Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Totta.+Näin+fariselaiset+ja+Kerho+ajattelee.
Ei+Jeesus.
24.04.2018 18:06
Kyllä+Sinä+siitä+selviät.
Parempi+kun+nyt+paljastuu,+kun+sitten+kun+lähdet+oikein+todella+mukaan.
Olen+käynyt+samat+kiemurat,+mutta+Mersin+kanssa.
24.04.2018 18:02
Alkutekstissä+se+kuuluu;+kai+ho+dzón+ka+egenomen+nekros+kai+idu+dzón+eimi+eis+tus+aiónas+ton+aiónón+aamen+kai+ekhó+tas+kleis+tú+hadu+kai+tú+thansú+thanatú+tú+hadu
ja+minä+elän;+ja+minä+olin+kuollut,+ja+katso,+ja+katso+minä+elän+aina+ja+iankaikkisesti,+ja+minulla+on+kuoleman+ja+tuonelan+avaimet.
Mutta+tuo+yksittäinen+aje+ei+kerro+juuri+mitään.+Tulee+liittää+myös+edellinen+VT;n+vahvistus,+1990+mukaan,+joka+on+lähempänä+alkutekstä+se+on;
17+Hänet+nähdessäni+minä+vaivuin+hänen+jalkoihinsa+kuin+kuollut.+Mutta+hän+laski+oikean+kätensä+päälleni+ja+sanoi:+"Älä+pelkää.+Minä+olen+ensimmäinen+ja+viimeinen,+
18+iäti+elävä.+Minä+olin+kuollut,+mutta+nyt+minä+elän,+elän+aina+ja+ikuisesti.+Minulla+on+kuoleman+ja+tuonelan+avaimet.+
Kes.
24.04.2018 16:45
Vedenpaisumus,+eli+Tulva+on+tosi,+sehän+merkattu+Raamattuun.
Mutta+lähes+kaikki+kulttuurit,+jotka+olivat+sivistyneitä+ovat+tietoisa+asiasta.
https://www.netikka.net/mpeltonen/legendat.htm
Raamattu+kertoo+näin
Mieleen+tulee+se,+että+onko+ihmisillä+jotain+aikoinaan+asetettua+kirjallista+tietoa,+mitä+Raamatussa+on+Tulvasta.+Jos+on,+ettei+ole,+olisi+hyvä+tietää,+ja+samalla+se+antaisi+vähän+uskottavuutta+heille,+jotka+väittävät+asiaa+myytiksi.
1.+Mooseksen+kirja+7:10–24
Ja+seitsemän+päivää+myöhemmin+tapahtui,+että+vedenpaisumus+tuli+maan+päälle.+Nooan+elämän+kuudentenasadantena+vuonna,+toisessa+kuussa,+kuukauden+seitsemäntenätoista+päivänä,+sinä+päivänä+kaikki+laajan+vesisyvyyden+lähteet+puhkesivat+ja+taivaiden+sulkuportit+aukenivat.+Ja+maan+päälle+satoi+rankasti+neljäkymmentä+päivää+ja+neljäkymmentä+yötä.+Juuri+sinä+päivänä+menivät+Nooa+sekä+hänen+kanssaan+Seem+ja+Haam+ja+Jafet,+Nooan+pojat,+ja+Nooan+vaimo+ja+hänen+poikiensa+kolme+vaimoa+arkkiin,+he+sekä+kaikki+villieläimet+lajiensa+mukaan+ja+kaikki+kotieläimet+lajiensa+mukaan+ja+kaikki+muut+liikkuvat+eläimet,+jotka+liikkuvat+maan+päällä,+lajiensa+mukaan+ja+kaikki+lentävät+luomukset+lajiensa+mukaan,+kaikki+linnut,+kaikki+siivekkäät.+Ja+ne+menivät+Nooan+luo+arkkiin+kaksittain,+kaikenlaisesta+lihasta,+jossa+elämän+voima+vaikutti.+Ja+ne,+jotka+tulivat,+uros+ja+naaras+kaikenlaisesta+lihasta,+menivät+sisään,+niin+kuin+Jumala+oli+häntä+käskenyt.+Sitten+Jehova+sulki+oven+hänen+jälkeensä.+Ja+vedenpaisumusta+jatkui+maan+päällä+neljäkymmentä+päivää,+ja+vedet+lisääntyivät+lisääntymistään+ja+alkoivat+kantaa+arkkia,+ja+se+kellui+korkealla+maan+yläpuolella.+ja+vedet+saivat+vallan+ja+lisääntyivät+yhä+suuresti+maan+päällä,+mutta+arkki+kulki+edelleen+vesien+pinnalla.+Ja+vedet+hautasivat+maan+alleen+niin+suuressa+määrin,+että+kaikki+korkeat+vuoret,+jotka+olivat+koko+taivaan+alla,+peittyivät.+Vedet+hautasivat+ne+alleen+jopa+viidentoista+kyynärän+syvyyteen,+ja+vuoret+peittyivät.+Niin+heitti+henkensä+kaikki+liha,+joka+liikkui+maan+päällä,+ne+jotka+kuuluivat+lentäviin+luomuksiin+ja+kotieläimiin+ja+villieläimiin+ja+kaikkiin+parviin,+joita+vilisi+maan+päällä,+sekä+koko+ihmiskunta.++Kaikki,+joiden+sieraimissa+elämän+voiman+hengitys+vaikutti,+kaikki,+jotka+olivat+kuivalla+maalla,+kuolivat.+Siten+hän+pyyhkäisi+pois+jokaisen+elollisen,+joka+oli+maan+pinnalla,+ihmisestä+kotieläimeen,+muuhun+liikkuvaan+eläimeen+ja+taivaiden+lentävään+luomukseen+asti,+ja+ne+pyyhkäistiin+pois+maan+päältä,+ja+vain+Nooa+ja+ne,+jotka+olivat+hänen+kanssaan+arkissa,+jäivät+eloon.+Ja+maa+oli+veden+vallassa+sataviisikymmentä+päivää.
Tämä+on+myös+vahvistettu+Uudessa+Testamentissa,+joka+on+eksegeesin+mukaan+”tarkaksi+todettu+ja+tärkeä”.
1.+Pietarin+kirje+3:19,+20
Tässä+tilassa+hän+myös+meni+ja+saarnasi+vankilassa+oleville+hengille,+jotka+olivat+kerran+olleet+tottelemattomia+kun+Jumalan+kärsivällisyys+odotti+Nooan+päivinä,+jolloin+rakennettiin+arkkia,+jossa+muutamat,+toisin+sanoen+kahdeksan+sielua,+vietiin+turvallisesti+veden+läpi.
24.04.2018 15:21
Missä+olen+sanonut+"paitsi+Taivaspaikka"?
24.04.2018 14:52
>>Toisekseen,+jos+alettais+maksamaan+palkkaa+työvuorolaisille,+sekin+nostais+kahvin+hinnan+korkeemmaksi.+**+Mitä+Raamattu+tähän+sanoo;+
1.+Tim.+5:18+
Sillä+Raamattu+sanoo:+"Älä+sido+puivan+härän+suuta",+ja:+"Työmies+on+palkkansa+ansainnut".
Kahvin+hinta+”pullan”+kanssa+maksaa+Biltemassa+1€?
Käykää+siellä+aina+kokousten+jälkeen.
Kirkkojen+tehtävä+on+kertoa+Jeesuksen+suuruudesta+ja+Hänen+myötävaikutuksella+tietä+Isän+luokse,+eikä+tehdä+businesta.
Siinon+on+vuoristo+Arabiassa,+miten+se+asiaan+liittyy?
Jos+Kerhon+toiminta+on+kahvikupin+hinnasta+kiinni,+kannattaa+lopettaa+koko+toiminta+ja+mennä+seurakuntiin,+jossa+ihmiset+maksavat+Raamatun+ohjeen+mukaan+kymmenykset,+siellä+voi+olla+ilmaiseksi,+ellei+se+kehotus+vaivaa.
Pyhä+Henki+ei+pyöritä+mitään,+Hän+ainoastaan+kirkastaa+Kristusta+ja+jakaa+armolahjojaan.
>>Ei,+kyllä+se+vaatii+ihan+myös+ajallisia+ponnistuksia+ja+raha-avustuksiakin!**+Totta.
24.04.2018 12:40
Ei+se+turbiinista+tule,+vaan+generaattorista+ja+se+menee+kaapelia+pitikin+pistorasiaan.
24.04.2018 09:00
Ohje.
Raamattua+ei+lueta+(siitä+ei+jää+mieleen+juuri+mitään,+muuta+kun+rehvastelu)+Raamattua+(kirjoitetaan+isolla+alkukirjaimella),+vaan+sitä+tutkitaan,+verrataan+eri+tulkintoihin+ja+vahvistetaan+niistä+itselle+vahvin+tulkinta,+ellei+se+muuten+aukene.
Raamatun+tutkiminen+tulee+aina+aloittaa+rukousella+ja+pyytää+Henkeä+mukaan.
24.04.2018 08:40
Lisäksi+kahviin+sisältyy+addiktio,+kuten+tupakkaan.
Useilla+himokahvinjuojilla+tulee+migreeni,+jos+väli+seuraavaan+kuppiin+jää+pitkäski.
Addiktio+on+voimakas.
24.04.2018 08:35
Jumalalla.
24.04.2018 08:30
Mieti+konteksti?+Siitä+se+on+kiinni.
24.04.2018 07:40
Laita+esimerkki,+joss+pilkkaan+Henkeä.
Jos+et+löydä,+kuten+et+löydä+100%+varmuudella,+ole+hiljaa.
Hengellä+täyttynyt+on+yhtä+Hengen+kanssa,+omaa+itseä+ei+kannata+pilkata.
23.04.2018 22:44
Se+tulee+kaapelista.
23.04.2018 22:42
Minkä+synnin?
Mitä+kohtaa+en+tunne.
Ja+sepustuksesi+ei+kuulu+avauksen+piiriin.
Miksi+olet+noin+avauton+ja+katkera.+Älä+itke,+Äiti+tulee+ennen+puoltayötä?
23.04.2018 21:53
Väärä+vastaus,+et+pannut+yhtään+ajetta.
23.04.2018 21:52
Niin+on+pakanallisen+Kerhon+mielestä,+jotka+eivät+tunne+Jumalan+Sanaa,+mutta+Raamatun+mielestä+ei+ole+ongelmia,+jos+on+sano+mitä,+laita+vaikka+jae?
23.04.2018 20:52
Miten+se+liittyy+avaukseen?
Kyllä+minä+Raamatu+tunnen,+sitä+on+Sinun+ehkä+turhan+minulle+opettaa.
23.04.2018 20:44
En+minä+niistä+lauseista+mitään+ota,+mutta+siitä,+jos+niitä+viljellään+vailla+logiikkaa.
23.04.2018 20:26
Jokainen+voi+mielivaltaisesti+laittaa+jakeita,+kutta+mitä+järkeä+siinä+on,+vaikka+ei+olekkaan+Kerhossa.
23.04.2018 19:49
Oikein.
Kannatti+syntyä+uudesti+Tavaasta,+sai+kiinnityksen+Jeesuspuuhun,+oksastettuna.
Mutta+tuoe+ei+kuulunut+asiaan,+kysytiin+"miksi+en+tunne+kademieltä.
Pysy+asiassa.
23.04.2018 19:19
75 / 692