Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. Nyt+olen+kanssasi+eri+mieltä+siitä+mitkä+ovat+"mittareita".Sinä+mittaat+yleensä+kahdella+ja+vain+kahdella+kielilläpuhumisella+ja+sairaiden+parantamisella.Armolahjat+eivät+ole+mittareita,+vaan+osituksia+missä+Pyhä+Henki+toimii.Matt.+10:8+Parantakaa+sairaita,+herättäkää+kuolleita,+puhdistakaa+spitaalisia+ja+ajakaa+pois+pahoja+henkiä.+Lahjaksi+olette+saaneet,+lahjaksi+antakaaLuuk.+10:9+parantakaa+kaupungin+sairaat+ja+kertokaa+kaikille:+'Jumalan+valtakunta+on+tullut+teitä+lähelle.'Sitten+Saul;1.+Kor.+12:31+Mutta+tavoitelkaa+kaikkein+arvokkaimpia+armolahjoja!+Nyt+minä+osoitan+teille+tien,+joka+on+verrattomasti+muita+parempi.+1.+Kor.+14:1+Pyrkikää+rakkauteen,+mutta+tavoitelkaa+myös+henkilahjoja,+ennen+kaikkea+profetoimisen+lahjaa.1.+Kor.+14:39+Veljet,+tavoitelkaa+siis+profetoimisen+lahjaa+älkääkä+estäkö+kielillä+puhumista”uskovainen”+hyvänsä,+mutta+ei+ole+Hengen+voitelua,+asian+on+Hänen+osaltaan+tavoittamaton.Nyt+XXX+olet+hieman+harhateillä.++Hengen+lahjoissa+ei+listata,+Hän+antaa+heille,+joita+kirkastaa+Jeesuksessa,+ja+toimii+Hänen+ohjeidensa+valossa,+parantaa+sairaita,+herättää+kuolleita+yms.Ensinnäkin+pitää+olla+koko+se+lista+minkä+Raamattu+tunnustaa+Hengen+lahjoiksi,+monet+niistä+palvelevat+seurakuntaa.>>Mitä+sairaiden+parantamiseen+tulee+yleensä+se+mitä+väitetään+parantumiseksi+yhtäkkiä+jossakin+altarilla+yleisötilaisuudessa+on+täyttä+humpuukia.+Vaarallista+sellaistakin.**+Näin+voi+sanoa+vain+ihminen,+jossa+ei+ole+Henki.+Valitan.Jeesus+on+sanonut;+Joh.+14:12+"Totisesti,+totisesti:+joka+uskoo+minuun,+on+tekevä+sellaisia+tekoja+kuin+minä+teen,+ja+vielä+suurempiakin.Minä+menen+Isän+luo,Niistä+on+paljon+näyttöä,+mm.+TV7;ssa+ja+maailman+uutisissa.Minä+uskon+ja+saarnaan+niin+kuin+Jeesus+opetti.+En+ole+koskaan+Hänen+sanomaansa+kyseenalaistanut.+Totta+kai+voi+luottaa,+mutta+ei+panna+niitä+arvojärjestykseen,+mutta+Rukous+ilman+Henkeä+on+kuiva+sekä+mitätön.Raamattu+ei+tunnen+käsitettä+”sen+sijaan”.Oletko+maallistunut+XXX?Tarkoitatko+tuota+Johanneksen+rukousta,+joka+oli+vielä+Vanhan+Liiton+aikana,+ennen+Jeesuksen+Uutta+liittoa.+Ei+Jeesus+sitä+ole+kehittänyt,+vaan+serkkunsa+Johannes.+Luuk.+11:1+Ja+kun+hän+oli+eräässä+paikassa+rukoilemassa+ja+oli+lakannut,+sanoi+eräs+hänen+opetuslapsistansa+hänelle:+"Herra,+OPETA+MEITÄ+RUKOILEMAAN,+KUTEN+JOHANNES+OPETTI+OMIA+OPETUSLAPSIAAN.Näin+se+vaan+on.Kes.
  2. >>Pieni+kommentti:+Muistaakseni+myönsit+aiemmin,+että+Mark.16.+luku+päättyy+jakeeseen+8.**+Näin+on.+Tutkivat+teologit+ovat+kautta+linjan+samaa+mieltä.Myöskään+alkuperäisessä+sitä+ei+ole.Markus+päättää+evankeliuminsa+(kuten+aloittaakin+myöhemmistä+tapahtumista,+Johannes+kastajasta,+naisten+paosta+tyhjästä+haudasta.Miksi+lisään.+Siksi+kun+se+on+Hengen+hengeyttämänä+sinne+liitetty+konsiinissa.Eihän+Mooseskaan+ole+kirjoittanut+viimeistä+lukua+itse,+omasta+hautaamisestaan,+ei+Jesaja+koko+kirjaa,+ns+deutero+kirjoitti+luvusta+40+eteenpäin.Minulle+kuitenkin+kaikki+nämä+ovat+Jumalan+Sanaa.+Ilmeisesti+joku+varhaishistoriallinen+Messiaani+on+sen+kirjoittanut+ja+konsiini+piti+sitä+luotettavana.Minä+vain+uskon+Raamatun+Jumalallisuuden,+ei+ole+aihetta+muuttaa+sitä.++>>Ne+eivät+kuulu+henkeytettyyn+Raamattuun.**+Ne+on+kirjoitettu+sinne,+kuten+useat+muutkin+asiaa+koskevat+kohdat.En+tiedä+hermeneuttista+viisuttasi,+mutta+varovainen+tulee+olla,+jos+joksikin+muuksi+asian+väittää.Korneliuksen+kohdalla+Jumalaan+uskova+ihminen+teki+parannuksen+Jeesukseen+ja+uudestisyntyi+kasteessa,+kuten+koko+perhekuntakin.+Näin+asia+vahvistetaan+Vuorisaarnassa+Matt+5;+9,+Hänhän+oli+rauhantekijä+myös+toimessaan.Hyvä+kohde+palstalle.+Kannattaa+lukea+koko+5+luku,+3-9+jakeen+välistä.+>>Tätä+Jumalan+tarkoituksen+muutosta+ei+millään+tahdottu+hyväksyä+eikä+oikein+välttämättä+ymmärretä+tänäkään+päivänä.+***+Jos+tarkoitat+Jeesuksen+roolin+nousun+Jumalan+yli,+niin+sama+oli+Paavalilla,+Korneliuksella+ja+myös+minulla+varhais-+iässäni.Olet+oivaltanut+oikein.+Kun+Hän+antoi+kaiken+vallan+Pojalleen,+otti+Hän+erikoisen+roolin,+valmistelun+ja+vetämisen+ihmistä+Poikansa+seuraajaksi,+josta+Jeesus+Johanneksessa.Joh.+6:44+Ei+kukaan+voi+tulla+minun+luokseni,+ellei+Isä,+joka+minut+on+lähettänyt,+vedä+häntä.+Sen,+joka+tulee,+minä+herätän+viimeisenä+päivänä.Kumpihan+se+valmisteli+Pietarin+uuden+työn+pakanoiden+keskuudessa.+Kysymyksessä+oli+Jeesuksen+vapaus+Häneen+Messiaana,+myös+pakanoille.Missään+siinä+kertomuksessa+ole+kysymys+Jumalasta,+vaan+Herrasta+(Jeesus)+jae+14.+Ei+Jumala+itseään+ole+koskaan+yleisnimellä+kutsunut,+Hän+on+”minä+olen”+Jumala.Jumala+oli+puhdistanut+kylläkin+aikanaan+kieltämät+ruoat.>+Kun+Korneliuksen+sydän+otti+vastaan+opetuksen+Jeesuksesta,+Jumala+todisti+hänestä+vuodattamalla+Henkensä+ja+tuo+Henki+todisti+samoin+kuin+helluntaina+vuonna+33+Jeesuksen+juutalaisille+opetuslapsille.+Todistajat+eivät+voineet+muuta+kuin+myöntää+tosiasian+Jumalan+tarkoituksessa.+***+Amen.>>Rakkaus+ei+koskaan+häviä.Mutta+ensimmäisen+vuosisadan+ihmelahjat+ovat+hävinneet,+ne+ovat+täyttäneet+tarkoituksensa.+Siksi+tavoitelkaamme+Paavalin+kehotuksen+mukaisesti+rakkautta.**+Juuri+näin.+Ilmestyksen+21+luvussa,+kun+Jumala+tulee+Jerusalemiin,+ja+perustaa+Valtakuntansa,+valona+on+Kolmiyhteinen+Jumala,+olemuksena+on+ilo+ja+rakkaus.Tuppaa+hieman+mieli+harhailla,+kun+katson+samalla+Tapparan+ja+Kärppien+peliä.+Pelasin+ja+valmensin+Kärpissä+yhteensä+43+vuotta,+eri+tasoilla,+mutta+päätin+tällä+kaudella+siirtyä+lentopalloon+ja+punttisalille,+jossa+olen+kulkenut+ikäni.Aika+aikaansa+kutakin.Kes.
  3. Hyvä+kirjoitus,+mutta+muutama+täsmennys.Ei+ollut+kaikilla,+sama+on+nyt,+uudestisyntyneillä+se+pääosin+on,+mutta+itseään+kristityiksi+kutuvilla+(kerhollahan+on+”tämän+seurakunnan”+evankeliumi,+syntien+anteeksi+antaminen,+joka+ei+ole+totta.A. Evankeliumi+on+JeesusB. Kukaan+ei+ole+todistetusti+koskaan+antanut+Raamatussa+toiselle+ihmiselle+syntejä+anteeksi.Jo+se+vie+opetuksen+harhaan.+Henki+lähti+pois,+pappien+lähdön+mukana.Ei+kaikilla,+eihän+kaikki+ollut+mm.+kalastajia,+jutut+jakautuvat+kuitenkin+aina,+joskin+alkuseurakunnassa+marginaalisesti.+Mutta+aika+vahvaa+se+oli,+Mark+16;+17+Ja+niitä,+jotka+uskovat,+seuraavat+nämä+tunnusmerkit:+Minun+nimissäni+he+ajavat+pois+pahoja+henkiä.+He+puhuvat+vierailla+kielillä.Se+toimi+jopa+tunnusmerkistönä,+näin+on+nytkin.Apt+10;44+Pietarin+vielä+puhuessa+laskeutui+Pyhä+Henki+kaikkiin,+jotka+olivat+hänen+sanojaan+kuulemassa.45+Kaikki+Pietarin+mukana+tulleet+juutalaiset+uskonveljet+ihmettelivät+sitä,+että+Pyhän+Hengen+lahja+vuodatettiin+myös+pakanoihin;46+he+kuulivat,+kuinka+nämä+puhuivat+kielillä+ja+ylistivät+Jumalan+suuruutta.+Silloin+Pietari+sanoi:+47+"Kuka+voi+estää+kastamasta+vedellä+näitä,+jotka+ovat+saaneet+Pyhän+Hengen+niin+kuin+mekin?Siinä+taas+puhui+kaikki.Kuten+kerroin,+kaikki+ei+ole+kaikkia,+mutta+vieroksuttaa+se,+että+Lahko,+joka+kertoo+olevansa+maailman+ainoa+pelastava+usko,+niin+heiltä+nämä+armolahjat+uupuvat+tyystin?+Se+kertoo+siitä,+että+myös+Pyhä+Henki+puupuu,+joka+antaa+armolahjansa+jokaiselle,+kenelle+Hän+parhaaksi+näkee.Hän+ei+näe+Kerhoa+”parhaana”.Jeesus+taas+opetti+armolahjoista+seuraavaa;Joh.+5:20+Isä+rakastaa+Poikaa+ja+näyttää+hänelle+kaiken,+mitä+itse+tekee.+Hän+näyttää+Pojalle+vielä+suurempiakintekoja,+sellaisia,+että+hämmästytte.Joh.+14:12+"Totisesti,+totisesti:+joka+uskoo+minuun,+on+tekevä+sellaisia+tekoja+kuin+minä+teen,+ja+vielä+suurempiakin.Minä+menen+Isän+luo,Matt.+10:8+Parantakaa+sairaita,+herättäkää+kuolleita,+puhdistakaa+spitaalisia+ja+ajakaa+pois+pahoja+henkiä.+Lahjaksi+olette+saaneet,+lahjaksi+antakaa.+Voiko+suurempaa+armolahjaa+olla,+kun+kielilläpuhuminen,+ja+parantaminen.Pavekin+sanoo;1.+Kor.+14:39+Veljet,+tavoitelkaa+siis+profetoimisen+lahjaa+älkääkä+estäkö+kielillä+puhumista.Tunnetaan+kuitenkin,+vaikka+heillä+olikin+suuria+riitoja+välillä+keskenään.Sitten+tuo+8+jae.8.+Rakkaus+ei+koskaan+häviä;+mutta+profetoiminen,+se+katoaa,+ja+kielillä+puhuminen+lakkaa,+ja+tieto+katoaa??Tiedätkö+mikä+sen+konteksti?+Tämä+on+tilanne+Jumalan+Valtakunnassa,+Uudessa+Jerusalemissa.Siellä+ei+ennustella,+siellä+ei+käytetä+muitakaan+armolahjoja+eikä+vanhoja+muisteta.Ilm+211+Ja+minä+näin+uuden+taivaan+ja+uuden+maan;+sillä+ensimmäinen+taivas+ja+ensimmäinen+maa+ovat+kadonneet,+eikä+merta+enää+ole.2+Ja+pyhän+kaupungin,+uuden+Jerusalemin,+minä+näin+laskeutuvan+alas+taivaasta+Jumalan+tyköä,+valmistettuna+niinkuin+morsian,+miehellensä+kaunistettu.3+Ja+minä+kuulin+suuren+äänen+valtaistuimelta+sanovan:+"Katso,+Jumalan+maja+ihmisten+keskellä!+Ja+hän+on+asuva+heidän+keskellänsä,+ja+he+ovat+hänen+kansansa,+ja+Jumala+itse+on+oleva+heidän+kanssaan,+heidän+Jumalansa;4+ja+hän+on+pyyhkivä+pois+kaikki+kyyneleet+heidän+silmistänsä,+eikä+kuolemaa+ole+enää+oleva,+eikä+murhetta+eikä+parkua+eikä+kipua+ole+enää+oleva,+sillä+kaikki+entinen+on+mennyt."5+Ja+valtaistuimella+istuva+sanoi:+"Katso,+uudeksi+minä+teen+kaikki".+Ja+hän+sanoi:+"Kirjoita,+sillä+nämä+sanat+ovat+vakaat+ja+todet".6+Ja+hän+sanoi+minulle:+"Se+on+tapahtunut.+Minä+olen+A+ja+O,+alku+ja+loppu.+Minä+annan+janoavalle+elämän+veden+lähteestä+lahjaksi.Lue+tarkasti+jae+4,+entinen+on+jäänyt+taakse.Hyvä+kirjoitus.Kiitos,+täydensin+vain+hieman.
  4. Elän+UT;n+aikaa.
  5. Näky+on+joko+saatanasta,+tai+Hengestä+(Jeesuksesta).Hengen+näky+kirkastaa+aina+Jeesusta,+ei+tulimerta,+joten+"jäitä+hattuun".