Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. Asia+on+täysin+teidän+välinen+juttu.Tässä+on+hyvä+esmerkki+Kerhon+toiminnasta.Ollaan+niin+"tyhmiä",+että+pitää+kysellä+koko+Suomelta,+saako+seurustella,+ja+seurustelulle+on+ehdot?+-+Samalla+tavalla+"uskomassa"?Käisitikö?
  2. XXX,+jätät+huomioimatta+sen+on+olemassa+kahden+tyyppistä+kääntämistä:+formaalia+ekvivalenssia+eli+vastaavuutta+ja+dynaamista+vastaavuutta+noudattavaa+kääntämistä.Lisäksi+niiden+välimuotoja,+sekä+yhdisteleviä+välimuotoja.Tulee+ottaa+huomioon,+mitä+tyyliä+ja+painotusta+ja+tekstifriittiä,+halutaan+käyttää+textilaitoksessa.Minulle+vieras+tapa+on+Raamattu+kansalle+käännös+ja+biblia,+ne+eivät+ole+minun+makuun.Etupäässä+käytän+-92,+ja+38,+kuten+tiedät,+mutta+kaikessa+tärkeissä+tarkistan+asian+alkutekstistä.Alkuperäinen+muoto,+jossa+alkuperäistekstin+muoto+(syntaksi,+sanaluokat)+säilytetään+15+mutta+merkitys+katoaa+tai+vääristyy,+sekä+parafraasi,+jossa+alkuperäiseen+viestiin+lisätään+muuta+tai+josta+poistetaan+jotakin+tai+jossa+alkuperäistä+vääristellään.+Ja+juuri+näiden+välillä+on+ääripäiden+välissä+on+dynaaminen+vastaavuus,+jossa+muoto+on+uudelleenrakennettu+(erilainen+syntaksi+ja+sanasto)+säilyttämään+alkuperäisen+merkityksen+muodollisesti+vastaaviin+interlineaariseen,+kirjaimelliseen+ja+filologiseen+kääntämiseen+sekä+funktionaaliseen+kääntämiseen,+joka+vastaa+dynaamista+kääntämistä.Kopioin+nämä+opiskelukansiostani,+mutta+en+ole+kovinkaan+textigriitti,+vaikka+sen+vaikutuksen+saa,+jos+tuntee+minua+vain+vähän.Laitan+loppuun+sen+tärkeän+asian,+josta+Pave+puhui:+2.+Kor.+12:9+Ja+hän+sanoi+minulle:+"Minun+armossani+on+sinulle+kyllin;+sillä+minun+voimani+tulee+täydelliseksi+heikkoudessa".+Sentähden+minä+mieluimmin+kerskaan+heikkoudestani,+että+Kristuksen+voima+asettuisi+minuun+asumaan.
  3. Näin+mielestäni+olen+toistanut+viimeisinä+kolmena+päivänä,+koska+siinä+on+vahvistus+Paven++Roomalaiskirjeen+kohtaan.Sama+vahvistus+on+myös+Nah+1;+15++Katso,+vuorilta+lähestyvät+ilosanoman+tuojan+askelet!+Hän+kuuluttaa:+rauha+on+tullut.+Vietä+riemujuhliasi,+Juuda,+täytä+kaikki+lupauksesi.+Ei+koskaan+enää+käy+sinun+kimppuusi+onnettomuuden+tuoja.+Hänet+on+lyöty+ja+tuhottu.+Sinun+on+hyvä+ensin+ymmärtää+se,+että+evankeliumi+on+viesti,+ilmoitus,+ei+asia.Väännän+asian+rautalangasta.Jos+Suomen+Pankit+päättävät,+että+kaikki+velat+annetaan+anteeksi,+(eikä+ole+vielä,+kuten+silloinkaan+nettiä,+ei+somea,+ei+TV;tä,+jossa+asiasta+voi+tiedottaa)+vaan+panee+vaikka+Sinut+kiertämään+Suomea,+joka+kylää+kertomaan+tämän+uutisen.Joten+Sinä+olet+se+evankeliumi,+evankelista,+joka+tuo+ilosanoman,+hyvän+uutisen.Ja+hyvä+sanoman+on+se+uutinen,+että+kaikki+velat+on+kuitattu+ilmaisesti.Nyt+on+vain+väärin+ymmärretty+kreikan+kieli,+ja+jos+ottaa+äskeisen+esimerkin,+niin+ilosanoma+onkin+velan+kuittaus.+Sinä+tuojana+olet+todellisuudessa+se+evankeliumi,++ευαγγελιον,+ilosanoman+tuojan+askelet+(+kuten+Nahum+kertoo).Tuo+pankin+esimerkki+on+sama,+mitä+Jeesus+teki+ristillä+ja+Hänestä+tuli+Messias.Luuk.+2;9+Yhtäkkiä+heidän+edessään+seisoi+Herran+enkeli,+ja+Herran+kirkkaus+ympäröi+heidät.+Pelko+valtasi+paimenet,10+mutta+enkeli+sanoi+heille:+"Älkää+pelätkö!+Minä+ilmoitan+teille+ilosanoman,+suuren+ilon+koko+kansalle.+11+Tänään+on+teille+Daavidin+kaupungissa+syntynyt+Vapahtaja.+Hän+on+Kristus,+Herra.Tässä+enkeli+oli+ensin+se+evankelista,+sitten+paimenet,+mutta+uutinen+oli;+Minä+ilmoitan+teille+ilosanoman,+suuren+ilon+koko+kansalle.+11+Tänään+on+teille+Daavidin+kaupungissa+syntynyt+Vapahtaja.+Hän+on+Kristus,+Herra.Kes