Miksi uskonne on ainoa oikea?

JoonaMi

Perustelkaa.

12

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • white lamb

      sellaista väitettä, joka ei perustu Raamattuun, luterilaisiin tunnustuskirjoihin, eikä oman herätysliikkeen historiaan.

    • ja pääsee taivaaseen

      raamatun ja kirkon tunnustuskirjan mukainen

      • JoonaMi

        Ja mikään muu usko ei ole? Ei katolilaiset, esikoislestat jne.... Kerroppa miksi vaikka esikoislestat tai baptistit ovat matkalla helvettiin?


    • ainokainen poika!

      oikea, jos kukaan muu ei uskoisi Jeesukseen. Näin ollen se on yksi monista.

    • Perustelu

      ja saatana niin opettavat.

      • niinkuin aurinko taivaalla paistaa. että on vain yhdenlainen oikea uskoa ja oppi. Kaikki muut uskot ja opit ovat erilaisia ja vääriä....Raamattukin neuvoo näin tekemään:

        Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.


      • iveta
        weha kirjoitti:

        niinkuin aurinko taivaalla paistaa. että on vain yhdenlainen oikea uskoa ja oppi. Kaikki muut uskot ja opit ovat erilaisia ja vääriä....Raamattukin neuvoo näin tekemään:

        Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.

        että Jumalan Valtakunnassa on oikea usko ja oppi, mutta jumalan valtakunnassa voi olla myös vääränlaista opetusta ja uskoa.


      • turha.
        weha kirjoitti:

        niinkuin aurinko taivaalla paistaa. että on vain yhdenlainen oikea uskoa ja oppi. Kaikki muut uskot ja opit ovat erilaisia ja vääriä....Raamattukin neuvoo näin tekemään:

        Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.

        Näin SRK:ssa...


      • iveta kirjoitti:

        että Jumalan Valtakunnassa on oikea usko ja oppi, mutta jumalan valtakunnassa voi olla myös vääränlaista opetusta ja uskoa.

        että SRK ei ole Jumalan Valtakunta, vaan lahko, josta Jeesus itse varoittaa.

        Hoitokokousosa tämä 2jumlan valtakunta” menetteli näin > 10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.


      • ajattelemalla
        weha kirjoitti:

        niinkuin aurinko taivaalla paistaa. että on vain yhdenlainen oikea uskoa ja oppi. Kaikki muut uskot ja opit ovat erilaisia ja vääriä....Raamattukin neuvoo näin tekemään:

        Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.

        "niin kuin aurinko paistaa jne.
        VL oppisuunta ei kirjoittanut tuota kohtaa ja siis siksi se on "eriseuraisen" kirjoittamaa tekstiä.
        Eikä tuossa ed. tekstissäsi ole mitään, mihin viittaa ME


      • iveta
        Kesitas kirjoitti:

        että SRK ei ole Jumalan Valtakunta, vaan lahko, josta Jeesus itse varoittaa.

        Hoitokokousosa tämä 2jumlan valtakunta” menetteli näin > 10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.

        Rakas Kesitas! Tässä oli taas punomani kompa. Huomaa; jumalan valtakunta(pienellä j:llä) = SRK.
        Jumalan Valtakunta(suurella J:llä) on todellinen Kristukseen uskovien seurakunta. Ymmärsitkö?

        Shalom!


      • iveta kirjoitti:

        Rakas Kesitas! Tässä oli taas punomani kompa. Huomaa; jumalan valtakunta(pienellä j:llä) = SRK.
        Jumalan Valtakunta(suurella J:llä) on todellinen Kristukseen uskovien seurakunta. Ymmärsitkö?

        Shalom!

        tapa. Hienoa.

        Shalom


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe