Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sinulla+ne+vaikuttaa+hukassa+olevan,+joten+väärä+vastaus.
Kysymys+oli+luvasta+seurustella????
Käsittääkseni+Vapaakirkko+ei+puutu+ko+asioihin.
13.05.2018 16:51
Asia+on+täysin+teidän+välinen+juttu.
Tässä+on+hyvä+esmerkki+Kerhon+toiminnasta.
Ollaan+niin+"tyhmiä",+että+pitää+kysellä+koko+Suomelta,+saako+seurustella,+ja+seurustelulle+on+ehdot?+-+Samalla+tavalla+"uskomassa"?
Käisitikö?
13.05.2018 08:51
Mainitse+Suomessa+yksi+Bublikaani?
Lopeta+mantrat.
11.05.2018 18:29
Maailmassa+ei+ole+yhtään+synnitöntä+naista.
08.05.2018 22:40
Jumala+hyväksyy,+kenet+Jeesus+on+sovittanut+ja+soviettu+uskoo+sen+todeksi.
Jumalalla+on+Laki,+ja+Hän+on+vahurskas,+oikeamielinen+eikä+valehtele,+joten+pitää+voimassa+Lain+kaikki+618+mizvaa.
Muutenhan+Hän+taistelisi+itseään+ja+ohjeitaan+vastaan.
08.05.2018 22:01
XXX,+jätät+huomioimatta+sen+on+olemassa+kahden+tyyppistä+kääntämistä:+formaalia+ekvivalenssia+eli+vastaavuutta+ja+dynaamista+vastaavuutta+noudattavaa+kääntämistä.
Lisäksi+niiden+välimuotoja,+sekä+yhdisteleviä+välimuotoja.
Tulee+ottaa+huomioon,+mitä+tyyliä+ja+painotusta+ja+tekstifriittiä,+halutaan+käyttää+textilaitoksessa.
Minulle+vieras+tapa+on+Raamattu+kansalle+käännös+ja+biblia,+ne+eivät+ole+minun+makuun.
Etupäässä+käytän+-92,+ja+38,+kuten+tiedät,+mutta+kaikessa+tärkeissä+tarkistan+asian+alkutekstistä.
Alkuperäinen+muoto,+jossa+alkuperäistekstin+muoto+(syntaksi,+sanaluokat)+säilytetään+15+mutta+merkitys+katoaa+tai+vääristyy,+sekä+parafraasi,+jossa+alkuperäiseen+viestiin+lisätään+muuta+tai+josta+poistetaan+jotakin+tai+jossa+alkuperäistä+vääristellään.+
Ja+juuri+näiden+välillä+on+ääripäiden+välissä+on+dynaaminen+vastaavuus,+jossa+muoto+on+uudelleenrakennettu+(erilainen+syntaksi+ja+sanasto)+säilyttämään+alkuperäisen+merkityksen+
muodollisesti+vastaaviin+interlineaariseen,+kirjaimelliseen+ja+filologiseen+kääntämiseen+sekä+funktionaaliseen+kääntämiseen,+joka+vastaa+dynaamista+kääntämistä.
Kopioin+nämä+opiskelukansiostani,+mutta+en+ole+kovinkaan+textigriitti,+vaikka+sen+vaikutuksen+saa,+jos+tuntee+minua+vain+vähän.
Laitan+loppuun+sen+tärkeän+asian,+josta+Pave+puhui:+2.+Kor.+12:9+
Ja+hän+sanoi+minulle:+"Minun+armossani+on+sinulle+kyllin;+sillä+minun+voimani+tulee+täydelliseksi+heikkoudessa".+Sentähden+minä+mieluimmin+kerskaan+heikkoudestani,+että+Kristuksen+voima+asettuisi+minuun+asumaan.
08.05.2018 19:03
En+minä+mitään+tee,+vaan+Jeesus,+joka+minussa+asuu.
Näin+sanoo+Paavalikin.
Jeesus+puhuu+ja+vaikuttaa+ihmisiin,+Jumala+odottaa+ainaostaan,+vetämisen+lisäksi,+että+ihmiset+tekevät+parannuksen+Poikaansa,+jolle+Hän+on+antanut+Kaiken+Vallan.
Älä+opeta+minulle+Raamattua.+Miten+Gornelius+tuli+uskoon?+Niitä+on+ja+riittää,+nykään+enemmänkin,+kuten+eräs+saarnamies+(VL),+joka+jopa+saarnasi+asian+puolesta,+ja+oli+tullut+uskoon+itsekseen.
08.05.2018 13:15
Tottakai+Jumala+tekee+kaikkensa,+että+ihmiset+eivät+luota+liikaa+lahkoonsa,+vaan+ottavat+Hänen+Poikansa+vastaan+Herrana+ja+Kaikkivaltiaana.
Rtakaisu+on+kuitenkin+ihmisen,+vaikka+Jeesus+sanookin;
Joh.+6:44+
Ei+kukaan+voi+tulla+minun+luokseni,+ellei+Isä,+joka+minut+on+lähettänyt,+vedä+häntä.+Sen,+joka+tulee,+minä+herätän+viimeisenä+päivänä.
Voitko+kertoa+yhden+nimeen,+joka+on+tullut+uskoon+Jeesukseen,+vastoin+omaa+tahtoaan,+ratkaisu+on+kuitenkin+ihmisessä+itsessään,+haluaako+pelastua,+vai+ei.
Mikä+rooli+Jumalalla+mielestäsi+oli,+kun+Jeesus+ilmestyi+Saulille?
08.05.2018 08:21
Minulla+on+oppi+Yliopistosta+myös+tekstilaitoksista,+joten+pidän+vuodatustasi+hieman+naiivina.+
Toistat+useassa+kohdin+minun+näkemyksiä+palstalla.
Nehän+ovat+yleisesti+hyväksyttyjä+faktoja.
En+kuitenkaan+näe+suurta+tarvetta+ottaa+bibliaa+päivittäiseksi+Kirjaksi+38+ja+92+riittää+alkutekstin+lisäksi.
Miten+se+Sinun+pelastumista+vahvistaa,+jos+tuot+palstalle+2+A4+selostusta+tekstilaitoksista,+joita+on+käsitelty+aina+tilanteen+mukaan.
Jätät+kuitenkin+vahvistamatta+sen,+että+käännös-+osaaminen+on+parantunut,+sekä+materiaalia+on+enemmän,+mm+Gumronin+löydöt.+Siihen+ei+englannin,+eikä+saksan+kielen+osaaminen+juuri+vaikuta.
Englanti+on+kuitenkin+minulle+tuttu+kieli,+kuten+myös+Saksa.
Suomessa+on+kuitenkin+suomi+ehdoton+yleiskieli.
Joten,+mihin+se+parannus+Jeesuksesta+olisi+tehtävä?
08.05.2018 07:20
Hyvä+XXX,+siinä+se+tuli+kaiken+kattavana,+joskin+Henki+jäi+vähemmälle.
Asia+tuli+kuitenkin+selväksi.
07.05.2018 23:08
Totta,+Ensin+pitää+löytää+Jeesus,+kuten+Saul,+ennekuin+kaikki+muu+jää,+niin+voi+tehdä+parannuksen+ja+mennä+kasteelle.
07.05.2018 22:55
Niin+on,+mutta+ei+kumoa+Jaakobin+sanomaa.+On+tehtävä+kääntymys+Jeesukseen,+jolloin+saa+armon+siitä+työstä,+minkä+Jeesus+teki+Golgatalla.
07.05.2018 22:07
En,+sillä+parannus+on+aina+teko,+henkilökohtainen+ratkaisu.
Ei+sitä+kukaan+tee+puolestasi.
07.05.2018 22:05
Ei+ole.+Hän+oli+Jeesuksen+veli,+sekä+myös+apostoli.
Hän+on+mielestäni+paras+"pienten"+kirjeiden+kirjoittaja.
07.05.2018 22:03
On.+Se+on+Uusi+Liitto+Jeesuksessa,+mutta+Jeesus+sanoi+usein;+-+Ettekö+te+tunne+kirjoituksia,+eli+Vanhaa+Liittoa.
Kristitty+elää+Uudessa+Liitossa.
07.05.2018 22:02
Se+ei+ole+alunperin+evankeliumi,+katso+vaikka+alkutekstistä,+vaan+evankelistan+hyvä+tiedoite.
Nykysuomessa+tämä+lainasana+kuitenkin+kääntyy,+kuten+kirjoitit+Suomessa.
Ilman+tekoja+sekä+töitä+ei+ole+palstusta.
Jaak.+2:17+
Näin+on+uskonkin+laita.+Yksinään,+ilman+tekoja,+se+on+kuollut+(alkukielellä;+nekra+estin+kaht+heuatén,+)+eli+usko+ilman+tekoja+on+itsessään+kuollut.
Kristususko+tuo+Pyhät+teotot+tullessaan.
07.05.2018 21:16
Ne+löydät+3+Moos+25,+ja+27+luku,+4+Moos+luku+36+tuku.
Sieltä+löytyy.
07.05.2018 20:52
Onko?
Evankeliumi+on+lainsana,+joten+kerroin+mitä+se+alunperin+tarkoitti,+vietinviejää+ja+joka+vei+uutisen,+sen+on+hyvä+uutinen+Kristuksesta.
Onko+Sinulla+siihen+lainsanaan+parempi+fakta.
07.05.2018 19:31
Näin+mielestäni+olen+toistanut+viimeisinä+kolmena+päivänä,+koska+siinä+on+vahvistus+Paven++Roomalaiskirjeen+kohtaan.
Sama+vahvistus+on+myös+Nah+1;+15++Katso,+vuorilta+lähestyvät+ilosanoman+tuojan+askelet!+Hän+kuuluttaa:+rauha+on+tullut.+Vietä+riemujuhliasi,+Juuda,+täytä+kaikki+lupauksesi.+Ei+koskaan+enää+käy+sinun+kimppuusi+onnettomuuden+tuoja.+Hänet+on+lyöty+ja+tuhottu.+
Sinun+on+hyvä+ensin+ymmärtää+se,+että+evankeliumi+on+viesti,+ilmoitus,+ei+asia.
Väännän+asian+rautalangasta.
Jos+Suomen+Pankit+päättävät,+että+kaikki+velat+annetaan+anteeksi,+(eikä+ole+vielä,+kuten+silloinkaan+nettiä,+ei+somea,+ei+TV;tä,+jossa+asiasta+voi+tiedottaa)+vaan+panee+vaikka+Sinut+kiertämään+Suomea,+joka+kylää+kertomaan+tämän+uutisen.
Joten+Sinä+olet+se+evankeliumi,+evankelista,+joka+tuo+ilosanoman,+hyvän+uutisen.
Ja+hyvä+sanoman+on+se+uutinen,+että+kaikki+velat+on+kuitattu+ilmaisesti.
Nyt+on+vain+väärin+ymmärretty+kreikan+kieli,+ja+jos+ottaa+äskeisen+esimerkin,+niin+ilosanoma+onkin+velan+kuittaus.+
Sinä+tuojana+olet+todellisuudessa+se+evankeliumi,++ευαγγελιον,+ilosanoman+tuojan+askelet+(+kuten+Nahum+kertoo).
Tuo+pankin+esimerkki+on+sama,+mitä+Jeesus+teki+ristillä+ja+Hänestä+tuli+Messias.
Luuk.+2;
9+Yhtäkkiä+heidän+edessään+seisoi+Herran+enkeli,+ja+Herran+kirkkaus+ympäröi+heidät.+Pelko+valtasi+paimenet,
10+mutta+enkeli+sanoi+heille:+"Älkää+pelätkö!+Minä+ilmoitan+teille+ilosanoman,+suuren+ilon+koko+kansalle.+
11+Tänään+on+teille+Daavidin+kaupungissa+syntynyt+Vapahtaja.+Hän+on+Kristus,+Herra.
Tässä+enkeli+oli+ensin+se+evankelista,+sitten+paimenet,+mutta+uutinen+oli;+
Minä+ilmoitan+teille+ilosanoman,+suuren+ilon+koko+kansalle.+
11+Tänään+on+teille+Daavidin+kaupungissa+syntynyt+Vapahtaja.+Hän+on+Kristus,+Herra.
Kes
07.05.2018 17:14
Kukaan+sieltä+ei+lähde+pois,+kun+Jumala+tuo+sen+tullessaan+Israeliin.
Ilm+21:1-6.
Kuitenkin+Kerhon+otteet+onvat+sen+luokan+pakanallisuutta,+että+pääsyn+kanssa+on+varmasti+ongelmia.
07.05.2018 12:28
71 / 692