Onko Kesitas lopunaikojen profeetta?

varoittaja

Kesitas tietää kaiken ja tuntee Raamatun paremmin kuin typerät vl-uskikset. Kesitas on Suuri, Mahtava, Nöyrä.

Kesitas on kenties uusi Elia. Ehkä Kesitas on jopa Jumala?

Kukaan ei pärjää Mahtavalle Kesitakselle väittelyssä, koska Kesitas tietää kaiken.

Kesitas ei ole koskaan tehnyt syntiä, toisin kuin heikot vl-uskikset.

Kesitas ehtii joka paikkaan( palstalla) ja kommentoi kaikkea. Hän on Kaikkivoipa.

Kesitaksen ei koskaan tarvitse tehdä parannusta, koska hän on Täydellinen., Erehtymätön.

Hän ei koskaan joudu tilille pilkkaamisestaan, koska hän on Voideltu. Kesitas saa tuomiopäivänä istua mukavasti, kun muut joutuvat seisomaan Kristuksen valtaistuimen edessä.

Kesitakselle sanotaan Kristuksen valtaistuimelta:: " oho, sinähän olet pärjännyt maailmassa paremmin kuin minä"!

Kesitas, ihan vakavasti, tee parannus pilkkaamisestasi.

69

4552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saatanavaatässä

Niin, eiks oo ikävää olla vaan vl-karjaa joilla ei oo niin väliä.
      Heitä voidaankin teurastaa ruuaksi mielin määrin mutta varottava liikaa harventamasta että jatkumo säilyisi.Katsos kun ruokaa pitää riittää tuleville sukupolvillekin.

• pissingKes

Hänellä on tehtävä.
      2. Tess. 2:3
      Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen.

• Vl-rules

Oletko katkera?
      Miksi, Kessihän tuo sokeille evankeliumia, nauti kun voit nauttia Raamatun mukaisesta opetuksesta.

• freechurch

Fuck you.

• vapaakirkostako

Sinulle ja kesille.
        Joh. 9:41
        Jeesus vastasi: "Jos olisitte sokeita, teitä ei syytettäisi synnistä, mutta te väitätte näkevänne, ja sen tähden synti pysyy teissä."

• Vl-rules

Mainitse yksikään asia, missä Kessi ei pysy Raamatussa?

• uys

On nostanut Jeesuksen Jumalan edelle.
        Sanoo, ettei Jumala ole puhunut, Jeesus olisi hänen mukaansa Kaikkivaltias.
        Vaikka Jeesus aina halusi kirkastaa Isäänsä.

• uys kirjoitti:

On nostanut Jeesuksen Jumalan edelle.
        Sanoo, ettei Jumala ole puhunut, Jeesus olisi hänen mukaansa Kaikkivaltias.
        Vaikka Jeesus aina halusi kirkastaa Isäänsä.

>>On nostanut Jeesuksen Jumalan edelle.** Joh. 14:6
        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä.

>>Sanoo, ettei Jumala ole puhunut,** Pakanalle, kirjoitin. laitako paikan, missä haasteli?

>>Jeesus olisi hänen mukaansa Kaikkivaltias.*** Ei minun mukaan kun Jeesuksen itsensä mukaan. Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

>>Vaikka Jeesus aina halusi kirkastaa Isäänsä.** Ainako? Niin kauan Hän kirkasti Isää, kunnes Isä antoi Hänelle kaiken vallan.

Oletko jo kymmenen vuotta?

• 67722
        Kesitas kirjoitti:

>>On nostanut Jeesuksen Jumalan edelle.** Joh. 14:6
        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä.

>>Sanoo, ettei Jumala ole puhunut,** Pakanalle, kirjoitin. laitako paikan, missä haasteli?

>>Jeesus olisi hänen mukaansa Kaikkivaltias.*** Ei minun mukaan kun Jeesuksen itsensä mukaan. Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

>>Vaikka Jeesus aina halusi kirkastaa Isäänsä.** Ainako? Niin kauan Hän kirkasti Isää, kunnes Isä antoi Hänelle kaiken vallan.

Oletko jo kymmenen vuotta?

Kuitenkin Kaikkivaltias Jumala on kaiken yläpuolella, ei ole alistettu Poikansa valtaan
        Luuk. 22:69
        Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Kaikkivaltiaan oikealla puolella."

• 67722 kirjoitti:

Kuitenkin Kaikkivaltias Jumala on kaiken yläpuolella, ei ole alistettu Poikansa valtaan

Naurettavaa: Jos Jumala on antanut kaiken vallan Jeesuskelle, TAIVAASSA ja maan päällä, on Jumalan valta pois, jonka Hän saa takaisin, tultuaan Jumalan Valtakunnan kanssa Israeliin, iankaikkiseen elämän.
        Kannattaa katsoa, mikä on VT;n liite ko. asialle; Ps 110;1 Daavidin psalmi. Herra sanoo minun herralleni: "Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle, korokkeeksi valtaistuimesi eteen.

Lue jae alkutekstistä, johon laitan tärekimmän. Ihmisen poika on istuva Voiman oikealla puolella. Kathémenos dekasión dynáméos?
        Mitään kaikkivaltiaasta ei puhuta, vaan VOIMASTA.

Älä opeta, mitä et itse tajua.

• 67722
        Kesitas kirjoitti:

Naurettavaa: Jos Jumala on antanut kaiken vallan Jeesuskelle, TAIVAASSA ja maan päällä, on Jumalan valta pois, jonka Hän saa takaisin, tultuaan Jumalan Valtakunnan kanssa Israeliin, iankaikkiseen elämän.
        Kannattaa katsoa, mikä on VT;n liite ko. asialle; Ps 110;1 Daavidin psalmi. Herra sanoo minun herralleni: "Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle, korokkeeksi valtaistuimesi eteen.

Lue jae alkutekstistä, johon laitan tärekimmän. Ihmisen poika on istuva Voiman oikealla puolella. Kathémenos dekasión dynáméos?
        Mitään kaikkivaltiaasta ei puhuta, vaan VOIMASTA.

Älä opeta, mitä et itse tajua.

Höpö, höpö jutuillesi.
        1. Kor. 15:27
        Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.

• 67722 kirjoitti:

Jeesus on Jumala.

• Yksi_usko kirjoitti:

Jeesus on Jumala.

Amen.

• 67722 kirjoitti:

Höpö, höpö jutuillesi.
        1. Kor. 15:27
        Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.

Laitetaan vielä Raamatun paikkakin.

Joh. 1:1
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

Yritäppäs ymmärtää, että mikä on Sana.

• Kesitas kirjoitti:

Amen.

Meille kristityillä on valitettavasti usein epäselvä, että kuka todella Jeesus - Jeshua on. Messiaanisen juutalisen, Michael Brownin kirja: Aito kosher-Jeesus käsittelee aihetta niin perusteellisesti, että kenelläkään ei jää asia enää epäselväksi. Kirja on kirjoitettu Messiaaniselta juutalaiselta juutalaiselle. Voi vain kuvitella, kuinka perusteellinen selostus on.

• höpöttäjille
        Yksi_usko kirjoitti:

Mutta, kun kuitenkin.
        Room. 3:30
        koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        1. Kor. 8:6
        niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
        Gal. 3:20
        Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
        Ef. 4:6
        yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
        1. Tim. 2:5
        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        Jaak. 2:19
        Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

• Yksi_usko kirjoitti:

Meille kristityillä on valitettavasti usein epäselvä, että kuka todella Jeesus - Jeshua on. Messiaanisen juutalisen, Michael Brownin kirja: Aito kosher-Jeesus käsittelee aihetta niin perusteellisesti, että kenelläkään ei jää asia enää epäselväksi. Kirja on kirjoitettu Messiaaniselta juutalaiselta juutalaiselle. Voi vain kuvitella, kuinka perusteellinen selostus on.

Minulle Messiaanisena juutalaisena siinä ei ole koskaan ollut epäilystä kuka Hän on.
        Hän on Jeesus nasaretilainen, puuseppä, Marian ja (Joosebin) Poika, joka todellisuudessa oli Hengen siittämä neitsyt Mariaan.

Minulla on myös selvyys siitä, että Hän on Jumala Jumalasta ja Kaikkivaltias, Taivaassa ja maan päällä (Matt 28;17) sekä kirkastettu kuoleman voittanut Kristus joka opetti, että seuratkaa Häntä ja opettakaa se myös ihmisille (Matt 28;18-19) Ja meidän tulee opin jälkeen kastaa heidät Jeesukseen, Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Tuo riittää ja kun tunnustaa Hänet ihmisten edessä, se vie tien ikuiseen elämään Jerusalemiin. Matt 10;32,33.

• Yksi_usko kirjoitti:

Sana oli Jeesuksen nimi, ennen kuin Hän tuli ihmiseksi.

• höpöttäjille kirjoitti:

Mutta, kun kuitenkin.
        Room. 3:30
        koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        1. Kor. 8:6
        niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
        Gal. 3:20
        Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
        Ef. 4:6
        yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
        1. Tim. 2:5
        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        Jaak. 2:19
        Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

Niin siellä seisoo.
        Jaakobin ja Israelin Jumala ”Minä olen” on yksi Jumala.
        Mutta Jeesus itse sanoo, että Isä ja minä olemme yhtä.
        Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

Näin on. Isä Rahikaisen poika on myös Rahikainen.
        Samoin mitä Yksi Usko kertoo Johanneksen evankeliumin luomiskertomuksessa (joka on kolmas luomiskertomus Raamatussa) Joh. 1:1

Sana (Jeesus) oli paikalla ja on Jumala.

On olemassa vain yksi kolmiyhteinen Jumala.
        Tuosta kolmikosta ei voi poistaa mitään, kuten Kerhossa on käynyt, kaksi on poistunut, Henki omasta tahdostaan ja Jeesus unohdettu, koska Kerho luulee olevansa Jumalan silmäterä (korvausteologiassa, Israelin tilalla), jolloin katkesi tie Jumalaan täydellisesti.

Lahko jäi näin ihan omilleen.
        Jeesus jumala sanookin; Joh. 14:6
        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Eli; Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        Aika vaikeassa tilanteessa Kerho nyt on. Ei armolahjoja (PH) ei Jumalaa (Jeesus)

• hullua

Näin on. Isä Rahikaisen poika on myös Rahikainen.****
        Mutta, mutta. Poika Rahikainen ei ole koskaan samaa olemusta kuin isä Rahikainen. He ovat kaksi erillistä persoonaa, eivätkä he voi koskaan olla yhdessä ruumiissa, jolla on kaksi päätä.

• hullua

Kolmiyhteisellä jumalalla on kaiken lisäksi kolme päätä...
        Ei sellaista ole olemassa.

• höpöttäjille
        Kesitas kirjoitti:

Niin siellä seisoo.
        Jaakobin ja Israelin Jumala ”Minä olen” on yksi Jumala.
        Mutta Jeesus itse sanoo, että Isä ja minä olemme yhtä.
        Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

Näin on. Isä Rahikaisen poika on myös Rahikainen.
        Samoin mitä Yksi Usko kertoo Johanneksen evankeliumin luomiskertomuksessa (joka on kolmas luomiskertomus Raamatussa) Joh. 1:1

Sana (Jeesus) oli paikalla ja on Jumala.

On olemassa vain yksi kolmiyhteinen Jumala.
        Tuosta kolmikosta ei voi poistaa mitään, kuten Kerhossa on käynyt, kaksi on poistunut, Henki omasta tahdostaan ja Jeesus unohdettu, koska Kerho luulee olevansa Jumalan silmäterä (korvausteologiassa, Israelin tilalla), jolloin katkesi tie Jumalaan täydellisesti.

Lahko jäi näin ihan omilleen.
        Jeesus jumala sanookin; Joh. 14:6
        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Eli; Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        Aika vaikeassa tilanteessa Kerho nyt on. Ei armolahjoja (PH) ei Jumalaa (Jeesus)

#Näin on. Isä Rahikaisen poika on myös Rahikainen.#
        Eihän kyse ole persoonan olemuksesta vaan Jumalan tahdon toteutuksesta.
        Joh.17:21 Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut.
        Mark. 3:35
        Sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
        1.Piet.4:
        1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-
        2 ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.

• Moninaisuuhun

Pelkkää vihaa ja katkeruutta se Kes-kaveri paistaa, ei muuta.

• jumalaarmahtaa
        Yksi_usko kirjoitti:

Sana voidaan kirjoitaa monella kilellä. Sana on myös monimerkityksellinen ja voi tarkoitaa useita asioita vaikkapa kielitieteessä. Sana on myös koodatua tietoa (eri kielet, myös atk) joka tarvitsee lähettäjän ja vataanottajan. Sana on koodi joka sisältää informaation, tiedon. Koodin, Informaatio täytyy olla sovittu lähetäjän ja vastanotajan kesken. Onko matematiikka ollut jo aikojen alusta, kuten jumalakin. Voiko yksinpuhuja lähetää ja vastaanotaa omaa vistiään ja tulkita sen oikein. Voiko ulkopuolinen ymmärtää edes teoriassa tuota puhetta, jollei ole opetettu mitä sana sisältää. Entä riitääkö ymmärrys.

Matematiikka, luonnon lainalaisuudet, mikrobiologiaa kerrotaan sanoin. Hyvällä puhujalla voi olla "sana hallussan" puhuja osaa sanallisen ilamaisun.

Maailmakaikkeus ei ole voinut syntyä räjähtämällä koska mustasta aukosta ei pääse mitään ulos. On ollut pakko keksiä ulospääsy hypoteettisine virtuaalihiukkasineen jotaka eivät ehdi rikkoa mitään luonnonlakeja elinaikanaan. (Hawkingin säteily)

Myös evoluutioteoria on pelkkä teoria, joka karkaa yhä kauemmas mikrobiologian tietämyksen lisääntyessä. Kasvigenetiikan menetelmien kehittäjä, Cornellin yliopiston professori John Sanford, on kirjoittanut Eliömaailma rappeutuu kirjan. Mutaatiot tuhoavat genomin. Eivät lisää mitään informaatiota. Jokainen voi helposti tutustua moottoriproteiineihin, ATP-syntaasiin, mitokondrioon, ribosomiin. Proteiinisynteesi ei ole voinut syntyä sattumalta. Vaatiin tiedon jonka perusteella valmistetaan synteesiin tarvitavat työkalut. Aminohapot (raaka-aineet) täytyy olla samassaa tilasa oikeankätisinä ja muotoisina joita ei voi syntyä ilman mootoriproteiineja.

RNA tarvitsee valmistuakseen DNA:n. DNA ei monistu ilman RNA:ta

26 Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu." 27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. 28 Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu." 29 Jumala sanoi vielä: "Minä annan teille kaikki siementä tekevät kasvit, joita maan päällä on, ja kaikki puut, joissa on siementä kantavat hedelmät. Olkoot ne teidän ravintonanne. 30 Ja villieläimille ja taivaan linnuille ja kaikelle, mikä maan päällä elää ja liikkuu, minä annan ravinnoksi vihreät kasvit."

"Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme." Lusiferi (Saatana) on langennut enkeli. Liikkuuko keskuudessamme Lusiferin kaltaisia valontuojia. Valontuojia jotka seuraavat Jumalan väkevää eksytystä jumalattomille, ja levittävät tuota valetta kristittyjen keskuteen totena, kieltäen Jumalan olemassaolon.

• jumalaarmahtaa kirjoitti:

Sana voidaan kirjoitaa monella kilellä. Sana on myös monimerkityksellinen ja voi tarkoitaa useita asioita vaikkapa kielitieteessä. Sana on myös koodatua tietoa (eri kielet, myös atk) joka tarvitsee lähettäjän ja vataanottajan. Sana on koodi joka sisältää informaation, tiedon. Koodin, Informaatio täytyy olla sovittu lähetäjän ja vastanotajan kesken. Onko matematiikka ollut jo aikojen alusta, kuten jumalakin. Voiko yksinpuhuja lähetää ja vastaanotaa omaa vistiään ja tulkita sen oikein. Voiko ulkopuolinen ymmärtää edes teoriassa tuota puhetta, jollei ole opetettu mitä sana sisältää. Entä riitääkö ymmärrys.

Matematiikka, luonnon lainalaisuudet, mikrobiologiaa kerrotaan sanoin. Hyvällä puhujalla voi olla "sana hallussan" puhuja osaa sanallisen ilamaisun.

Maailmakaikkeus ei ole voinut syntyä räjähtämällä koska mustasta aukosta ei pääse mitään ulos. On ollut pakko keksiä ulospääsy hypoteettisine virtuaalihiukkasineen jotaka eivät ehdi rikkoa mitään luonnonlakeja elinaikanaan. (Hawkingin säteily)

Myös evoluutioteoria on pelkkä teoria, joka karkaa yhä kauemmas mikrobiologian tietämyksen lisääntyessä. Kasvigenetiikan menetelmien kehittäjä, Cornellin yliopiston professori John Sanford, on kirjoittanut Eliömaailma rappeutuu kirjan. Mutaatiot tuhoavat genomin. Eivät lisää mitään informaatiota. Jokainen voi helposti tutustua moottoriproteiineihin, ATP-syntaasiin, mitokondrioon, ribosomiin. Proteiinisynteesi ei ole voinut syntyä sattumalta. Vaatiin tiedon jonka perusteella valmistetaan synteesiin tarvitavat työkalut. Aminohapot (raaka-aineet) täytyy olla samassaa tilasa oikeankätisinä ja muotoisina joita ei voi syntyä ilman mootoriproteiineja.

RNA tarvitsee valmistuakseen DNA:n. DNA ei monistu ilman RNA:ta

26 Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu." 27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. 28 Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu." 29 Jumala sanoi vielä: "Minä annan teille kaikki siementä tekevät kasvit, joita maan päällä on, ja kaikki puut, joissa on siementä kantavat hedelmät. Olkoot ne teidän ravintonanne. 30 Ja villieläimille ja taivaan linnuille ja kaikelle, mikä maan päällä elää ja liikkuu, minä annan ravinnoksi vihreät kasvit."

"Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme." Lusiferi (Saatana) on langennut enkeli. Liikkuuko keskuudessamme Lusiferin kaltaisia valontuojia. Valontuojia jotka seuraavat Jumalan väkevää eksytystä jumalattomille, ja levittävät tuota valetta kristittyjen keskuteen totena, kieltäen Jumalan olemassaolon.

<<Sana voidaan kirjoitaa monella kilellä... Hyvällä puhujalla voi olla "sana hallussan" puhuja osaa sanallisen ilamaisun... >>

Miten Sana voi tulla lihaksi ja asua keskellämme? Teoriasi ontuu pahasti, jos kirjoituksellasi tarkoitat sitä, että Johanneksen evankeliumin Sanalla ei tarkoitettaisi Jeshuaa. (Jos oikein ymmärsin kommenttisi)

Joh. 1:14
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.

Joh. 1:18
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

<<26 Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu." 27 Ja Jumala loi ihmisen...>

Aivan. Mutta sattuisitko tietämään sen, että kuka meidät loi? Vastaus: Jeshua, joka on Luojamme. Alla Johanneksen evankeliumista todiste:

Joh. 1:3
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla.
        Mikään, mikä on syntynyt,
        ei ole syntynyt ilman häntä.

Huomaat varmaan, että Johanneksen evankeliumin Sana on kirjoiotettu isolla kirjaimella. Sillä tarkoitetaan Jeshuaa, Jumalan Sanaa, joka on ollut aina. Jeshua on itse JHWH eli Jumala

• 9998

Siinä vaan menee sekasin Jeesus ja Kaikkivaltias Jumala, joka loi Jeesuksen ensimmäiseksi luomuksistaan. Jeesus toimi kaiken muun luomisessa Isänsä rinnalla. Monet Raamatut kääntävät tuon aivan oikein kieliopillisten sääntöjen mukaan "Sana oli jumalankaltainen" tai Sana oli jumala".

• 9998 kirjoitti:

Siinä vaan menee sekasin Jeesus ja Kaikkivaltias Jumala, joka loi Jeesuksen ensimmäiseksi luomuksistaan. Jeesus toimi kaiken muun luomisessa Isänsä rinnalla. Monet Raamatut kääntävät tuon aivan oikein kieliopillisten sääntöjen mukaan "Sana oli jumalankaltainen" tai Sana oli jumala".

Niin menee.
        Mutta muutamailla kirjoittajilla menee sekaisin se, kuka on kaikkivaltais.
        Matt. 28:18
        Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

• 335577

Joh.14:28 te kuulitte minun sanovan teille : minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte , niin te iloitsisitte siitä , että minä menen isän tykö , sillä isä on minua suurempi.

• 9998
        Kesitas kirjoitti:

Niin menee.
        Mutta muutamailla kirjoittajilla menee sekaisin se, kuka on kaikkivaltais.
        Matt. 28:18
        Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Kaikki valta mitä Jeesuksella on ja koskaan tulee olemaan on Kaikkivaltiaalta Jumalalta delegoitua valtaa.
        Johannes 17:3
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

• 9998 kirjoitti:

Kaikki valta mitä Jeesuksella on ja koskaan tulee olemaan on Kaikkivaltiaalta Jumalalta delegoitua valtaa.
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

Ainahan Valta joltain tulee.
        Mm Kerhon "valta" on ihmisten keksimää valtaa, eli höpinää.

3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Tuossa ei puhuta vallasta, tai vallan puutteesta mitään ja on hyvin turhamainen jae ilman kontekstia, tiedäthän mikä se on?

Kysymyksessähän on Jeesuksen jäähyväisrukous Isälleen siinä ruumiissa, jossa Hän eli.

1 Tämän puhuttuaan Jeesus nosti katseensa kohti taivasta ja sanoi: "Isä, hetki on tullut. Kirkasta Poikasi, että Poika kirkastaisi sinut.
        2 Sinä olet SINÄ OLET USKONUT KAIKKI IHMISET HÄNEN VALTAANSA, jotta hän antaisi ikuisen elämän kaikille, jotka olet hänelle uskonut.
        3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
        4 Minä olen kirkastanut sinut täällä maan päällä saattamalla päätökseen työn, jonka annoit tehdäkseni.

Jos hieman haluaa kuulla, kenelle Jumala on vallan antanut, pitää lukea myös edellinen jae.

Jakeen 2 rinnakkaisjae on Matt 11:27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.

Kaikki valta on Jeesuksen, asia josta on 9 jaetta Raamatussa, eikö se Sinulle riitä?

• 9998 kirjoitti:

Messiaaniset juutalaiset osaavat selostaa tämän Jeesuksen Jumaluuden erinomaisen hyvin. Eli Jumala, JHWH on itse tehnyt itsensä näkyväksi Jeshuassa, ja joka itse on meidän kanssamme Pyhässä Hengessä. Kyse on siis samasta Jumalasta. Kaikkivaltiaalle Jumalalle ei ole mikään konsti syntiä seimen lapseksi ja olla samalla Jumala taivaassa.

Kannattaa lukea Messiaanise juutalaisen Michael Brownin kirja: Aito kosher-Jeesus. Michael Brown on ehkä aikamme tunnetuin Messiaaninen juutalainen.

• outoa.opetusta

Uskomatonta opetusta, vertaa: Jeesus oli haudassa eli haadeksessa kuolleena ja JHWH herätti Hänet kuolleista kolmantena päivänä. Vai että Jeesus olisi herättänyt itse itsensä?

• 77553

Jumala neuvoo ja valistaa sanansa kautta, olisiko Jumala antanut kaiken vallan omalle puheelleen. ? Miten puhe tulee ihmiseltä hallitseeko puhe ihmistä.?

• Mitä se on kreikasi, alkukielellä?
      Kerro se, jos voit edellisen alkukielen lytätä.

• kkj

Kyllä olet itse mennyt yli sen mitä on kirjoitettu.

• kkj kirjoitti:

Kyllä olet itse mennyt yli sen mitä on kirjoitettu.

Olinko; panin suoraan sen mitä se on koineen Kreikalla, alkutektissä, mutta vielä, laita sinä vaikka kokonaan manitsemasi jae alkutekstillä. Sitten voit arvioida alkutekstiä kun sitä tajuat.
        Ei mersuakaan voi arvostella, ennekuin pääsee sen rattiin.

• Kesitas kirjoitti:

Olinko; panin suoraan sen mitä se on koineen Kreikalla, alkutektissä, mutta vielä, laita sinä vaikka kokonaan manitsemasi jae alkutekstillä. Sitten voit arvioida alkutekstiä kun sitä tajuat.
        Ei mersuakaan voi arvostella, ennekuin pääsee sen rattiin.

Tarkistas alkutekstinen kirjoitusajankohta, niin ymmärrät paremmin palvelevasi epäjumalaa.

• kkj

Siis tarkoitatko nyt Psalmia 110:1?
      Septuaginta
      Ψαλμὸς τῷ Δαυΐδ. - ΕΙΠΕΝ ὁ Κύριος τῷ Κυρίῳ μου· κάθου ἐκ δεξιῶν μου, ἕως ἂν θῶ τοὺς ἐχθρούς σου ὑποπόδιον τῶν ποδῶν σου.
      Kerrohan nyt mitä tässä sanotaan.

• En tarkoittanut. Kysyin 1 Kor 15,27;mää. Mutta en saanut siihen vastausta.

Panit Psalmin 110;1, joka ei liittynyt asiaan, kukka et sitäkään oikein. Se on nykykrikkaa, ei koneen kreikkaa, joten vähän naurattaa.
        Jos haluat saada sen, mitä se on; Daavidin psalmi. Herra, minun Jumalani, minun sukulaiseni, minun oikealta puolestani, sinun vihollistesi sinun jalkojesi tähden.

Jotta saisit tietää totuuden, tuo pasalmi kuuluu alkukielleä seuraavasti;

• Kesitas kirjoitti:

En tarkoittanut. Kysyin 1 Kor 15,27;mää. Mutta en saanut siihen vastausta.

Panit Psalmin 110;1, joka ei liittynyt asiaan, kukka et sitäkään oikein. Se on nykykrikkaa, ei koneen kreikkaa, joten vähän naurattaa.
        Jos haluat saada sen, mitä se on; Daavidin psalmi. Herra, minun Jumalani, minun sukulaiseni, minun oikealta puolestani, sinun vihollistesi sinun jalkojesi tähden.

Jotta saisit tietää totuuden, tuo pasalmi kuuluu alkukielleä seuraavasti;

Jotta saisit tietää totuuden, tuo psalmi kuuluu alkukielellä seuraavasti; אלוהים, אלוהים, קרובי, מימיני, אויביך למענך.

Muista se, että aloitat lukemisen oikealta.

• Palstanjohtajaksimielivä
        Kesitas kirjoitti:

Jotta saisit tietää totuuden, tuo psalmi kuuluu alkukielellä seuraavasti; אלוהים, אלוהים, קרובי, מימיני, אויביך למענך.

Kesitas haluaa päteä, olla olemassa ja tärkeä joillekuille.
        Onko hän kuitenkin vain tärkeä itselleen, siinäpä kysymys?

• Palstanjohtajaksimielivä kirjoitti:

Kesitas haluaa päteä, olla olemassa ja tärkeä joillekuille.
        Onko hän kuitenkin vain tärkeä itselleen, siinäpä kysymys?

Eikö selvä petosyritys, jonka joku voi luulla aidoksi alkutektiksi, ole hyvä oikaista.
        Etkö Sinä oikaise puhujaa, jos Hän näin tekee?
        Minulle se ei ole tärkeää, mutta totuudessa tulee pysyä, tai olla hiljaa.

• kkj
        Kesitas kirjoitti:

puolestani**
        puoleltani, älä vääristä

• kkj kirjoitti:

puolestani**
        puoleltani, älä vääristä

Mikä sana, millä numerolla?

• kkj

Voisimmeko ajatella, että Jeesus toimisi Jumalasta riippumattomalla tavalla sillä vallalla. minkä Jumala on Hänelle väliaikaisesti antanut? Tai että Hän ei luovuttaisikaan valtaansa Isälleen, kun kaikki kapinan jäljet on pyyhitty pois? Tai ajattelisiko Jeesus, että nyt Hän on Kaikkivaltias?

• kkj kirjoitti:

Voisimmeko ajatella, että Jeesus toimisi Jumalasta riippumattomalla tavalla sillä vallalla. minkä Jumala on Hänelle väliaikaisesti antanut? Tai että Hän ei luovuttaisikaan valtaansa Isälleen, kun kaikki kapinan jäljet on pyyhitty pois? Tai ajattelisiko Jeesus, että nyt Hän on Kaikkivaltias?

Raamatun mukaan Jeesuksella on kaikki valta myös Taivaassa ja luonnollisesti myös maassa. Se on myönnettävä, jos on uskovainen. Matt.28: 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Asian vahvistaa seuraavat kohdat; Dan. 7:14; Matt. 11:27.

Toteamuksesi; Jumala on Hänelle väliaikaisesti antanut? On relevantti. Lopulla, kun Hän on voittanut Pahan, ja Isä tulee iankaikkiseen Jerusalemiin, perustaa Jumalan Valtakunnan sinne Imn 21;1-6), Jeesus luovuttaa vallan takaisin
        1. Kor. 15:24
        Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

>> Tai ajattelisiko Jeesus, että nyt Hän on Kaikkivaltias?** Totta kai, koska Hän itse sen sanoi 2 kertaa opetuslapsilleen, ja se on kirjattu Raamattuun, ja kaikki kristityt ajattelevat samalla tavalla.

Siitä ei ole epäilystäkään.

• exvapari
        Kesitas kirjoitti:

Raamatun mukaan Jeesuksella on kaikki valta myös Taivaassa ja luonnollisesti myös maassa. Se on myönnettävä, jos on uskovainen. Matt.28: 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Toteamuksesi; Jumala on Hänelle väliaikaisesti antanut? On relevantti. Lopulla, kun Hän on voittanut Pahan, ja Isä tulee iankaikkiseen Jerusalemiin, perustaa Jumalan Valtakunnan sinne Imn 21;1-6), Jeesus luovuttaa vallan takaisin
        Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

>> Tai ajattelisiko Jeesus, että nyt Hän on Kaikkivaltias?** Totta kai, koska Hän itse sen sanoi 2 kertaa opetuslapsilleen, ja se on kirjattu Raamattuun, ja kaikki kristityt ajattelevat samalla tavalla.

Tosin Hän kertoi sen kerran opetuslapsilleen ja kukaan opetuslapsista ja apostoleista ei kertaakaan mainitse siitä. Sanot kaikkien kristittyjen ajattelevan samalla tavalla tästä valta-asiasta.
        Kuitenkin arvostat Raamatun jakeita valikoivasti omaan "oppiisi" soveltuvasti ja lyttäät Jeesuksen sanat syntien anteeksiantamisesta, perustellen ettei kukaan niitä Raamatussa käyttänyt. Onko tässä yhteydessä sinun heiveröinen tulkintasi oikeampi kuin Jeesuksen sanat?
        Joh. 20:23
        Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
        Paavali kirjoittaa antaneensa anteeksi korinttilaisille Kristuksen puolesta.
        Sinullahan ei ole synnintuntoakaan, anteeksiannettavaa, sillä kirjoitustesi sisällön perusteella elät ilman lakia, jolloin ei ole syntiäkään.
        2. Kor. 2:10
        Mutta joille te jotain anteeksi annatte, sen minä myös anteeksi annan; sillä jolle minä jotain anteeksi annoin, sen minä anteeksi annoin teidän tähtenne Kristuksen puolesta, ettemme saatanalta voitetuksi tulisi;

• exvapari kirjoitti:

Tosin Hän kertoi sen kerran opetuslapsilleen ja kukaan opetuslapsista ja apostoleista ei kertaakaan mainitse siitä. Sanot kaikkien kristittyjen ajattelevan samalla tavalla tästä valta-asiasta.
        Kuitenkin arvostat Raamatun jakeita valikoivasti omaan "oppiisi" soveltuvasti ja lyttäät Jeesuksen sanat syntien anteeksiantamisesta, perustellen ettei kukaan niitä Raamatussa käyttänyt. Onko tässä yhteydessä sinun heiveröinen tulkintasi oikeampi kuin Jeesuksen sanat?
        Joh. 20:23
        Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
        Paavali kirjoittaa antaneensa anteeksi korinttilaisille Kristuksen puolesta.
        Sinullahan ei ole synnintuntoakaan, anteeksiannettavaa, sillä kirjoitustesi sisällön perusteella elät ilman lakia, jolloin ei ole syntiäkään.
        2. Kor. 2:10
        Mutta joille te jotain anteeksi annatte, sen minä myös anteeksi annan; sillä jolle minä jotain anteeksi annoin, sen minä anteeksi annoin teidän tähtenne Kristuksen puolesta, ettemme saatanalta voitetuksi tulisi;

Kertoiko Hän vain yhden kerran?
        Uskotko sen Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Miten, uskotko Jumalan Sanaan, eli Matt 16; 27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa

Kaikki opetuslapset olivat käyneet läpi Bar mizvan, joten he tunsivat Tooran ja Tanakin.

Uskotko Dan 7;14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.

Eli tässä on jo kolme, lisää voit etsiä, niitä on vielä 2 muutakin.

Olen ymmärtänyt, että Kerholle tämä Jeesuksen kaikki valtiaisuus on kun punainen vaate, näin minulle he ovat kertoneet, tajutessaan evankeliumin.

Mieti, kenelle Jeesus tämän sanoi kirkastumistilanteessaan, juuri apostoleille?

Mitä selvästä asiasta enempää, selvä mikä selvä, mutta sekään ei todista lestadiolaisia, jankutetaan vain, tietämättömyyttään hoitokokouksien pelossa.

Näin on kristityillä, Vl;stä viis, hehän ovat uskonnollinen jengi, kuten Jehovan todistajat. Kumpikaan ei kerro Jeesuksesta, lahkostaan vain.

Kun tuo tuli selväksi, siirryit aivan eri asiaan, syntien anteeksi antamukseen.

Jeesushan sanoi Vuorisaarnassaan (Matt. 5-7) Jeesus sanoo: "anna meille meidän velkamme (syntimme) anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme (meitä vastaan rikkoneille)"
        Siinähän on ihmisten välisestä synnin anteeksi antamisesta, joten se ei trokaria tarvitse.
        Ja jatkoa: (Matt. 6:12). Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa.
        Raamatussa todella sanotaan Jeesuksen evästys sanat; -Matt 20; 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
        Opetuslapset katsoivat, kuten todellinen kristitty, että koska Jeesus on jo sovittanut ne, niihin ei ole enää lupa koskea.

Älkää menkö Jeesuksen yläpuolelle, kuten muutama viikko sitten eräs itkunsekainen eläkeläinen kertoi; että me, jotka ollaan täällä maan päällä, ja Jeesus on taivaassa, on meillä täällä valta ja annetaan synnit anteeksi??

Kova jätkä, yli Jeesuksen ja yli apostolien.

Viluttelussa naureskeli naapurin poika kun kippaili olutta, kun kysyin, eikö se ole synti; -Ei enää huomenna, solloin nostan käden ja kaljat unohtuvat.

Näin viikoittain, tämä joka on edessä, - suksen nimessä ja veressä, oli vakuuttunut ilmeisesti terveestä katumisesta ja parannuksesta, mutta onhan se ensi sunnuntai ylihuomennakin.
        Naurettavaa ja kornia.

Opetuslapset eivät mennet sekoilemaan, jo sovitettuihin synteihin.

Minä en elä, eikä yskikään uudestisyntynyt lain alla, vaan Kristuksen seuraajina.

Kun elätte lain alla, missä uhraatte eläimiä?

Muuten, nyt menit liian pitkälle, älä huolehdi synneistäni, se ei ole sinun eikä teidän maallikko saarnaajien asia, ne asiat hoidetaan suoraan ja on hoidettu, Jeesuksen kanssa.

>>2. Kor. 2:10 ** Missä siinä on syntien anteeksi antaminen.
        Käyttääkö Kerhon jäsenten firmat tätä, kun he pettävät pappoja sekä mummuja ikkunoiden vaihdossa?

Siihen ei riitä anteeksi antajaksi kukaan, koska se on suunniteltu ”rikos”.

• exvapari
        Kesitas kirjoitti:

Uskotko sen Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Miten, uskotko Jumalan Sanaan, eli Matt 16; 27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa

Kaikki opetuslapset olivat käyneet läpi Bar mizvan, joten he tunsivat Tooran ja Tanakin.

Uskotko Dan 7;14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.

Olen ymmärtänyt, että Kerholle tämä Jeesuksen kaikki valtiaisuus on kun punainen vaate, näin minulle he ovat kertoneet, tajutessaan evankeliumin.

Mitä selvästä asiasta enempää, selvä mikä selvä, mutta sekään ei todista lestadiolaisia, jankutetaan vain, tietämättömyyttään hoitokokouksien pelossa.

Näin on kristityillä, Vl;stä viis, hehän ovat uskonnollinen jengi, kuten Jehovan todistajat. Kumpikaan ei kerro Jeesuksesta, lahkostaan vain.

Jeesushan sanoi Vuorisaarnassaan (Matt. 5-7) Jeesus sanoo: "anna meille meidän velkamme (syntimme) anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme (meitä vastaan rikkoneille)"
        Siinähän on ihmisten välisestä synnin anteeksi antamisesta, joten se ei trokaria tarvitse.
        Ja jatkoa: (Matt. 6:12). Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa.
        Raamatussa todella sanotaan Jeesuksen evästys sanat; -Matt 20; 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
        Opetuslapset katsoivat, kuten todellinen kristitty, että koska Jeesus on jo sovittanut ne, niihin ei ole enää lupa koskea.

Älkää menkö Jeesuksen yläpuolelle, kuten muutama viikko sitten eräs itkunsekainen eläkeläinen kertoi; että me, jotka ollaan täällä maan päällä, ja Jeesus on taivaassa, on meillä täällä valta ja annetaan synnit anteeksi??

Viluttelussa naureskeli naapurin poika kun kippaili olutta, kun kysyin, eikö se ole synti; -Ei enää huomenna, solloin nostan käden ja kaljat unohtuvat.

Näin viikoittain, tämä joka on edessä, - suksen nimessä ja veressä, oli vakuuttunut ilmeisesti terveestä katumisesta ja parannuksesta, mutta onhan se ensi sunnuntai ylihuomennakin.
        Naurettavaa ja kornia.

Minä en elä, eikä yskikään uudestisyntynyt lain alla, vaan Kristuksen seuraajina.

Muuten, nyt menit liian pitkälle, älä huolehdi synneistäni, se ei ole sinun eikä teidän maallikko saarnaajien asia, ne asiat hoidetaan suoraan ja on hoidettu, Jeesuksen kanssa.

Käyttääkö Kerhon jäsenten firmat tätä, kun he pettävät pappoja sekä mummuja ikkunoiden vaihdossa?

En ole vl, mutta se ei muuta sitä, että sinä olet reppana. Höpö ukkeli vauhdissa. Hallelujaa.
        Jännää, että trokaat Raamattua , et aidosti vaan omilla mausteillasi laimennettuna.

• Tane_vel
        exvapari kirjoitti:

En ole vl, mutta se ei muuta sitä, että sinä olet reppana. Höpö ukkeli vauhdissa. Hallelujaa.
        Jännää, että trokaat Raamattua , et aidosti vaan omilla mausteillasi laimennettuna.

Tyhmän ihmisen tyhmä vastaus.
        Ei ole kummakaan, jos olet Vapiksesta potkut saanut.

• huhuhuu
        Tane_vel kirjoitti:

Tyhmän ihmisen tyhmä vastaus.
        Ei ole kummakaan, jos olet Vapiksesta potkut saanut.

Älä nyt viitsi, kyllähän taunot tiedetään.

• kkj
        Kesitas kirjoitti:

Jos joku on Kaikkivaltias, niin ei hänelle tarvitse antaa mitään lisää valtaa, mikään ei ole hänelle mahdotonta. Hän voi halutessaan delegoida valtaa muille, mutta Kaikkivaltias on aina Kaikkivaltias, ja vain Isä on Hän. Anna jokin kohta Raamatusta, jossa Jeesuksen sanotaan olevan Kaikkivaltias. "Kaikki valta taivaassa ja maan päällä", josta Jeesus puhui, on delegoitua valtaa, se ei merkitse Kaikkivaltiutta. Sinä sekoilet sanoihin, mutta et ymmärrä merkitystä.

• axion
        Kesitas kirjoitti:

Naurettavaa ja kornia.

Voi,voi sinua helluntarikollinen.

• kkj kirjoitti:

Jos joku on Kaikkivaltias, niin ei hänelle tarvitse antaa mitään lisää valtaa, mikään ei ole hänelle mahdotonta. Hän voi halutessaan delegoida valtaa muille, mutta Kaikkivaltias on aina Kaikkivaltias, ja vain Isä on Hän. Anna jokin kohta Raamatusta, jossa Jeesuksen sanotaan olevan Kaikkivaltias. "Kaikki valta taivaassa ja maan päällä", josta Jeesus puhui, on delegoitua valtaa, se ei merkitse Kaikkivaltiutta. Sinä sekoilet sanoihin, mutta et ymmärrä merkitystä.

>>Jos joku on Kaikkivaltias, niin ei hänelle tarvitse antaa mitään lisää valtaa, mikään ei ole hänelle mahdotonta.** Näin on.

>>Hän voi halutessaan delegoida valtaa muille, mutta Kaikkivaltias on aina Kaikkivaltias, ja vain Isä on Hän.** Ei ole, kun Jeesus, Hänen Poikansa.

>>Anna jokin kohta Raamatusta, jossa Jeesuksen sanotaan olevan Kaikkivaltias. "Kaikki valta taivaassa ja maan päällä", josta Jeesus puhui, on delegoitua valtaa, se ei merkitse Kaikkivaltiutta. Sinä sekoilet sanoihin, mutta et ymmärrä merkitystä.** Älä vääristele.

Jumala itse antoi Hänelle kaiken vallan.
        Minä en sekoile, vaan Sinä, jota on johdettu väärin opeissa. Matt 28: 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä

Ja kuka sen antoi, sen antoi edellinen kaikkivaltias, josta jo Daniel 7 kertoo, toki muutkin; 14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.

Joten se on vahvistettu molemmissa Jumalan luomissa Liitoissa.

Kukahan ei tajua, vaikka olen asian laittanut montakymmentä kertaa palstalle.

• axion kirjoitti:

Voi,voi sinua helluntarikollinen.

Taas sinä saasta? Miten voit, oletko katkera Helluntaille. Heillä kuitenkin on Jeesus, teillä vain tulimeri.

• 77654

Jeesus ei ole eikä koskaan tule olemaan Kaikkivaltias.

• 66886688

Luuk.22:39-44

• 4455007

Joh.6:37-40

• Kesitas kirjoitti:

>>Jos joku on Kaikkivaltias, niin ei hänelle tarvitse antaa mitään lisää valtaa, mikään ei ole hänelle mahdotonta.** Näin on.

>>Hän voi halutessaan delegoida valtaa muille, mutta Kaikkivaltias on aina Kaikkivaltias, ja vain Isä on Hän.** Ei ole, kun Jeesus, Hänen Poikansa.

>>Anna jokin kohta Raamatusta, jossa Jeesuksen sanotaan olevan Kaikkivaltias. "Kaikki valta taivaassa ja maan päällä", josta Jeesus puhui, on delegoitua valtaa, se ei merkitse Kaikkivaltiutta. Sinä sekoilet sanoihin, mutta et ymmärrä merkitystä.** Älä vääristele.

Jumala itse antoi Hänelle kaiken vallan.
        Minä en sekoile, vaan Sinä, jota on johdettu väärin opeissa. Matt 28: 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä

Ja kuka sen antoi, sen antoi edellinen kaikkivaltias, josta jo Daniel 7 kertoo, toki muutkin; 14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.

Joten se on vahvistettu molemmissa Jumalan luomissa Liitoissa.

Kukahan ei tajua, vaikka olen asian laittanut montakymmentä kertaa palstalle.

<<Jumala itse antoi Hänelle kaiken vallan. >>

Kyllä, näin on. Jeesus ei opettanut niin kuin rabbit yleensä, vaan Hän opetti niin kuin se, jolla valta on.

Tuossa Michael Brownin kirjassa oli mielenkiintoinen kohta, josta alla lainaus:

"Echad tarkoittaa yksi. Shema julistaa ykseyttä ja Jumalan yhteyttä, jota Israelin kansa on velvoitettu paljastamaan maailmalle. Se tulee täysin näkyväksi messiaan aikana. Mutta onko echad sopiva sana kuvaamaan taivaallista ykseyttä? Sen englannin kielen vastinekaan ei sulje pois muiden objektien olemassaoloa (kuten sarjassa yksi, kaksi, kolme…). Se ei sulje pois sitä, että objekti koostuu monista osista (puhumme yhdestä kansasta, yhdestä metsästä, yhdestä ihmisestä ja yhdestä puusta, riippumatta siitä, koostuvatko nämä monista osista). Vaikuttaa siltä, että termi jachid, joka tarkoittaa ”yksin” ja ”ainoa”, ilmaisisi paremmin Jumalan täydellistä ykseyttä (jonka Maimonides sanoi olevan juutalaisen uskon perustavin periaate) ja olettamusta, että Hänen rinnallaan ei ole muuta (5. Moos. 4:35).

Hasidijuutalainen opetus selittää, että echad edustaa syvällisempää yhteyttä kuin jachid. Jachid on ykseyttä, johon ei sisälly monikkoa. Jos tähän yhteyteen tuodaan jotain, jachid ei ole enää jachid. Echad taas toisaalta edustaa monien yhteensulautumista sopusointuiseksi kokonaisuudeksi. Monikko ei vie pois echad-sanan ykseyttä vaan se käyttää useampia elementtejä ykseyden ainesosina.

Tämä ajatus on aikamme vaikutusvaltaisimman hasidijuutalaisen rabbin huulilta. …

Uuden testamentin kirjoittajat ymmärsivät, että Jumalan itsensä ilmituominen oli syvällinen salaisuus. He eivät koskaan sanoneet, että Jumala tuli ihmiseksi. Se olisi antanut väärän ja harhaanjohtavan vaikutelman. Ikään kuin Herra ei olisi enää hallinnut taivaista ja täyttänyt maailmankaikkeutta. Ikään kuin Hän olisi hylännyt valtaistuimensa asustaakseen maan päällä. Sen sijaan Johnnes kertoo meille, että taivaallinen Sana tuli ihmiseksi ja Sanan kautta me tunnemme Jumalan henkilökohtaisesti. Siksi Johannes pystyi kirjoittamaan: ”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut” (Joh. 1:18).

Siksi myös Jeesus, joka syntyi vähän yli kaksituhatta vuotta sitten, kykeni sanomaan aikalaisilleen; ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennen kuin Aabraham syntyi, minä olen” (Joh. 8:58 Kuningas Jaakon käännöksen mukaan). Hän ei sanonut: ”Ennen kuin Aabraham syntyi, minä olin.” Se olisi sinällään jo ollut tarpeeksi järkyttävää, koska Aabraham oli syntynyt parituhatta vuotta aikaisemmin! Sanomalla ”minä olen” Hän liitti itsensä YHVH:en, jonka Israel tuntee nimellä ”Minä olen”….

Tämä on syvällinen ja ihmeellinen salisuus: ääretön ja ikuinen Jumala, joka istuu taivaissa valtaistuimella, joka täyttää maailmankaikkeuden, joka kulkee ympäri maapalloa Henkensä kautta, vieraili luonamme Poikansa olemuksessa. Hän syntyi tähän maailmaan ja Hänelle annettiin nimi Jeesus-Jeshua. Kun me näemme Hänet, me näemme Jumalan.

Paavali kirjoitti Jeesuksesta: ”Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on – - Kaikki on luoti hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa - - Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti” (Kol. 1:15,17;2:9). Paavali kirjoitti myös: ”Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaissa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa” (1. Kor. 8:5-6). Kuten on ilmoitettu Heprealaiskirjeen luvussa 1, jakeessa 3; ”Ollen hänen (Jumalan) kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva - - ”

Tämä on upea ilmestys, eikä se ole epäjumalanpalvelusta. Se paljastaa yhden ja ainoan Jumalan ilmestymisen salaisuuden, Hänen, joka oli salattu ja kuitenkin paljastettu, näkymätön ja kuitenkin näkyvä, kosketuksen saavuttamattomissa ja kuitenkin lihan kosketettavissa.

Uuden testamentin viimeisen kirjan, Ilmestyskirjan, lopussa kerrotaan, että taivaasta alas laskeutuvassa uudessa Jerusalemissa on Jumalan ja Karitsan (tarkoittaa Jeesusta) valtaistuin. Hänen palvelijansa palvelevat Häntä (siinä ei sanota, heidän palvelijansa palvelevat heitä”). He näkevät Hänen kasvonsa (ei heidän kasvonsa), ja Hänen nimensä (ei heidän nimensä) on heidän otsassaan” (Ilm. 22:3-4).

Yksi Jumala, yksi valtaistuin ja yhdet kasvot. Poika ei ole eri jumala tai kilpaileva jumala. Hänen kauttaan Isä paljasti itsensä. Kun me ymmärrämme taivaallisen Pojan tulleen langenneeseen maailmaan kuolemaan syntiemme tähden, voimme viimein ymmärtää, kuinka suuri Jumalan rakkaus meitä kohtaan onkaan. Salaisuus on nyt paljastettu."

• 98776

room. 1:22

• >> He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi,**
        Sinun on vain elettävä siinä.
        Puhujannehan sanookin; - Järki vangiksi ottakaatte?

Meitä on moneksi.

• Koskapoksahtaa
        Kesitas kirjoitti:

>> He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi,**
        Sinun on vain elettävä siinä.
        Puhujannehan sanookin; - Järki vangiksi ottakaatte?

Meitä on moneksi.

Nöyryyttä sinussa ei ole nimeksikään vaan yrität mahdollisimman korkealta korokkeelta pauhata omaa mielipuolisuuttasi, kunniaasi ja ylpeyttäsi.
        Tämä yhteenvetona tästä ketjusta ja sinusta Kes.

• Koskapoksahtaa kirjoitti:

Nöyryyttä sinussa ei ole nimeksikään vaan yrität mahdollisimman korkealta korokkeelta pauhata omaa mielipuolisuuttasi, kunniaasi ja ylpeyttäsi.

Miten jaksoit vielä tämänkin?

• Eijaksamisestakiinni
        Kesitas kirjoitti:

Miten jaksoit vielä tämänkin?

Sinut on huomattu, sinä lihava fariseuksen possu joka täällä meuhkaa vihassaan ja katkeruudessaan.

• Eijaksamisestakiinni kirjoitti:

Sinut on huomattu, sinä lihava fariseuksen possu joka täällä meuhkaa vihassaan ja katkeruudessaan.

Sinut on huomattu valehteliaksi.
        Jos osoitat jotenkin, että ole ylipainoinen, tule kertomaan.
        Toinen, farisealaiset.
        Miten niihin voisin liittyä, sehän juutalainen puolue, kuten kepu, joka on Kerhon käsikassara, eikä yksikään venäläinen ole jäsen.
        Taidat olla hieman pimeä?

• vaparipsykiatri
        Kesitas kirjoitti:

Sinut on huomattu valehteliaksi.
        Jos osoitat jotenkin, että ole ylipainoinen, tule kertomaan.
        Toinen, farisealaiset.
        Miten niihin voisin liittyä, sehän juutalainen puolue, kuten kepu, joka on Kerhon käsikassara, eikä yksikään venäläinen ole jäsen.
        Taidat olla hieman pimeä?

Sinä taidat olla sairas.

• vaparipsykiatri kirjoitti:

Sinä taidat olla sairas.

Väärä vastaus.

• Koskapoksahtaa kirjoitti:

Älä sekoile, oletko katkera?
        Puhujienne "viisautta" toin esille;Järki vangiksi ottakaatte?

• 447744

Mitenkäs se uskontunnustus. Meni Jeesus on kolmiyhteisen Jumala ainut osa joka on maasta (myös) tullut . valta on(sir.17:1-10)annettu luontokappaleiden (ei siis maailmankaikkeuden hallitsemiseen) näin ollen kaikkivaltias päättää milloin maailmanloppu tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      550
      2112
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      386
      1709
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1539
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1408
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1116
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1092
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1077
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      858
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      12
      833
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      823
    Aihe