisia miehiä käyttämästä ehkäisyä, kun makaavat kälyjensä kanssa.** Jumala ei ole puhut muille, kun Juutalaiselle, sen Abrahamin sopimuksen jälkeen. Eikä puhu muille, siis pakanoille, vaikka sitä väitetään – Jumala sanoi? Jumala ei puhu muille kun Pojalleen, eikä ole puhunut 2400 vuoteen, vai löydätkö Raamatusta jotain sellaista.

        Miksi sitten Onan piti jatkaa Juutalaista sukua, se oli Jumalan tahto, että heimo kasvaa. Ona ei totellut ja Jumala haki Hänet pois. Sillä ei ole pakanoiden kanssa mitään tekemistä.

        Missä kohtaa Raamattua Jumala kieltää lestadiolaisia käyttämästä ehkäisyä, kun makaavat omien vaimojensa kanssa.** Ei missään.

        Miksi juutalaiset saavat maata kälyjensä kanssa, miksi lestadiolaiset eivät saa...** Saa toki, ja näinhän se usein onkin, mutta silloin ollaan juutalaisen lain alla, ei Kristuksen alla, kuten kristityt.

        Minä olen juutalainen, enkä makaa kälyni kanssa, sillä olen Messiaaninen Jude, eli kastettu Kristukseen. Juutalaisuuteen kuuluu se, että on vain yksi Herra, Adonai, Isä, Jahwe, ja sukulaiseni odottavat Messiasta, mutta minä uskon sen, että Jeesus Nasaretilainen on juuri se. Minulle on Jeesus se yksi Herra, ja jos Hänet haluaa Herrakseen on tehtävä parannus lain alta, uskomalla Poika Herraksi, ennen se oli Isä.

        Shalom.


      • Ei ymmärrä kirjoitti:

        kymmenen käskyä? Ovatko tarkoitettu vain juutalaisille?
        Entä maan viljely, varjelu ja täyttäminen? Oliko tämä käsky vain juutalaisille?

        kymmenen käskyä? Ovatko tarkoitettu vain juutalaisille? *** Jos katsot Raamatusta, ketä oli paikalla, Mooses ainoana, joka nousi vuorelle ja alas jäi vain juutalaisia, ei yhtään pakanaa. Joten ne annettiin juutalaiselle, kuten ne yli 600 Mizvaakin, mutta Heille annettiin myös tehtävä, kertoa kaikille, että Abrahamin ja Israelin jumala on ainoa todellinen Jumala, Isä, Adonai.

        Samalla juutalaiselle annettiin myös tehtäväksi kertoa Hänen pojastaan, jolle Jumalala antoi kaiken vallan, Taivaassa ja maan päällä. Jeesus oli juutalainen, kaikki opetuslapset olivat juutalaisia, kolme evankeliumin kirjoittajaa oli juutalaisia, ja sanan ensimmäiset levittäjät olivat juutalaisia, joten se Sana – ensin juutalaiselle, sitten Kreikkalaiselle ja sitten muille pakanoille, kaikkeen maailmaan.

        ja Jeesuksen tultua takaisin, kaikista HÄNEEN USKOVISTA TULEE JUUTALAISIA, Villi- viikunapuun osana, jopa pakanoistakin, jotka ottavat Jeesuksen Herrakseen. Pelkkä – synnit anteeksi ei pelasta eikä tee kenestäkään juutalaista. Taivas on silloin Jerusalem, ei avaruus.


        Entä maan viljely, varjelu ja täyttäminen? Oliko tämä käsky vain juutalaisille: Ei, vaan tämä tapahtui ennen, mitä luemme 1 Moos. 12 luvusta. Myös sinulle, mutta järki päässä, maa on jo täynnä.

        Shalom


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe